Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel dugattyúméret

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel dugattyúméret

    Sziasztok!

    Szükségem lenne a véleményetekre a T-Csepelemben "talált" dugattyúval kapcsolatban.
    Úgy tudtam, hogy nem volt megbontva, de a henger leszerelése után kiderült, hogy felfúrást eszközöltek a motoron. Ezt viszont még annak idején, mikor használatban volt a motor. Egy bélyegző beütésből lehet sejteni, hogy a henger is D-Csepel gyárban készült. Mivel 54 szeptemberi a motor, lehetséges hogy a "gyárátköltöztetés" okán került rá ilyen henger?
    A KEKH nyilvántartási adatai szerint 58-ban helyezték forgalomba és 68-ban kivonták a motort a forgalomból, és az előző (első) tulaj elmondásai alapján nem volt használatban a jármű ez után.
    Ha jól tudom 54-es az alapméretes dugattyú, a következő túlméret pedig 54,50, amit 55,00 követne.
    Az enyém a 2 "szabvány" közé esik. Ez hogy lehetséges, felújítás szempontjai mik ilyenkor?
    Azért is lenne fontos, mert így csak dugattyút cserélni nem tudok, csak ha a henger is felfúrásra kerül.
    Mellékeltem egy képet a dugattyúról is, ezen a mért átmérőket is feltüntettem.

    Előre is köszönöm, BÚÉK!
    Üdv Péter

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	2
Size:	185.1 KB
ID:	156800Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	125.6 KB
ID:	156801Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	2
Size:	174.6 KB
ID:	156802Click image for larger version

Name:	28.jpg
Views:	2
Size:	140.1 KB
ID:	156803
    Utoljára szerkesztve a következő által: petiv; 2013 dec. 31, 10:51.

    #2
    Vannak ám tűrésosztályai a dugattyúnak is. A dugattyú tetejébe milyen szám van? Új dugattyúhoz mindenképp fúrni kell a hengert, mert a bejáratódás így már nem lessz tökéletes.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Sziassztok lene egy kérdésem! Muravej [Tula] háromkerekű motorkerékpárom van,a motrát rendberaktam szimeringeket,karburatort,csapágyakat,tömiteseket,gyürüket cseréltem. A gyujtása nem müködik rendesen milyen gyujtasal tudnám helyetesíteni?

      Komment


        #4
        Az enyém a 2 "szabvány" közé esik. Ez hogy lehetséges, felújítás szempontjai mik ilyenkor?

        Úgy, hogy nem gyári hanem kisipari megmunkálás. A hengerfúró meg a hónoló gépet, illetve a dugattyúesztergát nemigen érdeklik a névleges méretlépcsők.
        Én örülnék, mert van rá esély hogy kiadja az 55-ös méretet újrafúrásnál.

        Komment


          #5
          Amikor nem voltak ennyire elterjedve a dugattyu-utángyártások a közeli méreteket kerestük MZ,JAWA,és ami beszerezhető volt.Sok ismerősöm a hengereket gyüjtötte minél eltérőbb méretekben,annak az anyagából esztergáltuk a dugattyúgyűrűket.Jó állapotú használt dugót leesztergáltuk és így készült spórolós köztes méret dögivel.
          Szóval sűrűn előfordult,hogy mérettől eltérő fúrásokat készítettünk,szerintem ez máig bevett szokás egy ismeretlen motornál,ha a szükség úgy hozza annyira fúrják amennyire a kellékek miatt szükséges.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Először is BÚÉK, és köszönöm az eddigi válaszokat!

            A dugattyú tetejébe milyen szám van?
            A dugattyútető sima, nincs semmilyen jel a tetején.

            Jó állapotú használt dugót leesztergáltuk és így készült spórolós köztes méret dögivel.
            Ez azért komolyan hangzik, elismerés a szakiknak!

            Nem szeretném felfúratni egyenlőre, mert jó kompresszió volt benne, a gyűrűk sem tűnnek kopottnak.
            A csapszeget szeretném kicserélni, illetve feldörzsárazni a csapszegfuratot, mert felmelegítés után is alig akart megmozdulni a helyéről.
            Remélem így még használható lesz egy jó darabig.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...