Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-Csepel megszakító nélküli gyújtás készítése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D-Csepel megszakító nélküli gyújtás készítése

    Már a Pannónia oldalakon említettem, hogy vagy 25 éve meguntam, hogy a D-Csepelemnek elnyírja a lendkerék az éket és más utat kezdtem keresni.

    Egy barátom tanácsára, aki kis Csepel blokkot, mint erőforrásokat felhasználva épített mindenféle kis traktort, fűkaszát, javasolta a Babetta gyújtás felhasználását.

    A kövérebbik gyújtótekercseset tettem rá, mert ez 30 w-ot tud, azaz alig marad el a kis Csepel gyári teljesítményétől. Egy lecsupaszított Danuvia alaplapot esztergáltam ki a Babetta alaplap méretére, és erre ültettem rá a Babetta alaplapot. Aztán a Babetta lendkereket esztergáltam ki a kis Csepel főtengely kúpjának megfelelően. A tirisztort, meg a gyújtótrafót a tank alá rejtettem el, így kívülről nem is látszott az átalakítás. eleve nem volt a motoromban akkumulátor, a féklámpát is a világító tekercsekről üzemeltettem, és ez maradt a Babetta alaplapnál is.

    Egy darabig napi használatban volt, aztán inkább a kis MZ-mel jártam dolgozni, szerintem nem szorul magyarázatra, miért...
    Aztán jött egy negyed évszázados Csipke Rózsika álom, félre volt téve a fészerben. Időnként elindítottam, aztán már nem is indult...Trehány voltam vele (hogy miért nem értem rá foglalkozni vele, abba nem is mennék bele...), de a biztosítást fizettem rá feszt...

    Most elővettem, kiöntöttem belőle a 28 Ft-os benzint (!), kitakarítottam az üzemanyag rendszert, olaj a váltóba, és elindítottam. Kicsit megrogyva, ülések leszedve, tank is csak ideiglenesen feltéve, hátsó lámpáját megörökölte a Pannóniám, de újra lelket lehet belé lehelni...Tudom, ez nem D-Csepel henger, hanem Danuvia, de nekem így jobban tetszett, ezt fúrattam meg, és ma sem bánom...

    Néhány fénykép róla:
    Click image for larger version

Name:	20160717_121752.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	158159

    Click image for larger version

Name:	20160717_122144.jpg
Views:	1
Size:	203.6 KB
ID:	158158

    Click image for larger version

Name:	20160717_122153(1).jpg
Views:	1
Size:	202.9 KB
ID:	158160

    Click image for larger version

Name:	20160717_122159.jpg
Views:	1
Size:	206.3 KB
ID:	158157

    Az eredeti lendkerék lehúzó menetet ki kellett esztergálni, így a lendkerék körmös lehúzóval vehető le, de nem kell azt lekapkodni, mint előtte kellett...

    ...és egy videó:

    https://www.youtube.com/watch?v=6SGO...ature=youtu.be

    Gondolkoztam rajta, mihez hasonlít a hangja? Mint ha jobban harapna, mint lendkerékkel, és hamarabb is esik vissza a fordulata a gáz elvételekor...Tiszta P20-as fíling a hangja... Lehet, hogy csajozós motor lesz?
    ...Komolyra fordítva, alapjáraton is elég jó fényt ad.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 júl. 18, 20:59.
    sepy, movisz és emu kedvelte ezt.

    #2
    Szia ! Felkereshetnélek személyesen?

    Komment


      #3
      Szia!
      Eladtam már a gépet, sajnos nem tudom már megmutatni. De annak idején készítettem egy tartalék gyújtást, ha jól emlékszem...Miben segíthetek?
      emu kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Egy nagy meglepetésben kérnék segítséget. Édesapámmal felújítottunk szinte teljesen egy ilyen szépséget , de a "villamossági" munka előtt megállt az egész és öt éve csak takaró alatt áll a moci.
        Valamelyest értek a bütyköléshez és ha sikerülne beüzemelni akkor elképesztő boldogság lenne. Szívesen elmondok minden apró részletet telefonon, ha esetleg szeretnél/tudsz bármit segíteni.

        Komment


          #5
          Itt a telefonszámom . Hívj bármikor nyugodtan!! +36703925773

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X