Már a Pannónia oldalakon említettem, hogy vagy 25 éve meguntam, hogy a D-Csepelemnek elnyírja a lendkerék az éket és más utat kezdtem keresni.
Egy barátom tanácsára, aki kis Csepel blokkot, mint erőforrásokat felhasználva épített mindenféle kis traktort, fűkaszát, javasolta a Babetta gyújtás felhasználását.
A kövérebbik gyújtótekercseset tettem rá, mert ez 30 w-ot tud, azaz alig marad el a kis Csepel gyári teljesítményétől. Egy lecsupaszított Danuvia alaplapot esztergáltam ki a Babetta alaplap méretére, és erre ültettem rá a Babetta alaplapot. Aztán a Babetta lendkereket esztergáltam ki a kis Csepel főtengely kúpjának megfelelően. A tirisztort, meg a gyújtótrafót a tank alá rejtettem el, így kívülről nem is látszott az átalakítás. eleve nem volt a motoromban akkumulátor, a féklámpát is a világító tekercsekről üzemeltettem, és ez maradt a Babetta alaplapnál is.
Egy darabig napi használatban volt, aztán inkább a kis MZ-mel jártam dolgozni, szerintem nem szorul magyarázatra, miért...![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
Aztán jött egy negyed évszázados Csipke Rózsika álom, félre volt téve a fészerben. Időnként elindítottam, aztán már nem is indult...Trehány voltam vele
(hogy miért nem értem rá foglalkozni vele, abba nem is mennék bele...), de a biztosítást fizettem rá feszt...
Most elővettem, kiöntöttem belőle a 28 Ft-os benzint (!)
, kitakarítottam az üzemanyag rendszert, olaj a váltóba, és elindítottam. Kicsit megrogyva, ülések leszedve, tank is csak ideiglenesen feltéve, hátsó lámpáját megörökölte a Pannóniám, de újra lelket lehet belé lehelni...Tudom, ez nem D-Csepel henger, hanem Danuvia, de nekem így jobban tetszett, ezt fúrattam meg, és ma sem bánom...
Néhány fénykép róla:
![Click image for larger version
Name: 20160717_121752.jpg
Views: 1
Size: 192.5 KB
ID: 158159](filedata/fetch?id=158159&d=1468861626)
![Click image for larger version
Name: 20160717_122144.jpg
Views: 1
Size: 203.6 KB
ID: 158158](filedata/fetch?id=158158&d=1468861548)
![Click image for larger version
Name: 20160717_122153(1).jpg
Views: 1
Size: 202.9 KB
ID: 158160](filedata/fetch?id=158160&d=1468861907)
![Click image for larger version
Name: 20160717_122159.jpg
Views: 1
Size: 206.3 KB
ID: 158157](filedata/fetch?id=158157&d=1736041931)
Az eredeti lendkerék lehúzó menetet ki kellett esztergálni, így a lendkerék körmös lehúzóval vehető le, de nem kell azt lekapkodni, mint előtte kellett...![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
...és egy videó:
https://www.youtube.com/watch?v=6SGO...ature=youtu.be
Gondolkoztam rajta, mihez hasonlít a hangja? Mint ha jobban harapna, mint lendkerékkel, és hamarabb is esik vissza a fordulata a gáz elvételekor...Tiszta P20-as fíling a hangja...
Lehet, hogy csajozós motor lesz?![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
...Komolyra fordítva, alapjáraton is elég jó fényt ad.
Egy barátom tanácsára, aki kis Csepel blokkot, mint erőforrásokat felhasználva épített mindenféle kis traktort, fűkaszát, javasolta a Babetta gyújtás felhasználását.
A kövérebbik gyújtótekercseset tettem rá, mert ez 30 w-ot tud, azaz alig marad el a kis Csepel gyári teljesítményétől. Egy lecsupaszított Danuvia alaplapot esztergáltam ki a Babetta alaplap méretére, és erre ültettem rá a Babetta alaplapot. Aztán a Babetta lendkereket esztergáltam ki a kis Csepel főtengely kúpjának megfelelően. A tirisztort, meg a gyújtótrafót a tank alá rejtettem el, így kívülről nem is látszott az átalakítás. eleve nem volt a motoromban akkumulátor, a féklámpát is a világító tekercsekről üzemeltettem, és ez maradt a Babetta alaplapnál is.
Egy darabig napi használatban volt, aztán inkább a kis MZ-mel jártam dolgozni, szerintem nem szorul magyarázatra, miért...
![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
Aztán jött egy negyed évszázados Csipke Rózsika álom, félre volt téve a fészerben. Időnként elindítottam, aztán már nem is indult...Trehány voltam vele
![Szemöldökráncolás](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/frown.png)
Most elővettem, kiöntöttem belőle a 28 Ft-os benzint (!)
![Cool](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/cool.png)
Néhány fénykép róla:
Az eredeti lendkerék lehúzó menetet ki kellett esztergálni, így a lendkerék körmös lehúzóval vehető le, de nem kell azt lekapkodni, mint előtte kellett...
![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
...és egy videó:
https://www.youtube.com/watch?v=6SGO...ature=youtu.be
Gondolkoztam rajta, mihez hasonlít a hangja? Mint ha jobban harapna, mint lendkerékkel, és hamarabb is esik vissza a fordulata a gáz elvételekor...Tiszta P20-as fíling a hangja...
![Cool](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/cool.png)
![Kacsint](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/wink.png)
...Komolyra fordítva, alapjáraton is elég jó fényt ad.
Komment