Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karburátor beállítása Danuvián.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Karburátor beállítása Danuvián.

    Üdvözlet mindenkinek!

    Kérdésem lenne, hogy Danuvia karburátorral hogyan lehet azt elérni, hogy ne folyjon túl az üzemanyag, illetve a súbertűt melyik horonyra kell állítani, hogy közepes, egyenletes alapjáratot kapjak.

    Előre is köszönöm!

    #2
    Szervusz Marci!

    A karburátor túlfolyásról,-általában.


    A túlfolyás okai:

    A:nem tömít az úszó tűjének a szelepe .Javítása igen nehézkes,de megoldható,az úszó tűjét és annak fészkét össze kell csiszolni.Csiszolóanyagként,a legfinomabb habkőport kell használni,ha még egyáltalán kapható.A csiszolás utolsó fázisaként,mintegy polírozásként,csiszolóanyagként,használhatunk fahamut is.Fontos,hogy csiszoláskor a tű és annak fészke,mindig egy tengelyben álljon.Fontos még továbbá,hogy a zárást biztosító kúp felfekvő felületének hossza,a kúp palástján mérve,0,5mm.-nél ne legyen hosszabb.

    B: Lyukas az úszó.Lyukas úszó esetén nem tud felhajtóerő képződni,melynek hatására,a benzin útját az úszótű,nem képes elzárni.A hibát úgy tudjuk,megállapítani,ha az úszót megrázva,lötyögést észlelünk,az-az a belsejében folyadék(benzin) van.Az úszót vizsgálhatjuk,még forró vízben is,a következő módon.Válasszunk ki egy valamilyen kiszuperált,belül lehetőleg világos színű kotlát,melyet feltöltünk vízzel és feltesszük melegedni,valamilyen hőforrásra.Az úszóra kötünk egy akkora súlyt,mely azt folyamatosan a víz felszíne alatt tudja tartani.Melegítéskor,az úszó belsejében lévő levegő kitágul és amennyiben az lyukas,az buborék formában távozik.Amennyiben nem észlelünk buborékot,de hagyjuk a vizet kihűlni,az estlegesen kiáramló levegő helyér a képződő vákum hatására,víz kerül és a kihűlés után az úszót mozgatva,az lötyögni fog.Lyukas úszót javítani,attól függ,hol a hiba lágyforrasztással(cinezéssel)lehet,azonban vigyázni kell arra,hogy annak eredeti súlyát tartsuk meg,az-az ne kerüljön rá túl sok cin!

    Amennyiben van lehetőségünk a fenti alkatrészeket,újra,vagy tökéletes használt alkatrészekre cserélni,-azt javaslom,ne kísérletezzetek,mert a fenti munkák időigényesek és sikerük kockázatos,de pótolhatatlan esetekben,egy alternatíva.

    A porlasztó beállítása,szinte minden esetben egyedi,mert minden összefüggésben van.Először be kell állítani a gyártó által előírt benzinszintet,majd ezután kell következnie a súbertűvel való foglalatosságnak,addig míg az ideális benzin-levegő keverési arányt el nem érjük.Az ideális benzin -levegő keverési aránya:1Kg. benzin és 15Kg.levegő,melynek betartásával lenne tökéletes az égés.A fenti értéket nevezik lamda 1-nek.

    A régebbi járműveken alkalmazott porlasztók a fenti ideálisnak mondott állapotot,sajnos nem tudják teljesíteni,ezért ezeknek beállítására nem lehet pontos receptet adni,ezeknél minden összefügg,a gyújtástól a porlasztó különböző alkatrészeinek állapotától,a gyertyától, a benzin minőségéig.Kísérletezni kell és amikor a fogyasztás és a teljesítmény is elér egy megközelítő értéket,melyet a jármű gyártója megadott,-hát kb.akkor a jó.

    Üdvözlettel:Che
    Titus, mucsom és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv Dutrásmaci!


      A túlfolyás javítását Che nagyon gondosan leírta. Egy kis kiegészítést fűznék hozzá. A Danuvia főfúvókája bejáratáshoz 80-as,utána 75-ös.A 80-as fúvókával adja a legnagyobb teljesítményt,a 75-ös a gazdaságos üzemhez jobb.A szabályozó tű állítása felülről a 2.(második) beszúrás. Az adatok Gábor András Wolmuth Emil 125cm3-es Danuvia motorkerékpárok kezelése és karbantartása c. könyvből származnak. Tapasztalatból is megerősíthetem az adatok helyességét,mert '69-70-ben Danuviát és 125-ös Csepelt használtam.

      Remélem hasznát veszed az adatoknak.
      Titus, Kakas és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Sziasztok!

        Talán tud valaki segíteni. Adott egy danuvia 125-ös blokk motor utánfutós kerti eszközre szerelve, rajta van egy wfm 125-ös karburátor. Próba kör járás után egyszer csak hirtelen leállt. Kitisztítottam az egész gépet utána meg nem akar elindulni. Szikrát ad, és mivel a karburátort be kell állítani ma gondoltam neki is látok, de a képen látott jelenséggel szembesültem. Kérdés, hogy mi okozhatja, merre érdemes keresgélnem a hiba okának forrását? Valaki használ ilyen karburátort, vagy szerezzek inkább valami régi danuviára valót? Menet közben is elég rendesen érezhető volt, hogy dadog a motor, és az elején nagyon gyorsan olajosodott a gyertya, de nem ennyire mint most. Lehet ezzel valamit csinálni és ha igen, akkor mit érdemes?

        Komment


          #5
          A gyári karburátor egyszerűen beállítható :viszont nem nagyon tűri a komoly rázódást ,rezgést olyankor túlfolyik.

          Gondolom Mz karbiról írtál, érdemes lenne összehangolni .A gyertyakép szerint kisebb üzemanyagfúvókára van szükséged, ezt csak próbálgatással tudod beállítani.

          Minden karbihangolás feltételezi a motor egyéb részeinek hibátlanságát.
          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2023 okt. 01, 19:16.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Milyen az a wfm karbi. (nincs kerdojelem) se A gyári egyszerusegeben páratlan..a kopott kehely is egyszeruen szukitheto. Kis kompromisszumot kell kotni használatakor,

            Komment


              #7
              Köszönöm a tanácsokat. Wfm egy Kínai 2t robogóhoz való karburátor az eredeti karbi sajna nagyon kopott suber mellett is állandóan megszorult ezért gondoltam motoros boltban veszek egy karburátort. Naív tudatlan azt gondoltam a köbcenti és a működési elv elég ahhoz, hogy megfelelő karbit vegyek. Ez nem jött összze.
              szerzek hozzá akkor régi karburátort.

              A fekete olajosodás akkor csak azért van, mert túl nagy a fúvóka ami a karburátorban van, és kimossa a lerakódott kormosodást a hengerből? Nem kell szét szednem a blokkot a szimeringek, vagy dugattyú gyűrű cseréje miatt? Esetleg meg lehet próbálkozni az eredeti karburátor fuvókájának belecsavarásával ebbe a karburátorba, mert a tű ott szinte vadi új, meg a fúvoka is előző tulaj szerint.
              Bár lehet jobban járok, ha veszek egy régi danuvia karbit, sem mint ezt a kettőből ekecsölve mekkelekezni. Ezt annyira nem szeretném. Azt szeretném, hogy mennjen és tudjam használni csupán.
              Utoljára szerkesztve a következő által: geniusnexus; 2023 okt. 02, 19:10.

              Komment


                #8
                geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Bár lehet jobban járok, ha veszek egy régi danuvia karbit, sem mint ezt a kettőből ekecsölve mekkelekezni. Ezt annyira nem szeretném.
                Szervusztok! Geniusnexus! Első körben én körül kérdeznék a haveroknál, hogy van e régi elfeledett Dabuvia karbi valakinek. Hátha pár sörért neked adják... Na meg azért abban igazad van, hogy nem érdemes átbarkácsolni a kínait. Hátha vissza veszik a boltban.... Más! Ahhoz, hogy a fekete olajosság oka kiderüljön, kéne egy szimmeringezés, mert régi lehet és talán átereszt. A törvény: Ahhoz, hogy a karbi beállítható legyen MINDEM MÁSNAK JÓNAK KELL LENNIE! Tehát a főtengely szmmeringek cserések lehetnek a koruk és a használtságuk okán, aztán a kipufogót is érdemes kitakarítani, mert az is viccelhet. A gyűrűkről a dugattyú, a dugattyú- henger kopottságáról is emlékezzünk itt meg, henger talp-hengerfej szintén játékos DE! Fel a fejjel!

                Komment


                  #9
                  A csepel motor teljesítménye miatt kb. egy segédmotornak felel meg .

                  60-70 köbcentis kétütemű motoré közelítene.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Bár lehet jobban járok, ha veszek egy régi danuvia karbit
                    Lehet venni nem is túl drágán. A boltban akármilyen kínai porlasztó biztosan többe kerül. Meg jobb is azoknál. Kettő Danuvia porlasztó nem lehet ugyanannyira kopott. Ahogy fentebb írták 75-ös fúvókával próbáld ha meglesz.

                    Komment


                      #11
                      pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szervusztok! Geniusnexus! Első körben én körül kérdeznék a haveroknál, hogy van e régi elfeledett Dabuvia karbi valakinek. Hátha pár sörért neked adják... Na meg azért abban igazad van, hogy nem érdemes átbarkácsolni a kínait. Hátha vissza veszik a boltban.... Más! Ahhoz, hogy a fekete olajosság oka kiderüljön, kéne egy szimmeringezés, mert régi lehet és talán átereszt. A törvény: Ahhoz, hogy a karbi beállítható legyen MINDEM MÁSNAK JÓNAK KELL LENNIE! Tehát a főtengely szmmeringek cserések lehetnek a koruk és a használtságuk okán, aztán a kipufogót is érdemes kitakarítani, mert az is viccelhet. A gyűrűkről a dugattyú, a dugattyú- henger kopottságáról is emlékezzünk itt meg, henger talp-hengerfej szintén játékos DE! Fel a fejjel!
                      Igen. Mint kiderült a henger van elkopva, hiába van benne egy új dugattyú és gyűrűk a szimeringek is újak.Nem is értem, hogy az előző tulaj ezt hogy is gondolta. A kipufogóban is rengeteg korom volt, jó lenne találni egy felújítot, aki tud valamit kezdeni a hengerrel.
                      Még kutakodom karbi után.

                      Komment


                        #12
                        Szervusztok! HA MÉG működnek akkor: http://www.taborituning.hu/hengerfuras.html

                        Komment


                          #13
                          A hengerrel nem tud kezdeni csak a fúrás segít de ahhoz kell egy + os dugó is. Ez általában a henger fúró feladata, egy nevesebb helyre kell vinii mert sok gondot okoz egy rossz minőségű dugó! A kipufogót ki kell égetni erről van fenn infó a Fórumon. Ez fontos mert a slrendrián takarítás semmit nem ér! Galacsinokban marad a lerakódás és jön a gond miért is nincs erő a gépbe??

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X