Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia (1964) megszorult dugattyú

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Danuvia (1964) megszorult dugattyú

    Sziasztok!

    Külön témát nyitok a kérdésemnek, mer bár láttam rá megoldást, de Pannonia témák között és nem vagyok biztos benne, hogy ami ott alkalmazható, az itt is.

    Tegnap tudatosult bennem, hogy a Danuviám dugattyúja fészket rakott magának a hengerben, és se előre, se hátra nem hajlandó mozdulni az alsó pontról. Összeraktam magamnak egy hengerkinyomó szerkezetet, igazi gettó cucc, ha beválik majd bemutatom, de nem vagyok rá büszke. : ) A kérdésem csupán annyi, hogy jól értem-e a kézikönyvet és: a dugattyút lefelé is szabad kinyomni a hengerből? Nem szeretnék még nagyobb kárt okozni, de ide már attól tartok kevés minden kence.

    #2
    Ahogy írod a dugattyú az alsó holtponton állt be,következésképp lefelé már nem tudod nyomni.Normális esetben levesszük a hengerfejet és blokkról lehúzzuk a hengert,lehetőleg úgy,hogy a hengert ne forgassuk el a dugattyúhoz viszonyítva azért,hogy a gyűrűvégek ne akadjanak be valamelyik ablakba.A Danuvia esetében nem tud elfordulni,mert a tőcsavarok helyzetben tartják.

    Alsó holtponti megszorulásnál,de csak abban az esetben,ha már szinte rágásos megszorulás van,az egyik megoldás az lehet,ha lebontod a blokkot a hengerről.Sajnos ez a blokk teljes szétszerelésével jár.A lebontás után,amikor a kezedben van a főtengely hengerestől,dugattyústól,hidegen,vagy melegítve és természetesen csicsogósra kenve meg lehet próbálni valamilyen szerszámmal kinyomatni.

    Üdvözlettel:Che
    JamesMiller kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm az infót! Este lövök pár fotót, nem vagyok szakértő, szóval lehet félrebeszéltem és egy kép többet mondd majd ezer szónál. : )
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Ez valóban nem kis probléma.
        (A dugattyút csak lefelé tudod kihúzni, mivel a főtengely sonka nem fér át a henger furatán, és a hajtókar nem osztott alul (nem szerelhető szét), mint mondjuk a négyütemű motoroknál.

        Sajnos a blokk felek javasolt "leműtése" sem egyszerű, mivel a hengerfejet leszorító 4 tőcsavar át vannak fűzve a hengeren is, így a blokkfeleket nem tudod oldal irányban kétoldalra lehúzni a főtengelyről, hacsak valami kontraanyás megoldással nem csavarod ki magát a tőcsavarokat a blokkfelekből.

        Az ritka, hogy teljesen az alsó holtponton álljon meg a dugattyúm. Nem lehet, hogy egy kicsit meg tudod húzni kézzel a hengernél fogva?
        Ha már 1 mm-nyit enged, akkor tudnál tenni ilyen vastagságú lemezdarabkákat a hengertalp és a nlokk közé, és ha ezeken megtámaszkodik a hengered, akkor a tőcsavarokon leszorított kinyomó szerkezeteden már tudsz 1 mm-t hajtani, azaz lefelé tolni a dugattyút?

        Ha megmozdul a dugó, utána lemezekkel vastagíthatod az alátámasztást, és lépésenként nyomhatod belr a dugattyút, amíg ki nem jön alul...

        Előtte is, meg közben persze áztatni petróleumba, vagy WD-40-el fújkodni...

        Ha nem rohadt össze a blokk a belekrrült, és hosszasan benne álló víz miatt, akkor van esélyed így kivenni.
        Ha éveket állt, és a gyertya helyén befolyt a víz, és benne összerohadt az alu dugó, a vas gxűrűk a hengerrel, meg még a főtengrly csapágya is összerohadt, akkor már legfeljebb a blokk felek menthetőek (ezen vannak a számok, ez a lényeg!), a többi kuka, lehet szétbarmolni őket...
        JamesMiller és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Che és Lemezjáték: köszönöm a megírt infókat. Készítettem pár fotót meg egy videót, a lényeg szerintem látható. A dugattyú megállt a hengerben, felülről számítva 3,5 cm-re. Nem tudom ez fontos adat-e, de mivel a fotó csalóka, inkább leírom. A videón talán látni, hogy dugattyú és a henger egyetlen egységként mozog, én legalábbis puszta kézzel képtelen vagyok bármerre is elindítani. Ha más szögből is hasznos lenne fotó szívesen készítek, de attól tartok ez is elég infó arra nézvést, hogy ellegyek vele. Az a tervem, hogy lefelé megindítom hőtágítás és nyomás segítségével a dugattyút. Persze ez az elmélet, majd a gyakorlat megcáfol... Arra is gondoltam, hogy hagyom a fenébe az egészet, de akkor meg a motort kell megborítani. Vagy ilyen alapon szedjem inkább darabokra, egyformán szívás?
          Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A dugattyú megállt a hengerben, felülről számítva 3,5 cm-re.
            Akkor szerintem az még messze van az alsó holtponttól!
            (Ha jól emlékszem a furata 54 mm, négyzetes motor, így a lökete is annyi, és a dugattyú a felső holtpontnál néhány mm-re van legfeljebb a henger peremétől!)

            Meg kell locsolni petróleummal, esetleg egy rongyot belegyömöszölni, úgy állítani, hogy a dugattyú tető vízszintes legyen és a rongyra öntött petróleum szépen lassan csöpögve áztatja. A melegítés is szóba jöhet, bár nem tudom, itt mennyire hasznos, ugyanis az alu dugó hőtágulása nagyobb a vas hengerénél...

            Utána rácsavarozni a tőcsavarokra a préselő szerszámot, jó nagy műanyag pofával támaszkodjon az orsó a dugattyúra, és mehet a srófolás!
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2019 ápr. 02, 20:22.
            sepy, dongos78 és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm! Szerzek is egy kevés petróleumot, kipróbálom! A hőtágítást hanyagolom, nem lenne szerencsés valóban, ha még jobban beleszorítanám. : ))) Egy ilyen beavatkozás után egyébként mi a megszokott teendő? Újra kell fúrni a hengert, kuka a dugattyú? Vagy minden attól függ, mi-hogyan jön szét?
              Che kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szerzek is egy kevés petróleumot, kipróbálom!
                Csavarlazító spray és a WD-40 is jó, de a gázolaj, vagy a petróleum olcsóbb...

                Ha kiszedted, akkor már látható lesz, hogy mit lehet vele tenni!
                sepy és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9

                  Kedves James!

                  Mielőtt bármit is csinálnál,egy tolómérővel mérd meg a henger átmérőjét!Azért ajánlom a mérést mert,ha az 54 mm.,akkor az alapméretes és ettől nagy érték,gondolva az elkövetkezendő időkre.Az igaz,hogy az alumínium hőtágulása nagyobb,mint az öntöttvasé,de a melegítés és hűlés hatására,átmérőben keletkezik egy minimális méretváltozás,ami megkönnyítheti a dolgodat.Sajnos az ilyen összeállt henger-dugattyú szétválasztására nincs abszolút recept,ahány darab,annyi megoldás.Amennyiben melegíted,akkor mindenféleképp óvni kell a hőtől magát a blokkot,erre nagyon jó egy régebbi benedvesített,de nem csicsogó jutazsák.Talán a melegítésre jól használható lenne egy PB palackos forrasztó,ha van ilyened,mindenképp óvatosan kell eljárni,mert konkrétan akkor tudod majd meg a szorulás okát,ha ki tudod tolni a hengerből a dugattyút.A szorulásnak több oka lehet,-így elkenődött a dugattyú anyaga,gyűrűtörés,kibújt a csapszeg biztosító zéger gyűrű,......

                  Üdvözlettel:Che
                  sepy és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szia, Che!

                    Köszönöm szépen a rengeteg hasznos kiegészítést. Nekem amatőrként a következő az elméletem: ezt a blokkot a pince azon részéből szedtem ki, ahol sajnos van egy felázás. Nem vészes, de innen jött elő a kormány is, amit pl. krómon keresztül úgy megevett a rozsda, hogy kuka lett az egész darab. A henger teljes rozsda, az a gyanúm, hogy ez a rozsda valamilyen formában (pára) beette magát a dugattyúhoz is.

                    Ezt a részt viszont sajnos nem értem ( ﹡゚ー゚﹡)

                    Azért ajánlom a mérést mert,ha az 54 mm.,akkor az alapméretes és ettől nagy érték,gondolva az elkövetkezendő időkre.
                    Arra gondolsz, hogy után tudom mérni, sikerült-e valamennyit növelnem az átmérőn? : ) Vagy, hogy majd ekkora dugattyú kellhet?

                    Sajnos palackos forrasztó nem áll rendelkezésre, amit be tudok vetni az egy állítható hőerejő hőlégfúvó, de még mielőtt ennek nekiveselkedek, meglátom, hogy mihez kezd a helyzettel a ma reggel vett petróleum. Kicsit nyakon öntöm vele, hátha... : )

                    Komment


                      #11
                      JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ezt a részt viszont sajnos nem értem ( ﹡゚ー゚﹡)


                      Azért ajánlom a mérést mert,ha az 54 mm.,akkor az alapméretes és ettől nagy érték,gondolva az elkövetkezendő időkre.


                      Arra gondolsz, hogy után tudom mérni, sikerült-e valamennyit növelnem az átmérőn? : ) Vagy, hogy majd ekkora dugattyú kellhet?
                      Alapméret az 54 mm. Ha fel kell újítani, akkor 0,5 mm-t lehet rajta fúrni, és annyival nagyobb túlméretes dugó, és gyűrűk kellenek bele.
                      3x lehet felfúrni max. 55,5 mm-re.

                      Ha már ennyire fel lett volna fúrva, akkor többet már nem javítható! Ha alapméretű, akkor még felfúrható.

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok, alakul a helyzet. Sikerült a dugattyút lefelé megindítanom, bár a kinyomó szerkezet hídja kezdi megadni magát, szóval jó nagy erő kell ide. Olyan egy centit ment lefelé a dugattyú, már látszik a kipufogó csonk, ezen mélységen viszont úgy érzem, mintha kezdene beállni és nagyobb erő kell tovább nyomni... : ( A henger belsejében bal oldalt az csak szösz, bár azt nem tudom megítélni, hogy a henger ilyen belső állapota mivel kecsegtet... szerintem nem vészes.

                        Komment


                          #13
                          Jó hír ez!
                          Kell hozzá türelem, nem szabad vele kapkodni.
                          Locsold, ha van hőlégfúvód, melegítsd, hátha az oda-vissza hőtágulás is segít, hogy a petróleum bejusson az összepréselődött felületek közé.

                          Komment


                            #14
                            Üdv mindenkinek.
                            Ha még nem jött le a henger, hajtsd a főtengelyt a felső holtpontra és lefelé próbáld meg le tolni vagy egy keményfa darabot tenni a hengerre és lefele ütni a hengert, ha megindult a henger lefele, akkor már jó lessz ameddig birod üsd le a hengert a dugattyúra, majd utána letolod a hengert a blokkra és a dugattyút üsd meg szép óvatosann lefelé majd így váltakozva egyszer lejön a henger a dugattyúról közben csavarlazítóval nyomjad neki és hőlégfúvóval is melegítsd legalább 60 - 80 C fokra.és le fog jönni.

                            Komment


                              #15
                              Helló! Köszi az ötletet maradona67, most azon a ponton tartok egy hétvégényi meló után, hogy lent, a henger alatt már látom a dugattyú felét. Vagyis közel 29 mm munka van még hátra ha elvileg 57 mm a dugattyú magassága.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X