Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Igen, azt hiszem első lépésként az előgyújtást csökkentem, aztán megpróbálom a magasabb oktánszámú naftát, kipróbálok egy magasabb hőértékű gyertyát (most 175-ös van benne) és ha ezek nem segítenek marad a henger leszerelése és alapos átnézés. Esetleg egy hengerfej alátéttel növelem a térfogatot! Doxát akarok csinálni!
Esetleg egy hengerfej alátéttel növelem a térfogatot! Doxát akarok csinálni!
Mi lenne ha azzal kezdenéd a csinálást , hogy szereznél egy kis infót-?-mondjuk azt ,hogy mennyi a tényleges kompresszió ? Ezegy jó kiindulási alap .Főleg ha használtan kerül az emberhez egy 2T motor .
Nem bonyolult : hozd a motort olyan pozícióba ,hogy a gyertyanyílás legyen a blokk legmagasabb pontja . Tekerd felő holtpontra ,-fogj egy orvosi fecskendőt és tölds fel az égésteret olajjal ( a gyertyamenet aljáig ) ird fel mennyi .
Aztán álíts fel a motort , vedd le a hengerfejet --dúgattyu alsóholtpont --tele olajjal a henger pereméig -- ird fel mennyi . Aztán egy összeadás meg egy osztás .......
Ez nem elegáns , mérnöki megoldás , viszont egy szerü bárkinek és pontos valós képet mutat .
Ez éppen teljesen felesleges,hisz eleve magasabb oktánszámúak a mostani benzinek mint a Csepelek,Danúviák fénykorában.
Persze , ez amondat önmagában maga az igazság --de mint tudjuk a szegény Danuvia élete során , az aktuális gazda , jóbbító szándékát mindig úgy kezdi : vegyünkmáleegykicsitahengerfejbűhadsürccsenkicsitjobban
De a felvilágosultabbak a hengertalpból is szoktak .
Köszi Joker! Az elegáns megoldások helyett a gyakorlatias számomra sokkal többet ér! És tudod mit? Meg is fogom csinálni!!! Má tényleg kíváncsi lettem mit barkácsoltak az elődeim!
Mondjuk elméleti úton ha a hengert, dugót nem bántották a sűrítendő térfogat 123,61 ccm. Ekkor már elég csak a hengerfej térfogatát lemérni! Ami kisebb olajtócsával jár. De persze a tuti egy kalibrált üvegcső milliliter beosztással... Még a végén vegyészlabort is csinálok!
Utoljára szerkesztve a következő által: mucsom; 2013 márc. 28, 10:40.
De előtte tegyél a légszűrő, meg a kipufogó végéhez egy jó nagy lavórt, meg legyen olajad is bőven.
Na ez égés -de mentségemre legyen mondva én csak 4T vel játszok -ez eszembe se jutott -. Akor marad a számolás --de a dugó domborulati térfogatát akkor is így egyszerübb lemérni , mondjuk 20mm a fhp tól kiöntve -aztán számolva.
Csatlakozom a csilingelést hallgatók táborához késő este elindítottam a "rettenetest", bár én kemény kopogó hangot hallok és egy kevés rezonanciát mely után nyomozást indítottam és talán meg is találtam az okát. A kemény kopogás okát még keresnem kell, elsődlegesen az előgyújtást fogom le ellenőrizni sajnos a régi indikátor tartómat a lámpával együtt valakinek oda adtam és még mindíg örzi.!
Egy kis matek:
54 mm átmérőjű henger, 54 mm magas. Térfogata 123,6 ccm.
Danuvia könyv szerinti sűrítése 1:6,5
Ehhez a robbanási térnek 22,47 ccm-nek kell lenni.
A komresszió egyenlő a henger térfogata elosztva a robbanási tér térfogatával + 1
Vagyis az alap Danuviánk 123,6/22,47=5,5+1 azaz 6,5 ös kompressziójú!
Eddig meg vagyunk! Most jön a tunning!
Ha 1 mm-rel csökkentjük a robbanási tér magasságát (mondjuk leesztergálással) akkor 2,29 ccm-rel csökkentjük a robbanási teret, így az előbbi képletbe behelyettesítve ezt kapjuk
123,6/20,18=6,12+1 azaz 7,12-es kompressziót kaptunk vagyis a motorunkat 110%-on üzemeltetjük! Ez 10%-os kompresszió növelés csupán 1 mm csökkentéssel (növelésnél az arányok természetesen ugyan így viselkednek!
Kérdés, hogy az alkatrészek, csapágyak stb mit szól ehhez!
Remélem nem untattalak benneteket a matekozással!
Nagy sújt vettél le a vállamról. Már kezdtem keresgélni a neten a műszaki adatokat, mert Joker elméletének máris levontam a tanulságát, ezért gyakorlat ide, vagy oda, én mégis a számolgatásban bízok. De mire megtaláltam volna a műszaki adatokat, te már megelőztél.
Ha véletlenül meg tudod mérni a dugattyú domborulatának a magasságát pontosan, és a hengerfejen az osztósíktól lefelé a gyertyamenetig a magaságot, akkor percek alatt kiszerkesztem és a szoftver köbmiliméterre pontosan megadja az égéstér méretét. Lényeg, hogy tolómérővel mérd.
Az a tapasztalatom, hogy az hajtórúd alsócsapszeg lesz. Ha a cseh vasról van szó, vedd le az előgyujtást az alsó határra. (2,7-3,2) Ez csökkenti a csörgést is, bár a probléma adott lesz.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 28, 13:55.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
De a felvilágosultabbak a hengertalpból is szoktak .
Ha az ember kompressziót akar növelni csak a hengerfej égésterét csökkenti.A hengertalpból csak akkor esztergál az okos ha utána a felömlő,kipufogó,és szívócsatornák nyitási és zárási szögeit utána pontosan be tudja állítani a tervezett értékre,mert ha ez elmarad akkor kicsit kusza lesz szerencsétlen motor vezérlése és akár ronthat is a teljesítményen...
Igazából ez a topik egy csilingelési problémáról szól aztán valahogy annyi okos ember gyűlt itt össze és írt nagy okosságokat h ennyi gondolatmenet alatt már orvosolni is lehetett volna a szegény kis Csepel problémáját és már csak a jóidőre kéne várni h lehessen vele robogni
Más:kompresszió mérésére kompresszió nyomás mérő órát használj mert az fog valós értéket mutatni,az öntsük fel olajjal,méregessünk,számoljunk,ez csak egy elméleti adatot ad,a gyűrűk és az esetleg kopott dugattyú mellett leszivárgó mérésre szolgáló olaj,már becsaphat...
Szerintem nagy az előgyújtásod. A csilingelő hang általában erre utal,a Danúviák és Csepelek gyári előgyújtás értéke 3,5-4mm a felső holtpont előtt,de ez az érték csak a gyári 1 : 6,5-ös kompresszió viszonyhoz megfelelő.Mivel a Te gépeden sport hengerfej van gondolom a kompresszió viszony is nagyobb,ez kissebb előgyujtást igényel,szerintem próbáld meg 2,5-2,8mm előgyújtásra állítani,ha így sem szűnik meg a csilingelő hang akkor valami mechanikus hiba lesz.
Szerintem is az előgyújtás a gond, mivel nálam Izsnél fordul elő, hogy mocskos nagyot visszarúg, főleg azóta, hogy nincs hol kifújnia, eresztenie. A növelt kompresszió miatt az előgyújtást csökkenteni kell, de vigyázz, ne azt hagyd ahol a legjobban pörög (és megy), annál érdemesebb egy kicsivel többet hagyni előgyújtásnál(fordulatemelkedésnél hamarabb felér a dugó és kicsi lesz az előgyújtás ez miatt.)
Azt javaslom, hogy a hengerfalat mindenképp nézd meg az előgyújtásos játék sikertelensége esetén, nehogy egy elszabadult dugó drótzéger miatt a csapszeg garázdálkodjon, csúnya munkát tud végezni.
Sok sikert a hiba felleléséhez.
Majdánka
Más:kompresszió mérésére kompresszió nyomás mérő órát használj mert az fog valós értéket mutatni,az öntsük fel olajjal,méregessünk,számoljunk,ez csak egy elméleti adatot ad,a gyűrűk és az esetleg kopott dugattyú mellett leszivárgó mérésre szolgáló olaj,már becsaphat...
.....és kicsit-vagy nagyot rugjunk a berugón ......a pontos méréshez ? vagy esetleg toljuk meg a motort ?
...és milyen gyártmányu , a hiteles műszer ? ...pontosabban , van valakinek ? nekem nincs
Komment