Sziasztok!
Van egy Honda CM 185 T motorkerékpárom, amit szeretnék megcsinálni műszakilag működőképesre, csak akadt egy kis problémám. Amikor megpróbáltam egy feltöltött 12V 8 Ah normál motorkerékpár akkumulátort feltöltve bekötni, egyszerűen letestelt egy kábel és elkezdett füstölni az egész köteg. Most ott tartok, hogy leszereltem a tankot, ülést és megkerestem a megolvadt kábelt. Abból gondolom, hogy testelt, mivel teljesen szétolvadt és az akkunál is szikrázott a saru, ahogy rátettem. Sajnos már gányolva kaptam a motort, tehát nem tudom mi eredeti és mi nem. A megolvadt kábelt végigkövettem és egy olyan alkatrészbe ment, aminek az a neve(vagy legalábbis ez van ráírva), hogy 6 V regulator rectifier. Japán alkatrész, de nem tudom, hogy eredeti-e a motoron, mert két csavarrögzítés is van az alkatrészen és csak egy csavarral volt rögzítve. A lényeg az, hogy a megolvadt kábel ebbe az alkatrészbe ment. 4 kábel jön ki az alkatrészből és egy csatlakozóban végződnek, amit szét lehet húzni és miután széthúztam, kíváncsiságból bekötöttem az akksit és úgy minden rendben volt, lehetett indítózni is(persze nem indult be a motor, mert tank sincs rajta, de még azt megnéztem van-e szikra, úgy láttam, hogy nincs(kitekertem az egyik gyertyát és letesteltettem indítózás közben de nem volt semmi))
A kérdéseim a következők lennének: mi lehet ez az alkatrész, ami valószínűleg rossz?(azt még leírom, hogy hűtőbordák vannak rajta, de rálehet keresni interneten, már találtam hasonlót külföldi oldalakon)
Elég ha cserélem a megolvadt kábelt és ezt az alkatrészt?
Biztos 12 voltos a Honda CM 185 T motorkerékpár? Miért van ilyen alkatrész rajta és mire jó az?
Előre is köszönöm a segítségeket!!!
Üdv. Gyula
--- Ez még eszembe jutott: ---
Most néztem interneten, hogy gyárilag ajánlott akkumulátor a típushoz 6V 12 Ah. Én már 12 voltos akksival kaptam a motort és tavaly még ment vele, de most lefüstölt. Tanácsot kérnék, mit csináljak? Maradjak a 12 voltos akksinál és a fent már említet alkatrészt kellene csak kicserélni?
Üdv. Gyula
Van egy Honda CM 185 T motorkerékpárom, amit szeretnék megcsinálni műszakilag működőképesre, csak akadt egy kis problémám. Amikor megpróbáltam egy feltöltött 12V 8 Ah normál motorkerékpár akkumulátort feltöltve bekötni, egyszerűen letestelt egy kábel és elkezdett füstölni az egész köteg. Most ott tartok, hogy leszereltem a tankot, ülést és megkerestem a megolvadt kábelt. Abból gondolom, hogy testelt, mivel teljesen szétolvadt és az akkunál is szikrázott a saru, ahogy rátettem. Sajnos már gányolva kaptam a motort, tehát nem tudom mi eredeti és mi nem. A megolvadt kábelt végigkövettem és egy olyan alkatrészbe ment, aminek az a neve(vagy legalábbis ez van ráírva), hogy 6 V regulator rectifier. Japán alkatrész, de nem tudom, hogy eredeti-e a motoron, mert két csavarrögzítés is van az alkatrészen és csak egy csavarral volt rögzítve. A lényeg az, hogy a megolvadt kábel ebbe az alkatrészbe ment. 4 kábel jön ki az alkatrészből és egy csatlakozóban végződnek, amit szét lehet húzni és miután széthúztam, kíváncsiságból bekötöttem az akksit és úgy minden rendben volt, lehetett indítózni is(persze nem indult be a motor, mert tank sincs rajta, de még azt megnéztem van-e szikra, úgy láttam, hogy nincs(kitekertem az egyik gyertyát és letesteltettem indítózás közben de nem volt semmi))
A kérdéseim a következők lennének: mi lehet ez az alkatrész, ami valószínűleg rossz?(azt még leírom, hogy hűtőbordák vannak rajta, de rálehet keresni interneten, már találtam hasonlót külföldi oldalakon)
Elég ha cserélem a megolvadt kábelt és ezt az alkatrészt?
Biztos 12 voltos a Honda CM 185 T motorkerékpár? Miért van ilyen alkatrész rajta és mire jó az?
Előre is köszönöm a segítségeket!!!
Üdv. Gyula
--- Ez még eszembe jutott: ---
Most néztem interneten, hogy gyárilag ajánlott akkumulátor a típushoz 6V 12 Ah. Én már 12 voltos akksival kaptam a motort és tavaly még ment vele, de most lefüstölt. Tanácsot kérnék, mit csináljak? Maradjak a 12 voltos akksinál és a fent már említet alkatrészt kellene csak kicserélni?
Üdv. Gyula
Komment