Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Honda CM185T kábelfüstölés...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Honda CM185T kábelfüstölés...

    Sziasztok!

    Van egy Honda CM 185 T motorkerékpárom, amit szeretnék megcsinálni műszakilag működőképesre, csak akadt egy kis problémám. Amikor megpróbáltam egy feltöltött 12V 8 Ah normál motorkerékpár akkumulátort feltöltve bekötni, egyszerűen letestelt egy kábel és elkezdett füstölni az egész köteg. Most ott tartok, hogy leszereltem a tankot, ülést és megkerestem a megolvadt kábelt. Abból gondolom, hogy testelt, mivel teljesen szétolvadt és az akkunál is szikrázott a saru, ahogy rátettem. Sajnos már gányolva kaptam a motort, tehát nem tudom mi eredeti és mi nem. A megolvadt kábelt végigkövettem és egy olyan alkatrészbe ment, aminek az a neve(vagy legalábbis ez van ráírva), hogy 6 V regulator rectifier. Japán alkatrész, de nem tudom, hogy eredeti-e a motoron, mert két csavarrögzítés is van az alkatrészen és csak egy csavarral volt rögzítve. A lényeg az, hogy a megolvadt kábel ebbe az alkatrészbe ment. 4 kábel jön ki az alkatrészből és egy csatlakozóban végződnek, amit szét lehet húzni és miután széthúztam, kíváncsiságból bekötöttem az akksit és úgy minden rendben volt, lehetett indítózni is(persze nem indult be a motor, mert tank sincs rajta, de még azt megnéztem van-e szikra, úgy láttam, hogy nincs(kitekertem az egyik gyertyát és letesteltettem indítózás közben de nem volt semmi))

    A kérdéseim a következők lennének: mi lehet ez az alkatrész, ami valószínűleg rossz?(azt még leírom, hogy hűtőbordák vannak rajta, de rálehet keresni interneten, már találtam hasonlót külföldi oldalakon)
    Elég ha cserélem a megolvadt kábelt és ezt az alkatrészt?
    Biztos 12 voltos a Honda CM 185 T motorkerékpár? Miért van ilyen alkatrész rajta és mire jó az?

    Előre is köszönöm a segítségeket!!!

    Üdv. Gyula

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Most néztem interneten, hogy gyárilag ajánlott akkumulátor a típushoz 6V 12 Ah. Én már 12 voltos akksival kaptam a motort és tavaly még ment vele, de most lefüstölt. Tanácsot kérnék, mit csináljak? Maradjak a 12 voltos akksinál és a fent már említet alkatrészt kellene csak kicserélni?

    Üdv. Gyula

    #2
    soveny és DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Igazán hasznos volt a hozzászólás, köszönöm szépen! Sajnos a kötegek végig szigetelőszalaggal vannak betekergetve, tehát biztos már valaki babrálta a motort...
      Szép feladat lesz majd megcsinálnom
      Üdv. Gyula

      Komment


        #4
        Az, hogy a kötegek szigetelőszalaggal vannak bandázsolva, nem feltétlenül jelenti a barkácsolást, adott időben a gyárakban is ez volt a "divat".
        Itt a kapcsolási rajz a motorodhoz, nem igazán jó minőségű, de talán még használható:



        Számomra kissé érthetetlen, hogy a 6 voltos motort 12 voltról használták, egy ilyen átalakítás eléggé költség igényes és igazából ennek a motornak az esetében nem indokolja semmi. Ezért én mindenképpen megvizsgálnám, az önindító, a generátor milyen üzemi feszültségre van méretezve.
        Utoljára szerkesztve a következő által: motorkami; 2011 márc. 08, 20:50.
        , DCS és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5

          Komment


            #6
            Hát, el volt rejtve De azért meglett...

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                Óriási segítség lesz a kapcsolási rajz! Tényleg köszönöm mindkettőtöknek, akik segítettetek. Megfogom nézni, hogy az önindítón, vagy más alkatrészeken esetleg van-e feltüntetve feszültség...
                Lehet, hogy hülyeség, de például ha megnézem, hogy az első lámpában milyen izzó van, az jelent valamit? Még soha nem szereltem 6 voltos motort(másmilyent se nagyon), tehát elvileg ha 6 voltos rendszer, az izzóknak is 6 voltosnak kell lenniük?

                Üdv. Gyula

                Komment


                  #9
                  Első körben mindenképpen az izzókat nézném meg, aztán a generátort és az önindítót.

                  Ha az izzók 6 voltosak és még működőképesek, akkor rosszul emlékeztél, 6 voltos volt az előző akku is, mert első bekapcsoláskor 12 volton elszálltak volna. Talán ezek a legérzékenyebbek erre a "változásra".
                  A 6 voltos önindító gyakorlatilag gond nélkül működik a nagyobb feszültségen.
                  Elvileg a generátort is fel lehet gerjeszteni megfelelő feszültségszabályzóval 12 voltra. A kürt sem érzékeny a feszültségnövekedésre.
                  Itt az az érdekes, hogy a diódahídhoz (feszültségszabályzóhoz) menő vezeték lett zárlatos. Ez a zárlat nem "feszültségfüggő", 6 volton is létre kellett volna jönnie, ezért inkább valami testelésre, mechanikai meghibásodásra gyanítok.
                  De várom a további fejleményeket.

                  Komment


                    #10

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Megnéztem ma reggel: Az első lámpában 6 voltos izzó van. Az önindítóra is 6 V van írva!
                      Kicsit meglepődtem ezeken, mert erre nem is gondoltam. Az biztos, hogy hozzám egy 12 V 8 Ah akkumulátorral szerelve érkezett a motor.
                      Azt meg kell jegyezni, hogy összesen tavaly max. 15 percet működött a motor, csak kipróbáltuk, miután feltöltöttem még azt az akksit. Nem volt megfelelő a motor működése, de nem emlékszem milyen baja volt akkor.

                      Azt tudom, hogy most egy 12 V 12 Ah akksival próbáltam volna életet lehelni a motorba, és egyből lefüstölt. Tavaly az a másik akksi már nagyon rossz állapotban volt, épphogy csak néhányat lehetett vele indítózni...

                      A lényeg, hogy akkor maga a rendszer gyárilag biztosan 6 voltos! (Viszont mikor kiszedtem az első lámpát is, igen érdekes bekötéseket láttam, egy csomó kábel, szigszalagozva, nem tudom mennyire lehetnek gyáriak, vagy 20 kábel volt benne...)

                      Ami még érdekes lehet talán(legalábbis nekem), rögtön a + akkusaru után van egy hengeres 5 cm hosszó fém, viszonylag súlyos alkatrész gumiborítással. A + kábel rácsatlakozik, majd a másik nagy csatlakozóján továbbmegy a vastag kábel az önindító felé. ezenkívül van kb. három vékonyabb vezeték is rajta, amiket nem néztem hová mennek... Mindezek egyik oldalán vannak az alkatrésznek. Ez az alkatrész mi lehet??? Esetleg biztosíték? vagy lehet olyan dolog, ami 6 voltra csökkentené a 12 voltot, ha 12 voltos akksit tesznek bele(ez lehet nagy hülyeség amit most írtam) Maga az alkatrész egyébként egy darab spárgával van rögzítve a vázhoz, tehát nem gyári rögzítésű az biztos.
                      Köszi előre is!!!

                      Üdv. Gyula

                      Komment


                        #12
                        DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sziasztok!

                        Megnéztem ma reggel: Az első lámpában 6 voltos izzó van. Az önindítóra is 6 V van írva!
                        Kicsit meglepődtem ezeken, mert erre nem is gondoltam. Az biztos, hogy hozzám egy 12 V 8 Ah akkumulátorral szerelve érkezett a motor.
                        Azt meg kell jegyezni, hogy összesen tavaly max. 15 percet működött a motor, csak kipróbáltuk, miután feltöltöttem még azt az akksit. Nem volt megfelelő a motor működése, de nem emlékszem milyen baja volt akkor.



                        Azt tudom, hogy most egy 12 V 12 Ah akksival próbáltam volna életet lehelni a motorba, és egyből lefüstölt. Tavaly az a másik akksi már nagyon rossz állapotban volt, épphogy csak néhányat lehetett vele indítózni...

                        A lényeg, hogy akkor maga a rendszer gyárilag biztosan 6 voltos! (Viszont mikor kiszedtem az első lámpát is, igen érdekes bekötéseket láttam, egy csomó kábel, szigszalagozva, nem tudom mennyire lehetnek gyáriak, vagy 20 kábel volt benne...)
                        No, itt van az eb elhantolva. A gyenge 12 voltos akksi épp hogy adott 6 voltot, ezért a gyújtászavaron kívül nem tapasztaltál semmi rendellenességet. Annyira meg éppen elég volt, hogy el tudjad indítani a motort, aztán meghalt.

                        Kábelsaláták, meg hengeres alkatrészek azonosításában sokat segítene néhány kép. A szigetelőszalag önmagában még nem jelent kókányolást - bár én is kitiltottam a garázsból, a szilikonnal együtt - ha azonban a szigetelőszalag összesodrott vezetékeket fed, akkor beavatkoznék. Legjobb az ilyen vezetékeket összeforrasztani és zsugorcsővel újra szigetelni.

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            EZ IGEN!!! EXTRA GYORS SEGÍTSÉGEK

                            Ma dél körül megcsinálom a képet erről a valamiről és megpróbálom betenni ha lehet.

                            Üdv. Gyula

                            Komment


                              #15

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X