Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Honda CM185T kábelfüstölés...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Click image for larger version

Name:	111.jpg
Views:	1
Size:	42.7 KB
ID:	128814
    A bal alsó részen mutatom az ujjammal ezt az alkatrészt, amit előbb említettem. Lehet, hogy ez nem is lényeges, csak egy biztosíték lenne?
    A további lépésekről viszont szívesen meghallgatnék tanácsokat, hogy mit tegyek. Vegyek egy 6 voltos akksit, 12 ah-sat? Azt ajánlják gyárilag a motorhoz. Előtte megkéne győződni szerintem biztosan, hogy minden 6 voltos-e, illetve van-e bekötve olyan alkatrész, ami esetleg egy 12 voltos akksit lecsökkent 6 voltosra...

    A fórum legelején írtam azt a 6 V regulator rectifiem alkatrészt. Az biztos rossz lehet, vagy elképzelhető olyan, hogy bekötöm a majd megvett 6 voltos akksit és jó lesz? Vagy biztos annak már annyi? Egyébként pattogó hangot adott, mikor a 12 ah akksival próbálkoztam, fel is melegedett, valószínű, hogy már zárlatos lehet.

    Üdv. Gyula

    Komment


      #17
      Az amit az ujjaddal mutatsz az az önindító reléje lehet, nem biztosíték.
      Olyan alkatrész, ami a feszültséget csökkenti - néhány szélsőséges alkalmazástól eltekintve, pl. 6 voltos autórádió 12 voltos autóban - nincs. Egész egyszerúen azért, mert nincs értelme feszültséget csökkenteni.
      Hogy a feszültségszabályzó jó vagy rossz vizsgálattal lehet eldönteni. A vizsgálat történhet szemrevételezéssel és/vagy méréssel. Ha le tudod venni a fedelét és csinálsz képet a belsejéről, az első pontot mi is meg tudjuk ejteni.
      A méréshez leginkább egy félvezetők mérésére is alkalmas multiméter szükséges (mind alkalmas rá), amivel meg lehet állapítani, hogy a diódahíd diódái zárlatosak-e. Normálisan egyik irányba vezetnek, a másik irányban nem.
      Ha diódahiba van és cserélhető a dióda, viszonylag olcsón megúszhatod a mutatványt.
      Kellene látni azt is, hogy abban a dobozban elektromechanikus vagy elektronikus alkatrészekből felépített feszültségszabályzó van.

      Komment


        #18

        Komment


          #19
          Click image for larger version

Name:	112.jpg
Views:	1
Size:	46.9 KB
ID:	128815
          Ezt a képet még beszúrtam, ez a fórum elején már említett japán négyvezetékes alkatrész. Ilyet akkor be kell szereznem majd valószínűleg, de előtte akkor kigobozom a vezetékköteget, kicserélem a megolvadt kábelt, megpróbálom megállapítani, hogy tényleg 6 voltos-e minden, megpróbálom multiméterrel kimérni ezt az alkatrészt és megveszem a 6 voltos akksit...
          Nagyjából ez lesz a sorrend akkor.
          Ja és ez a képen látható dolog nem szétszedhető, kivan öntve a hátoldalán műanyaggal, tehát csak a négy vezetéken tudok mérni. Ezt meglehetne tudni, hogy mit mérjek és melyik vezetéken?

          Komment


            #20
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Itt valószínűleg a járműelektromosságra gondolsz, mert általánosságban ezzel nem értek egyet.
            Feszültséget sokféle okból kellhet csökkenteni (lekorlátozni), és megvannak rá a megfelelő eszközök, megoldások.

            Más kérdés, hogy az adott alkalmazás életszerű, technikailag megkövetelt, vagy csak buherálás, valami okból.
            Világos, hogy a jármű elektromosságra gondolok. Még egy ilyen jutott eszembe, a Honda CX500-ban táplálja talán valamelyik műszert egy 8 voltos megoldás.
            Amúgy nincs értelme az egész rendszer feszültségét csökkenteni, gyakorlatilag pazarlás. Ahogy te is írtad a diódás megoldásnál, elfűtjük a "felesleges" energiát.
            Bár vannak elektronikus feszültségszabályzók is, amik így működnek.

            Trabantot alakítottam át anno 12 voltosra, önindító, ablaktörlő, duda maradt, a többit mindent kicseréltem 12 voltosra. Na, jó, a megszakítót azt nem

            Komment


              #21

              Komment


                #22
                1979-es a motorom. Ez a Graetz híd tulajdonképpen mire szolgál? A generátor által termelt áramot egyenirányítja? Ha veszek egy akkumulátort majd, enélkül az alkatrész nélkül indítható a motorkerékpár? (természetesen nem akarom enélkül használni, csak kíváncsi vagyok)

                Letöltöttem a rajzot, csak átfutottam, láttam rajta a pozitív saru utáni mágneskapcsolót, tényleg ott van gyárilag is...

                Nem tudom mikor lesz időm szerelni, de mindenképpen írok majd ide, hogy mi lett. Köszönöm a segítségeket!

                Üdv. Gyula

                --- Ez még eszembe jutott: ---

                látom egyszerre írtunk. este kimérem az alkatrészt és írok mi lett. Köszönöm!

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    Még annyi, hogy a multiméteren melyik a diódateszter üzemmód?
                    Van szakadásvizsgáló állás a multiméteremen és van egy olyan, amit úgy tudom, hogy tranzisztorokhoz használnak, hFE állás.
                    (Mértem még néhány éve iskolában ilyet szerintem, de nem emlékszem sajnos erre konkrétan, hogy milyen állásban kell és ahogy olvasom fentebb feszültség értékeket is le kell olvasnom, nem tudom sajnos...)

                    Komment


                      #25

                      Komment


                        #26
                        Megnéztem és a 2K ellenállás állás alatt van egy dióda jel(egy vízszintes vonal, rajta egy jobbra háromszög és mellette egy függőleges vonal).
                        ebben az állásban végigcsináltam a leírásod, de semmi, csak mindig ugráltak egy párat a számok és beállt nullára(lehet, hogy csak simán ellenállást mértem?)
                        Megnéztem utána a kisípoltatást, vagyis szakadásvizsgálatot és minden vezeték sípolt minden vezetékkel! Lehet, hogy zárlatos valahol belül? Viszont egyik vezeték sem sípol magával a házzal, tehát nem a házon keresztül testelt le.(lehet, hogy áram alatt testel a házon keresztül, ezt nem tudom megmondani.)
                        (Ami még érdekes számomra, hogy egyik vezeték sincsen megolvadva a csatlakozó és az alumínium ház között. Lehet, hogy a műanyag házas csatlakozóban történt zárlat? Akkor meg kellene egy visszamenő vezeték is, ami megolvadt testelés közben, nem? Ezt most csak találgatásnak írtam, de az biztos, hogy nincs megolvadva, látszik az utolsó általam feltöltött képen is)

                        Komment


                          #27

                          Komment


                            #28
                            Mai napon vettem egy 6 V 11 Ah akksit, amit próbaképpen bekötöttem. Így, hogy most nincsen beszerelve ez az egyenirányító, nem szikráznak a saruk, amikor ráteszem a kábelt. Amikor viszont visszacsatlakoztattam az egyenirányítót, már egyből szikrázott a kábel a sarunál(csak egy fél másodpercre próbáltam ki)
                            Abban kérnék segítséget, hogy milyen egyenirányítót vegyek? Van valamilyen érték, vagy szám, ami fontos? Jó sok fajtát látok interneten.

                            Egyébként a kábelköteget teljesen szétszedtem, lefejtettem a szigszalagot és azt láttam, hogy amelyik kábel megolvadt, azt visszafelé követve elér egy forrasztásig. Ebből a forrasztásból viszont mégegy irányba megy egy másik ugyanolyan színű vezeték(vagyis kettéágazik), ami a trafóhoz megy és levan testelve. Akkor ez egy testvezeték lenne? Végig látszik rajta az olvadás, mindkettőn. Ezt mindenképpen cserélnem kell majd.

                            Bekötve az akksit önindítóztam és tényleg lassabban forgatta a motort, kicsit lassúnak tűnt, de beállított motorhoz elég lesz, hogy beinduljon, biztos már a 12 volthoz szoktam Ami próbléma, hogy letestelve a gyertyát nem láttam szikrát, egyik hengernél sem(mindkét gyertya kivolt szedve és így próbáltam megnézni, van-e szikra)

                            Az lenne a kérdésem, hogy ez az egyenirányító mibe szól bele? Csak a generátor által termelt áramot egyenirányítja, vagy máshoz is köze van? például gyújtáshoz?

                            Köszönöm előre is!!!

                            Komment


                              #29
                              szevasz figyelj az a tolto rele ott baj lehet nem erdemes cserelni csak mert ujbol leeg es eleg draga dolog villanyszerelohoz kell vinni es nem is akarmilyanhez mert nem konnyu dolog,aksi nem szamit mekkora csak 12v-os legyen,de ettol van sok motor amelyik beindul tehat szikranak kellene legyen igaz tipustol fugg.van moci amit ezert a releert dobtak el ,egyszeruen nem lehet hozza kapni,motoros szakihoz de johoz vigyed ...szia szia.
                              bocs ujbol irok atolvastam a valaszokat es most latom hogy 6v-os a szerelesed akkor 6v-ra vonatkozik
                              Utoljára szerkesztve a következő által: kicsipiedone; 2011 márc. 10, 20:42.

                              Komment


                                #30
                                soveny kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X