Sziasztok! Az izs.hu-n találtam egy régi fórumbejegyzést az Izs/DKW motorok lánckerék menesztőgumijának pótlására, Semperit ipari gumitömlő felhasználásával. Első hallásra elég retró megoldásnak tűnik az ilyen "slagos" megoldás, ilyet már korábban is használtak a menesztőgumi pótlására, és általában ez vezetett ahhoz, hogy ma már alig találni igazán szép állapotú, nem kikopott fészkű kerékagyat. Jobban belegondolva azonban két okot is fel tudok hozni, ami némileg gyengíti az ellenérzéseimet.
Ha jó megoldásnak látjátok a gumitömlő felhasználását, egyáltalán mi alapján lehetne kiválasztani a megfelelőt? Az általam kinézett gumi: kompresszor olajálló szöveterősítésű préslég tömlő, 15 bar üzemi nyomással. Megtaláltam az adatlapját is: Parker - VARIOPRESS 10 - 15 - 20. Vagy mást ajánlotok?
- A szövetbetétes, kerti gumislagnál fényévekkel jobb minőségű csöveket is kapni már, Stalker is ilyen, olajálló, vászonnal erősített, Semperit csövet használt a saját motorján.
- A kőkemény tartós szovjet gumikkal tartósságban nem sok minden veszi fel a versenyt. A gyárival méretben ugyan megegyező utángyártott menesztőgumi minőségét nem igazán ismerem, de nem hiszem, hogy bármilyen komoly minőség ellenőrzésnek vetnék alá ezeket az utángyártott darabokat (nem mintha az eredetit igen, de ott ugye az anyag már bevált). Ha túl puha, vagy gyenge a viszonylag borsos árú utángyártott gumi, akkor csak ablakon kidobott pénznek tartom.
Ha jó megoldásnak látjátok a gumitömlő felhasználását, egyáltalán mi alapján lehetne kiválasztani a megfelelőt? Az általam kinézett gumi: kompresszor olajálló szöveterősítésű préslég tömlő, 15 bar üzemi nyomással. Megtaláltam az adatlapját is: Parker - VARIOPRESS 10 - 15 - 20. Vagy mást ajánlotok?
Komment