Közlemény

Collapse
No announcement yet.

IZS 56 alkatrész helye?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    IZS 56 alkatrész helye?

    Click image for larger version

Name:	Kép0513.jpg
Views:	1
Size:	95.8 KB
ID:	153800Click image for larger version

Name:	Kép0512.jpg
Views:	1
Size:	75.5 KB
ID:	153801

    Sziasztok!
    Ennek az egyszerű alkatrésznek nem tudom a pontos helyét,emlékeim szerint kormánykifli környékén volt (biztos,hogy rajta volt ,mert én vettem le).A motor az egy IZS 56 típusú '61-es kiadású és a km óra spirál a blokkból jön.Az alkatrész valamikor krómozott volt,2 db 10-es furat van rajta.Nem tűnik kisiparinak.
    Köszi előre is .
    Hali srácok

    #2
    Majd Soveny megerősít vagy cáfol, de szerintem ez nem gyári alkatrész. Legalábbis én az enyémbe nem találkoztam ilyennel, pedig az évjárat is egyforma.
    Én is kérdezek. A kerékagyon lévő nagyméretű porvédő tárcsa neked is krómozott lemez ? Valamint a km.órád zöld számlapú ?
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A kerékagyon lévő lemez nekem horganyzottnak tűnik, biztos,hogy nem krómozott.
      A km/óra számlapja fekete alapon fehér.
      mir-mur kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Egyetértek mir-murral, nekem sem ismerős ez az alkatrész. Áttúrtam néhány 56-os katalógust a biztonság kedvéért, de nem találtam ilyet. Nem emlékszel, milyen célt szolgálhatott? Ha a kormánykifli környékén volt, esetleg lehetett valami házi kormányzár, de ez csak erős tippelgetés. Én a helyedben nem gondolkodnék és nem szerelném vissza. :-)

        Milyen a km-órád? Ilyen vagy ilyen?

        Click image for larger version

Name:	1318086124-67b@mail.ru.jpg
Views:	1
Size:	80.3 KB
ID:	129647 Click image for larger version

Name:	80708a212fe6.jpg
Views:	1
Size:	51.2 KB
ID:	129648
        mir-mur kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hát én suta elfelejtettem szétszedés elött a szekeret lefotózni aprólékossan,gondoltam majd minden adja magát.Emlékeim szerint nem volt semmi hozzá fogatva,mintha valami bovden vagy kábel vezető lett volna.Az elsöfékbovden vezetője az megvan.
          Ugy látom jónak,hogy nem szerelem fel rá.
          A baloldali az enyém.
          Köszi srácok
          Utoljára szerkesztve a következő által: csuhi; 2012 jan. 17, 19:37.
          mir-mur kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyetértek mir-murral, nekem sem ismerős ez az alkatrész. Áttúrtam néhány 56-os katalógust a biztonság kedvéért, de nem találtam ilyet. Nem emlékszel, milyen célt szolgálhatott? Ha a kormánykifli környékén volt, esetleg lehetett valami házi kormányzár, de ez csak erős tippelgetés. Én a helyedben nem gondolkodnék és nem szerelném vissza. :-)

            Milyen a km-órád? Ilyen vagy ilyen?

            [ATTACH=CONFIG]4428[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4429[/ATTACH]
            Egyik sem ! Az első kép 49-es, a másik pedig planéta 2. Nekem ezen kívül még kettő fajta van. Fehér számlapos " díszes" mutatóval, és ez a zöld számlapos. Érdekessége hogy a számláló felül van benne.
            Biztos hogy gyári mert első gazdás, Azon túl már L.Balázs is megerősítette évekkel ezelőtt hogy látott már ilyet csak nagyon ritka.

            Ez a csuhi féle óra az elmondása alapján 49-es de mit keres egy 61-es kiadású 56-os izsen.
            Én próbáltam 49-es lámpát feltenni 56-ra, de nagyon sután állt.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 jan. 18, 07:47.
            soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyik sem !
              Bocs, nem jeleztem túl egyértelműen, csuhi km-órájáról érdeklődtem! De így már még többet tudunk! :-)

              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az első kép 49-es, a másik pedig planéta 2.
              [...]
              Ez a csuhi féle óra az elmondása alapján 49-es de mit keres egy 61-es kiadású 56-os izsen.Én próbáltam 49-es lámpát feltenni 56-ra, de nagyon sután állt.
              Nagy közelítéssel igaz, amit írsz, de a "szöghajtásos" (bal oldali) km-órákat (több változatuk is van, de megjelenésre kvázi megegyeznek) a lemezvillásokon, a 49-eseken és az 56-os széria első felében (1959-1960-ig) is használták. Ezek az Izs 56-osok még a 49-esével megegyező (kb. 180mm) átmérőjű fényszóróval rendelkeztek. A lámpatest megváltoztatásakor (~160mm) tértek át a kisebb átérőjű km-órára is. A jobb oldali km-óra tudomásom szerint a Planeta 3-modellekkel terjedt el, de a korai modelleken talán még a fehér számlaposból is jutott!

              A fehér számlaposból is többféle volt, most így hirtelen ezeket találtam:

              СП-111:
              • Click image for larger version

Name:	СП-111 213778 net.jpg
Views:	1
Size:	90.8 KB
ID:	129668ránézésre (a számlap színén kívül) olyan, mint a zöld számlapos, tehát:
              • műanyagházas
              • a műszeren kívülről kapja a megvilágítást (lámpatök belsejébe szegecselt izzófoglalat)
              • fekete, cirádás mutató
              • a mutatótengely felett helyezkedik el a km-számláló
              • be vannak jelölve az ajánlott sebességváltó fokozatok


              СП-111Б˜ (1952)
              • Click image for larger version

Name:	СП-111Б 1737c509e363 net.jpg
Views:	1
Size:	107.0 KB
ID:	129667mint az СП-111, de itt már alulra kerültek a km-számláló tárcsák







              СП-111Б™ (1965)
              • Click image for larger version

Name:	СП-111В image.php2.jpg
Views:	1
Size:	49.2 KB
ID:	129665Click image for larger version

Name:	СП-111В image.php3.jpg
Views:	1
Size:	79.9 KB
ID:	129666a Б˜-hez képest annyi különbséget látok, hogy eltűnt a sebességváltó fokozat-ábra







              СП-115Б˜ (1965)
              • Click image for larger version

Name:	СП-115Б 40k_3.jpg
Views:	1
Size:	32.9 KB
ID:	129664Click image for larger version

Name:	СП-115Б 40k.jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	129663(gondolom, volt sima СП-115 is, de ilyenről nem találtam fotót)
              • fémházas
              • a fémház alján furat, amelybe a helyzetjelzőével megegyező rugós foglalat pattintható, így már van belső világítása a műszernek
              • nincs sebességváltó-beosztás
              • piros mutató
              • fehér km-számláló tárcsák



              СП-115Б™ (1976)

              • Click image for larger version

Name:	СП-115В forumfullimg~soldadd~1290552260358~1306277505373.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	129662ránézésre megegyezik az СП-115Б˜-vel, de a km-számláló tárcsák már feketék (a tárcsák számsorának tipográfiája pedig megegyezik az utód, fekete, műanyag számlaposéval)





              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nekem ezen kívül még kettő fajta van. Fehér számlapos " díszes" mutatóval, és ez a zöld számlapos.
              Ha tudsz, tehetnél fel néhány jó minőségű képet róluk! Hátha megtudunk valami újat!

              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              csak nagyon ritka.
              Igen, valóban ritkán fordul elő a zöld számlapos. Minden esetre azt olvastam, hogy 61-ben ilyet tettek az 56-osokra, ezt a te motorod is megerősíti. (Tehát végülis nem olyan ritka, csak úgy tűnik, kevés 56-os bukkan fel errefelé ebből az időszakból.)
              Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 jan. 18, 18:44. Oka: képek feltöltése
              barna kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Click image for larger version

Name:	Kép0516.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	129659Click image for larger version

Name:	Kép0517.jpg
Views:	1
Size:	99.6 KB
ID:	129660Click image for larger version

Name:	Kép0518.jpg
Views:	1
Size:	114.8 KB
ID:	129661

                Sziasztok
                Hirtelen 3kép ugy sebtibe,telcsivel.Elég szűk helyen van a verda,úgy,hogy átfogóbb képet majd később.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Igazából már egy albumnyi kép van amit szeretnék veletek megosztani, csak hát én totál süket vagyok a számítástechnikához. De majd a gyereket ráveszem hogy okítson ki

                  De a csuhi izse is 61-es ! Akkor valami nem egyenes. Van egy másik 56-osom is, lengőnyerges, ( elvileg idősebb ) de azon sem szöghajtásos óra van.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 jan. 19, 04:47.

                  Komment


                    #10
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    De a csuhi izse is 61-es ! Akkor valami nem egyenes. Van egy másik 56-osom is, lengőnyerges, ( elvileg idősebb ) de azon sem szöghajtásos óra van.
                    Igen, ebben is igazad van, ez már lemaradt a reakcióból (a végére kicsit meggyűlt a bajom a szerkesztővel ). Egyelőre nem mondanám biztosra, de mivel a fényképeim között ebből az időszakból származó Izs 56-osoknak már kis fényszórójuk van, jó eséllyel kis a lámpatest zöld km-órával mondható eredetinek 61-ben.

                    Elgondolkodtatott az első sárvédő is, de 61-ból még találtam néhány darabot, ahogy már Planeta-féle első sárvédőst is. Valószínűleg ebben az évben lehetett a váltás.

                    Ülés: ez is elég ismeretlen terület még nekem. Egy 1960-ban lezárt (1961-től érvényes) alkatrészjegyzék* hozza mindkét fajta ülést, de szűkszavúan csak annyit ír, hogy a gyár a lengőnyereg+puff üléssel gyártja az Izs 56-os motorkerékpárokat. Egyelőre nem tudom, mi lehetett a trükk.

                    * Az alkatrészjegyzékekkel kapcsolatban azért meg kell jegyeznem, hogy legtöbbjük eléggé csak tájékoztató jellegű adatokkal (ábrákkal) szolgál azoknak, akik a típustisztaságot akarják vizsgálni a segítségükkel. Az 1957-es Izs 49 katalógusban például nem szerepelnek a már 1955-ben bevezetett módosítások.
                    mir-mur kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Most akkor melyik az eredeti lámpa?
                      Szerintetek az enyém nem rá való?

                      Komment


                        #12
                        csuhi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Most akkor melyik az eredeti lámpa?
                        Szerintetek az enyém nem rá való?
                        Az eddigi ismereteim alapján nem eredeti, de mivel sajnos elég kevés forrást (fotó) találtam ebben a témában, előfordulhat hogy mégis az (az utolsó, minden jel szerint gyárilag is nagylámpást 1959-ből találtam). Tök jó lenne gyártási időpontot találni, bár úgy emlékszem, sajnos a lámpatestben csak a km-órán van - ha van. Azt hiszem, a számlap és az üveg közti műanyagkeretre írták egy ideig tollal, nézd meg ott (szétszedés nélkül olvasható, ha van).

                        Szerintem mondjuk jobban néz ki az 56-os a nagylámpával, állítólag azoknak a foncsora is jobb. A km-órád is szép állapotú. Ha nem zavar hogy nem tuti az eredetiség, szerintem hagyd meg ezt a lámpát! Ha azonban váltanál kicsire, fontos tudni, hogy a kisebb lámpatesthez cserélni kell a teleszkópburkolatot is!

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X