Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs főtengely-csere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ha az égiek úgy akarják, meg én esem le a székről, elkezdem összerakni az erőgépet. vettem A3-as rajzlapot is tömítésnek -nem dipát, mert szvsz az még rajzolni is vacak, nemhogy tömítésnek-, majd körbekopácsolom a karter peremén. papírt felbököm néhány csavarral a karter tömítőfelületére, és kis-kalapács segítségével a peremen kívül-belül végigkocogtatom, úgy, hogy kivágja a papírt




    a baloldali karterba 2db szimeringet tegyek?
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a váltószekrény deklijére gondoltam, amiben a kihajtás van. azt cserélhetem?
      A 49-es blokkokon a váltófedél is kapott ilyen párosító számot, biztosan nem véletlenül (nem emlékszem, a Planetán van-e). Ez a blokk felépítését tekintve szinte mindenben egyezik az újabb blokkokkal. Ha nincs komoly a gond az eredetivel, szerintem célszerű meghagyni a váltófedelet is, hisz az egytengelyűség itt is ugyanolyan fontos.

      Click image for larger version

Name:	karter 002.jpg
Views:	1
Size:	117.1 KB
ID:	130944

      A képen látható 1953-as blokkon még a kuplungdeklibe is ütöttek párosító számot, de ezt azért talán még lehet cserélni.
      sricsi70 és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        majd körbekopácsolom a karter peremén. papírt felbököm néhány csavarral a karter tömítőfelületére, és kis-kalapács segítségével a peremen kívül-belül végigkocogtatom, úgy, hogy kivágja a papírt
        Jééézusom, ilyeneket még csak ne is írj! Inkább rajzold körbe, majd kisolló. Vagy akár egyből egy schnitzer-el körbehúzni. Csak ne kalapáld a kartert, mert nem lesz hosszú életű az a tömítőfelület.
        sricsi70 és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Névnaposom: nem a felületét akarom ütögetni, hanem az élét, és nem ripityomra, hanem koccolva




          LB a mai nap szerelésileg... mama elment vmi presbiteri küldöttgyűlésre, én meg pihentettem a szememet..., de azért még megnézem az alkatrészhalmazt.
          hengert, hengerfejet megpucevátyoltam már. vettem hőálló fekete spray-t azzal akarom a hengert lefújni. a hengerfejet, meg majd meghomokozom... szvsz jól nézne ki. vélemény?
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Üdv.
            Norinco: az ötlet jó, de elég gyenge, vékony a tömítőfelület, semmi baja nem lenne ha körbeütögeted a papírt, de, hogy senki ne háborogjon(bár mi csak javasolhatunk, te döntöd el mi legyen)a másik megoldás: festékezd be a tömítőfelületet és nyomd rá a papírt, majd a nyomat mentén már körbe is tudod vágni ollóval a papírt.
            A főtengelyt meg nem kell annyira félteni, elég masszív, ui: a hajtókarban ha perselyt cserélsz javaslom az új perselybe vágass "olajzó menetet", mert a két kis fúrat elég ratyi egy alulméretezett felső hajtókarrész olajzásához(lásd Pannónia, annak brutálisabb a perselye, csapja és az csak 16 lovas)A két olajzófúrat meg tölcséresíthető, ha egy nagyobb fúrószárat kézire alakítasz(keresztbe a végére hegesztett csavarral), és egy kicsit belefúrsz vele a járat felületébe, akkor tölcsérszerű lesz.
            A tömítés meg kell, hogy ne töltse fel a forgattyúsház és váltóház közti kb. 1literes teret kajával, a ruszki precizitás meg indokolja is, a festékkel összerakott tömítést.
            A szimeringből két darab kell baloldalon, és a fontos, hogy mérd le tolómérővel a főtengely és ház méretét, mert az tényleg egyedi lehet, ez alapján vegyél szimeringet, a felrakásnál meg egy kis zsír a főtengelyre és a szimeringre, hogy becsússzon (a beütéshez javaslom megfelelő méretű , nagy falvastagságú cső használatát, lehet bronz, vas, de ne szirsz*r műanyag, mert az esetlegesen bent maradó polimerszilánk megnyúzza a szimeringet )
            Köszi a képeket!
            (a többi agyonműveltnek meg elmondom, hogy mi "barbárok", az úgynevezett" marhaságainkat "kipróbáltuk és mivel működnek, nem föltétlen rosszak, a kis csavarok fúrataiba meg nem is lehet rögzíteni kinyomószerkezetet(mivel a fúratok(csak 6-os csavarokéi!!!!!!!!!!!) ellenkező irányban vannak és a kis kocogtatás, ha elcseszi a házat, akkor a kinyomó nyomása is elcseszi, nem?, mert csak kis felületen tud támasztani, ház alakja miatt.)
            Sok sikert az összerakáshoz!
            A sebességeket mind nézd meg, hogy megvannak-e összerakás után, mert a rIZS képes elsúvasztani néha egy-egy sebességet.




            Ha a berugó tengelynél folyna az olaj, akkor egy gumigyűrű kell(a berugótengelyre felcsúsztatható)+ egy persely, ami a deknitől távol tartja a berugókar tövét, ugyanakkor azért is kell kilógnia a dekniből, hogy a berugókart feltolva a helyére, a gumigyűrűt minimálisan nyomja a perselyen keresztül, így az rásímul(idomul) a tömítendő felületre!!!)




            A fekete meg jól állna a hengernek, sokkal komolyabb és brutálabb kinézete volna!
            norinco kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              kösz a részvétet
              már kifundáltam a sebváltó összerakást: mivel van két teljes blokkom, így ami megmarad abba beleteszem a "maradékokat" de nem teszem fel a jobboldali karterfelet, hanem csak a sebváltóház kihajtóoldalfelöli deklijét. így pontosan nyomon követhetem, hogyan kell állnia a sok bizgenytyűnek. szerinted is az összeszámozott házöntvényekkel építsem össze? vagy a szebbeket válasszam? -elkerülhetném a csapágycseréket
              apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                A ruszki tűréshatárokat nézve az is csoda, hogy egy blokkon belül két összeillő fél van
                A pannóniánál orrba-szájba cserélték a két felet, mivel gyakran kitört jakkernél meg mocin is a berugó ütközők egyike, és így is működtek, szóval nem, hiszem, hogy itt nagyobb gond lenne, de ezt megtudod, ha a csupasz házat két váltótengellyel+ főtengellyel( főtengelyi golyóscsapágy nélkül!) összetolod, majd megnézed, hogy minden sebesség van-e.




                A bajod meggyűlhet a váltó hézagolóival, az biztos különbözik két blokknál. A csapágyak átrakása egyszerűbb.(a hézagolás elég macerás kikísérletezősdi)
                (az alu blokkház tisztítása forró trisós oldattal megoldható, de csapágyat, minden vackot szedj ki, a görgősök külső háza szerintem maradhat, az nem okozott gondot nálam sem, hogy bent maradtak )
                A főtengely látom nálad is kolbászolt, szóval valószínűleg a főtengely golyóscsapágyának házát fel kéne pontozni, mert ez így nem egészséges, de használhatsz fémragasztót is, csak ahhoz meg fémtiszta felület kell(trisó oldat segít).
                A főtengi csapágyait javaslom zsírozva rakd össze, hogy míg lejut az olaj ne legyen gond(az olajzófúratokat dróttal görényezd tisztára, dehogy dugulás maradjon, mert akkor az eddigi óvatoskodás nem sokat ért, elkopik a két görgős csapágy.
                Asszem ennyivel tudtalak boldogítani össz-vissz.
                Ha kérdésed van nyugodtan dobd fel ide.
                apacsavo, Che és norinco kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  akkor máris kérdezek
                  a két szimeringet hogy tegyen be? ajkakkal a kis-fogaskerék felé, vagy a forgattyúsház fele mindkettőt, vagy másként?
                  ja még egy dolog: megvizslattam miért kolbászolt a főtengely - aki összerakta kihagyta a golyós csapágy külső zégergyűrűjét, így a csapágy kijjebb volt, mint kellett volna, annyira, hogy a zéger hornyát nem is látni.

                  ez a donoré
                  Click image for larger version

Name:	donoré.jpg
Views:	2
Size:	171.4 KB
ID:	130946

                  ez volt a blokkban
                  Click image for larger version

Name:	ez_volt_a_blokkban.jpg
Views:	2
Size:	169.1 KB
ID:	130947
                  Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 márc. 24, 07:20.
                  majdánka és apacsavo kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Üdv.:
                    A csapágyat mindenképp a házba rögzíteném, mert a zéger csak oldalirányban(egyébként nekem is hiányzott a külső) tart, a csapágynak csak akkor van értelme, ha nem a házban forog együtt a főtengellyel (a csapágy külső héjának állnia kell, a belsőnek meg a golyók segítségével forogni) De mindenképp legyen meg a megfelelő zégerszám is.
                    A szimering rendelkezik egy rugós gyűrűvel, amely rászorítja a gumiélt a felületre, ennek nem árt az olaj, mert ha elrozsdál, akkor vége van. Ezért: a belső szimering rugógyűrűs fele a görgőscsapágy fele néz. A külső meg pont fordítva van, annak a golyóscsapágy fele néz a rugógyűrűs fele (a két szimering "sima" fele összenéz, összeér)(a mai szimeringek egyik, apróbb éle csak porvédő, ezért azokat is kétajkúnak hívják, de kettő db szimering kell nekünk) A tolómérővel tudod ellenőrizni , hogy mikor ér fel az első és a második szimering is. Ui: a szimering egészét mártsd olajba , hogy feltoláskor ne forduljon ki az éle.(A feltolást meg érdemes óvatosan végezni.)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2012 márc. 24, 09:15.
                    norinco és Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      köszi. így fogok tenni.
                      remélem holnap lesz időm bográcsolni a blokkfeleket, aztán neki esek összerakni.
                      majdánka kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Ha valami nem akar összejönni, akkor dobj be bambit, kávét vagy páleszt és térj vissza rá.(azért javaslom mert elég sok "most földhöz vágom pillanat lesz", Én már tudom. De, ha végzel, nagy öröm lesz beröffenteni.)
                        A tömítőpapírok mellett érdemes a tömítendő felületet bekenni valami olcsó alapozófestékkel, de bármilyen festék jó, csak lassan kössön(legyen idő összerakni, meg a fölöst letörölni: a kinyomódó fölös festék jelzi, hogy jól van összehúzva a két fél.) Ja, ha nem jók a gyári csavarok (hát már alapból gázos meghúzni, őket megfelelő erővel) használhatsz imbuszfejűt,( a fejet lehet körbe kell csiszolni egy kicsit, ez már attól függ milyet kapsz), azt jól meg lehet húzni és ugyanúgy besüllyed, mint a gyári csavarok. A CSAVAROKAT be kell zsírozni, hogy az összerakáskor a csavar által magával vitt festék ne kössön be a menetes fúrat és a csavar közé.
                        Sok sikert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        Tamás78 és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          ma főztem egy kis bográcsos blokklevest... de annyira ótvaros lett, hogy meg kell ismételnem még, hogy teljesen letisztuljon. csapágyakat kiszedtem mindkettőből. a donor főtengely csapágyát akarom használni, igaz az eredeti lehet, mert a donort én szedtem szét először. az enyémben DDR-es csapágy van és a görgőkosár a csapágy külső ívében van, míg a donorban fordítva: ott a belső íven van a kosár. a donor szimeringje megöregedett, de ebben volt "dobócsillag",-gondolom a csapágy olajozó furatának szabadon tartása miatt, hogy a szimering ne zárhassa el- enyémben a külső zégerrel ez is hiányzott. valamint volt még a donorban egy távtartó gyűrű is, gondolom azért, hogy ne forduljon ki a szimering. valószínűnek tartom, hogy kell csinálnom nekem is egy olyan gyűrűt, hogy a két szimeringet összeforgatva, ne maradjon hézag a "dobócsillag és a golyós csapágy belső zégere között - majd kiméricskézem.

                          Komment


                            #28
                            Üdv.:
                            A kiméricskézés és legyártás, jó ötlet a távtartókra, mivel AS(ahogy sikerül) szabvány szerint készültek a gyáriak(nem illeszkedik másik blokkba minden esetben, meg persze az újabb szimeringek miatt is kell. A dobócsillag nálam is volt, de egy kalap sz*r, mert viszonylag puha és így már nem is tölti be jól a szerepét(de én visszatettem,bár nem sokat ér.)
                            A DDR csapágynál jobbat nem igen találhatsz!!!!!!!!!!!!!!(példa: a német minőség abban megmutatkozott, (hogy mi is találtuk elfekvő készletből olcsón kétsoros önbeállót ddrben darálóhoz) hogy a két csapágyat egymásra téve, olajos volt a felületük és az alsót felemelhettük, csak a felsőt megfogva és emelve.Azaz ÖSSZETAPADTAK,a felület ledolgozás végett(meg ilyen felülethez jó anyag is kell).
                            Az Izsnek a DDRt javaslom,azzal tovább húzza(ha még jók a csapágyak),bár egyikkel sem lehet gyorsan tönkrevágni, megfelelő olajzás mellett.

                            Komment


                              #29
                              szvsz mindkét csapágy jó állapotban van. a DDR-es belső gyűrűjének levétele a főtengelyről macerásnak tűnik, mert koppanásig fel van ütve a sonkáig. ezért gondoltam az eredetit beépíteni, no meg ez mintha csendesebben, finomabban járna.

                              Komment


                                #30
                                "újrafőztem" az alumínium darabokat, most-már sokkal jobban néz ki. még suvickolni kell, de már látszik milyen lesz.
                                vágtam snicerrel! tömítést, 3 réteget, mert elég vékonyka volt a rajzlap. mikor feltettem a tömítést, minden oldalt megkentem zsírral - mint a rakott palacsintát. csapágyakat betettem, szimeringeket is olajba mártás után!, hézagolót is tettem a bal oldali szimeringek és golyóscsapágy közé. méricskéltem, és ami benne volt szimering, annak a vastagsága, pont jónak tűnt. nosza snicerrel kivágtam a két ajkat rugóstul, és betettem a szimeringházat. mintha oda gyártották volna. zégerek is bekerültek a golyóscsapágy két oldalára, és hihetetlenül finoman forog a főtengely: semmi kottyanás semerre, és teljesen hangtalanul lágyan futnak a csapágyak. holnap veszek M6-os bkny (imbuszfejű) csavart és kicserélem a régi sliccelt csavarokat, bár így is tökéletesnek tűnik a tömítettség - mindenhol egyenletesen kinyomódott a zsír. homokszóró eszközt nem találtam mifelénk, így még nem tudom mi lesz a hengerfejjel. lehet feláldozok egy szórópisztolyomat, és átalakítom, homokköpködőnek
                                Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 márc. 26, 21:33.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X