Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karburátor fúvókák méretezése - cm3/perc, átmérő mm

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Üdv soveny!

    A szovjet motorok fúvókáit 1960-ig ccm/min. ben adták meg,akkor tértek át a fúvókák mm/100 értékre.Az AM 1962 nov-21. számában van egy nomogram 0,5mm-es fúvókától 1,5mm-es ig,illetve 40-től 400ccm/min átfolyásig.Ott a 182ccm/min átfolyáshoz 1,03(103)-fúvóka tartozik.A fúvókák átfolyását 1000mm benzinoszlop nyomásánál mérték. Ezt a módszert alkalmazták a csehszlovák porlasztóknál is.Az NDK BVF porlasztóira és a lengyel gyártmányokra nem volt érvényes ez a mérési mód,mert azokat 600mm benzinoszlop nyomásánál mérték.




    Ami még nem mindegy,a fúvóka hossz/átmérő arány 2:1
    barna, UK és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Köszönöm szépen, pont erre gondoltam! Ez nagyon hasznos. Nem tudnád esetleg beszkennelni/lefényképezni ezt a cikket?

      Komment


        #18
        A fényképezés már kész,csak azt nem tudom ,hogy miként tudom a fórumra feltenni.Ha elárulja valaki,hogy mit kell tennem azonnal küldöm.

        Komment


          #19
          Küld át meilben és felteszem




          mail
          korompaipistike@gmail.com
          Che és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            küldtem a táblázatot,köszönöm,hogy felteszed!
            Che és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Na akkor itt is lenne

              Click image for larger version

Name:	HPIM7060.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	133083Click image for larger version

Name:	HPIM7061.jpg
Views:	1
Size:	202.3 KB
ID:	133084
              Igor és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ott a 182ccm/min átfolyáshoz 1,03(103)-fúvóka tartozik.A fúvókák átfolyását 1000mm benzinoszlop nyomásánál mérték
                ---és akkor a csávó ült a motoron , a benzines kanna meg a fején volt ...? hülyék ezek na ruszkik...

                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ha ugy számoljuk hogy kb 25 cm magasan van a benzin teteje a (fuvókától mérve) a tankban.
                és soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Üdv ApaE!


                    Köszönöm a segítséget.

                    Komment


                      #25
                      korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Na akkor itt is lenne
                      Előre is elnézést kérek--de ami itt le van irva TANÁCS -ként , ez egy akkora baromság hogy na ! Olvassátok lassan , szépen , főleg azt amikor ---a 210 ccm/perc helyett szeretnénk egy 0.05 mm el kissebb fuvókát ...

                      akkor most mit akarok tudni a litert -vagy a mm -t ? Innen már csak egy lépés és a közértben a kolbászt kérem cm ben ---aztán mondom hogy mérjék le ---de elvárom hogy a termékismertetőn legyen meg a cm / tölteléksürüségi jelzőszám , mert abból számolom vissza hogy végül is meggyire vagyok éhes

                      kár hogy valamiért mostanában nem látom itt Gabó Racing - ot , szrintem aki Trabival versenyzett , az tudna igazán fuvókázási ügyekben hiteles tanácsot adni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 okt. 18, 16:12.

                      Komment


                        #26
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Előre is elnézést kérek--de ami itt le van irva TANÁCS -ként , ez egy akkora baromság hogy na ! Olvassátok lassan , szépen , főleg azt amikor ---a 210 ccm/perc helyett szeretnénk egy 0.05 mm el kissebb fuvókát ...
                        Azt sajnos nem tudom megítélni, hogy a cikk szakszerű-e, vagy sem, minden esetre biztató, hogy a táblázat jó közelítéssel igazolja az eddigi méréseket:

                        Volomisi a 215 cm3/min fúvókát kaliberrel 110-esnek mérte, a nomogramról 111 olvasható le (a leggyakoribb kaliberekkel tudomásom szerint 5 százados pontossággal lehet mérni, de javítsatok ki, ha tévedek). A 110 cm3/perc-es fúvókánál kicsit más a helyzet, ez elvileg csak 80-as, nem a Misi által mért 85. Ez elég nagy tévedés, de azt sem zárhatjuk ki, hogy már piszkálták a mért fúvókát. Nekem is van egy 110-es fúvókám, csak le kell mérni, ez "perdöntő" lehet.

                        A 182cm3/perc -> 132-es fúvóka nem passzol (kaliberrel kb. 102-103-at kellene mérni), de nyilván, mivel negyed akkora magassággal számoltál.
                        Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          igazából ,tényleg , nem fejeztem be az előző gondolatmenetemet ,de most megteszem :

                          szóval én ugy gondolom , igazából semmi jelentősége mi van írva egy fuvókára és mit ír a motor könyve ! Mert a dolghoz egyszerüen érteni kell és kész ! Mert ha beteszek egy fuvókát ---lehetőleg jó nagyot ---és érzem a gép lelkét hogy hogyan működik , addig veszem visszafelé amig pont -----kevés-----majd jöhet a fuvóka dörzsár és csinálok --egy az adott motor valós igénye szerinti fuvókázást .

                          --és igazán nem számít hogy a fuvóka belsejében hogyan néz ki a geometria .....nem?

                          Komment


                            #28
                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mert a dolghoz egyszerüen érteni kell és kész !
                            Na jó, jó, de senki sem úgy születik, hogy ért hozzá, nem? Első lépésnek nagyon jó az elméleti számolgatás - mekkora benzinoszlopnál, mennyi idő alatt, hány liter benzin folyik át és az igazából hány mm-es lyuk és milyen hosszú, meg milyen a felületi minősége és a kifolyásnál lévő perem letörése. Aztán, amikor a pontosan feltérképezett és kiszámolt és 3D-ben kiprintelt fúvóka mégsem úgy működik, mint ahogy terveztük, akkor jön majd a gép lelkének megérzése, meg a fúvókasorozat próbálgatása, meg a veszek dörzsárat is hozzá, mert az az igazi. De azt ne mondd, hogy ezek a jó kis elméleti fejtegetések nem segítik elő a tanulási folyamatot. Nem mindenki születik gépműhelybe, meg sok embernek nincs is lehetősége végig járni azt az iskolát, amit mondjuk te végigjártál. Más idők, más szakik, más tanulási lehetőségek.




                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            szóval én ugy gondolom , igazából semmi jelentősége mi van írva egy fuvókára
                            Ez szovjet motornál különösen igaz lehet. Ha emlékeim nem csalnak, elő tudnék keresni két olyan K-301-es karburátorból kiszedett 185-ös (vagy 215-ös?) jelölésű fúvókát, amik már szemre sem egyeznek. Nem is sikerült soha az összehangolásuk.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: UK; 2012 okt. 19, 11:48.
                            wsievers, és 3 további látogató kedvelte ezt.
                            Everything is better when you decide you don't care.

                            Komment


                              #29
                              Tudod --nem akarom tudni ---hogyan működik a ............ (mindenki azt ír ide ami neki a fóbiája )de szeretném tudni tökéletesen használni --ezért nem azt tudakolom hogy ......hanem a tökéletes használathoz szükséges tudást akarom megtanulni !

                              Példa : kitűnően autót vezető " szőke nő " ....aki ...... (bocsánat ,csak sztereotip péda )---de az érdekesség kedvéért , szerintetek hány világszinvonalu ( fiatal ) autóversenyző van aki azt sem tudja hogy hány hengeres az autója (kicsit sarkítva )


                              .........de hülye vagyok , elolvastalak megint és mest fedezem fel az igazi iróniát a szavaidban

                              Komment


                                #30
                                A héten megmértem két, otthon fellelt fúvókát Jokernél, ezúton is köszönöm a lehetőséget.

                                Az első egy 110 (cm3/perc)-es beütésű, gyári Izs fúvóka (az Izs 49-es mérete). Igen passzentos 80-at mértem a fúvókakaliberrel, ami tovább erősíti a nomométer pontosságát, amely kb. 79.5-es átmérőt adott meg ehhez az átfolyási értékhez. Szerintem ez igen csak jó közelítés. Volomisi 85-öt mért, de nem kizárható, hogy azt a fúvókát korábban már dörzsárazták.

                                A másik, a jelenleg felszerelt karburátoromban található fúvóka 130-as furatátmérőjű volt, ezen sajnos semmilyen beütést nem találtam. Szovjet szabvány szerint ez kb. 295 cm3/perces lehet, vagyis a К-28Б™ (K-28V) karburátorhoz való. Ha egyszer hozzám kerül egy szovjet Ðœ-600 tűzoltószivattyú, amelyre ezeket szerelték, minden bizonnyal hibátlanul tudom majd karburálni.


                                Click image for larger version

Name:	moto-pompa-kharkov.jpg
Views:	1
Size:	35.8 KB
ID:	133305 Click image for larger version

Name:	moto-pompa-fotografii.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	133306Click image for larger version

Name:	moto-pompa-drugoe.jpg
Views:	1
Size:	35.1 KB
ID:	133307

                                Minden esetre érthető, hogy nem indult vele a motorom.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X