Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    és gondolom valami maradék anyagból
    Ami kiadta Ez volt a feltétel, amúgy c45...És cnc-n készült a furatokkal együtt. A munkatársam nyilatkozta, hogy baráti áron ment, a valós költsége kb 25-30 eft mindennel együtt 1-nek.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 dec. 12, 17:57.
    stalker kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      Gondolom a Berváé is kitelne 40-50-ből az csak kisseb.
      Elérhetőbb dolgot nem tudtok,hogy ne irigykedjek állandóan?
      sepy, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #48
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Le kéne szedni az Ural tengely átmérőjét végig 20 mm-esre, a végén a menetet átvágni az Izs menetéhez, A hosszát a másik oldalon leszúrni méretre, És a kerék pozicióját egy megfelelő szélességű persellyel beállítani.
        Vagy megperselyezed a kerék csapágyhelyét, és beleteszed az Izs kerékcsapágyát...Így maradhat a gyári tengely.
        A fék kitámasztója a Dneprnél ugyanolyan, mint az Izsnél, ahhoz hozzá sem kell nyúlni.
        [ATTACH=CONFIG]11096[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]11097[/ATTACH]

        Itt látszik a kétkulcsos TLS fék az Ural kerékben egy Dnepren:
        [ATTACH=CONFIG]11098[/ATTACH]
        Csak egy baj van az ural és a nyipro fékkel hogy mind a kettő 40 küllös az izs meg 36.

        Komment


          #49
          Nem is volt szó felnicseréről a végén már. Egy az egyben kerékcseréről volt szó.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 22, 16:36.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #50
            Sziasztok!

            A "Nagy Ugrás" bekövetkezett a projektben, beszereztünk Édesapámmal egy Planéta komplett elő kereket, féklapostul, kihajtással, mindennel...

            Bocsi a gáz képért. Mindenestül, kompletten, jó bordázatú, bár nem mai szovjet gumival, tartalék új féklappal, feltehetően kukás küllőkkel és felnivel (nekünk az úgy sem kell) 5 ezer mennyire volt megfelelő vétel? Nem hemzsegtek ilyenek az aprón... Az agy jó állapotú, kis polír és szép lesz. A pofák és a fékfelület is elmennek még, csapágyak szódával :-) csak...

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140418_175423.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	139790

            A kihajtás megfelelően pontos lesz, hiába a kerékméret különbségek, a pár százalék nem számít, gondolom az órában megtartották a jó öreg 160-as skálázást és az áttételeket, egyebeket miért cserélték volna le...

            Mivel az első teleszkópunk úgy is görbült, ezért célszerű (sőt kötelező) lenne egy Planeta komplett első telót beszerezni, ami befogásban és javarészt stimmel, aki ebben tudna segíteni, illetve körülbelüli árat mondani az segítsen legyen szíves :-)

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140418_175122.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	139789

            A telóra rögzül a 49-esen a sárvédő. Az egyik rögzítést egy korai '52-es 49-esről megmaradt bilincspárral fel lehet varázsolni a Planet teló alsó szárára, a másikat minimális hegesztési munkával elő lehet állítani, a szemből nézve jobb oldali alsó száron. Elméletileg ez az elképzelés... a másik szár marad, mert az egyezik a Planetán és a 49-esen is (kérem alaki erősítsen meg ebben), szemben a ballal, ahol a féklap-elfordulás gátlás különbözősége miatt kénytelenek leszünk egy Planetáét használni... a hegesztést majd valahogy meg kell oldani... nem életveszélyes rész így rizikómentes, csak szép legyen. Innentől viszont jöhetnek az újrakrómozandó állapotú alkatrészek is ;-)

            A felni-fékagy kombó és a küllőzés már más mese... bár gondolom a Planetnak volt olyan kiadása, ami 19 colos felnikkel és ilyen kerékaggyal készült... csak szép krómosakat olyanból hol lehetne szerezni? Vagy pótlékot... akár alu felni sem lenne rossz, bár olyan csak 18-as van a keleti blokkban gondolom. Szabvány 72 küllős mese ez, egyszerű egyenes végű küllőkkel, max gyártatunk, ha nincs más, ez nem lehet olyan drága, nem tudom van-e Ukrajnában ilyen küllő újonnan vagy utángyártott kivitelben?

            A felnire ötleteket esetleg írtok? Tudom a Pannónia itthon kapható utángyártott, újonnan szépen csillogó Radaelli és társai tán jók lehetnek... de ha van valami ami jó minőségben elérhető lehet a Planet agyhoz 19 colosban az iszonyú jó lenne... Akkor max a küllőket kell egyedileg legyártatni... Csatárinál mondjuk akár... Ha tudtok mást kérlek szóljatok!

            Köszönöm
            Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 ápr. 22, 18:17.
            korompaiistvan, UK és wsievers kedvelte ezt.
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #51
              Sziasztok!

              Újabb status update:

              Egy kedves IZS-es márkatárs hathatós közbenjárásával sikerült szerezni egy Planet 4/5 féklapot. Pár problémával szembesültünk azonban:

              Hol tudok ilyen nagy "vég rudas" (bovden véggubó nem tudom, hogy hívják) fékbovdent szerezni (látható, hogy a régi szokásos túl apró hozzá, valami JAWA vagy MZ lehet ez)? Ez szokásos amúgy? Remélem azért emberi erővel lehet majd működtetni.

              Click image for larger version

Name:	IMG_20150629_221242.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	144825

              Másik gond: a kései Planétáknak a sebességmérő kihajtás végük nem olyan, mint a 49-es féle. Ennek már sima négyzet profilú metszetben a vége. Van Planet 2-ből vagy 3-ból olyan kihajtásom, aminek még 49-es féle téglalap profilú (ahogy a DKW-ban is volt), de ki lehet azt műteni belőle és átrakni a Planet 5 féklapba?

              *Látszólag megoldható, csak hogy szedem szét úgy, hogy túlélje minden, szétszedhetőnek tervezték ezt egyáltalán? Az egész csigás mechanizmust cserélni kéne.

              Click image for larger version

Name:	IMG_20150629_221605.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	144826

              Egyéb hasznos infó más átalakításra hajlamos embernek:

              4,5mm vastag küllőket használtunk az egyedi telifékes-19 collos ráfos kialakításban.

              Kb. 14 cm-es küllők (fej végétől a menet kezdetéig, majd eztán egy cm-nyi menet jön) kellenek a 19-es ráf és a nagy telifékdob közé. Bár pl. a Radaelli felni küllőfészkei nem pont ide lettek kitalálva ezért egyedi küllőket kell csináltatni mindkét oldalra, mert a másik oldalon picit meg van az összes hajtva (csak kibírja, ha a gyári megoldásban is jó nagy szögben hajtva van a küllők vége), majd fotót teszek fel. A másik szett az 17cm, kb 1cm menettel a végén.

              Persze, ha tudtok olyan motort, aminek ilyen hosszú küllői vannak, akkor lehet nem kell gyártatni. De elég gáz, hogy rendes krómos felnit, aminek a fészkei okésak nem igazán lehet szerezni, persze itt is lehet van valami jó tipp a jövőben vállalkozó kedvű IZSesek számára.
              Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 jún. 30, 11:48.
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #52
                Hol tudok ilyen nagy „vég rudas” (bovden véggubó nem tudom, hogy hívják) fékbovdent szerezni (látható, hogy a régi szokásos túl apró hozzá, valami JAWA vagy MZ lehet ez)? Ez szokásos amúgy? Remélem azért emberi erővel lehet majd működtetni.

                img_20150629_221242.jpg
                Nem, nem szokásos ebben a formában. Mérdd meg a fészket és annak megfelelően vegyél egy bowdenvég diót, ami akár csavaros is lehet (Talán ez a legjobb.) Ha ilyet nem kapsz, akkor köracélból (csavarszár ) is tudsz némi kézimunkával készíteni. Fúrógép, satu, tolómérő, pontozó, kalapács és acélfűrész kell hozzá. És munkakedv. Na ez az ami nálam ilyenkor hibádzik és elmegyek keresek valami odaillőt.

                Komment


                  #53
                  Nem, nem szokásos ebben a formában. Mérdd meg a fészket és annak megfelelően vegyél egy bowdenvég diót, ami akár csavaros is lehet (Talán ez a legjobb.) Ha ilyet nem kapsz, akkor köracélból (csavarszár ) is tudsz némi kézimunkával készíteni. Fúrógép, satu, tolómérő, pontozó, kalapács és acélfűrész kell hozzá. És munkakedv. Na ez az ami nálam ilyenkor hibádzik és elmegyek keresek valami odaillőt.
                  Köszönöm, akkor elviharzok munka után a héten valamikor egy boltba.

                  Azt tudjátok esetleg, hogy milyen csapágy megy a Planéták (alu telidobosak) kerékagyába?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 jún. 30, 12:45.
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #54
                    Ha nem látszik a csapágyon a jelölés, akkor tolómérővel mérd meg a csapágyfuratot és a tengelyt. Movel mélyhornyú golyós szokott lenni a kerékben, akkor ebből a két adatból a csapágykereskedő már jó eséllyel ki tudja választani a neked valót.

                    Ha meg kint van a csapágy, akkor egy kicsit törölgesd meg és mondd azt nemes egyszerűséggel az eladónak, hogy "ilyet kérek".

                    Komment


                      #55
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha nem látszik a csapágyon a jelölés, akkor tolómérővel mérd meg a csapágyfuratot és a tengelyt. Movel mélyhornyú golyós szokott lenni a kerékben, akkor ebből a két adatból a csapágykereskedő már jó eséllyel ki tudja választani a neked valót.

                      Ha meg kint van a csapágy, akkor egy kicsit törölgesd meg és mondd azt nemes egyszerűséggel az eladónak, hogy "ilyet kérek".
                      Köszönöm!

                      Ezt tudom, a probléma csak az, hogy kivenni nem akartam egyelőre De akkor az lesz, csak egy gyors kihúzószerszámot kell fabrikáltatnom, mert a zsírúj küllőzött krómos kerékbe fűzött agyba csúnya lenne az elején eltolni a fészket

                      A motor dicsfénye a kerék lesz.

                      Csak azért kérdeztem, mert sok az IZSes, ők meg fejből vághatják és akkor hazafelé beugrottam volna a boltba. De hétvégéig úgyis ráér.
                      CZsolti kedvelte ezt.
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #56
                        * kieg: 6203 csapagy van az agyban. Csak szorulnak. Lehet a tavtarto van elmerve. Azt hiszem az osszes Izsben ilyen volt a kerekcsapagy, meg a 49ben is tan.

                        Elnezest az ekezetekert.
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #57
                          Enyje, sajnos közbejött még egy gond. A Planéták tengelye 17mm-es átmérőjű, szemben a 15mm-es IZS-el. Bár elsőre az alsó villaszár által szorított részük egyezően 20mm-es.

                          -Egy megoldás, hogy lecseréljük a menetes végű (az ülésből nézve jobb oldali) teleszkóp "véget" Planétára, de akkor fel kell rá hegeszteni a sárvédő tartó füleket, melyek a Planétákról már hiányoznak. Ez a krómozás miatt bajos, valamint nem biztos, hogy jó házilag egy létfontosságú részt hegeszteni. Plusz a korai Planéta villaszárnak "kinövéses" féklap-rögzítése van, ami megint csak nem teljesen jól passzol az ismét villát körülölelő Planeta 4-5 féklaphoz.

                          -Másik, hogy egy Planéta tengelynek a végére olyan menetet vágni, ami egyezik a 49-essel. Remélem ez járható út, talán nem lesz veszélyes.

                          -Esetleg még méregdrágán létezik olyan csapágy, ami 15x40x12-es, de akkor még mindig kell egy persely a féklapba, amiben 17-es furat van.
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                            #58
                            Itt tartunk jelenleg:

                            -Esetleg valaki az IZS Planéta tengely fő méreteit meg tudná mondani?

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215810.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	144888Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215821.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	144889Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215825.jpg
Views:	2
Size:	196.8 KB
ID:	144890Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215846.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	144891Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215916.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	144892Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215925.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	144893Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215933.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	144894Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_221256.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	144895
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              #59
                              Tessék, tolómérővel besaccoltam neked:
                              Click image for larger version

Name:	004.267.jpg
Views:	1
Size:	40.3 KB
ID:	144896
                              A menetemelkedés csak tipp, de kb ennyi... Nincs menetfésűm itthon.
                              A különbségen a hosszaknál átmeneti kúpok vannak az átmérők közt, ha igényled készítek méretezett rajzot is.
                              stalker kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #60
                                Tessék, tolómérővel besaccoltam neked:

                                A menetemelkedés csak tipp, de kb ennyi... Nincs menetfésűm itthon.
                                A különbségen a hosszaknál átmeneti kúpok vannak az átmérők közt, ha igényled készítek méretezett rajzot is.
                                Szia!

                                Nagyon szépen köszönöm! Akkor vennem kell majd egy Planéta tengelyt, az biztos. Feltehetően a legjobb megoldás tényleg a végére új menetet vágni és kész is van

                                Ez járható út szerinted? Nem lesz ott kicsit mechanikailag elrontott a tengely a vállal, ami a menet tövében lesz? (most szépen egy szintben van a menet a tengely maradékával, de mivel nekem kisebb menet kell majd, ezért probléma lehet) Az lehet nem túl egészséges.

                                Ez volna a 49-es tengelye, kicsit "mórickásan":

                                Click image for larger version

Name:	IMG_20150708_214724.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	144898


                                ***Viszont az a baj, hogy szerintem valamink hiányzik a tengely környékéről (távtartó, akármi). Semmi nincsen csak egy menetes szimmeringház a féklappal ellentétes oldalra, ahol a dísz alumínium lemez található. Oldal irányba kotyog a kerék. Vagy szimplán a Planétáknak közelebb vannak egymáshoz a teleszkópszárai és más a villahíd, de első ránézésre ez nem így van, nem tudom.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_20150706_215825.jpg
Views:	2
Size:	196.8 KB
ID:	144900
                                Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 júl. 09, 13:25.
                                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X