Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Eleve 13mm-rel hosszabb a nagy átmérős rész is, és ez csak a kezdet. Nincsen oda több alkatrész, esetleg csak a menetes záróanya, de nem annak fekszik fel a tengely.

    - - - Updated - - -

    Csinálj egy átalakító perselyt...17mm külső, 15,2 belső, és a hézagolási különbségen 20 as átmérő. ez a legegyszerűbb, és marad akkor a gyári tengely, ami ha eddig bírta, ezután is, nem került rá nagyobb tömeg.
    stalker kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #62
      Eleve 13mm-rel hosszabb a nagy átmérős rész is, és ez csak a kezdet. Nincsen oda több alkatrész, esetleg csak a menetes záróanya, de nem annak fekszik fel a tengely.

      - - - Updated - - -

      Csinálj egy átalakító perselyt...17mm külső, 15,2 belső, és a hézagolási különbségen 20 as átmérő. ez a legegyszerűbb, és marad akkor a gyári tengely, ami ha eddig bírta, ezután is, nem került rá nagyobb tömeg.
      Köszönöm szépen!

      -Akkor megfogadom a tanácsod szerintem Csak rizikós az első kerékkel játszani... Nem gond, hogy perselyt rakunk oda, mondjuk a kerék kotyogni fog vagy ilyesmi?

      -Amúgy a 6203 csapágy az mennyire jó kerékcsapágynak (az orosz 60203A gyári helyett az a mai szabvány javaslat)? Ez csak azért merült fel bennem, mert a csapágyboltban nagyon mondták, hogy kis fordulatra nagy golyók kellenek (vagy ilyesmi) és az általános csapágy nem biztos, hogy jó stb...?

      -Illetve azt nem értem, hogy a menet után a Planéta tengelyen is 145mm van a 20mm-es rész kezdetéig, szóval ugyanakkora a lényeges rész, ami hozzászorítaná a belső gyűrűket a menetes villaszár véghez. Szóval ennek alapján nem lennénk beljebb a Planéta tengellyel sem, mert ott is ugyanakkora táv lenne még a csapágy belső gyűrű és a vastag rész között és oldalra kotyogna. Megmértem ugyanakkora a két villaszár között a táv a 49-esen és a kislámpás Planétán is (középtől középig kb 185mm).
      Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 júl. 09, 20:20.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #63
        Amúgy a 6203 csapágy az mennyire jó kerékcsapágynak (az orosz 60203A gyári helyett az a mai szabvány javaslat)? Ez csak azért merült fel bennem, mert a csapágyboltban nagyon mondták, hogy kis fordulatra nagy golyók kellenek (vagy ilyesmi) és az általános csapágy nem biztos, hogy jó stb...?
        A nagy golyók családtervezésnél jelenthetnek kimondott előnyt. A 6203-as SKF-katalógus szerint 9,95kN-nal (azaz 1000 kg-mal) terhelhető dinamikusan. A határfordulatszám 24000 1/min. Amúgy a 62.. csapágyakban eleve nagyobb golyók vannak, mert a 17-es tengelyhez képest a fészek 40-es. A kisebb teherbírásúaknál a külső átmérő is csökken.

        Tehát nyugodtan szereld be!
        Lemezjáték, emu és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          A nagy golyók családtervezésnél jelenthetnek kimondott előnyt. A 6203-as SKF-katalógus szerint 9,95kN-nal (azaz 1000 kg-mal) terhelhető dinamikusan. A határfordulatszám 24000 1/min. Amúgy a 62.. csapágyakban eleve nagyobb golyók vannak, mert a 17-es tengelyhez képest a fészek 40-es. A kisebb teherbírásúaknál a külső átmérő is csökken.

          Tehát nyugodtan szereld be!
          Nagyon szépen köszönöm a magyarázatot!

          Akkor nem nagyon értem, hogy miről beszéltek a csapágyboltban, de sikerrel elbizonytalanítottak, egész idáig. Így már bátran be fogom szerelni a csapágyat (kicsit (dzsunka) kínai ugyan, KBS "márka", azért tuti nem a szakma csúcsa, de csak nem rossz). Az első mondat nagyon korrekt
          Lemezjáték, zahi és CZsolti kedvelte ezt.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #65
            KBS „márka”, azért tuti nem a szakma csúcsa, de csak nem rossz
            Siman elfogadható minőség, sokmindenbe beépítettem már, gond nem volt vele. Az Izsbe is azt tettem, az orosz minőséget lazán hozza.
            stalker, zahi és CZsolti kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #66
              Siman elfogadható minőség, sokmindenbe beépítettem már, gond nem volt vele. Az Izsbe is azt tettem, az orosz minőséget lazán hozza.
              Ez jól hangzik, köszönöm! Örülök ennek, mert árban igen jó volt.
              zahi kedvelte ezt.
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #67
                A nagy golyók családtervezésnél jelenthetnek kimondott előnyt.
                Na ezen röhögtem vagy 10 percet ... Kéretik ezt is az aranyköpések rovatba bevezetni ! (talán még a télen volt valami hasonló , ha jól emléxem a "gyarlással" kapcsolatban, amire az érkezett válasz volt olyan frappáns , hogy nem álltam meg röhögés nélkül ! )
                Lemezjáték, emu és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Ez jól hangzik, köszönöm! Örülök ennek, mert árban igen jó volt.
                  Kínai csapágyból tudom még ajánlani a HCH márkát, igényes kivitel és jó minőség. (Én is épp a kerékagyakba tettem olyat.)
                  stalker kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    Kínai csapágyból tudom még ajánlani a HCH márkát, igényes kivitel és jó minőség. (Én is épp a kerékagyakba tettem olyat.)
                    Akkor legközelebb próbálok olyat is, de ebben a boltban "kínai" jelzővel illetett csapágyból KBS volt csak, legalábbis ezt adták, amikor garasoskodni kezdtem.
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #70
                      Így van ez, anno a HCH-t is úgy találtam, hogy épp az volt a boltban.
                      stalker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        Frissítés:

                        Halad az ügy, persze akad buktató, meg probléma rendesen.

                        Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195806.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	145618Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195815.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	145619Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195826.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	145620Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195834.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	145621Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195839.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	145622Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_195844.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	145623


                        Az egyedi tengely pedig így viszonyul a gyáriakhoz:

                        Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_201556.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	145624Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_201604.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	145625Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_201609.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	145626Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_201613.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	145627Click image for larger version

Name:	IMG_20150721_201617.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	145628

                        Az egyedi tengely, szerintem az esztergálás technológiája miatt (menetkifutás vagy nem is tudom) a legvékonyabb részén kicsit vékonyabb, mint a gyári a legvékonyabb részén. (az is a menet után, ám a másik gyárin ilyen vékonyodás nincsen... nem értem, valaki ezt meg tudja magyarázni esetleg? Vagy valamelyik a két gyárinak gondolt közül nem gyári? Vagy módosítottak valami okból a tengelyen a gyárban?)

                        *Plusz remélem a sokféle átmérő változás se olyan gáz...


                        Míg a gyári 11,7mm, az új 10,8mm átmérőjű ott. Ez kb 84,6%-ra csökkent keresztmetszetet jelent a legvékonyabb helyen a gyárihoz képest. Ennyi biztonság csak van benne. (Mondjuk másodrendű nyomatékban meredekebb a változás, az immáron 71,6%-a az eredetinek, ezt a tengelyt gondolom hajlításra méretezik, remélem a szovjetek nem spóroltak és rendes biztonsággal tervezték. Ám annyira nem vészes a helyzet így elsőre, mert azonos terhelés hatására azért csupán 1,3x-osára nő a keresztmetszetben ébredő feszültség. Azért egy 1,5-nél nagyobb biztonság csak van benne, ha nem spóroltak tán kettő is.)

                        - Az önnyugtatgatást be is fejezem gyorsan. Azért jó lenne, ha valaki rábólintana, hogy ez nem veszélyes ilyen módon, mondjuk, ha ott el is törik a tengely, nagy bajt nem okoz, mert kiesni a helyéről nem tud, a 15-ös rész továbbra is a villaszár végében lesz egy ilyen helyzet után is.



                        Ezen felül, mint kiderült valami varratos cső van begányolva távtartónak a kerékagyba. A hosszát szerintem saccolták. Egy Planéta gyári távtartóhosszt esetleg tudna egy kedves IZS-es mondani nekem, akinek szét van éppen ilyen szinten borítva az első kereke?

                        A menetes szimmeringház oldalán nagy gond, ha az ott lévő csapágyat egy kicsit az agyból kijjebb hozzuk? Szerintem az elég szabadon mozog az agyban és kijjebb jöhet simán, a becsavart menetes ház rögzíti majd a külső gyűrűjét, addig nincs gond, amíg a belső fém távtartó a szimmeringben marad. (Ebben az esetben nem kellene feltétlen új távtartót csináltatni, lehetne együtt élni a jelenlegivel is, plusz el lehetne tekinteni a csapágy belső gyűrűnél fogva kirángatásától is, ami nem lenne túl korrekt.)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 júl. 21, 22:27.
                        wsievers és zahi kedvelte ezt.
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #72
                          Sziasztok! Jelenleg új, ide való, műanyag porvédős csapágyak kerülnek az agyba. Az egyik oldali csapágy két zéger között van. A másik oldalit mennyire kellene behúzatni? Pindurit, még kézzel érezhetőt kottyanjon a távtartó a két csapágy között vajon?

                          Szóval kell-e, hogy a távtartóval együtt forogjon mindkét oldali csapágy belső gyűrűje? Vagy az úgy jó, ha pár tizedmilliméter híján de nem forog a távtartóval együtt a két belső gyűrű?

                          Jobb a kis kotyogás vagy ha túl beütöm az egyik csapágyat és azáltal alaphelyzetben fog feszülni a két csapágy? A kis kotyogós opciónál persze a tengely túlzott meghúzott helyzetében alakulhat ki az, hogy a belső gyűrűk feszülnek majd.

                          **A távtartónak mellesleg elég eredetinek, bár kicsit kevéssé kedvesen kezelt végűnek tűnik. Egy az egyben ment vissza így.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20150726_162231.jpg
Views:	1
Size:	195.0 KB
ID:	145783Click image for larger version

Name:	IMG_20150726_162244.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	145784Click image for larger version

Name:	IMG_20150726_162247.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	145785Click image for larger version

Name:	IMG_20150726_162251.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	145786Click image for larger version

Name:	IMG_20150726_162256.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	145787
                          Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 júl. 27, 12:21.
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                            #73
                            Paraparamparam, dobpergés. Közhírré tétetik: működik a konstrukció eddig. A nullszériás nyúzópróbán nem hullott darabokra, a fékhatás az eddigi "ott sincs" helyett egészen körvonalazódott.

                            Ám még van hova javítani, lehet fel kell majd szabályoztatni valahogy a befűzött agyat. Plusz új fékpofák és tuti valamit állítani kell, akár a kétkulcsos fék "szinkronját" vagy nem tudom minek hívják. Mivel három helyen lehet állítani. Az egyik kulcs csapján, a másikon és a kettőt összekötő rúdon. Nem egy tárcsafék még sajnos. Ellenben nagyon korrekt az IZS49 krómozott felnikkel, polírozott agyakkal.

                            Nem kellett sokat nógatni és két év kényszerszünet után beindult hamarjában. Csak egy fél nap benzinszotty takarítás kellett.

                            Jelenleg még van pár apróság, de a műszaki után ráér:

                            -Meg kell oldani az ülésrugót, lecserélni egy keményebbre, mert "felüt", bár ez nem a legjobb kifejezés ide.

                            AWI-val (az elhúzás, vetemedés elkerülése végett jobb megoldás nincs tán, kivéve a Planéta dob, de az hátul igen problémás lehet gondolom, de körül lesz járva a kérdés: a gyári Izsevszki átalakítási leírás sajnos a vázelemek hajlítását is magában foglalja, azért ezt elkerülném, sőt kizárom az opciók közül) fel kell hegeszteni az újragyártott lánckereket hátulra, majd valahogy a csúcsosságát belőni, mert jelenleg egyforma vastag mindenhol a lánckerék, lemezből lézervágott.

                            -Kipufogók javítása, a könyökök meg vannak, ám a végükön rossz a peremezés és krómoztatni kell őket különben is.
                            St.Z.350 és Fergusson kedvelte ezt.
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              #74
                              a könyökök meg vannak,
                              Ez nálam is probléma ! Nem tudsz valami beszerzési, vagy gyártási lehetőséget ?

                              - - - Updated - - -

                              a gyári Izsevszki átalakítási leírás
                              Ez hol található ?,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

                              Komment


                                #75
                                Ezen felül, mint kiderült valami varratos cső van begányolva távtartónak a kerékagyba. A hosszát szerintem saccolták. Egy Planéta gyári távtartóhosszt esetleg tudna egy kedves IZS-es mondani nekem, akinek szét van éppen ilyen szinten borítva az első kereke?
                                Szerintem a hosszon ne aggódj inkább mérj!A menetgyűrűs csapágyrögzítés a nem pontos gépek legeredményesebb módja.Emiatt ajánlom a távtartó hosszának mérését-és összehasonlítását a kerékagy odaillő méretével.Ha nem egyezik a méret hézagolj,mert másképp megfeszül a csapágy,a régi gépek szinte mindegyik vagy állitható vagy hézagolandók a méreteltérések miatt,csak a szerelések során sok hézagoló alátét ellett mosva.Én is jártam úgy a mosóedény takarításakor leltem leragadva.
                                A tengelyhez annyit szólnék,ha jól meglehet húzni:magyarul nem mozdulhat meg,nem is fog eltörni.
                                stalker, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X