Sziasztok!
Helyes lehet az a feltételezésem, hogy amikor megjelent a golyóscsapágyas, dulpasoros, 2G (trendi-mód második generációs
) kuplungkosár az IZSekben és 20 mm-es átmérőjű lett a váltó "bemenő tengelye" akkor megerősítették a fogaskerekeket és ettől fogva a régebbi léptetővillák nem alkalmazhatóak, mert nagyobb villa kell az egyik tologatandó fogaskerékhez? Nekem legalábbis úgy tűnik, hogy a régi villáimmal nem fog működni az új sebváltó... és a hozzá való villák nem tudom hol vannak (leginkább sehol, sosem volt még ide való "villakészletem")... pedig DKW NZ villákkal is megy az IZS és fordítva is, eddig a generációváltásig legalább is ment...
Úgy tűnik, hogy a régebbi nagyobb villából kettő kéne most, holott régebben egy kicsi egy nagy volt a kiosztás... most két nagy kellhet? A régiekből két nagyot vegyek elő és ha nem férnek be, akkor nagyon professzionálisan "sarokcsiszoló alkalmatosság" használatával passzintsam be őket a helyükre? Vagy sikerült összekevernem valahogyan a fogaskerekeket (ezt kétlem, mivel méretre és kivitelre oda való, későbbi Planet-féle bumfordi fogaskerék ez, és egyben volt a Planet-szett... ez a tologatandó fogaskerék, ami "meghízott" nem az előtét tengelyen van (már ha így hívják a mindkét oldalon golyós csapágyazott tengelyt) hanem a másikon és egy pincurit méretre is nagyobb lett a korábbi váltókhoz képest, de a léptetővilla váltás a markáns módosítás egyedül... már ha ez a helyzet).
UI: Javallott-e egyáltalán Planeta sebváltót rakni a 49-be... a fogszámok mások valamilyen szinten az áttételezések is lehetséges (bár információim szerint a Planeta 3-al kezdődően változtak a már DKW NZ-ben is alkalmazott, bevált áttételi arányok... addig csak kicsit növelték a fogszámokat, de mindet arányosan. Nem tudom, hogy az én robusztus 20-as bemenő tengelyű váltóm milyen IZS-ből származik), de olyan robusztus, örök életűnek néz ki a Planeta, kipróbálnám...
Üdvözlettel
Helyes lehet az a feltételezésem, hogy amikor megjelent a golyóscsapágyas, dulpasoros, 2G (trendi-mód második generációs
![Szemtelen](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/tongue.png)
Úgy tűnik, hogy a régebbi nagyobb villából kettő kéne most, holott régebben egy kicsi egy nagy volt a kiosztás... most két nagy kellhet? A régiekből két nagyot vegyek elő és ha nem férnek be, akkor nagyon professzionálisan "sarokcsiszoló alkalmatosság" használatával passzintsam be őket a helyükre? Vagy sikerült összekevernem valahogyan a fogaskerekeket (ezt kétlem, mivel méretre és kivitelre oda való, későbbi Planet-féle bumfordi fogaskerék ez, és egyben volt a Planet-szett... ez a tologatandó fogaskerék, ami "meghízott" nem az előtét tengelyen van (már ha így hívják a mindkét oldalon golyós csapágyazott tengelyt) hanem a másikon és egy pincurit méretre is nagyobb lett a korábbi váltókhoz képest, de a léptetővilla váltás a markáns módosítás egyedül... már ha ez a helyzet).
UI: Javallott-e egyáltalán Planeta sebváltót rakni a 49-be... a fogszámok mások valamilyen szinten az áttételezések is lehetséges (bár információim szerint a Planeta 3-al kezdődően változtak a már DKW NZ-ben is alkalmazott, bevált áttételi arányok... addig csak kicsit növelték a fogszámokat, de mindet arányosan. Nem tudom, hogy az én robusztus 20-as bemenő tengelyű váltóm milyen IZS-ből származik), de olyan robusztus, örök életűnek néz ki a Planeta, kipróbálnám...
Üdvözlettel
Komment