Azok a fogaskerekek sok mai technikánál irigylésre méltóak. Biztosan nem keveset ment és nem aszfalton ezek voltak az Agronómusok szolgálati gépeik kaptak eleget. Nem sokszor húzhatták szét a blokkot.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
A bajos szimering esete a DKW-val
Collapse
X
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem sokszor húzhatták szét a blokkot.
- 1 like
Komment
-
...Érdemes megnézni azokat a kapcsoló körmöket a sebességváltó fogaskerekein...Ha egy Pannónia fogaskereket ilyen jó állapotban találok, akkor boldog vagyok!
(Most írogatok egy szösszenetet az Izs-ről, ha kész lesz felteszem. Jó volna ha ezen a fórumon lenne róla több dolog, mert az izs.hu kicsit behalt...)
- 3 likes
Komment
-
Én a régi Orosz anyagot jónak tartom az acél volt. Nem csak azért volt tartós mert vastag volt. Inas koromban egy öntőde udvarában volt a TMK műhely sok ócskavasat hordtak oda köztük sok traktor / MTZ / és egyébb bontott gépeket. Vadásznunk kellett belőlük pld. a csapágyakat hibátlan fogaskerekek voltak bennük. Nézd meg azokat a fogakat / Mir- mur gépén/ látsz ott hibás pigment hiányt? pedig nem szuper olajjal általában terepen használták az IZS-t. A szántás is terep az én nézetemben mert az agronómus ránézett XY. - bá ra a barázdába miként ténykedik a 3- as ekével nem-e csak karistolja a földet. Külön tetszik, hogy zsírzott papír tömítéssel volt összerakva a gép nem az akkor divatos Hermetick-kel. Annak a szaga még egy hónap mulva is érezhető volt.
- 4 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKülön tetszik, hogy zsírzott papír tömítéssel volt összerakva a gép"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Na ugye hogy megköveznek ..... De továbbra is tartom , hogy a szovjet gyártmányú termékek , főleg ha ritkán (!) saját kreálmányok , silány kidolgozású ormótlan holmik , bármi is legyen az. Természetesen ezzel megbántani senkit sem akarok , ez nem célom csak megjegyeztem. Lehet ez nálam valami fóbia ... Ha már meglátok egy kadmiumozott kereszthornyú félgömbfejű csavart rosszul érzem magam . Vagy ha látok egy préselt vagy húzott lemez alkatrészt , ami repedt , ráncos (és kadmiumozott ) , de be van építve ,új ... a nagyolt felületek (pl esztergált) inkább mélyszántottnak látszanak ... bár funkciójukat betöltik , működnek ... talán még tartósnak is mondhatók . Természetesen, vannak hasonló dolgok más nációk által gyártott termékeken is , azokról ugyan az a véleményem . Bocs de én már csak ilyen vagyok ...
- 2 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa ugye hogy megköveznek .....
Konkrétan az Izs 49-ből csak a teleszkópok orosz tervezésűek, a többi idegen, ahogy írod. (A motor kvalitásait nem a teleszkópok adják...).
Az átkosban is ha valami szovjet volt, azt nagyjából mindenki száj lebiggyesztve kezelte, nem véletlenül. A biciklijük fele annyiba került, mint a csepeli gyártmányok, de cserében a súlya kétszer annyi volt...A Zaporozsecet körberöhögték...De érdekes módon a Zsigulinak respektje volt (tudom, Togliatti gyártmány), és az MTZ is jó konstrukció volt.
A korabeli Autó Motor is diplomatikusan úgy nyilatkozott, amikor beszámolt nemzetközi vásárokról, hogy a szovjet járművek tervezőit szemben nyugati társaikkal nem az öncélú lóerő hajhászás meg a díszítés gazdagsága vezérli...Finoman fogalmazták meg azt, hogy a járműveik ormótlanok és technikai mutatóik gyengék...
talán nem véletlen az sem, hogy a legtöbb szovjet jármű fogyasztását 60 km-es sebességre vetítve adták meg..., és hogy az olajfogyasztásukat sem 1000 Km-re hanem 100 km-re adták meg...
Egy kollégám mondata ugrott be hirtelen, aki egyszer földhöz vágott valami szovjet szerszámot azt kiabálva: "...A f@szom hiszi el, hogy ezek űrhajót képesek gyártani!!!..."
Érdekes egy ország volt, aki tényleg Amerika mellett volt űrhajó gyártásban, de nem tudott használható Gilette-pengét gyártani...Jó, hogy már csak múlt időben kell róla beszélni...
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Érdekes egy ország volt, aki tényleg Amerika mellett volt űrhajó gyártásban, de nem tudott használható Gilette-pengét gyártani...Jó, hogy már csak múlt időben kell róla beszélni...
Komment
-
Tisztában vagy azzal ugye, hogy egy (ha jól emlékszek valamifajta műanyag) fedlap van a sonkád oldalán? Ez még az öntött főtengelysonkás gép. A képek alapján ezt a műanyagot karistoltad össze. Körbe a peremén lehetnek süllyesztettfejű csavarok, amik tartják, vagy a pereme fecskefarkas kiképzésű, és úgy van bepattintva. Törölgesd meg benzines ronggyal, és ha nem látsz rajta csavarfejek nyomát, pattintsd ki a peremnél középen egy késsel, vagy kis csavarhúzóval. Korabeli gyári tuning, az elősűrítést növelték vele."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésefedlap van a sonkád oldalán?
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea szovjet járművek tervezőit szemben nyugati társaikkal nem az öncélú lóerő hajhászás meg a díszítés gazdagsága vezérli......
http://player.hu/auto-motor-2/uaz-vs-daewoo-lanos/#
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
- 2 likes
Komment
Komment