Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A bajos szimering esete a DKW-val

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Azok a fogaskerekek sok mai technikánál irigylésre méltóak. Biztosan nem keveset ment és nem aszfalton ezek voltak az Agronómusok szolgálati gépeik kaptak eleget. Nem sokszor húzhatták szét a blokkot.

    Komment


      #17
      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nem sokszor húzhatták szét a blokkot.
      Az összes csavar egykoccintás után úgy jött ki, mint az álom ! Egy sincs szétgyilkolva. Csak onnan tudható hogy belenyúltak, hogy Román, meg Szlovák főtengelycsapágy van benne !

      Komment


        #18
        ...Érdemes megnézni azokat a kapcsoló körmöket a sebességváltó fogaskerekein...Ha egy Pannónia fogaskereket ilyen jó állapotban találok, akkor boldog vagyok!
        (Most írogatok egy szösszenetet az Izs-ről, ha kész lesz felteszem. Jó volna ha ezen a fórumon lenne róla több dolog, mert az izs.hu kicsit behalt...)

        Komment


          #19
          Én a régi Orosz anyagot jónak tartom az acél volt. Nem csak azért volt tartós mert vastag volt. Inas koromban egy öntőde udvarában volt a TMK műhely sok ócskavasat hordtak oda köztük sok traktor / MTZ / és egyébb bontott gépeket. Vadásznunk kellett belőlük pld. a csapágyakat hibátlan fogaskerekek voltak bennük. Nézd meg azokat a fogakat / Mir- mur gépén/ látsz ott hibás pigment hiányt? pedig nem szuper olajjal általában terepen használták az IZS-t. A szántás is terep az én nézetemben mert az agronómus ránézett XY. - bá ra a barázdába miként ténykedik a 3- as ekével nem-e csak karistolja a földet. Külön tetszik, hogy zsírzott papír tömítéssel volt összerakva a gép nem az akkor divatos Hermetick-kel. Annak a szaga még egy hónap mulva is érezhető volt.

          Komment


            #20
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Külön tetszik, hogy zsírzott papír tömítéssel volt összerakva a gép
            Mikor ide kerültem a végekre:meglepődve láttam az Orosz alkatrészek zsírpapírba voltak csomagolva ,egy módszert láttam ami oldotta az anyagot benzinnel lelocsol,meggyújt és utána szintén benzinben lemos,és ekkor:látszott a főtengely talán még az ütésektől is védte az a lemoshatatlan trutyi ! és az az anyag a víznek savaknak is ellenállt szerintem,emiatt jól tömített is.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              Na ugye hogy megköveznek ..... De továbbra is tartom , hogy a szovjet gyártmányú termékek , főleg ha ritkán (!) saját kreálmányok , silány kidolgozású ormótlan holmik , bármi is legyen az. Természetesen ezzel megbántani senkit sem akarok , ez nem célom csak megjegyeztem. Lehet ez nálam valami fóbia ... Ha már meglátok egy kadmiumozott kereszthornyú félgömbfejű csavart rosszul érzem magam . Vagy ha látok egy préselt vagy húzott lemez alkatrészt , ami repedt , ráncos (és kadmiumozott ) , de be van építve ,új ... a nagyolt felületek (pl esztergált) inkább mélyszántottnak látszanak ... bár funkciójukat betöltik , működnek ... talán még tartósnak is mondhatók . Természetesen, vannak hasonló dolgok más nációk által gyártott termékeken is , azokról ugyan az a véleményem . Bocs de én már csak ilyen vagyok ...

              Komment


                #22
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Na ugye hogy megköveznek .....
                Nem hogy nem kövezlek meg, hanem nagyrészt egyetértek azzal, amit írsz!

                Konkrétan az Izs 49-ből csak a teleszkópok orosz tervezésűek, a többi idegen, ahogy írod. (A motor kvalitásait nem a teleszkópok adják...).

                Az átkosban is ha valami szovjet volt, azt nagyjából mindenki száj lebiggyesztve kezelte, nem véletlenül. A biciklijük fele annyiba került, mint a csepeli gyártmányok, de cserében a súlya kétszer annyi volt...A Zaporozsecet körberöhögték...De érdekes módon a Zsigulinak respektje volt (tudom, Togliatti gyártmány), és az MTZ is jó konstrukció volt.

                A korabeli Autó Motor is diplomatikusan úgy nyilatkozott, amikor beszámolt nemzetközi vásárokról, hogy a szovjet járművek tervezőit szemben nyugati társaikkal nem az öncélú lóerő hajhászás meg a díszítés gazdagsága vezérli...Finoman fogalmazták meg azt, hogy a járműveik ormótlanok és technikai mutatóik gyengék...
                talán nem véletlen az sem, hogy a legtöbb szovjet jármű fogyasztását 60 km-es sebességre vetítve adták meg..., és hogy az olajfogyasztásukat sem 1000 Km-re hanem 100 km-re adták meg...

                Egy kollégám mondata ugrott be hirtelen, aki egyszer földhöz vágott valami szovjet szerszámot azt kiabálva: "...A f@szom hiszi el, hogy ezek űrhajót képesek gyártani!!!..."

                Érdekes egy ország volt, aki tényleg Amerika mellett volt űrhajó gyártásban, de nem tudott használható Gilette-pengét gyártani...Jó, hogy már csak múlt időben kell róla beszélni...


                Komment


                  #23
                  Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                  Érdekes egy ország volt, aki tényleg Amerika mellett volt űrhajó gyártásban, de nem tudott használható Gilette-pengét gyártani...Jó, hogy már csak múlt időben kell róla beszélni...

                  Ha belegondolsz hogy ma egy komolyabb számológép nagyobb számítási kapacitásra képes mint azok a számítógépek amikkel elmentek a holdra(és vissza) akkor igazából látszik is hogy nem olyan bonyolult dolog az űrhajózás

                  Komment


                    #24
                    Tisztában vagy azzal ugye, hogy egy (ha jól emlékszek valamifajta műanyag) fedlap van a sonkád oldalán? Ez még az öntött főtengelysonkás gép. A képek alapján ezt a műanyagot karistoltad össze. Körbe a peremén lehetnek süllyesztettfejű csavarok, amik tartják, vagy a pereme fecskefarkas kiképzésű, és úgy van bepattintva. Törölgesd meg benzines ronggyal, és ha nem látsz rajta csavarfejek nyomát, pattintsd ki a peremnél középen egy késsel, vagy kis csavarhúzóval. Korabeli gyári tuning, az elősűrítést növelték vele.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      A képek alapján látszik, miről hadoválok itt:
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #26
                        Ilyet még nem láttam... épp ideje volt.

                        Komment


                          #27
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          fedlap van a sonkád oldalán?
                          Csavarfejeket láttam rajta, de nem gondolnám hogy műanyagból lenne . ( Tévedés joga fenntartva !)

                          Komment


                            #28
                            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a szovjet járművek tervezőit szemben nyugati társaikkal nem az öncélú lóerő hajhászás meg a díszítés gazdagsága vezérli......
                            Pl.:
                            http://player.hu/auto-motor-2/uaz-vs-daewoo-lanos/#

                            Komment


                              #29
                              Én azért úgy látom hogy egy kicsit elgörbült az a lökhárító. Nameg gondolom a festék is leverődött róla 1-2 helyen

                              Komment


                                #30
                                Egy utcai koccanásnál egyértelmű az előnye egy merevebb járműnek... De ha nagy sebességgel összeütközik két hasonló tömegű(!) jármű, akkor én inkább ülnék abban,amelyiknek hosszú gyűrődési zónája van, mivel ahányszor nagyobb a gyűrődési út, annyiszor kisebb "lassulás" lép fel ütközésnél, és a Newton II. törvénye értelmében annyiszor kisebb erő lép fel ami hat rám...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X