Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Érdekes szerkezet a váltón - Babetta 210

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Érdekes szerkezet a váltón - Babetta 210

    Üdv.

    Na most ez meg miféle ketyere a váltón?
    Click image for larger version

Name:	IMG_5467.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	154274

    #2
    Ezt nézd meg,http://www.youtube.com/watch?v=uUuoIh-Ip6Q talán segít.
    Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2012 márc. 02, 19:37.
    Gabó_Racing, sricsi70 és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Elég érdekes módon fikszálták a 2. fokozatot , már csak az a kérdés hogy ez most gyári cucc-e vagy sem...
      (Bocsesz az indítókérdés butyuta megfogalmazása miatt...)

      Komment


        #4
        jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Elég érdekes módon fikszálták a 2. fokozatot , már csak az a kérdés hogy ez most gyári cucc-e vagy sem...
        (Bocsesz az indítókérdés butyuta megfogalmazása miatt...)
        Nem gyári. Szerintem. "Ügyes" mester csinálta. :-( Örülj neki, hogy nem hegesztette le. Igy legalább oldható és visszaállítható az eredeti 2 sebesség.

        Az enyém így volt átalakítva: Click image for larger version

Name:	100_5593.JPG
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	130878

        Komment


          #5
          Plero eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem gyári. Szerintem. "Ügyes" mester csinálta. :-( Örülj neki, hogy nem hegesztette le. Igy legalább oldható és visszaállítható az eredeti 2 sebesség.

          Az enyém így volt átalakítva: [ATTACH=CONFIG]6137[/ATTACH]
          Szép... Még jó hogy megkérdeztem, amint jön a fizu ránézek a váltómű olajra hogy milyen állapotba van és visszaállítom a normális állapotot. Reméljük aki ezt csinálta nem szedte ki a 2. fokozatot a váltóházból .

          SZERK
          Melyik pofával érdemes összerakni, a könnyűvel vagy a nehézzel?
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 márc. 02, 23:07.

          Komment


            #6
            jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Melyik pofával érdemes összerakni, a könnyűvel vagy a nehézzel?
            A csőtengely vagy mi határozza meg, nem lehet a pofákat csak úgy cserélni.

            Komment


              #7
              Esetleg le tudnád írni hogy hogyan tudom kideríteni hogy melyik való bele? Mert akkor holnap megnézem.

              Komment


                #8
                Utolsó kérdés, hogyan lehet kideríteni hogy az 1-es működik-e?

                SZERK
                NA ránéztem váltóra, kivettem a kuplungbetét lemezt de hiába tekertem a kereket csak a középső tengely forgott . Úgy néz ki szabadonfutó feladta... Már értem miért van lefixálva a 2-es. A jó hír viszont az hogy olaj az van benne, de biztos ami biztos veszek valami normálisat és kicserélem arra
                Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 márc. 04, 12:58.

                Komment


                  #9
                  Jawa 210 (babetta) kuplung

                  Sziasztok
                  Körülbelül két hete egy haverom apjától kaptam egy 1989-es 210-es Jawát. A motor előzményeiről annyit tudok hogy kb 10 éve áll. Megkaptam, utána a szükséges dolgokat elvégeztem rajta (váltóolaj kicserélve, tank-,benzincsap-, karburátor kipucolása, kerékcsavarok meghúzva stb). Ezután beindítottam a motort és nagyon szépen járt, elindultam vele, és kb 10 méter megtétele után a kuplungban egy kis méretű Z alakú fémlemez kiugrott a helyéről (szaknevét sajnos nem tudom), és így már nem tudtam beindítani. (Ez a probléma most is folyamatosan előkerül). De ami most a probléma hogy a motort betekeréssel el tudom indítani, (de a kuplung szerintem nem feszül szét, amivel így meghajtaná a kereket) és ha gázt adok nem hajtja meg a kereket. (ha leálítom, utána ismét be tudom indítani). Itt mit kellene csinálni?
                  Előre is köszönöm a segítségeteket
                  Szabi
                  Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 ápr. 09, 17:00. Oka: áthelyeztem ebbe a témába, hátha választ kapsz a kérdésedre!

                  Komment


                    #10
                    Első körben a kuplungot kéne szétborítani és megnézni hogy mi a gondja, itt találsz 1 és 2 sebességes változathoz is leírást(motorblokk felújítás cím alatt található a kuplung szétszedése):
                    JAWA Babetta 210 t

                    SZERK
                    Ami az én ügyemet illeti sajnos nem úszom meg a blokk szétborítását ugyanis valószínűleg valamejik szimering bemondta az unalmast... Nézzük a jó oldalát, így már érthető miért lett berögzítve a 2-es fokozat(igen, kipróbáltam, kézzel forgatva simán működik az 1-es).
                    Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 ápr. 11, 21:49.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm a segítséget, ezt meg fogom próbálni.

                      Komment


                        #12
                        jagdtigger,tudnál segiteni a 207-es blokkot beletudomteni a 210-es vázba?

                        Komment


                          #13
                          Üdv mindenkinek!
                          nem rég szerváltam egy babetta 210 mocit. 1990 évjárat. Mivel ingyen kaptam sok jóra nem is számítottam. Van baja bőven. Hátsó kerék bal oldali fogaskerék szabadon fut előre is és hátra is(racsni kifingott) Ez még a kissebb hond lenne. Viszont motor modba a hátrafelé nem lehet tolni. A kifingott racsni miatt lehet ?

                          Komment


                            #14
                            Szia oborzil!

                            A Babetta úgy általában sem szereti, ha hátrafelé kell közlekednie, csak kis mértékben. Az, amit említettél ( racsni) még jobban befolyásolja.

                            Komment


                              #15
                              Köszi fergusson!
                              akkor elvileg ha kicserélem a rossz fogaskereket megoldhadja a problémát?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X