Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa motorok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szivesen elküldöm nekem fölös darab. Írj címet,s megy a posta.
    Köszönöm, írok üzenetet.

    Komment


      #17
      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Váltókar lentről-fentről nem áll vissza? Bal dekli levételekor látszanak a rugók....
      Így van, ha lenyomom, ott marad. A dekni levételekor a berugó/váltó tengely jön le úgy, mint az MZ 250-nél, vagy marad a blokkban?

      Komment


        #18
        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        , vagy marad a blokkban?
        Marad a blokkban. A váltókar pozicionáló rugói láthatóak... nálad az alsó lehet bibis.

        Komment


          #19
          Csak úgy marad a blokkban a tengely, ha indítási állásban van, egyéb esetben a tengely a fedélben marad. Utána úgyis ki kell venned a kombinált indító-váltótengelyt. A fogasívet ki lehet akasztani felrakott kuplungnál is. Az automata villáját kell levenni(miután az automatikát levetted), hogy kijöjjön a tengely, ezt alulról egy speciális kiütővel lehet a szeget kiütve eltávolítani. A körmök elé tolj egy vékony acéllapot mielőtt kihúzod a tengelyt, mert a körmöket a rugók belőhetik valahova a váltóba. összeszerelés fordított sorrendben.
          Atti69, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #20
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Csak úgy marad a blokkban a tengely...
            Köszönöm, már szétszedtem. Egyik rugó törött, másik gyenge. Ezért nem ment vissza alapra a váltókar. Van még pár dolog, amit rendbe kell tenni a gépen, de anyagbeszerzés után már összerakás következik. Ígéretes masina.



            Komment


              #21
              Azt meg tudnátok mondani nekem, hogy milyen váltóolaj, és milyen teleszkóp olaj vált be 634-es Jawa-knál?

              Komment


                #22
                Szép emlékeket ébreszt bennem a gép . 80w90 es hajtómű olajjal használható egész évben és nem veszik össze a parafás kuplunggal. A teleszkópba 50% motor olaj és 50% lengéscsillapító olaj jó lehet. Nekem újonnan volt ilyen gépem a sárvédők / galamb / szürkék voltak a bukócsővel / porfestett / együtt. A váz természetesen fekete a tank piros és az enyém nagy krómozott oldal lemezzel szerel volt. Szeged környékére vitték el tőlem és sajna nem tudok róla semmit sem. Akkor volt divat a Kispolszki első lámpa autó szervízbe lehetett venni és a számlának a forgalmiba kellett lenni mert sűrűn kellett bizonygatni, hogy nem lopott. A hozzá való simlivel akkor volt még divat az Ifa hátsó lámpából műszerfal középen pici szögletes kontroll lámpával. Új dolog volt az elektromos benzin csap és a benzin szintjelző. Bocs a retró felsorolásért de abban az időben új dolgok voltak ezek. Higany kapcsolóval csináltam rá riasztót. Szerettem csak mint akkoriban volt nőtt a család és ment a motor. Kezdődött az autós élet Skoda S 100- as sal.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2019 jan. 22, 17:19.
                dongos78, madorka és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A teleszkópba 50% motor olaj és 50% lengéscsillapító olaj jó lehet.
                  össze kell vesznem sepy barátommal, mert hogy abban az időben ez volt a trendi a egy dolog, de egy valódi teleszkóp olaj csodát művelhet egy egyébként nagyon gagyi futóművel!
                  aztán majd kibékülünk
                  gesszti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Békülök én még ha nincs is miért hisz a leg fontosabb a Barátság! A lengéscsill. oil vékony és azért ajánlották emígyen keverni. A 634- es eleje amúgy is elég nehéz és vékony olajjal könnyen lekoppan. Ez az én tapasztalatom meg a másik vékony olaj könnyebben könnyedzik majdan! Persze lehet kísérletezni és érdemes is.
                    emu és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Egyik könyv azt írja a 634-es Jawa első teleszkópjához, hogy 1,4 dl teleszkópolaj kell bele oldalanként. Nem kevés ez egy kicsit? Ti milyen mennyiségről tudtok?

                      Komment


                        #26
                        Pedig annyi, 100 ccm csillapító olaj, 40ccm motorolaj.
                        Lemezjáték és kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          Végre egy hozzáértő!

                          Komment


                            #28
                            Izs 49- teleszkópban akartam olajat cserélni. A leeresztő csavar kis furatán valami elég sűrű fekete anyag folyt ki. Amikor beletettem a modern fork oil-t, csak úgy spriccelt a szimeringnél...

                            A gyári könyv transzformátor olaj meg motorolaj keverékről beszél, amit 200 l- es kiszerelésben meg lehet venni, de miután 1,5 dl olaj kell villaszáranként, pillanatnyilag nincsen annyi Izs-em, hogy érdemes lenne egy egész hotdó olajat megvennem...

                            Azt tudom, hogy a gép lengéscsillapítója nem egy űrtechnika, és viszonylag nagy furatokkal dolgozik, ezért a modern motorokéhoz képest sűrűbb olajat igényel. Van esetleg valakinek konkrét javaslata?

                            Szimeringet már sikerült szereznem hozzá, az sem semmi, mert 33-as tengelyhez való kell, és abból sem merevített házas, mert egy horonyba kell betenni...Szerencsére a lengyelek sokmindent utángyártanak az Izs-hez...

                            Komment


                              #29
                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A leeresztő csavar kis furatán valami elég sűrű fekete anyag folyt ki. Amikor beletettem a modern fork oil-t, csak úgy spriccelt a szimeringnél...
                              Ami attól van hogy telement kosszal, (mondjuk az olaj marja az alumíniumot amitől a sosem használt olaj is fekete lesz idővel, de az nem sűrűsödik)
                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Amikor beletettem a modern fork oil-t, csak úgy spriccelt a szimeringnél...
                              Na az ott jött ki ahol a kosz bement!

                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szimeringet már sikerült szereznem hozzá, az sem semmi, mert 33-as tengelyhez való kell, és abból sem merevített házas, mert egy horonyba kell betenni...Szerencsére a lengyelek sokmindent utángyártanak az Izs-hez..
                              akkor talán a kosz sem megy be és az olaj sem jön ki.
                              A teleszkópolajból tengernyi féle létezik, minőségre és viszkozitásra 5w-től 15W és az ugye 3 -szoros. Ozst lehet kísérletezni.

                              Komment


                                #30
                                Ott a pont. Sok féle teleszkóp olaj létezik. A 10W-s olajnak elég jó már a viszkozitása. Nem egy motorolaj, de nem is olyan "vizes", mint az 5W-s olajé. Meglátjuk, milyen lesz a 10W-s olajjal. Ha kevés neki, akkor kap 15W-t. Keverni nem nagyon szeretném, mert mai olajak már olyan szinten vannak adalékolva, hogy nem tudni mi lesz a mixből. 1,4 dl-t öntöttem bele száranként, de nagyon levegősnek tűnt. 2 dl környékén tűnt úgy, hogy abbahagyta a bugyborékolást, és elkezdett rendesen működni a csillapítás. Így hagytam. Ha túl sok neki, úgy is kilocsolja. Sajnos az egyik szárban kicsit meg voltak gyötörve az alu csúszkák, de még épp beépíthetőnek ítéltettek. Következő szimeringezésnél biztosan cserések lesznek.

                                Csak érdekességként: A GSX-be könyv szerint 5W-s olaj kellett volna. Ez egy teljesen állítható rugóalapú, és csillapítású teleszkóp. Az állítási tartománynak a felső 3/4 részénél volt állandóan, és erősebb fékezésnél, rosszabb úton még így is lekoppant néha. megkapta a 10w-s teleszkóp olajat. Mindjárt vissza kellett venni 3/4-ről kb. 1/3-ra mind a kifelé, mind a befelé irányú csillapítást. Sajnos úton még nem sikerült kipróbálni az időhiány és -járás miatt, de ami késik, nem múlik. Ami még érdekes a Jawa 1,4-1,5 dl-jéhez képest, hogy a GSX-be 6,5 dl olaj megy oldalanként.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2019 jan. 25, 11:49.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X