Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Babetta szíj feszülése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Babetta szíj feszülése

    Üdv.

    Győrben vagy környékén tudnátok ajánlani egy szakembert aki bevállal még olyan apróságokat mint egy babetta? Kint vagyok külföldön így sajnos nincs időm arra hogy magam újítsam fel . Pedig minél előbb meg kéne tennem mert az öreg csapágyaknak túl feszes az utángyártott szíj...

    Előre is köszi a segítséget .

    #2
    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    az öreg csapágyaknak túl feszes az utángyártott szíj...
    Szia Jagdtigger!

    Sajnos Békéscsaba messze van Győrtől, ezért csak távgyógyításban tudok segíteni. Ezért is írok. Ha a szíjad túl feszes az öreg csapágyaknak, akkor az újaknak is az lesz. Mit értesz túlfeszítésen? Elvileg max. 10 mm-t rugózhat a szíj középen nyomkodva. Recseg, ropog, nehezen forog? Mit tapasztalsz?

    Komment


      #3
      Üdv .

      Nehezen fordul át(mármint amikor pedállal indítom), a nagy bordás kerék ferdén áll miatta ezért a szíj dörzsöli a kuplung oldalát és fogy. Váltómű nem működik rendesen, ez mostanra abbamaradt úgyhogy valószínűleg megette a szíj felét...(korábbi tapasztalat, visszatettem a régit de az meg feladta így nem maradt más :S ). Ja és a kopott főtengely(abból gondolom hogy erőlködés nélkül szét és össze tudtam rakni a blokkot, sajnos akkor még nem tudtam hogy ez mit is jelent ) miatt összeér a generátor álló és forgórésze. A szíj feszességét meg majd csak jövőhéten tudom megnézni.
      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 márc. 19, 21:00.

      Komment


        #4
        Ahhoz, hogy így ferdén álljon és szoruljon egy főtengely, ahhoz iszonyatosan lógó csapágyak kellenek. Énszerintem átvertek a szíjhosszal. Az, ha rövidebb - és ráerőlteted a helyére - okozhat ilyen jellegű hibát. A főtengely nem hiszem, hogy emiatt keresztbe tud állni. A váltóagy (nagykerék) viszont igen. Annak a nagy golyóscsapágyában lehet akkora játék, hogy enged. Először azt nézd meg szerintem, hogy ez a csapágy nem kopott-e nagyon. (Fogd meg a bordáskereket és keményen mozgasd, feszegesd kézzel. HA lötyög, akkor lehet megvan a hunyó.)

        Ezt találtam még hirtelen a Babettás cuccok között: JAWA Babetta 210 műhelyi kézikönyve - Letöltések - Veterán fórum
        OdinHEM, jagdtigger és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Az a gond a szíjjal hogy 2 boltba is voltam és tök ugyanazt árulják hozzá. Egyszerűen nem találtam másik gyártót . A nagybordás körmére meg majd ránézek amint otthon leszek.

          SZERK
          Na gyorsan átfutottam a hajtást a motoron mivel holnap mennem kell vele egy két helyre és nem hiányzik egy szíj szakadás. A nagybordás kerék tud 1-2 mm-t mozdulni de holnap még ránézek. A szíj 3-4 mm-t mozdul max.
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 márc. 28, 19:02.

          Komment


            #6
            jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A nagybordás kerék tud 1-2 mm-t mozdulni de holnap még ránézek.
            Ha ezt a főtengely irányába teszi, akkor valószínűleg lesz egy szép új csapágyad, de lehet, hogy még több új alkatrészed. A lógás egy munkahelyen sem üdvös, de egy váltóban ekkora hézag katasztrofális is lehet. Mindenképpen nézd meg.
            A kérdéses csapágy a katlógus szerint 6006 C3, tehát növelt hézagú. Ennyire azért szerintem nem kéne növekedjen.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Na megnéztem és lehet hogy nem a csapágy lesz(legalábbis remélem mert most nem tudnám széthúzni a blokkot ):
              Click image for larger version

Name:	20130329_111229.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	136787Click image for larger version

Name:	20130329_111241.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	136788
              Szerintetek ez a ludas vagy inkább a csapágyra voksoltok?

              Eredeti képek:
              https://dl.dropbox.com/u/1201829/bab...329_111229.jpg
              https://dl.dropbox.com/u/1201829/bab...329_111241.jpg

              És itt a szíj is, igaz eléggé lekopott már róla az írás:
              Click image for larger version

Name:	20130328_185810.jpg
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	136789
              https://dl.dropbox.com/u/1201829/bab...328_185810.jpg
              Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 márc. 29, 14:57.

              Komment


                #8
                Szerintem az az alkatrész be van rezelve
                Szerintem cseréld ki. Mintha nem így kellene kinéznie...
                CZsolti és Che kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Az biztos, de sajnos a csapágy lesz a ludas mert az újjal is maradt a probléma...

                  Egy kicsit témán kívüli de ha vagyok olyan elvetemült és a jobbik benzint borítom bele a gépbe akkor maradhat az 1:40-es keverési arány vagy egy kicsit sűrűbb anyag kell neki?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 márc. 30, 14:32.

                  Komment


                    #10
                    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ha vagyok olyan elvetemült és a jobbik benzint borítom bele a gépbe akkor maradhat az 1:40-es keverési arány vagy egy kicsit sűrűbb anyag kell neki?
                    Maradhat. Csak szerelj fel egy háttámlát, vagy köss egy nagyobb zsákot a csomagtartóra, nehogy a lendülettől lemaradj a motorról. ...

                    Komment


                      #11
                      Az érdekes lenne és egybe hihetetlen, csak szimplán fúrja az oldalamat a kíváncsiság .
                      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 ápr. 07, 10:18.

                      Komment


                        #12
                        Köszönöm mindenkinek a válaszokat . Jövőhéten szét lesz borítva és kicserélem a csapágyakat, ez fel is vetett bennem egy kérdést. Célszerszám nélkül sajnos nem tudom hogyan lehetne kitessékelni a régi csapágyakat . Tudtok egy jó módszert ilyen esetre? A berakáshoz meg gondolom elég a fagyasztós módszer...

                        Komment


                          #13
                          Én úgy szoktam, hogy felmelegítem hőlégfúvóval, vagy gázlámpával a csapágyház környékét és a legtöbb esetben a csapágy egyszerűen kiesik a helyéről, ha nem akkor gumikalapáccsal és egy darab fával kitessékelem a helyéről.

                          Komment


                            #14
                            Köszi, majd kipróbálom (ha minden igaz ezen a héten pénteken megyek haza).

                            Komment


                              #15
                              Szép napot .

                              Blokk szétszedve, a csapágyak kis noszogatással kijöttek. De várt egy kellemetlen meglepi:
                              Click image for larger version

Name:	20130413_181922.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	136984

                              Úgyhogy a listához hozzájön még egy gyűrű csere is, plusz ha jól sejtem egy bejáratás is. Annyi lenne a kérdésem hogy kell-e a bejáratás ebben az esetben, és ha igen mikre figyeljek oda.

                              Előre is köszi a segítséget .

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X