Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cezet 350 472.4 lengőkar felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szétszedéskor O-gyűrű nem volt benne.
    Lehet,hogy ez tette tönkre?
    Tutira ez lehetett az oka. Az O-gyűrű meglehetősen egyszerű alkatrész. Egy kerek gumikarika az egész:

    Click image for larger version

Name:	o-gyuru.jpg
Views:	1
Size:	180.0 KB
ID:	137406

    Wsievers töltött fel egy csomó anyagot nektek: http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...819/#post34246

    A képen a 22-es és 25-ös tételekről van szó. Javaslom, hogy böngésszétek át a hivatkozott négy feltöltést. A kép is ezek valamelyikéből való. A pontos méretük is ott van megadva. Ha nem boldogultok, akkor megpróbálom magamban felidézni, hogy melyik gyűrűt hová is kellett beszerelni. Kicsit régen csináltam már, elfelejtettem.

    Komment


      #17
      Szia Zsolti!
      Most már tudjuk,hogy az O-gyűrű (tömítőgyűrű) hiányzik.
      Végignéztük a küldött anyagokat,de abban sajnos nincs benne a mérete,csak a gyári száma (353-31-025 ill. 353-31-028)
      Mi alapján és hol tudunk ilyet venni a boltban? Egerszegen van csapágybolt,de ha bemegyek egy gyári számmal akkor szerintem nem tud segíteni a boltos...

      Komment


        #18
        Belső átmérő és szélesség elég.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Végignéztük a küldött anyagokat,de abban sajnos nincs benne a mérete,csak a gyári száma (353-31-025 ill. 353-31-028)
          Megpróbálom dekódolni: Online Schraubenhandel - Schrauben, Torx-Schrauben, Spezial-Schrauben, Sechskantschrauben uvm. - O-Ringe - DIN 3771

          Ezek szerint a 31 a belső átmérőt jelenti a 025 pedig a vastagságot, ami valószínűleg 2,5 mm (ill. 2,8)

          A két O-gyűrű eltérő méretű:
          Attached Files
          OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Elkészültek a perselyek. 2 O gyűrűt (illetve a földi maradványait) megtaláltam, a lengőkar külső felén. A 25-ös tétel. Ennek a belső átmérője 31 mm, és ~3 mm vastag.

            ...mint ahogy tegnap kiderült, a 31 mm-es méret jó, de a 3 mm-es vastagság sok. 2,5 mm környéki gumigyűrű áll csak meg a helyén.
            Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2013 máj. 27, 13:26.
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              CZ 472.05 hátsó villáját szeretném visszatenni a helyére, amiről alább szó volt. A vázat ehhez egy kicsit szét kellene húznom. Hol szoktátok megtámasztani a vázat, amíg a villa visszakerül a helyére? Milyen szerszámot használtok hozzá? Tegnap nézegettem már, de nem akartam szétbarmolni. A vázban levő perselyeket, kb. 3-4 mm-el kellene kihúznom, hogy a villa közé menjen úgy, hogy a gyumigyűrűk a helyükön maradnak.

              Komment


                #22
                Szia Gesszti!

                Én próbálok egyfolytában képet feltölteni, de nem sikerül. megpróbálom kép nélkül elmagyarázni:

                A vázat ne feszegesd, mert valami más nincs a helyén. A váz rugalmasan enged kb 1-2 mm hézagot, amit a menetes tengellyel húzatsz össze. Ha mégis kisebb a távolság és feszegetni kell, akkor gyanúsan karambolos a motor.

                Az acélpersely közvetlenül a bronzperselyben forog. Kívülről erre jön rá a kisebbik O-gyűrű. A nagyobbiknak belül a lengőkar fejben kialakított fészekbe kell beülnie és a bronzperselyre kell ráhúzni.

                Ha ezt így megcsinálod mindkét villafejben, akkor a lengővillát közé kell tudjad tenni a váznak. Van két vastag kúpos alátét. Azok belülre kerülnek a villafejek mellé. Ezek közé jön a blokktartó villa. EZen a szép egységen keresztül kell dugni a lengőkar tengelyt, amit a végén lévő menetre csavart alacsony anyával húzatsz össze. Az anya alá legjobb fogazott alátétet tenni. AZ biztosan tart.

                Ha mindent jól csináltál, akkor a lengővillának függőlegesen könnyen kell forognia a perselyein, oldalra ellenben nem lóghat.

                Remélem tudtam segíteni. Üvözlettel: CZsolti
                Attached Files
                OdinHEM, Ricsi95D és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Akkor ennél a mocinál valami nagyon nincs rendben. Oldalanként több mm-t kellene széthúzni, hogy a lengőkar egyáltalán beférjen közé.

                  Komment


                    #24
                    Na végre sikerült! Itt egy vázlat az előbbi okfejtésemhez. Amennyire emlékeim engedik így néz ki a hátsó villafej bal oldali része. Csináltam fényképeket is, de a telefonom valamiért nagyon ragaszkoik hozzájuk és nem engedi letölteni. Remélem ennyi is elég lesz.
                    Click image for larger version

Name:	CZ_350_lengokar_oa.jpg
Views:	1
Size:	154.7 KB
ID:	137497

                    Komment


                      #25
                      Ennél belül van a kicsi gyűrű, olyan helyen, ahogy te a külsőt rajzoltad. A lengővilla külső oldalán van az a horony, amibe a nagyobbik gyűrű megy.

                      Komment


                        #26
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A vázat ne feszegesd, mert valami más nincs a helyén. A váz rugalmasan enged kb 1-2 mm hézagot, amit a menetes tengellyel húzatsz össze. Ha mégis kisebb a távolság és feszegetni kell, akkor gyanúsan karambolos a motor.
                        Végre készen van a lengőkar. Nem volt egyszerű. Megpróbáltam feszegetés nélkül begyömöszöni a lengőkart a helyére. Nagy nehezen bement, (fél óra birkózás, kézleverés, szentek felemlegetése) de persze kigyűrődött egyik gumigyűrű. Újra szétszedtem. Új gyűrűk bele, (szerencse, hogy 4-et hozattam) és ismét próba. Viszont itt már be kellett vetnem egy kis okosságot. Anno a kocsim toronycsapágy-cseréjéhez készítettem egy spéci rugóösszehúzót. Na, ezt ki lehet fordítani, így nem csak húzni lehet vele, hanem nyomni is. Ezzel tudtam annyira szétnyomni a vázat, hogy beférjen a lengőkar. Így is épp határeset volt. A belső alátétekkel kellett egy kicsit ügyeskedni. Először, hogy a helyükre menjenek, utána meg, hogy ott is maradjanak, amíg beütöm a tengelyt. Na, bement a tengely, minden a helyén. Ja... csak nem kapott rá az anya a tengelyre. Tengely vissza ki, menet kijavít, tengely vissza be, anya rátesz, örül. :-) Rugóstagok fel. Fékpálca.... nemakad be. Rugóstagok vissza le, fékpálca beakaszt. Rugóstagok vissza fel. Láncvédő rögzít, lánc... Ahhoz, hogy befűzzem a láncot, ugye dekni le. Dekni levételhez lábtartó le. Anyából menet kiszakadva... Sebaj, M12 anya, kerestem másikat. Ja, sűrű menet... kerestem egy sűrű menetes másikat. (ez kicsit tovább tartott, de végül találtam) Összeraktam... A lengőkar frankón stabilan áll. Nem megy semmit oldalra a hátsó kerék. Köszönöm az ötleteket, és a segítséget!
                        CZsolti, Ricsi95D és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Tomi!
                          Mindig is tudtuk,hogy NAGY KIRÁLY VAGY!!!
                          Pannonia a motorok királya, Tomi a motorszerelők királya!!

                          Köszönjük a fórumon kapott segítségeket!

                          Komment


                            #28
                            Szia Gesszti!

                            Örülök a sikerednek. Remélem a vázlatom nem kavart meg. Őszintén szólva magam sem emlékszem pontosan, hogy melyik gyűrű volt belül és melyik kívül, de a szorítás és a perselyezés emlékeim szerint így volt. Az a lényeg, hogy stabilan áll. Most már csak zsírozni ne felejtsd el, mert a gumigyűrűs tömítésnél ez a lényeg: a friss zsír kitolja maga előtt a port és az elhasználódott, koszos kenőanyagot, ami ilyenkor már csiszolóanyag. Mezőgazdasági gépek Y-csapágyainál ugyanezen ok miatt javasolt a naponkénti zsírzás. Jó a motornál elég havonta egyszer.

                            Üdvözlettel: CZsolti

                            Komment


                              #29
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Remélem a vázlatom nem kavart meg.
                              Tyűha... akkor azt mondod, hogy mégse kellett volna leflexelni a lengőkar csapjait és fordítva visszahegeszteni? Ajjaj..
                              :-))

                              Első facsarodásig lett zsírral töltve.


                              Köszönöm a segítséget!

                              Komment


                                #30
                                A motor jól megy. Kicsit erőtlen és a henger-hengerfej között kifújhat, mert olajosak a hengerbordák.
                                Kérdés: van-e gyári hengerfejtömítés vagy a sörös dobozból vágott is jó lesz ide?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X