Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 638 utángyártott henger szett - vélemények érdekelnek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 638 utángyártott henger szett - vélemények érdekelnek

    Sziasztok!

    Érdekelne a véleményetek a Jawahoz kapható lengyel utángyártott henger szettről.

    Pl: Jawa 350 (12V) JAWA 350 12V HENGER JOBB 12V 451963813128 -POL - E-MotorParts Motoralkatrész Webáruház - addel.hu piactér

    #2
    személyes tapasztalatom nincs , a németek különböző netes oldalakon az ALMOT (lengyel) portékákról pozitívan nyilatkoznak. Ez talán ad némi támpontot...
    dkari kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nekem nincs jó tapasztalatom almot-ról , mert Simson hengernél az öntöttvas hüvelyre van öntve az alumínium hűtő borda.
      Ezért a hüvely le revésedik , és nincs normális hőkapcsolat a bordákkal. A megoldás a horganyozás (ónozás) lenne, de ezt ők elfelejtik.
      A használat során ez úgy mutatkozik hogy hidegen megfelelő a kompresszió, de melegen kitágul a hüvely elveszik a kompresszió és az alsó fordulatszám nyomatéka is.
      Én a régi (vagy szerzet használható gyári) felfúrását ajánlom.


      Egy kis olvasni való:
      Attached Files
      Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 14, 18:05.
      ptm004 és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Simson hengernél az öntöttvas hüvelyre van öntve az alumínium hűtő borda.
        Ezért a hüvely le revésedik , és nincs normális hőkapcsolat a bordákkal. A megoldás a horganyozás (ónozás) lenne, de ezt ők elfelejtik.
        Ez nekem túl meredek. Mit és hogyan kéne horganyozni? Mi revésedik le? Belül a henger? A revéhez levegő is kell. A hüvelyre öntött bordázat közé rés hiányában elvileg nem juthat.

        Komment


          #5
          A Simson gyári hengerbe a hüvely préseléssel van belehelyezve. A külső alumínium bordákat felmelegítik és a hideg hüvelyt belehelyezik. A hüvely külső és a borda belső felülete is megmunkált. Így létre jön egy zsugor kötés, aminek a hő átadása elég jó.
          Az almot hengernél berakják a kokillába a hüvely és ráöntik az alumínium bordákat. De ezáltal reve (oxid) keletkezik a hüvelyen ami a jó hő átadás gátolja.

          De olvasd el a linkem 77 oldalát, és rájössz miről beszélek.
          Én ezeket tapasztaltam Almot hengerrel kapcsolatban.
          Sőt a vet hengereknél az átömlő csatornáknál (ahol nem fedte alumínium a hüvely kívülről), látható is volt a fekete oxid bevonat . Persze a blokkba illeszkedő hüvely alsó részén nem. Mert az szépen le volt esztergálva.
          Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 14, 20:43.

          Komment


            #6
            nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én a régi (vagy szerzet használható gyári) felfúrását ajánlom.
            Ezen már túl vagyok egyszer. A henger amúgy nem Almot gyártmány de lengyel. Nem tudom a gyártás folyamatát de hamarosan kiderül jó döntés volt e.

            Komment


              #7
              Mondjuk én is mint Lengyel hengerekről beszélek, mert feliratot én nem láttam egyiken se.

              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ezen már túl vagyok egyszer.
              Mi volt vele a probléma, hogy új vásárlása mellet döntöttél?

              Komment


                #8
                Igy néznek ki a hengerek:

                Click image for larger version

Name:	henger.JPG
Views:	2
Size:	87.5 KB
ID:	138311
                nyemi kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Látszatra: préselt hüvelyű vagy rá öntött bordás szerinted?
                  így kép alapján préseltnek tűnik.
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Lövésem nincs melyik lehet. A forgalmazó szerint lengyel. Néztem lengyel oldalakat, itt megtaláltam: JAWA TS 350 FABRYCZNIE NOWY CYLINDER (3396220167) - Allegro.pl - WiÄ™cej niż aukcje.

                    Szarol fúrták meg. Szorulnak a dugók a hengerben. illetve csak a henger alsó harmadában. Lehet csak hónolták de ez már nem derül ki. A balos dugó kicsit el is kenődött.
                    Nincs kedvem megint jobbra balra küldözgetni. Posta oda posta vissza új dugók, furatás aztán reménykedni jó lett e...
                    Nagyjából 20-25e-be kerülne újrafuratni komplett.
                    Ezért az utángyártottért kérnek 30e-et, számlával garanciával. Remélhetőleg jó a dugó henger párosítás. Viszont erre az öntés vagy préselés dologra nem is gondoltam, úgyhogy lehet ezzel is lesre futok....
                    Két hét múlva talán okosabb leszek.
                    ptm004 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Na eltelt már kétszer két hét is: Az áru sokadszori igérgetésre sem jött meg. Visszamondtam a rendelést és furatok újra
                      De most legalább biztos helyen. A vicc hogy itt van tőlünk 30km-re a jóember aki fúr. Én meg mindenfelé postán küldözgettem a fúrni való hengereimet. Ráadásul még ifjú koromból ismerem is (mikor még simsonoztunk hozzá hordtuk a dolgainkat) csak úgy tudtam már nem aktív. Erre egy ismerős által kiderül hogy bár nyugdíjas de még dolgozgat.
                      ptm004 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Csak tanulságként leírom. Megfúrattam a donornak vett Jawam hengereit.Ezek kerültek fel a korábban szarul fúrt hengerek helyére. Úgy néz ki jól sikerültek. Bár 500 kilométert még nem csak 30-at mentem vele de mindkét gyertya egyforma világosbarna színű. Ez azért öröm számomra mert az előző furt hengereknél a jobb oldaliban mindig olajos, fekete volt a gyertya. Pedig mindent átnéztem, újra szétszedtem de ez a jelenség nem múlt el. Ráadásnak az első 500km után főleg hidegen elkezdtek "kalapáló" hangot adni a hengerek. Bár volt aki ugyanígy járt és azt mondta Ő is szétszedte de nem látott rajt semmi elváltozást és azóta (8000km) is így jár vele. Én viszont nem szeretném ha kerepelne ha már ennyit fordítottam rá. Nem is értem hogy lehet egy hengert "félrefúrni" vagy mi.
                        dongos78, ptm004 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          „félrefúrni” vagy mi.
                          Könnyen a legkönnyebb elb*szni”¦ viszont öröm hogy ez a fúrásod már jól sikerült

                          Komment


                            #14
                            Szia kb. hat éve vettem egy ilyen készletet mert széttuningoltam az eredetieket. (meg amúgy is csörgött alapjáraton) Szóval felraktam a készletet és elraktam a gépet. Aztán most jött egy vevő. Gondoltam előtte meghajtom kicsit a Jawa ketyegőjét. Hát hatvannál nem megy jobban. Kiderült falsot szív, és képtelenség egy síkba hozni a szívónyílások felfekvő felületeit. Illetve megoldom majd egy 1,5mm-es alu idommal, de kérdés merre rejlenek még hasonló pontatlanságok a hengeren. Vettem már taiwani porlasztó felújító készletet is. A főfúvóka menetemelkedése eltér az eredetitől.

                            Komment


                              #15
                              nem jön ki az egysíkúság a szívótoroknál akkor sem ha a hengerfejcsavarokat fellazítod , és a szívóközösítő lehúzása után húzod csak meg őket ? (vastagabb tömítés esetleg ? ) A fals-levegőt féktiszttó spray-el tudod lokalizálni , a hibák megszüntetése után nyúlj csak a karbihoz mert becsap ! (lehet hogy egy alapos karbi tisztítás fúvóka bemérés után realizálódik a menet teljesítmény is )

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X