Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 638 blokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 638 blokk felújítás

    Tisztelt Jawa szakértők!

    Ahogy a bemutatkozó levélben is említettem, van egy már működő, felújított 638-asom, amiben szerencsére kevés kilométer van, ennélfogva a blokkjához nem kellett hozzányúlni. Egyszer azonban el fog jönni ez a pillanat....

    Cseh kolléga segítségével sikerült szerezni még a Csehszlovák időkben bespájzolt főtengelyt , hengereket és dugattyúkat, nagyon jó áron. A jövőben végzendő felújítással kapcsolatosan lennének kérdéseim:

    A dugattyú tűgörgőit ( 28 darab plusz két távtartó hengerenként ) nem nagyon lehet kapni. Helyette kiváló taiwani " integrált " azaz házzal együtt létező tűgörgőt ajánlanak. Megbízható az? Az ebay-n lehetne venni macerásan eredeti tűgörgőket....

    A másik kérdés a főtengelycsapágyakkal kapcsolatos: Sikerült szerezni SKF Explorer 3205 C3 és 6305 C3 csapágyakat. Ezekről minden jót ír az SKF, de valamilyen műanyagból van a golyókosaruk. Van valakinek tapasztalata ezzel?

    Lehet hogy teljesen ostobák a kérdéseim....de utoljára MZ blokkot generáloztam 20 évvel ezelőtt.

    Üdv,
    skac

    #2
    Szia és üdvözöllek a fórumon !

    Én is 350-638-as tulaja vagyok. A tűgörgőket és hozzá csapszeget ajánlanám a Prox márkát. Bár a csapszeg ebben az átmérőben csak hosszabb létezik, de azt könnyen lehet orvosolni. Valamint ha még nem az ugynevezett erősített (öntvény) léptető villák vannak benne akkor azokat rakj bele, mert az eredeti lemez idővel elhajlik. Jellemzően 20e kilométer tájékán vagy utána.
    A csapágyakra nem igazán tudok mit mondani. Van aki fikázza az Skf csapágyakat van aki dicséri. Én Koyo-t raktam bele mert ez a típust tudták ebben a méretben meghozni. A műanyag kosarassal csak a berakásnál kell odafigyelni a melegítésnél. Bár teljesen jól bírják a hőt de nem az izzás közelit. Az okosok azt mondják, a műanyag kosaras csendesebb mint a fém kosaras. Még egy előnye van a műanyag kosarasnak, mégpedig ha a csapágykosár valami oknál fogva széthullik akkor a műanyag darabkák nem szabdalják fel a henger oldalát mint fémkosaras esetében.
    Szerintem egyébként ha Zkl szlovák csapágyat raksz bele az is tökéletes. Már csak azért is mert a nagyra becsült Fag csapágyakat is ott gyártják (nyakamat rá ugyan azon a szalagon) csak 3x annyiért kapod.

    Itt tudsz Prox tűgörgőt és csapszeget rendelni: FELSŐ TŰGÖRGŐS KOSÁR - TŰGÖRGŐ, CSAPSZEG, ZÉGERGYŰRŰ / PROX, ATHENA TERMÉKEK / ALKATRÉSZEK GYÁRTÓ ÉS KATEGÓRIA SZERINT - Motoros Webáruház - Motoros Webáruház
    vannak méret szerint is nem csak típushoz.

    Ilyen az erősített léptető villa:Jawa 350 364/638 öntvény (erősí­tett) léptető villa, Futármotorosbolt


    Esetleg ha gyújtást akar elektronikusat: Főoldal

    vagy: Müller Electronics

    vagy van az ugynevezett Vape de ez húzósabb, igaz ez a legprofibb kivitelű.

    Na így elsőre ennyi

    Komment


      #3
      A műanyag kosaras csapágy ugyan csendesebb járású mint a acélos társa de én nem szerelném a fótengelyre. volt aki megtette, többségében negatív véleményekkel zárult a kísérlet. Olyannal még nem találkoztam, hogy gyárilag ilyet szereltek volna kétütemű főtengelyre.
      Tűgörgő ügyben pedig egy alternatíva, a nagyobb cégek gyártanak és forgalmaznak is külön tűgörgőt, csapágy golyót, stb. ...

      Komment


        #4
        Nem tudom a mai anyagok mire képesek,de 634-imádott motoromnál ritkán nem volt csapszeghang.Ezt annakidején bronzpersellyel orvosoltam durván5-ezrenként.igy hálásan és csendesen vilelkedett 33-as keverékkel és nem tudom milyen végsebességgel.a tüghörgőt ezrenként cseréltem,de a ház és a hajtókar,nem kopása miatt tértem át az akkor könnyen pótolható perselyes megoldásra,
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A műanyag kosaras csapágy ugyan csendesebb járású mint a acélos társa de én nem szerelném a fótengelyre. volt aki megtette, többségében negatív véleményekkel zárult a kísérlet. Olyannal még nem találkoztam, hogy gyárilag ilyet szereltek volna kétütemű főtengelyre.
          Tűgörgő ügyben pedig egy alternatíva, a nagyobb cégek gyártanak és forgalmaznak is külön tűgörgőt, csapágy golyót, stb. ...
          Az Mz-k ben volt gyárilag műanyag kosaras c4-es. És robogóknál is találkoztam ilyennel.... (és nekem is van Fag műanyag kosaras főtengelyen) Nem tudom mi lenne velük a gond, hacsak nem hőre lágyuló műanyag a kosár (kínai cuccban az sem elképzelhetetlen)
          Amúgy is túl vannak ezek a dolgok mostanság variálva.
          Annak idején az eredeti csapágyakkal is elmentek 30e kilométereket a motorok sokkal rosszabb minőségű olajokkal és üzemanyaggal. Csak akkoriban használati tárgyak voltak ma meg leginkább kis kedvencek
          wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem tudom a mai anyagok mire képesek,de 634-imádott motoromnál ritkán nem volt csapszeghang.Ezt annakidején bronzpersellyel orvosoltam durván5-ezrenként.igy hálásan és csendesen vilelkedett 33-as keverékkel és nem tudom milyen végsebességgel.a tüghörgőt ezrenként cseréltem,de a ház és a hajtókar,nem kopása miatt tértem át az akkor könnyen pótolható perselyes megoldásra,
            A gond nálad valószínűleg abból származott, hogy a hajtókar szemek és a csapszegek is 3 vagy 4 tűrési osztályba sorolta a gyár és mindegyik csak a párjával ad tökéletes illesztést. Egyik-másik párost össze sem lehet rakni.
            sepy és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az Mz-k ben volt gyárilag műanyag kosaras c4-es. És robogóknál is találkoztam ilyennel.... (és nekem is van Fag műanyag kosaras főtengelyen) Nem tudom mi lenne velük a gond, hacsak nem hőre lágyuló műanyag a kosár (kínai cuccban az sem elképzelhetetlen)
              Amúgy is túl vannak ezek a dolgok mostanság variálva.
              Annak idején az eredeti csapágyakkal is elmentek 30e kilométereket a motorok sokkal rosszabb minőségű olajokkal és üzemanyaggal. Csak akkoriban használati tárgyak voltak ma meg leginkább kis kedvencek
              Nem mondtam, hogy nincs csak azt, hogy én még nem találkoztam vele ill., hogy sok negatív véleményt olvastam a neten. "... hacsak nem hőre lágyuló műanyag a kosár ..."-vagy benzinben oldódó!
              A többivel viszont maximálisan egyet értek.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 febr. 03, 21:55.

              Komment


                #8
                Urak,

                Köszönöm az információkat!

                Dkari, elmondod, hogy pontosan melyik PROX ( a méret érdekel....) passzol a 638-ba?

                Csapágy ügyben nem lettem sokkal okosabb Az említett SKF csapágyakat számtalan Japán quad motorjában, illetve ha jól tudom a már veteránnak számító Yamaha RD 350-ben is használják.

                A végén még tényleg ZKL lesz....

                Üdv,
                skac

                Komment


                  #9
                  skac eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ... Az említett SKF csapágyakat számtalan Japán quad motorjában, illetve ha jól tudom a már veteránnak számító Yamaha RD 350-ben is használják. ..
                  - Ha így van akkor az aggodalmaimnak nincs alapja, tedd bele nyugodtan.

                  Komment


                    #10
                    El kell olvasni az SKF ajánlását is. A műanyag kosaras csapágyakat 120 °C-ig ajánlják. Szintetikus, illetve EP adalékanyagú olaj vagy zsír alkalmazása nem ajánlott. Folyamatosan magas hőmérséklet és nehéz üzemi viszonyok között a sajtolt acélkosaras, vagy a sárgarézkosaras megoldásokat javasolja az SKF. Ugyanez érvényes szerintem a többi gyártó esetében is.

                    A FAG szerintem nem rossz alternatíva elsősorban az ára miatt. Szlovák, kínai, vagy egyéb nációjú csapágyat én nem használnék.
                    sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szlovák, kínai, vagy egyéb nációjú csapágyat én nem használnék.
                      Mert az eredeti is az volt(szlovák) és elment 30 ezret az akkori olajokkal?

                      Plusz mint írtam a Fag-ot is ott gyártják....

                      A szomszédom az MTD-nél (fűnyíró és hasonló gépek) dolgozik. Ugyan azon a soron gyártják ugyan azon anyagok felhasználásával a CMI márkát is. Csak nem piros hanem zöld "ruhát" kap.
                      Most akkor nem tudom a CMI nagyon jó vagy az MTD sz@r vagy fordítva?
                      Kinaival én sem foglalkoznék, de a gyári mehet bele nyugodtan. Nem 10000-ket forognak ezek...

                      Nem tudom manapság miért vannak megőrülve az emberek ettől a "minőségi" dolgoktól...
                      supermax, wsievers és St.Z.350 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Nem 10000-ket forognak ezek
                        Nekem se márkás csapágy(és nem c3) van a Cz blokkomban, mégis túlvan már 25ezren azóta amióta belekerült.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Zkl szlovák csapágyat raksz bele az is tökéletes
                          Teljesen jó az is, sőt, ami manapság kapható, szerintem mind van olyan, mint a gyári minőség.( a kinai is)
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            A másik kérdés a főtengelycsapágyakkal kapcsolatos: Sikerült szerezni SKF Explorer 3205 C3 és 6305 C3 csapágyakat. Ezekről minden jót ír az SKF, de valamilyen műanyagból van a golyókosaruk. Van valakinek tapasztalata ezzel?
                            Az eredeti kérdés ez volt. Az SKF pedig - olvasatom szerint - tartósan forró helyekre nem javasolja a műanyag kosarat.

                            Komment


                              #15
                              Ha lehet ez ügyben tanácsolni én is a FAG_ot ajánlanám / csapágy boltos ism. is ezt rakta a sajátjába/ pedig Ő olyat vesz le a polcról amiet akar! A Zsolti ismertetése hasznos lehet választáskor. Én Kínait nem raknák bele mert úgy járhat vele az ember mint a Daciás időben a Román csapággyal! Nem a jó csapágy és a rossz közötti árkülönbség hanem az újbóli szét és összerakás lesz a költségesebb!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X