Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 634-ra másik karburátor: ETZ, Dellorto, Mikuni

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 634-ra másik karburátor: ETZ, Dellorto, Mikuni

    Heló,

    Azoknak indítom ezt a témát akik kísérleteztek, vagy kísérleteznének modernebb karbit tenni a 634-es Jawa-ra a Jikov helyett. Megértem azt is aki a gyári alkatrészeket, beállításokat szereti, de ebben a témában szeretném a hozzászólásokat szigorúan a kísérletező kedvűeknek és érdeklődőknek fenntartani.

    Az én 634-esemen még gyári karbi van. Szeretnék tanácsot kérni, hogy kinek milyen idegen karbival volt bármilyen tapasztalata, mit ajánlana, vagy mit nem ajánlana.
    - A 638-asét elvetném mert senki sem dicsérte.
    - a 250 ETZ-ére kíváncsi lennék mert az tudom hogy van pár tagnak fenn.
    - a youtubon láttam pár 634-est 34mm-es Mikunival szerelve. Akinek ilyennel vagy Dellorotóval, vagy bármi egyébbel van tapasztalata legyen szíves szintén ossza meg.
    - aki megpróbált többet és valami fura oknál fogva mégis visszatette a Jikov-ot azoktól is várom a véleményeket.

    Köszi előre

    #2
    Szerintem a 250es ETZ karbija indokolatlanul nagy lenne.Haverom 634-esére sima 125 ös Trophy MZ karbiját raktuk mivel egyszerre csak 175cm3 szív egyszerre a 350esnél.Rögtön megoldódtak az indítási nehézségek és jól is ment
    Sajnos a motort miután elkészült rá egy hétre ellopták.Később azt terveztük hogy az újabbik BVF-el ami a kis ETZ-ken volt próbáljuk ki de azt már 24-es szívótorokkal ami a 150eseken volt.Ja igen és ha jól tévedek ki kellett fúrni nagyobbra a tőcsavarok helyét a szívócsonkon merthogy azzal együtt lett átrakva a gépre.Ez egyébként egy épített gép volt szóval arról hogy egy gyári gépen hogy fog elférni és a levegőszűrő csatlakozással hogyan jön össze arról nincs tapasztalatom.

    Komment


      #3
      30-as torok minimum kellene hozzá. Gyula-bának 250 es mz karbi van fent a motorján. http://veteran.forum.hu/elmelkedesek...4/index15.html
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Üdv !

        Mi simán ráraktuk a 30-as BVF , (250 ETZ ) karbit , igaz hogy másik flajsnit kellett csináltatni hozzá (vasból horganyozva , az alu nem vált be mert nem volt elég rugalmas , és ha vékonyabbra készíttettük már nem fért el a tömítő "O" -gyűrűnek a hornya , vagy elrepedt )A 24 mm-es verziótól érezhetően jobb volt, igaz az új karbi-felfogó peremet egybe kellett reszelni a szívótorokkal, így némiképp változott az egész... a főfuvókát viszont nagyobbra kellett cserélni (160-165) , így jelentősen javult a gázreakció , és a gyorsulás . A végsebesség nem igazán nőtt jelentősen , de legalább hamarabb érte el azt ! A fogyasztás nem növekedett , bár nem volt szempont . Nem utolsó sorban meglehetősen stabil alapjárat volt beállítható , ami alacsonyabbra állítva is megmaradt ! ( hozzátartozik az is hogy trabant gyujtás volt a gépen ...) Ezek a tapasztalatok a 638-as esetén is igazak voltak bár ott kicsivel kisebb főfuvit igényelt . Hirtelen ennyi jut az eszembe róla , ja és sokat kellett játszani a tűvel

        Komment


          #5
          Ezek a tapasztalatok a 638-as esetén is igazak voltak bár ott kicsivel kisebb főfuvit igényelt . Hirtelen ennyi jut az eszembe róla , ja és sokat kellett játszani a tűvel

          Érdekelne hogy 3000-alatt is jobb lett e a motor? Nekem most 28-as Dellorto van, de a legjobb összeállítással is elég nyomaték szegény alul. Van egy Etz 250-es karburátorom is gondolkozom rajt hogy megpróbáljam. Mekkora főfúvóka lett bele jó?
          A tűvel játékkal mire gondolsz? Az Etz karbihoz is több féle tű van vagy a pozicionálására gondoltál?

          Komment


            #6
            Úgy 155-160 körül volt benne(638-nál) , de az eredeti tű a sok variálás közepette eltörött , ezért ki kellett cserélni , szerintem utángyártottra .... Ez után, a tűt a legmagasabbra emelve volt a legjobb (legalsó két horonyban).Talán vastagabb lehetett ...
            3 ezer alatt is mintha lett volna némi javulás , de fölötte érezhetően élénkedett , könnyebben kiforgott , de a végsebessége nem nőtt számottevően (talán azért mert magához a motorhoz egyáltalán nem lett nyúlva , bontatlan maradt) !
            Talán a másik karbi felfogatás miatt kellett belenyúlni a szívó oldalba egy picit , vállak ,belógó peremek lettek eltávolítva, kisimítva , hozzáillesztve a nagyobb torokhoz.
            Az igazsághoz hozzátartozik az is hogy a felfogatás alu-ból készült , már előre "O" -gyűrű horonnyal lett ellátva ami tette is a dolgát de a rögzítés szorító bilincsel lett megoldva és a hasítások ellenére sem lehetett stabilra rögzíteni , csak nagy nehézségek árán . Inkább acélból kellett volna készíttetni vékonyabb "csutorával" (természetesen O-gyűrű horonnyal), majd lehorganyoztatni amikor már bevált a dolog .Egy 4 mm vastag danamid (nem volt textilbakelit ...) betét volt aláfaragva hővédelem gyanánt !
            dkari és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszi!
              Hát a leírásod alapján nem lenne jobb a 28-as Dellorto-tól az Etz karburátor. Valószínűleg a motor karakterisztikájától függ az egész. A felfogatás meg van oldva mert az Etz karburátor henger felőli része a Jawa karburátornak megfelelően lett átalakítva, tehát a gyári felfogatás megoldott. A légszűrő felől kellene még megoldást találnom.
              De nem hiszem hogy neki állok.
              Égyébként én is azt tapasztalom hogy a karburátor variálás inkább a 3000 feletti fordulatra van hatással. Alatta is javul kicsit és a lyuk is eltűnik ami a gyári karburátor esetén tapasztalható de a kívánt eredményt nem igazán tudom elérni.

              Komment


                #8
                A kívánt eredmény lehet hogy a vezérlésben is el van rejtve !
                sepy, dkari és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A kívánt eredmény lehet hogy a vezérlésben is el van rejtve !
                  Valószínűleg ez így van De ennyire azért nem akarok belemélyülni. Szimplán jó lenne egy kicsit több nyomaték 3000 alatt.

                  Komment


                    #10
                    Ennek a legdurvább módja a sűrítési arány emelése ! Más formájú sűrítő tér kialakítása is változtathat a dolgon .
                    Esetleg a hengerűrtartalom növelésével ,azonos sűrítő térfogat mellett emelni lehet a nyomatékot jó eredménnyel !
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Dkari, a dellortóról még mesélj lécci, én azok közül a 30-asokat nézegettem. Nem gyorsabb motort akarok csak jobb karbit, rendes alapjáratot.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X