Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa Cz lengéscsillapító olaj

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa Cz lengéscsillapító olaj

    Sziasztok!

    Tanácstalan vagyok, hogy milyen olajat töltsek a hátsó teleszkópba. Lengéscsillapító olajban gondolkozom, csak a viszkozitását nem tudom.
    A könyv azt írja, hogy a hátsó tagba: tompító olaj; első tagba: OA-M2T (SAE 30-40)+tompító olaj 1:1 arányban.
    Na most mai viszonylatban ez a tompító olaj melyik viszkozitásnak felel, meg?
    Ti milyen lengéscsillapító olajjal szoktátok feltölteni az első és a hátsó lengéscsillapítót?

    Valamint még egy utolsó kérdés: Az első és hátsó lengéscsillapítóba, hol találhatok belső alkatrészeket. Értem ezalatt a szimeringeket, perselyeket, stb.

    #2
    Szia Ricsi1997!

    Látom régen regisztráltál már, ezek szerint rendszeresen olvasol bennünket. Örülök, hogy végre meg is szólaltál.

    Én a Czetkám teleszkópjaiba hidraulika olajat öntöttem abból az egyszerű megfontolásból, hogy ez egy picit sűrűbb a lengéscsillapító olajnál, de nyomás és hőálló, és hem habosodik. Továbbá ilyet tudtam olcsón szerezni.

    Ezért nem is ajánlanám melegen senkinek sem. Forgalmi körülmények között még nem tudom, hogyan csillapít. Így a garázsban rugóztatva elég meggyőző.

    Alkatrészeket pedig szerintem a hazai webáruházak is kínálnak.

    Remélem tudtam valamit segíteni. Kérlek egy pár szót írjál magadról. Neked milyen motorod van?

    Üdvözlettel: CZsolti

    Komment


      #3
      Ti milyen lengéscsillapító olajjal szoktátok feltölteni az első és a hátsó lengéscsillapítót?
      Hidraulika olaj, az elsőbe pedig automata váltó olaj.
      sepy kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Hidraulika olaj, az elsőbe pedig automata váltó olaj.
        próbáltatok már esetleg teleszkóp olajat is???
        Az biztos hogy már bármilyen olaj cseréje is sokat segít főleg ha rendesen ki lett ganajozva, mert a kosz nagy része kijön belőle.
        Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én lengés csillapító és a benzinbe keverendő olaj 50-50% os keverékét használtam az első teleszkópomba. A hátsóba lehet,hogy jobb a Hidraulika kicsit keményebb lesz. Az nem rosszabb főleg csomagokkal de ha az első kemény az kellemetlen hosszú úton. Ez a keverék az előzőleg szivárgó első telómból nem csepegett!
          Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ez a keverék az előzőleg szivárgó első telómból nem csepegett!
            Ez a lényeg, ezért nem teszünk "lengéscsillapító" olajat! Pláne az elsőbe kell egy kicsit sűrűbb olaj, a gyári szimmering amúgy sincs toppon ott.
            Titus, sepy és Fergusson kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Akkor én most segítséget kérnék!
              eddig úgy gondoltam a teleszkópolaj a teleszkópban kialakított munkahengerbe gyengítetlenül beáramlik (esetleg gyengítve: nyomófokozati csillapítás) majd a teleszkóp összenyomódása után amit csak a rugó szabályozott egy állítható vagy fix szelepen (lyukon) kiáramlik ezzel megadva a húzófokozati csillapítást.
              ezért aztán úgy gondoltam, hogy az az olaj amit erre terveztek való oda, főleg ha a csillapító lyuka nem szabályozható, mert bármely más olaj egy teljesen más tulajdonsággal ruházza fel a lengéscsillapítót

              Komment


                #8
                Az olaj, és természetesen minden folyadék összenyomhatatlan tehát "nyomás" álló. A hidraulika olaj pedig különösen "hőálló". De természetesen nem véletlenül van lengéscsillapitó olaj. Viszont egy régebbi motorban, mivel nem teflon perselyben csúszik a szár, jobb egy 30-as viszkozitású motor olaj a jobb kenőképesség miatt.
                Titus, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  És mivel kicsit sűrűbb ez az olaj keverék a kissé kopott teleszkópból nem csepeg. Bocs az esetleges kiegészítésért. Persze a motor gyártmánya válogatja.Így nehezebben koppan lent és fent egyaránt. Ez nálam a CZ-ben bevált. Mikor hozzám került a gép szivárgott belőle az olaj , evvel a töltettel a második szezont / 11.000km / mentem szivárgás nélkül és természetesen nem cseréltem benne alkatrészt! csak olajjal töltöttem fel.
                  CZsolti és Titus kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    ricsi1997 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ti milyen lengéscsillapító olajjal szoktátok feltölteni az első és a hátsó lengéscsillapítót?
                    Felújítatlanba semmilyet, mert leköpi a gatyádat
                    Ezért én a saját gépembe még nem mertem tenni, ám olvasva a hozzászólásokat valamit kutyulok bele ha nem találok elég sűrű olajat itthon. Aztán lehet jó még a szimmering, csak én vagyok fakír hogy csillapítás nélkül húzom a gázt.
                    sepy és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ha a motort sztenderre állítva megfogod az első sárvédő elejét és a másik kezeddel a kormány közepet és finoman emelgeted és nem érezni mozdulást akkor van esélyed. Ha ki van kopva és "kotyog"/bár nem tyúk/ akkor semmi esély és tényleg a nadrágszáron lesz a töltet.

                      Komment


                        #12
                        A motor egy 83-as Cz 250/485. Édesapámé volt, csak ő már komolyabb motorra váltott (Suzuki V-Strom DL1000), én pedig ebbe a régi Czetkájába akarok életet lehelni.
                        A motorblokk az úgy néz ki, hogy rendben van, de csak a hengerbe benzin módszerrel indult be, viszont a karburátorból nem tudta felkapni a benzint. A karburátor már ki van takarítva és szerintem azért nem működött rendesen, mert nincsen benne levegőszűrő és a kis gumi ami összeköti a levegőszűrőházat és ebből adódóan szerintem túl sok levegőt kaphatott.
                        Egyenlőre elég lenne a hátsó lengéscsillapítókat feltölteni olajjal, mert abból az egyik ki van véve és azon nincsen rugó (a rugó az még megvan, csak a Zsigulimba be lett építve), mivel ilyen Czetka rugót nem találok külön használtat, ismerősömmel megnézettem az MZ rugóját, ami átmérőben jó, a többi méretet ma tervezem lemérni, mert sikerült találnom 3 db rugót a közelbe és akkor a két hátsó lengéscsillapítón MZ rugó lesz. (Ez jó ötlet?)
                        Szerintem ha lengéscsillapító olajat akarok bele tölteni akkor jó a 10W vagy a 15W, viszont van hidraulika olajunk, de én azt azért nem akarom beletölteni, mert az nem lengéscsillapítóra van tervezve (?), igaz, hogy a lengéscsillapító majdnem olyan mint egy kamion fülkebillentő munkahengere, de ott nyomást fejt ki vagy az egyik, vagy a másik térben az olaj.

                        Komment


                          #13
                          Már megbocsáss ricsi1997 , de egy kis képzavart vélek felfedezni az írásodban , hogy van ez a zsiguliba CZ -rugó ? , légszűrő összekötő cső nélkül " nem kapja fel " a benzint a gép? , aztán meg a gyári CZ helyére MZ rugót ? Ez aztán a KGST internacionalizmus
                          Inkább vedd ki a zsigából , és tedd a helyére a CZ rugót ,az olajra vonatkozó előírásokat (akár tapasztalatok útján szerzett infókat) itt a fórumon meg találod , majd a szerzett MZ rugót belerakhatod ha kell a zsiguliba ...
                          A porlasztót nézd át még egyszer , ha minden O.K. a motort is vizslasd meg egy picit egyáltalán van - e a szívócsatornában vácuum ? , mert lehet hogy tömítési problémák miatt nem tud a megfelelő nyomáskülönbség kialakulni!
                          Bár jó volna rólad még egy picivel többet is megtudni , tudod itt amolyan faramuci kíváncsi emberek szoktak előfordulni !

                          Komment


                            #14
                            A Zsiguliba CZ rugó érdekes egy történet. Anno még fater amikor dirib-darabra szétszedte a Zsigulit, összerakás közben egy olyan első lengéscsillapítót kapott az orosz vas, amelyre lehet rugót rakni. Ha jól tudom gyárilag nem ilyen lengéscsillapítója van elöl a Ladáknak. Na a CZ rugó pár évig megvolt, amíg a lengéscsillapítón lévő kisebb rugó el nem tört és hát mi akadt fater kezébe, ami pont jó volt rá? Igen a CZ egyik rugója, azóta bent van azért én pedig nem szeretném kivenni.
                            A karburátorgond nem a összekötőcső hibája. Csak azért gondolok erre mert most ellenállás nélkül szívja a levegőt, vagyis én úgy gondolom ha kicsit befognám a karburátor szívó részét akkor olyasmi ellenállás képződne mintha lenne levegőszűrő, ezáltal a szívóerő kihat a benzinjáratokra is (azt hiszem ezt hívják venturi hatásnak). De most hülyeségeket írok, mert anno még a retkes karbival próbáltam, a kitakarított, sikbacsiszolt karbival még nem volt alkalmam.

                            Komment


                              #15
                              Kedves Ricsi! Én úgy gondolom az a lengéscsillapító rugó ráér még, keresgélj.Ha minden rendbe akkor légszűrő nélkül is indulni kell csak nem érdemes a motorba kerülő por sok baj okozója lesz.A szívó erőt nem az okozza! Érdemes a megszakító hézagot is / 0.35 mm / le ellenőrizni. A rugó csere csak akkor jó ha nyugalmi helyzetben azonos méretű bár ezt nem hiszem. / hossz. belső átmérő , rugó vastagság stb. / A tank belsejéről ne is beszéljünk ennyi év távlatában! Avval kell kezdened ellenkező esetben hiába takarítod a karburátort naponta!.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X