Kedves 250/559-es társak!
A múlt hétvégén elkezdtem az 1968-as motorom felújítását, illetve első lépésként a szétszerelést. Megpróbálom majd dokumentálni és fényképezni a főbb lépéseket, hogy megmaradjon az utókor számára (szerintetek érdemes lenne itt a fórumon is megosztani a felújítást?).
A motor nem gyári állapotban van, mert ~ 8 éve kapott egy állapotmegőrző részfelújítást, illetve ekkor került bele egy VAPE 6V-os elektronikus gyűjtás, hátső lengéscsillapítókat és új gumik. Ezt követően műszakizott és hobbi motorként néha használtam is. Hát ez a kiindulási alap.
Sokat gondolkodtam azon, hogyan történjen a felújítás. Persze, ha nagyon sok pénzem lenne, megbízhatnék egy restauráló műhelyt és kifizetés után elhozhatnám a kész OT-s motort. De... 1.nincs ennyi pénzem, 2.szeretném a munka egy részét magam végezni.
A felújításhoz sok ötletet szereztem itt a fórumon a különböző témák olvasgatása közben, így kialakult bennem egy alapterv. Azt már eldöntöttem, hogy a 47 éves Jawanak most nagygenerálra van szüksége.
Ez jelenti a motort, a vázat, a burkoló elemeket, felniket, első lengéscsillapítókat, ülést és a tank külső részét. A kipufogó biztosan cserés lesz.
Mint említettem a szétszerelésnél tartok, de akadt egy problémám, nem tudom eltávolítani a vázról a hátsó villát. Kivettem a tengelyt, de ahogy láttam van benne egy átmenő csap. Hogy jön ez ki ?
Üdv: karezoli
A múlt hétvégén elkezdtem az 1968-as motorom felújítását, illetve első lépésként a szétszerelést. Megpróbálom majd dokumentálni és fényképezni a főbb lépéseket, hogy megmaradjon az utókor számára (szerintetek érdemes lenne itt a fórumon is megosztani a felújítást?).
A motor nem gyári állapotban van, mert ~ 8 éve kapott egy állapotmegőrző részfelújítást, illetve ekkor került bele egy VAPE 6V-os elektronikus gyűjtás, hátső lengéscsillapítókat és új gumik. Ezt követően műszakizott és hobbi motorként néha használtam is. Hát ez a kiindulási alap.
Sokat gondolkodtam azon, hogyan történjen a felújítás. Persze, ha nagyon sok pénzem lenne, megbízhatnék egy restauráló műhelyt és kifizetés után elhozhatnám a kész OT-s motort. De... 1.nincs ennyi pénzem, 2.szeretném a munka egy részét magam végezni.
A felújításhoz sok ötletet szereztem itt a fórumon a különböző témák olvasgatása közben, így kialakult bennem egy alapterv. Azt már eldöntöttem, hogy a 47 éves Jawanak most nagygenerálra van szüksége.
Ez jelenti a motort, a vázat, a burkoló elemeket, felniket, első lengéscsillapítókat, ülést és a tank külső részét. A kipufogó biztosan cserés lesz.
Mint említettem a szétszerelésnél tartok, de akadt egy problémám, nem tudom eltávolítani a vázról a hátsó villát. Kivettem a tengelyt, de ahogy láttam van benne egy átmenő csap. Hogy jön ez ki ?
Üdv: karezoli
Komment