Jövő héten szétnézek a villák között, amik a padláson vannak, teljesen biztos vagyok benne, hogy több darab is ilyen keresett holmi van...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
jawa 250/559 felújítás indul
Collapse
X
-
Szia Zoli! Nem én csíkoztam az elemeket, de festés előtt gondosan lemértem és lefotóztam, hogy mi merre ment milyen vastagságban radiusszal stb. A csíkozó is hálás volt érte, mert minden egyértelmű volt.
nem az első motor volt, de ezt próbáltam nagyon komolyra venni. Örülök ha tetszik, sok mindenben hasonló az 559-hez csíkozasban is.
udv!
tamaskarezoli kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szia Tamás !
Mivel én sem magam szeretném a csíkozást végezni, keresnék valakit, aki szakszerűen megcsinálná. Te esetleg tudnád ajánlani azt a szakembert, aki neked végezte? Már ha egyáltalán vállalna egy ilyen munkát. Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége, esetleg privátban kezelhetnénk, bár én még nem tudok így üzenetet küldeni.
Ő egyébként szabad kézzel dolgozott vagy maszkolással?
Üdv: Zoli
Komment
-
Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége, esetleg privátban kezelhetnénk, bár én még nem tudok így üzenetet küldeni.karezoli kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége
Motorkerékpár fényezéskarezoli kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
CZsolti!
Jé, tényleg működik. Köszi a kiokosítást.
Üdv: Zoli
- - - Updated - - -
Zénó !
Köszi a felajánlást, de elsőként megpróbálom visszatenni a régi távtartókat. Tegnap már elkezdtem összerakni a motor elejét és ma valószínűleg sorra kerül az alsó lámpa-búra is. Ahogy láttam ez a távtartó nem látszik kívülről, így ha tart rendesen, akkor is belerakom, ha nem is annyira szép már.
Üdv: Zoli
- - - Updated - - -
Madorka !
Köszönöm az ajánlásod és az elérhetőséget. Beszélek vele, és remélem összejön a csíkozás.
Üdv: ZoliCZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia Zoli! Nem én csíkoztam az elemeket, de festés előtt gondosan lemértem és lefotóztam, hogy mi merre ment milyen vastagságban radiusszal stb. A csíkozó is hálás volt érte, mert minden egyértelmű volt.
nem az első motor volt, de ezt próbáltam nagyon komolyra venni. Örülök ha tetszik, sok mindenben hasonló az 559-hez csíkozasban is.
udv!
tamas
Küldtem egy privát üzenetet a csíkozási kérdésemmel.
Üdv: Zoli
Komment
-
Sziasztok!
Haladnék a felújítást követő összeszerelésben, de most szembesültek két apró alkatrész hiányával. Egy csomó cuccot rendeltem a csehektől, persze ezek kimaradtak. Itthon eddig egyetlen üzletben sem találtam. Tud esetleg valaki Budapesten, vagy a környéken beszerzési helyet?
- Szárnyas alátét a kormánytengely rögzítéséhez.
- Gumi átvezető gyűrű az alsó lámpaburkolatba (vezetékek, bovdenek) = 3 db.
Karezoli
Komment
-
Gumi átvezető gyűrűt villanyszerelési cuccokat áruló üzletben találsz szerintem. Csak a furatméretet és a lemezvastagságot add meg pontosan. Ha nem Kapsz, akkor megfelelő méretű O-gyűrűbe fűrészlappal vágd bele hornyot óvatosan és forgasd a helyére.
Szárnyas alátét pedig rajz alapján akár lézerrel is vágható.karezoli kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szia !
Milyen igazad lehet a szárnyas alátét gyártásában... Nekem éppen nincs itthon ilyen lézeres lemezvágó gép, esetleg neked?
Naívan egyébként azt gondoltam, hogy valaki majd azt mondja, hogy xy utca sarkán lévő motoros boltban lehet venni ezt a ~ 35 forintos alátétet + gumi átvezetőt.
Üdv: Zoli
Komment
-
Nekem éppen nincs itthon ilyen lézeres lemezvágó gép, esetleg neked?
Naívan egyébként azt gondoltam, hogy valaki majd azt mondja, hogy xy utca sarkán lévő motoros boltban lehet venni ezt a ~ 35 forintos alátétet + gumi átvezetőt.
Gumi átvezető gyűrűt villanyszerelési cuccokat áruló üzletben találsz szerintem.
- 2 likes
Komment
-
Köszi az ötletet, megoldom egy partnercégnél a biztosító alátét lézeres kivágását.
Igazad van, a gumigyűrű nem csak motoros boltban kapható, ezért szétnézek ott is.
Sajnos most van időm ilyesmikre, mert még mindig várom a csehektől 4 hete megrendelt alkatrészeket.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Az elmúlt hetekben sokat haladtam a jawa felújításával és most a képen látható állapotban van.
Ugye korábban minden alkatrészt felületkezeltettem (króm / horgany / festés). Volt köztük 1-2 olyan lemez, melyet hegesztéssel kellett először javítani.
"ptm004" közreműködésével megtörtént a festett alkatrészek csikozása is. Ez alatt egy szerelő ismerősöm felújította a motort: hengerfúrás, dugó és gyűrű csere, csapágyak és szimmering cserék.
Időközben megérkezett a cseh webüzletből a megrendelt alkatrész csomag, így elkezdődhetett az összeszerelés érdemi része. Kormány-csapágy, első villa, motorbeszerelés és a lengővilla. Következett a lámpa alsórész, elsőkerék, hátsó lengéscsillapítók, hátsókerék, hátsó sárvédő elemei és a lámpák.
Mivel a jawa már korábban kapott egy 6V-os VAPE gyújtást, így értelemszerűen ezt terveztem visszatenni. Új vezeték köteget is kapott, de az elektronika bekötése nem ment simán. Az eredeti vezetékek szine a 49 év alatt szinte teljesen elhalványodott, és ráadásul az új vezeték köteghez kapott bekötési vázlattal sem egyezett. Bonyolította még a nem általam végzett korábbi Vape bekötés, amely ráadásul nem volt dokumentálva. Az eredeti vezetékezésben találtam olyan megoldást, hogy elindult a kötegben egy vezeték és nem az a szín érkezett meg a másik oldalon. Nyomozgattam, méregettem és kiderült, hogy a pvc csőben egy kötés volt a vezetéken és biztosan egy korábbi javításnál más színű vezetéket kötöttek bele.
A Vape gyűjtásnak a mechanikai részét nem sikerült tökéletesen visszaszerelnem, mert ha teljesen meghúztam a forgórész leszorító csavart, megszorult a teljes gyújtás és nem is ült fel a kúpos tengelyre.
Na itt elkövettem egy hibát, türelmetlenünségemben megpróbáltam ebben az állapotban beindítani, amely sajnos sikerült is, de a forgórész eközben lenyírta a fötengelyen lévő csapot. Most azon szenvedek, hogy ezt kiszedjem és valamivel pótoljam.
Che kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sikerült kiszednem az elnyíródott kis csapot a főtengely végéből, és egy 4-es törött fúrószárból vágtam bele egy újat. Ezután szétszedtem a Vape gyújtást és így darabokban kezdtem el a beszerelést és a felrögzítést. Szerencsére most már nem szorult sehol és simán ráment a kúpos forgórész is.
Egyből indult a motor és elkezdtem a hengerfúrást követő helyben járatást. Minden rendben ment vagy 5 percig, mikor is a karburátorból elkezdett ömleni a benzin. Ezen a motoron a bovdenes szivatós verzió van.
Na aznap reggel még azt hittem, hogy közel járok a felújítás végéhez, mikor jött ez a karburátoros kaland. Egy pár napot eltöltöttem ennek a problémának a vizsgálatával és a megoldás megtalálásával, de a végül úgy döntöttem, karburátor csere lesz. Vettem egy sima úsztatós verziót, persze abból is az utángyártottat. Eredeti jikov gyártámányra is kaptam árajánlatot, de "valamiért" nem ezt választottam.
Felszereltem és beindult a motor, így most már tényleg elkezdhettem a járatást.
Hát a több havi munka után jó volt menni a motorral egy pár percet egy mellékutcában (még nincs vizsga), mely után úgy érzem, hogy még dolgoznom kell a beállításokon.
- 4 likes
Komment
Komment