Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    nandg83 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


    Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
    Szia !

    Nekem azonos típusú motorom van ugyanilyen karbival, tehát amit leírok az nem találgatás.
    A karburátor úszóházán lévő fedélen nem egy átmenő furat van, mert ez belülről zárt. Tehát ezzel semmi teendő nincs, mivel itt nem jön ki a benzin és nem enged be levegőt. Ennél a típusnál a hidegindítás bovdenes megoldással működik.




    Üdv: Karezoli
    nandg83 kedvelte ezt.

    Komment


      karezoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szia !

      Nekem azonos típusú motorom van ugyanilyen karbival, tehát amit leírok az nem találgatás.
      A karburátor úszóházán lévő fedélen nem egy átmenő furat van, mert ez belülről zárt. Tehát ezzel semmi teendő nincs, mivel itt nem jön ki a benzin és nem enged be levegőt. Ennél a típusnál a hidegindítás bovdenes megoldással működik.




      Üdv: Karezoli
      Köszi hogy ránéztél!

      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

      Komment


        St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Üdv nandg83!

        A porlasztód a típushoz való,csak az úszóház fedele való az úszó lenyomása által dúsító porlasztóhoz pl.:Jawa 360. Szerintem nem ártana alaposabban felkészülnöd a motorok működéséből,mert így a legjobb szándékkal sem tudunk segíteni.
        Szia !

        A karburátor ház és az úsztató fedél is erre a motorra való. Nekem is ilyen 250/559 jawa motorom van gyári állapotban.
        Click image for larger version

Name:	jawa 250-559 karburátor.JPG
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	147510

        Karezoli
        zahi és St.Z.350 kedvelte ezt.

        Komment


          Üdv karezoli!

          Köszönöm a segítő szándékot,de nem nekem van gondom a beállítással. Elég régóta ('74 március) van 250/559-04-es Jawám.Első gazdája vagyok,tehát tudom,hogy milyen gyári állapotában.Click image for larger version

Name:	jawa etető4.jpg
Views:	1
Size:	177.0 KB
ID:	147519Click image for larger version

Name:	jawa etető.jpg
Views:	1
Size:	179.8 KB
ID:	147520Click image for larger version

Name:	jawa etető2.jpg
Views:	1
Size:	178.2 KB
ID:	147521Click image for larger version

Name:	jawa etető3.jpg
Views:	1
Size:	172.8 KB
ID:	147522

          A képeken látható a svimmelős porlasztó is . Jól látható az úszóházfedők közötti eltérés is .A bal oldali az indítóporlasztós változat a zsákfurattal.középen a svimmelős,jobb szélen pedig egy átmenő menetes furatú fedő van.A menetes furat az otthoni munka,a többi az gyári.
          karezoli, emu és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            Kedves St.Z.350,

            Örülök a motorodnak és egygazdásként biztosan jól ismered, de a "nemhivatalos öregégi versenyt" én nyertem, mert az enyém egy 1968-as 250/559-02-es. Bár az igaz, hogy nem én vettem, mert akkor még csak 2 éves voltam, de új korától a családban van.
            Tudom, hogy nem neked van karbi beállítási problémád, de a támogató megjegyzésedben olyat olvastam, amely talán korrekcióra szorul és nem szeretném, ha félrevezetnénk a kérdezőt: "A porlasztód a típushoz való,csak az úszóház fedele való az úszó lenyomása által dúsító porlasztóhoz pl.:Jawa 360."
            Nos akkor megismétlem a hozzászólásomat: a nandg83 motorjan lévő karburátorház és az úszóházfedél is erre a motorra való és nem egy másik típusról származik.

            Üdv: Karezoli

            Komment


              Megnéztem és az enyémnek is zárt a nyílása. Köszönöm a megerősítést! a kipufogót az általatok tanácsolt módon újraraktam, remélem már nem fog "ereszteni"! Köszönök, minden tanácsot! Kicsit többet kérdezek a kelleténél ezért elnézést, de próbálok nem kapkodni és jó tulaj lenni!
              Kösz mindenkinek!

              Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
              karezoli és zahi kedvelte ezt.

              Komment


                Üdv karezoli!

                Azt állítottam én is,hogy a porlasztója a típushoz való,az úszóház fedelek pedig egymás között cserélhetők.Nem versenyzési szándékkal írok a Fórumba,csak megpróbálok segíteni ahogy mások is teszik.


                Üdv.:St.Z.350
                sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  Kedves St.Z.350,

                  Tényleg, nem kötekedésként, mert ez a fórum nem erről szól, hanem az információ megosztásról, segítségről. De !!! olvasd már el még egyszer az eredeti hozzászólásodat, „A porlasztód a típushoz való, csak az úszóház fedele való az úszó lenyomása által dúsító porlasztóhoz pl.:Jawa 360.”
                  Tehát itt Te azt állítottad, hogy a képen látható porlasztó ehhez a bovdenes szívatós 250/559-es típushoz való , de az úszóház fedele NEM, mert szerinted az egy úsztató házas típushoz való (pl.jawa 360).

                  Erre reagáltam én, hogy ez nem igaz. Ez az úszóház fedél (zárt belső "zsák" furattal) gyárilag nem alkalmas más típusú karburátorra, csak a bovdenes szívatósra.

                  Talán ezt Te is így gondolod és talán ezt is akartad írni, de én nem ezt olvastam és biztosan más sem.

                  Egyébként pedig kizárólag azért reagáltam, mert úgy gondolom, ha már segíteni akarunk egy jawa motort felújító társnak, még véletlenül se vezessük Őt félre, nem helytálló információval. Tudom, hogy ez a kérdezőnek nagyon zavaró tud lenni és elbizonytalanítja, majd tovább keresi a megoldást. De jelen esetben nincs erre szükség. A kérdező jawa-társ karburátora a fedéllel együtt a motorjára való, így csak a karburátor helyes beállításával lehet még dolga.

                  Üdv: Karezoli
                  nandg83 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Kedves karezoli!


                    Igazad van ,pontosabban is fogalmazhattam volna. Remélem,hogy nandg83 márkatársunknak ennél nagyobb gondja nem lesz a porlasztó beállításával.


                    Üdv.: St.Z.350

                    Természetesen nem érzem kötekedésnek a bírálatodat,nem vagyok mimóza .
                    Utoljára szerkesztve a következő által: St.Z.350; 2015 okt. 30, 08:16.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Az úszóház fedél kialakítása tipikusan az a jelenség, amikor már a gyár be akarja vezetni az új műszaki megoldást, de a régi készleteket is el kell adni. Feltételezem itt is erről van szó:

                      Csökkenteni kell a gyártási költséget. Drága ez a duplabowdenes kisdugattyús megoldás. Hagyjuk el az egyiket, egyszerűsítsük a gázszektort, az úszót meg nyomjuk le egy kis nyomócsappal. Hogy ez műszakilag visszalépés? Kit érdekel, a lényeg, hogy olcsó és működik. Az elvtársaknak jó így is. Amíg azonban ki nem fogy a raktárból a régi porlasztóöntvény, addig az úszóházfedelen maradjon csak zsákfurat a nyomógomb helye.

                      Így van ez ma is, miért lett volna másképpen akkor?

                      Komment


                        Löszönöm, de amúgy elég lett volna, hogy jóaz nefoglalkozzak vele!

                        Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
                        Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          Zsolti azért itt is az újítsunk még ha nem is lesz- jobb vagy egyszerűbb dolog történt. A klasszikus" svimmelős " hibátlanul és megbízhatóan tud működni míg a másiknál ha tönkre megy a dugattyún a gumilap vagy leragad, a bovden is sérülékeny vagy nem jól van beállítva akkor mennyivel több hibalehetőséget rejt. Tehát foglalkozni kell vele.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 okt. 30, 13:29. Oka: bővítés.
                          St.Z.350, CZsolti és Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            az itatósnál viszont az úszót lehet meggyötörni (jellemzően a felső oldala kap) a nyomogatástól,
                            alapvetően egy az éves karbantartást szem előtt tartva, tehát egy átlagos állapotú porlasztónál is előfordul, sőt, inkább kialakul az úszó felső oldalán (az itató rudazatának érintése övezetében) a beverődés jelensége, kissé megroggyan a felület, apró huplik láthatók a nyomogatásra utalva. persze vannak durva esetek is, amikor az úszót teljesen féloldalasra nyegtetik, egyáltalán nem emlékeztetve az eredeti alakjára, pl. "keresztbe" rakják, vagy a retkes úszóház miatt nem tud az úszótengely belecsusszanni az úszóház megfelelő részébe. Persze én is azt kedvelem, amikor itatom, "csilingel" az úszó...
                            heeegany, sepy és St.Z.350 kedvelte ezt.

                            Komment


                              Hali! Lehet, hogy megint butaságot kérdezek, de amikor az előgyújtást állítottam és forgattam a tengelyt, mintha kottyanna a dugó. Elvileg aki összerakta nekem az mindent kicserélt, és a dugót is az adta aki fúrta a henger. Szabad-e vagy van valami kis megengedett érték vagy vihetem vissza?

                              Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                              Komment


                                Szabad-e vagy van valami kis megengedett érték
                                Felújított motornál,érezhető nem lehet!Bontás nélkül nehéz megállapítani.A felső-holtponton túlforgatva egy hoszúszárú mérőórával,a szárat lenyomva mérhetőnek kell lenni.Lehetséges,hogy a primerlánc lógása zavar.
                                zahi és sepy kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X