Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy savas aksi nem kényes nagyon,hogy milyen régi töltővel töltögeted de egy Zselés nagyon kényes rá. Igazság szerint azt az újabb tipusú / csepp / töltővel kellene ,
    Ezekhez a számításokhoz nem értek,viszont mikor a HAFE-TMK-ban úgy lehetett akkutöltőm:ha megtekercseltem magamnak.Akkor azt a tanácsot kaptam,ha nem csinálok több fokozatot,akkor kössek sorba egy izzót és akkor automatikusan annyi áram megy az aksiba,amennyire szüksége van...
    Azóta is,ha kíméletesen próbálkozom így teszek,kérdezem:van értelme?
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Új aksi benn, töltéslámpa elalszik, de... Aksinál 6,3v gázfröcvsnél 6,7 a max. Ha járó motornál magas fordulaton leveszem az aksit világítás fenn motor megy tovább. Mostmár hívom a villanyembert mert tanácstalan vagyok... A dinamótól minden kábelt 2,5 ösre cseréltem. A töltéslámpa ha kialszik utánna éppen de nagyon halványan még ég...

      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

      Komment


        Fesszab csere , ... szerintem ,... hiába új , és elektrongyos ! (szabályzás nélkül gerjesztve , próbáltad a dinamót ? )
        wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          A dinamót nem, de az pár hete agyon vissza lett tesztelve még egy jól működő mocira is fel lett rakva álló forgórész ahol minden ok volt. Hát akkor még egy fesszab holnap ami nagyon remélem megoldja már a gondot......

          Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

          Komment


            A töltéslámpa ha kialszik utánna éppen de nagyon halványan még ég...
            Ellenállásként működik,az adja a gerjesztést szerintem izzania kell!Próbálj más teljesítményü izzót ha zavar.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Kicseréltem a fesszabit is, de.... most nem pislákol a töltéslámpa hanem elalszik szépen ahogy kell nagyobb fordulatob, viszont alapjáraton 6,2 fordulaton max 6,7 ig megy fel a töltés, világitás mellett 5,8 at mérek alapjáraton fordulaton 6,4 6,5. Van a fesszabájzón egy 61 es jelzés ( de lehet hogy a df jelzésre raktam, nem emlékszem) amire ha ráteszem a mérő egyik végét a másikat testre alapjáraton 0,3 ha gázt húzok 7,2 re ugrik. Kicsit furcsállom a dolgot, de egy félórás motorozás után minden tökéletesen működik...

              Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
              zahi és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Annyi próbáltam még hogy járó motornál nagyobb fordulaton lekötöttem az akksit és felkapcsoltam a világítást és a motor nem állt meg, a világítás tökéletes volt. De 6,1 ről max 6,5 re megy a töltés, világítás mellett 5,5 ről 6,4 re.

                Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                Komment


                  Nekem picit kevésnek tűnik , de miért vetted le járó motornál az akkut ??? Használ ez a fesszabályzónak , főleg ha elektromos ??? Alapjáraton, illetve kicsivel fölötte , ca. 1000 1/min fordulatig a dinamó nem igazán tölt ! Ahogy mondták , az üzemi fordszám környékén (3500-4000) próbáld mérni a feszt , úgy hogy az akku be van kötve a helyére , és a sarkaira pólushelyesen rá van kötve a műszer ! (én elsősorban a mutatósat szoktam előnybe részesíteni , valamiért zavar sokszor a multiméter kijelzőjén megjelenő számok, ide-oda változása ... vagy csak az analóghoz vagyok szokva )

                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nekem picit kevésnek tűnik , de miért vetted le járó motornál az akkut ??? Használ ez a fesszabályzónak , főleg ha elektromos ??? Alapjáraton, illetve kicsivel fölötte , ca. 1000 1/min fordulatig a dinamó nem igazán tölt ! Ahogy mondták , az üzemi fordszám környékén (3500-4000) próbáld mérni a feszt , úgy hogy az akku be van kötve a helyére , és a sarkaira pólushelyesen rá van kötve a műszer ! (én elsősorban a mutatósat szoktam előnybe részesíteni , valamiért zavar sokszor a multiméter kijelzőjén megjelenő számok, ide-oda változása ... vagy csak az analóghoz vagyok szokva )
                    A fesszabi csak nem ment tönkte abban az 5mp- ben :s remélem, mert azt nem tdtam....

                    Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                    Komment


                      nandg83 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az aksim lett mérve pár hete és akkor minden ok volt vele, csak mivel sokat járattam alapjáraton az álitgatások miatt így lemerült. És 10 órát lett töltve trafós töltővel... Ami lehet hogy kárt tett benne

                      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
                      agm akksira kötöttél egy ős szabályzatlan trafós töltőt. Szerinted túlélte? te magad mondtad, hogy forró volt. az az akksi kuka.

                      - - - Updated - - -

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      .
                      A savas akkunál tudtommal addig alkalmazható a gyorstöltés amíg az elektrolit 35-40 °C -t meg nem haladja , mert utána már hajlamos a cella deformációra . Egyébként maximum a kapacitás 10% -val szoktuk tolteni 12 órán át ! (vagyis egy 11 Ah-s akksit ,max 1,1 A-al 12 órán át )
                      "lötyögős" savas akksinál pontosan addig használható gyorstöltés, amíg a töltőfeszültség el nem éri a 7,2V-ot, vagy 14,4V-ot. Utána csökkenteni kell az áramerősséget a 10%-ra, de inkább kevesebbre. Olcsó agm akksit megy kb. kivégzi a gyorstöltés.

                      - - - Updated - - -

                      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Azóta is,ha kíméletesen próbálkozom így teszek,kérdezem:van értelme?
                      Természetesen van. Csak nem automatikusan meg annyi áram, amennyi kell, hanem eloszlik a feszültség az izzó, és az akksi közt az ellenállásuk alapján. Különböző teljesítményű izzók csereberélésével tudod változtatni az akksira jutó töltőfeszültséget. (és ugye ezáltal az áramot is)

                      - - - Updated - - -

                      nandg83 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha járó motornál magas fordulaton leveszem az aksit világítás fenn motor megy tovább. Mostmár hívom a villanyembert mert tanácstalan vagyok...
                      A töltéslámpa ha kialszik utánna éppen de nagyon halványan még ég...
                      Ezt az akksilekötést ugye elfelejtetted telefonban mondani. Ez alapján leéghetett akár forgórész, akár állórész is. Újra játszhat...

                      Töltéslámpa elektronikus feszszabályzó működési elve miatt parázslik nagyobb fordulaton. Nem kell vele foglalkozni. Azért nem tesznek bele egy + diódát még, mert akkor nem működne vele az irányjelző visszajelzése. Inkább hagyják parázslani. (bár ezt már elmondtam...)

                      - - - Updated - - -

                      [QUOTE=nandg83;73980 Van a fesszabájzón egy 61 es jelzés ( de lehet hogy a df jelzésre raktam, nem emlékszem) amire ha ráteszem a mérő egyik végét a másikat testre alapjáraton 0,3 ha gázt húzok 7,2 re ugrik. Kicsit furcsállom a dolgot, de [/QUOTE]
                      A df-re raktad. Ez működik így, hogy alapjáraton néhány tized, majd kicsit feljebb max feszültség, ami itt 7,2V majd fordulatszám növekedésével a feszültség ugyan marad, de a kitöltési tényező csökkenése miatt halványodik a rá kötött tesztlámpa. (a kitöltési tényező miatt nem jó a multiméteres mérés, és ezért kell izzóval ellenőrizni df-et)

                      Jó okos egy feszszab, hogy a dinamó feszültségét korlátozza 7,2V-on, visszáram kapcsolónak meg beleraktak valami gagyi diódát, amin esik vagy 0,5-0,6 V. Így sose lesz az akksin 7,2 V.... Nem hogy beleraknának egy schottky-t, ami 0,2 V-al megoldja ugyanezt... Akkor elég lenne 7,4V-ra szabályozni a dinamót, amit még stabilan bír.
                      mátéapu és madorka kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kb. ilyen feszültséget kellene mérned az akksinál egy rendes feszszabbal. A zöld lámpa a gerjesztést mutatja. Látható, hogy alapjáraton nincs, aztán világít, majd végül halványul.

                        https://youtu.be/4CTxzVvp04Q
                        wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          Ezt az akksilekötést ugye elfelejtetted telefonban mondani. Ez alapján leéghetett akár forgórész, akár állórész is. Újra játszhat...
                          Ez nem japán generátor, hogy leégjen. Ettől semmi baja nem lehet.
                          A többi tényleg így van.
                          zahi kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ez nem japán generátor, hogy leégjen.
                            Valóban nem. Csak egy 40 éves technika, oxidált csatlakozásokkal, elöregedett szigetelésekkel, elridegedett szigetelőkkel. Egy kis túlfeszültség simán átüti, onnantól meg jönnek a kimérhetetlen x akták...
                            zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              Kaptam egy kis agyvérzést mivel szerintem lyukas a tankom.. A benzincsappal szembeni belső oldal.. A lyukat nem látom csak hogy foltokban leázott a festék és ahogy végighúztam a kezem rendesen benzines lett... Na most merre? Meglehet menteni, hogy a fényezés ne sérüljön?

                              Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                              Komment


                                Na most merre? Meglehet menteni, hogy a fényezés ne sérüljön?
                                Leszereled ,üresen egy kádba teszed kis levegővel megleled mint a biciklibelsőn és utána becinezed az addig oké viszont nekem utána máshol jelentkezett,igaz a pannoniánál!
                                zahi kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X