Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kedves Nandg83!


    Régebben az ólmozott benzin idejében úgy csináltuk,hogy teli tankkal álltunk le télre.Napjainkban szerintem,ennél a benzinnek nem nagyon nevezhető,szerves adalékkal és még nem tudom mivel dúsított kutyuléknál,-szerintem sokkal előnyösebb,ha teljesen kiszárítod a tankot és utána egy-másfél deci olajat töltesz bele és jól körbeforgatod,hogy a tank belseje,mindenhol érintkezzen az olajjal.A tavaszi indítás előtt egy pár deci benzinnel kiöblíted és mehet bele,a szezonnyitó üzemanyag.

    Szépen megcsináltad,a feltett képeiden látható JAWA-t és még akkor is kár lenne a tankért,ha azzal vannak problémáid,ahogy arról beszámoltál.

    Üdvözlettel:Che
    sepy, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kedves Nandg83!


      Régebben az ólmozott benzin idejében úgy csináltuk,hogy teli tankkal álltunk le télre.Napjainkban szerintem,ennél a benzinnek nem nagyon nevezhető,szerves adalékkal és még nem tudom mivel dúsított kutyuléknál,-szerintem sokkal előnyösebb,ha teljesen kiszárítod a tankot és utána egy-másfél deci olajat töltesz bele és jól körbeforgatod,hogy a tank belseje,mindenhol érintkezzen az olajjal.A tavaszi indítás előtt egy pár deci benzinnel kiöblíted és mehet bele,a szezonnyitó üzemanyag.

      Szépen megcsináltad,a feltett képeiden látható JAWA-t és még akkor is kár lenne a tankért,ha azzal vannak problémáid,ahogy arról beszámoltál.

      Üdvözlettel:Che
      Köszi a tanácsot, a tankot meg ki fogom öntetni műanyaggal aztán akkor csaknemlesz gondom.

      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
      dongos78, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Hidegen szivató nélkül egyáltalán nem indulhat el a motor?

        Tapatalk-kal küldve az én GT-P5100-el

        Komment


          Ez nem tilos de általában nem indul el csak legfeljebb a nagyon sokadikra. Tapasztalat?, miért a kérdés?.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            Csak nyomozok, mitől nem kell szivató, és miután elindul utánna kell egy max fél perc hogy kipöfögjön addig ha gázt húzok csak romlik.a helyzet, de ezek után minden tökéletes működik. Már csak az úszó van hátra, mivel gyanús hogy a benzinszűrőben, ami a csap és a karbi közt van abból eltűnik a benzin ha áll a motor egy fél napot. Bár az úszó sérülésmentes, jó állapotú a tű akkor sem zár rendesen és megtellik a karbi és nem kell szivató. Más már nem jöhet szóba, vagy igen?

            Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

            Komment


              Általában érvényes a gyújtás nélkül, szivatóval 2 rugás, majd gyújtásra téve stb...
              De vannak kivételek, pl. az én ETZ-m anno szivató nélkül is indult elsőre v. másodikra. Hideg időben kis szivató, beindulás után azonnal visszatolva. A beállítások egyébként tökéletesek voltak, nem volt túl dús a keverék.

              - - - Updated - - -


              megtellik a karbi és nem kell szivató
              Jaaa, tehát automata, önszivatós. Így készül fel a következő indulásra
              nandg83 kedvelte ezt.

              Komment


                Ja, nem is hülye ez a motor, előszivatja magát nekem!

                Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  Pannónia is beindul szivató nélkül, főleg ha előtte 3-4-et rúgok rajta gyújtás nélkül.
                  Bár többnyire szivatóval indítom, aztán(mivel nem akad be én meg lusta vagyok megcsinálni) vissza is engedem amint beindult. Bár így kis gázra is fullad, de mire felveszem a bukót, kesztyűt... addigra már melegszik annyit megy.

                  A benzin meg nekem is lecsorog szépen a csőből és a szűrőből. Annyira tökéletesen azért nem zár az úszó, de ez nem okoz problémát. (kivéve ha nem zárom el a csapot miután leállítottam a gépet. Bár ezzel még csak egyszer szívtam meg, nyáron 40°C-ban a napon hagyott motor kicsit megszívta magát...)
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    Hidegen szivató nélkül egyáltalán nem indulhat el a motor?
                    És utána, amikor bemelegszik, akkor hogyan indul?

                    Komment


                      Kérdésem milyen szivatós a géped?, bowdenes vagy svimmelős. Ez talán a bowdenesre jellemző hiba ha annak tudjuk be. Régi Szimszonos időmet idézi mert a Stáron volt ilyen szivató. Ott fordult elő ha nem jól állítottam be a bowden hosszát vagy ha később leragadt a gumi lap a kis dugattyúról. A hidegen elindulás után az természetes reakció ha " le akar hörögni" állni a gép. Az ha eltűnik a benzin nem gond hiszen elpárolog a karburátorból és jelzi zár a csapod is. Ha a tűszelep nem zárna nyitott csapnál a karburátor és a légszűrő előtti guminál csepegne a benzin és nehezen indulna a gép. Természetesen ez az én tapasztalatomon alapszik mely nem szentírás csak én írtam!Vastag ruhát fel hisz ez tökéletes bejáratós idő ha nem esik az eső! Ilyen időben lehet hosszabb távot menni. Én is annak idején októberben vettem a 634-est és este 10 után mikor végeztem a műszakban még elmentem pl. Gyulára 60km- oda és 60 vissza. Igaz gyári volt nem felújított de ment utána is rendesen a gyári utazója 105 km- volt / nem repülő/ inkább fölötte mint alatta hajtva sok örömet okozott.
                      mátéapu, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Én is annak idején októberben vettem a 634-est és este 10 után mikor végeztem a műszakban még elmentem pl. Gyulára 60km- oda és 60 vissza.
                        Télen kell bejáratni az ilyesmit, kisebb az esélye a túlmelegedésnek.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Bovdenes a szivató és lazára van állítva, elviekben zár rendesen. Indulás után fél percig kicsit magas alapjárat, és ha gázt adok hörög, de ha hagyom járni fél percig úgy hogy nem bántom akkor helyreáll minden. Miután bemelegszik, leállítom hagyom pár percig, fél rugás és indul hiba nélkül. A benzinszűrőmben ha tele van az majdem fél úszóháznyi nafta.

                          Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
                          dongos78 és sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            70 80 nál többel nem mentem vele, mivel nincs még rendszámom és a kis rövid utcákban nem is lehet másként.

                            Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el
                            St.Z.350 és CZsolti kedvelte ezt.

                            Komment


                              Nincs avval semmi baj csak az a 80 sok még!Elég a 70km/ óra még ilyen hidegben is csak legyen legalább félszint. és elegendő olaj a keverékbe!!. Most még nem gond ha melegen is kissé füstöl, légy kíméletesebb.
                              St.Z.350 kedvelte ezt.

                              Komment


                                Indulás után fél percig kicsit magas alapjárat, és ha gázt adok hörög,
                                Hidegen szivató nélkül ez teljesen természetes. Ilyenkor esetleg kicsit rá lehet húzni...
                                St.Z.350 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X