Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Vagy esetleg nem a karbiburkolatod csörög?
    Továbbra is gyanakodnék ilyenekre (is), a karbi súber mellett.

    Komment


      Nincs hengerfejtömítésem!. A karbi hm...annyira elvezetné? Hát nemtom de ha összerakom ránézek


      Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

      Komment


        A karbi hm...annyira elvezetné
        Amikor összerakás után először indítottam az mz-t, elég erős kerregő hangot adott, teljesen henger eredetűnek hallatszott. Aztán teljesen véletlenül kiderült hogy a léptetővilla pozicionáló tengely állt rossz helyen, tehát váltó eredetű volt a zaj. Sokszor nehéz megállapítani a zaj pontos forrását...

        Komment


          https://vimeo.com/164536878
          Így zártam ki hogy váltó eredetü a dolog, talán így kihozta volna! Már hullik a hajam...


          Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

          Komment


            Tanácsra vagy varázsigére lenne szükségem! :/
            Az a blokk, már akkor is hangosan járt, amikor nálam jártál vele. A hajtókar környéke is gázos, meg a dugó/fúrás is. Még említettem is neked.
            Rakd össze, és tedd be azt a motort a vitrinbe, mielőtt végleg megútálod a motorozást. Használni vegyél egy rendes motort, ezzel meg max gyere ki szombaton a felvonulásra...

            - - - Updated - - -

            „dugattyúverődikahengerfalához” -nak tűnik
            Nekem is ez a tippem. (Az első pillanattól ilyen volt... )

            Komment


              A fúrást 3 szaki nézte meg és tökéletes a fent említett dolgok is ki lettek cserélve fel lettek újjítva!
              Ezzel a vitrinnel meg haggyál már, megmondtam hogy ezzel akarok motorozni! Max felújítok mégegy hengert, de honnan kérjek tanácsot ha nem innen!!


              Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

              Komment


                Béri
                Fúrni nagyon jól tud a fickó, de a dugattyúk, amiket ad, hulladékok. (amit ő nem ismer el...) MZ-ben is rossz az a dugó, amit adott. Egyik fő hibája azoknak a dugóknak, hogy mozog bennük a csapszeg.

                - - - Updated - - -

                Most hoztam el a levett hengerem és pontos mérések után tökéletesnek tartják, a dugót illetve a gyűrűket is
                Mennyi a gyűrű hézag, és a dugó aljánál kb. a henger közepén forgásirányban mérve, mennyi a hézag a dugó, és a henger fala közt?

                - - - Updated - - -

                Max felújítok mégegy hengert
                Felújíthatsz 5 hengert is, azok is ilyenek lesznek. Vagy még rosszabbak.

                ...értem már, csak olyan vélemény számít, ami neked tetsző. Akkor hajrá! Pár tízezred még rá fog menni potyába.

                Komment


                  Na Í ljon meg a menet!! Te nem tanácsot adtál hanem osztasz hogy rakjam viteinbe.... Ez nem tanács valamint én tanácsot kérek nem olyan véleményt hogy hagyjam a picsába azt a motort mert szar... Kíváncsi lennék hány restaurátor lenne ha ilyen bölcs " véleményre" halgatna! Nekem is megvan a véleményem sokmindenről de ha nem kérdezik nem fárasztom magam.... Amúgymeg a többieknek hálásvagyok mert legalább tanácsot adnak amit én meg késségesen próbálok végigjátszani valamit már többedjére is, de még kitartó vagyok!


                  Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                  Komment


                    hagyjam a picsába azt a motort mert szar...
                    Miért? Nem az? Gondolkodj már egy kicsit, hogy mennyi ideje szívsz vele, és ez alatt mennyit tudtál vele gond nélkül "motorozni". Részemről elengedem a történetet. A végét sejtem már előre. Sok kitartást kívánok a motorodhoz...

                    - - - Updated - - -

                    restaurátor
                    A restaurátor általában ért a motorokhoz... Ez egy igen fontos különbség.

                    Komment


                      nem olyan véleményt hogy hagyjam a picsába azt a motort mert szar...
                      Pont ezt mondtuk többen is, hogy használd bátran, mert semmi olyan baja nincs ami ezt gátolná. MInt már fentebb is említve volt, akkor és addig jó amíg csörög.

                      - - - Updated - - -

                      Gyújtás, töltés pipa ezer hála gessztinek!!!
                      Annyira azért még se volt rossz ember.

                      Komment


                        Valóban óriási csalódás lehet, hogy ennyi energiát vitt el ez a negyedliteres, és mégsem az igazi...
                        Az imént újra meghallgattam azt a videot... Hozzáteszem, én csak a saját szubjektív magánvéleményemet szeretném átadni, szóval nekem jellemzően terheletlenül, gázelvételkor adott ilyen hangot...
                        Mielőtt leszereltem volna a hengert, nem járó motornál a felső holtponton (berúgó segítségével) tisztán hallható volt az a tipikus, kottyanó hang...
                        Az a kerregő, furcsán súrlódó zaj, ami az alapjáraton ketyegő blokkból (hengerből) érkezik, nem tudom mire vélni, de az aligha csapszeg, vmi más, de határozottan rendellenes...
                        Tisztán hallható még (szerintem) az egyik (talán jobbos) teleszkópszár-borításának az idegesítő rezgése, ezt alapvetően könnyen meg lehet szüntetni, általában az alsó része vibrál, amitől vagy a sárvédő, vagy a hüvely érintett, fényezett része rövid időn belül kopottassá válik...
                        A porlasztóhoz talán annyit, ha alapjáraton üzemelő motornál, finoman a gázkarral megtalálod azt a pontot, túl a holtjátékon, viszont még nem megemelve a dugattyút, tehát pontosan akkor, amikor a ráfeszít a rugó, és hallhatóan megszűnik, vagy legalább is mérséklődik a zaj, nyilván a gáztolattyú kopott. Általában a tolattyúval együtt kopik a porlasztó is, azonban egy porlasztó többnyire kettő tolattyút "fogyaszt" el "élete" során", tehát ha nem annyira szétkopott a ház, egy tolattyúcsere enyhít a gondon...
                        Fergusson, sepy és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Miért? Nem az? Gondolkodj már egy kicsit, hogy mennyi ideje szívsz vele, és ez alatt mennyit tudtál vele gond nélkül "motorozni". Részemről elengedem a történetet. A végét sejtem már előre. Sok kitartást kívánok a motorodhoz...

                          - - - Updated - - -


                          A restaurátor általában ért a motorokhoz... Ez egy igen fontos különbség.
                          Ja azok meg úgy születtek hogy mindenhez értenek.....
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Pont ezt mondtuk többen is, hogy használd bátran, mert semmi olyan baja nincs ami ezt gátolná. MInt már fentebb is említve volt, akkor és addig jó amíg csörög.

                            - - - Updated - - -



                            Annyira azért még se volt rossz ember.
                            Nemmondtam hogy rossz, csak ne osszon...

                            Komment


                              O.K. Megnézetted a hengerfúrást három szaki-bácsival . Mit mondtak , a henger pontos mérete mennyi ???
                              Ezt ( általában ...) into-val (mérőórás furatmikrométerrel ) illik mérni, jó volna tudni az értéket , de legjobb volna ,ha magad mérnéd meg ! (vagy egy olyan akiben megbízol ...) A dugattyúnak is jó lennének a méretei (legalább három-négy magasságban , csapszegre merőlegesen illetve egyvonalba ! Mindezt azért , mert ahogy a korábbi hozzászólásokból is felismerhetted , szinte mindenki a hangok alapján a henger - dugattyú környékére saccolja a hibát ami a zajt okozza. Esetleg egy fénykép a méretek mellé , hogy mely helyeken (mérési pontokon) adódtak a mért értékek , így legalább az alkatrészeket valamelyest "megvizuálhatjuk" ...
                              Sajnos már én is jártam úgy , hogy nem találtam a hibát , és a prímának mondott mester aki a gépmunkát csinálta , nem a hengertalpra merőlegesen fúrta meg a "vasat" így zörgött , nem volt jó , lecseréltem , és amikor úgy hozta a sors , hogy ismét fúrva lett , - a fúrásnál derült ki , - hogy ferde... Próbálj valamivel több , "ezirányú" infót eljuttatni , amiből az itt tartózkodó szakik is ki tudnak szűrni valamit , mert ez sajnos kevés .(bocs...) Vagyis egyszerűbben , lehet a henger furata ferde , kúpos , ovál , hordó , orsó alakú , és a dugó is . Én erre gyanaxok de mérés nélkül még az illesztési hézagot sem tudjuk meg ... Remélem nem tűntem tolakodónak , mert még a végén úgy járok mint Geszti , pedig nem biztos hogy rosszat akart , csak próbált egy picit "froclizódni" a vitrinnel , és lemaradt a smile ...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 28, 18:16.
                              kvaga, madorka és 4 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Kikérdezem az embert akire rábíztam hogy mérje ki.


                                Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X