Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Anyit mondott utoljára hogy 3 század van a dugó és a hengerfal közt.


    Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

    Komment


      A henger - dugattyú illesztési hézagnak , ha az általánosságot vesszük kb a furat átmérő 1 ezrelékének kellene lennie . A te esetedben kb 64-65 mm -es furatot figyelembe véve 0,06 - 0,07 mm -nek kellene lennie . Bár a Jawa előírásai ettől eltérhetnek (a 350-es 634 -nek kb 54mm-es a furata és 0,1 körüli az illesztése ... legalábbis a gépkönyvben úgy rémlik hogy ezt láttam ) Ezért az a 0,03 mm es hézag nekem sántít ..... mérd meg magadnak , és írd fel a méreteket mindkét alkatrész esetén . Intót , és mikrót használj ! fényképezd le a cuccost , és tedd föl , a méretekkel ! Így csak tapogatunk , mint tót a pinán !
      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 28, 18:13.
      wsievers, madorka és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Az a 0,03 mm nagyon kevés. Emlékezetből az a 0,06 mm a gyári környéke. ÉN javasolnám szerezzél be egy gyári dugót és avval próbálkozzál remélve nem olyan szoros az valójában . Megértem , hogy fogy a cérna de kitartás és beszélgessünk és ne veszekedjünk. Avval a 0,03 mm -es hézaggal keserves lenne a bejáratás ez sajna tapasztalat mely nem örömteli.
        Che és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          Az illesztési "hézag" - gyári dugattyúnál - (de a többinél is úgy volna hivatalosan, bár a tapasztalat mást mutat az eltérő anyagminőség , és vastagság miatt ...) , magában a dugó méretében van elrejtve . Vagyis a dugattyú pontos mérete (nem a névleges !) pl: 64,43 mm - akkor a hengert a névleges méretre munkálva ( ez esetben 64,5 mm) adódik a 0,07 mm-es illesztési hézag ami átmérőben értendő ! Ez oldalanként 0,035 mm hézagnak felel meg (nem ezt szokták megadni ...) , ha a derékszögelés jó , dugattyúméretek , megmunkálás o.k. ....stb. Ha viszont a mester által beszerzett dugattyú minősége elmarad a gyáritól, így hőtágulása előreláthatólag nagyobb lesz , a szaki-bácsi természetesen nagyobb illesztési hézaggal fogja a hengert "ellátni" , hogy az inreális tágulás okozta lecsökkent hézag , ne vezethessen az alkatrész megragadásához ! Ezt nem biztos hogy közli veled ! Tehát az így , "saccográfiai" módszerekkel megállapított hézag , már elég nagy lesz ahhoz , hogy - főleg hidegen - zajossá váljon az üzeme . Ezek alapján kijelenthetjük , hogy egy kétes minőségű dugattyúval nem lesz halk járású motorod , csak ha szerencséd van .... de mindenek előtt mérj !
          sepy, wsievers és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Fogadja meg mindenki a tanácsát.....


            Click image for larger version

Name:	pkiejm.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	148670
            sepy, mátéapu és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              teleszkópszár-borításának az idegesítő rezgése, ezt alapvetően könnyen meg lehet szüntetni, általában az alsó része vibrál, amitől vagy a sárvédő, vagy a hüvely érintett, fényezett része rövid időn belül kopottassá válik...
              Van ott egy műanyag gyűrű( a szimmeringházon), ami ennek a burkolatnak a túlzott kilengését akadályozza.
              Che kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                Itt egy webshop ahol még kapni az eredeti szocis-csehszlovák gyártásu alkatrészeket.
                Fichtl krámek          

                A télen ujitottunk fel egy jawa 350- 360 as tipusu gépet. Ugyan ez a csörgő hang !
                A harmadszori furatás lett jó amit csehországban csináltak !
                Che, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az illesztési "hézag" - gyári dugattyúnál - (de a többinél is úgy volna hivatalosan, bár a tapasztalat mást mutat az eltérő anyagminőség , és vastagság miatt ...) , magában a dugó méretében van elrejtve . Vagyis a dugattyú pontos mérete (nem a névleges !) pl: 64,43 mm - akkor a hengert a névleges méretre munkálva ( ez esetben 64,5 mm) adódik a 0,07 mm-es illesztési hézag ami átmérőben értendő ! Ez oldalanként 0,035 mm hézagnak felel meg (nem ezt szokták megadni ...) , ha a derékszögelés jó , dugattyúméretek , megmunkálás o.k. ....stb. Ha viszont a mester által beszerzett dugattyú minősége elmarad a gyáritól, így hőtágulása előreláthatólag nagyobb lesz , a szaki-bácsi természetesen nagyobb illesztési hézaggal fogja a hengert "ellátni" , hogy az inreális tágulás okozta lecsökkent hézag , ne vezethessen az alkatrész megragadásához ! Ezt nem biztos hogy közli veled ! Tehát az így , "saccográfiai" módszerekkel megállapított hézag , már elég nagy lesz ahhoz , hogy - főleg hidegen - zajossá váljon az üzeme . Ezek alapján kijelenthetjük , hogy egy kétes minőségű dugattyúval nem lesz halk járású motorod , csak ha szerencséd van .... de mindenek előtt mérj !
                  Melegen is zörgök sajnos de holnap megyek megméretni ismerőssel és felíromfotózom.
                  Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    Szervusz Nandg83! (jó lenne tudni legalább a keresztneved,hogy egyszerűbb legyen a megszólítás)

                    A mennyiben gyanú merül fel,hogy a henger felfogatásának a síkjához nem merőleges a henger furata,akkor bonyolultabb mérést kell végezni.

                    A pontos mérés érdekében a következőképp csinálnám:

                    1. Első lépésként meg kell mérni a henger furatát,lent fent és középen.Mind a három helyen,de ez lehet akár több is,mérőhelyenként 90 fokban többször elforgatva kell végezni.A legmegfelelőbb mérőeszköz egy hárompontos furatmikró lenne,ennek hiányában egy mérőórás furatmérő is megfelel,de ott sokkal több pontatlanság adódhat.Az utóbbi egy nagyon szubjektív mérőeszköz,de ha nincs ló,a szamár is jó.A jól fúrt henger esetében minden mérési eredménynek azonosnak kell lenni,amennyiben 0,01 mm.-nél nagyobb az eltérés,a fúrás minősége nem megfelelő.A felső holtpont felé enyhén szűkülő henger még megfelelő,mert ott több a hő,nagyobb a hőtágulás.

                    2. Második lépésként ellenőrizni kell a hengerfurat merőlegességét,a felfogatás síkjára,de igazán a blokk hengerrel érintkező felületét is ellenőrizni kellene,hogy egy síkban fekszik e a főtengely tengelyvonalával,ennek mérési módszeréről most nem akarok írni,mert ez készülék nélkül igen nehezen megoldható,de amennyiben igény van rá átgondolom.

                    A hengerfúrást a fúrandó henger készülékbe fogásával kezdik.A készülék egy tőcsavarokkal ellátott valamilyen peremes gyűrű,melyre a henger úgy van felfogatva,hengerfej nélkül,amint az a motorblokkon van.A gondos mester a fúrás előtt,mérőórával kicentírozza a szerszám hengerrel érintkező síkját,vagy levesz a készülékből egy érintő fogást,hogy a szerszám síkja,merőleges legyen a szerszámgép főorsólyának tengelyvonalára.A mérendő hengert fel kell fogatni a fent leírt módon és azt nem forgatva,tengelyirányban teljes hosszon meg kell mérni,legalább mérésenként 120 fokban elforgatva.A mérés eszköze egy speciális karos mérőóra befogó,mely a kétkarú emelő elvén működik.A fenti eszköznek az a lényege,hogy a mérőóra befogó,egy akármilyen arányú egy pont körül billenő,tapintóval működik.Az eszközre azért van szükség,mert a legtöbb mérőóra nem fér bele a hengerfuratba,de amennyiben beférne is,az nem lenne látható,tehát egy közvetítő szerkezetre van szükség.

                    A fentiek szerint jól felfogott mérendő henger mérésekor,az mérőóra nem térhet ki jelentősen,a mérésenként elforgatott henger,egyik helyzetében sem.

                    Remélem érthetően leírtam,de ha valami oknál fogva nem jól értelmezhető,akkor nekiveselkedek még egyszer.Az ilyen mérések nagyon időigényesek és a mérendő alkatrészeken a mérést,csak makulátlan tiszta és zsírtalan állapotukban szabad elkezdeni,elméletileg 20 celsius fokos környezeti hőmérsékleten.

                    Néhány szót még befejezésként,-nagyon szépen összehoztad a motorod,szép munka,hogy nem klappol minden elsőre,-hát a Stradivári is tud diszharmonikus felhangokat,ha nincs jól felhangolva.Nem kell megsértődni,nem akarunk mi téged bántani,-sőt....

                    Üdvözlettel:Che
                    dongos78, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Adrián abecsületes nevem!
                      Köszönöm a részletes leírást és az esztergájos ismerősömmel végigmegyünk rajta. A fene gondolná hogy egy pici eltérés ilyen zajt okoz, a barátom agyonkopott jawa- jameg nem zörög.


                      Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
                      Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        a barátom agyonkopott jawa- jameg nem zörög.
                        Itt a lényeg, ne szedd szét 150 szer, hanem használd és hallgasd, hogy hogyan változik.
                        mátéapu és sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          Igaz már írtam de egy szorosra fúrt motornál a kevésbé sikerült főtengely felújítás / alsó csap / is hallat magáról később ahogy kopik a henger csendesebb lesz. Csak tanácsolni szeretném félszint. olajból csináld a keveréket.

                          Komment


                            Na a henger mindenhol pontosean 66,03 3 helyen mérve! A dugó szoknyájánál 64,99 gyűrűk alatt csappal derékszögben 65,88 csapszegnél 64,75 a fúrás derékszögét azt nem tudta mérni.


                            Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                            Komment









                              Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                              Komment


                                Üdv , Adrián !

                                Már megbocsáss , de ha jól értelmezem a dugattyú legnagyobb mérete 65,88 mm ???? és ehhez a henger mérete 66,03 mm ???
                                Ebben az esetben ez 0,15 mm illesztési játék , a 0,06 helyett ... mérd meg azt a dugót még egyszer , mert ez így 2 , - 2,5 x nagyobb mint ami kéne !!!! így nagyon kell zörögnie... Szerintem valamit elmértél a dugónál !
                                Egyébként is a henger mérete így elméletileg 0,03 mm-el nagyobb mint ami kéne , kár hogy a dugóról (belsejéről is !) nem csináltál egy közelit .
                                Ehhez a hengerhez egy kb 65,96 mm körüli dugattyú lenne az ideális . (szerintem .... de lehet hogy más jobban otthon van a témában . )
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 29, 15:29.
                                mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X