Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Berúgótengely
Collapse
X
-
Üdv. Bence!
Ezt a videót nézd meg, ketten esnek neki az erőműnek,
2:00 utáni részből talán ki tudsz venni valamit (bár iszonyat módon rángatják a kamerát )
Üdv.: Dongós
https://www.youtube.com/watch?v=3K7dVRPvq00
- - - Updated - - -
Még talán a 3. részt is érdemes végignézni. (Nekem nem volt időm rá, így nem tudom a kérdéses részt mutatják-e rendesen...)
https://www.youtube.com/watch?v=9jveGjp7pi0
-
Ha adhatok egy jó tanácsot, mindenképp ellenőrizd a főtengely lógást is, a romet különösen érzékeny erre. Vettem a múltkor alkatrésznek egyet, amit nem tudtak elindítani, csupán csak azért mert előtte kalapáccsal akarták leszerelni a lendkereket.Remélem ki tudom centírozni , aztán mehet vissza új csapágyakkal együtt.Ha minden jó a legelső rúgásra indulnia kell.Ez most csak úgy eszembe jutott, gondoltam leírom hátha még jól jön.
- 3 likes
Komment
-
milyen méretű a szimmering a lánckerék tengelyénél. Ami eddig ott volt vagy nagyon megváltozott a mérete vagy már alapból rossz méret volt.
És-nem gond többé!Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 nov. 21, 17:00.zahi kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Csak kiegészítem: tolómérővel megméred a szimmering helyét a blokkban, a tengelycsapot, amin tömít és a blokkban a fészek mélységét. Ezek általában kerek méretek. Így kérhetsz pl. 52x25x8-as szimmeringet. (Fészekátmérő*tengelycsapméret*fészekmélység).
Ha nagyon meleg helyre kell, akkor ne sajnáld a Viton-minőséget. Ez szép barna színű, rugalmasabb és hőállóbb, mint a sima gumis. Ha lehet, akkof duplaajkast keress. Nekem a Kispók féltengelynél ez a fajta vált be - eddig.
- 2 likes
Komment
-
Szerintem a berúgó vagy váltó tengelyhez teljesen felesleges megvenni a VITON minőségű szimeringet , hiszen sem fordulat , sem hő , sőt nyomáskülönbség sincs akkora ami indokolná ! Egy jó minőségű (nem KTT-s fekete szimpla tömítőajkú) szilikon-szimmering (pl kék , kétajkú) vastagon megfelel a célnak , és a pénztárcát is jobban kíméli !
Nem minthogyha az SKF termékekkel lenne problémám , de ha nem indokolja a jobb és drágább használatát semmi , akkor minek. Fölösleges "befektetés" ! (ja, és az ajkak közt illik valamivel megkenni ne fusson szárazon , van aki vazelint használ , mert az sav és lúgmentes ... én inkább a szilikonzsírt favorizálom ... )
Egyébként bocs zsolti , de én úgy emléxem a szimering méretmegadésnál először a csap átmérő , azután a fészek átmérő és a legvégén a szélesség a helyes sorrend ! Pl: 25x52x10
Komment
-
Helló
Felmerült egy probléma, a két blokkfelet összeraktuk, de az alsó holtpontban szorul a hajtókar vagyis együtt forog a főtengővel. Felsőben ilyennel egyáltalán nem találkoztam. Na most megint kapjam szét? De mintha ahogy kézzel körbeforgatom kissé engedne ez a szorítás, ha így van akkor lehet hogy összerakhatnám és óvatosan berúgóval már kicsit gyorsabban is átforgathatnám?
Komment
-
Az -az én véleményem szerint- nem is lenne probléma, hogy gumikalapáccsal kellett segíteni. Én pl úgy tettem be az Mz-be a főtengelyt, hogy előtte betettem a mélyhűtőbe, a blokk felet pedig megmelegítettem. Még így is kellett kocogtatni, hogy összeilleszkedjenek a blokk felek. Összerakás után érdemesnek tartom jobbról és balról is megkocogtatni a főtengelyt, hogy megszűnjön a feszültség a csapágyakban. Illetve (és ebben várnám a többiek megerősítését, véleményét is) alsó holtponti állásnál, a hajtókar csappal szemközti oldalon, a főtengely sonkák közé egy éket tenni, és azt is megkocogtatni, ezzel is megszűntetve a sonkákat összenyomó erőt, feszültséget. Az MZ-nél ezeket megcsináltam, és ez után forgott igazán könnyen a főtengely.
- 3 likes
Komment
-
Szerintem jó a logika. Én ugyan így szoktam összerakni a blokkokat. Mármint hidegen-melegen, és mikor össze van húzva készre én is nyugtázom hogy van feszültség a főtengely csapágyaknál. Nekem van erre a célra alukalapácsom, azzal szoktam óvatosan megkoccintani a tengelyvégeket. Utána mint a Doxa. Az éken viszont gondolkodom, legközelebbi akciónál kipróbálom.
- 3 likes
Komment
Komment