Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Berúgótengely

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Berúgótengely

    Helló!

    Tudnátok segíteni, hogy milyen sorrendben jönnek a képen látható alkatrészek a tengelyre? Click image for larger version

Name:	WP_20150812_004.jpg
Views:	2
Size:	203.0 KB
ID:	157690Click image for larger version

Name:	WP_20150812_001.jpg
Views:	2
Size:	201.7 KB
ID:	157691

    #2
    Üdv. Bence!
    Ezt a videót nézd meg, ketten esnek neki az erőműnek,
    2:00 utáni részből talán ki tudsz venni valamit (bár iszonyat módon rángatják a kamerát )
    Üdv.: Dongós

    https://www.youtube.com/watch?v=3K7dVRPvq00

    - - - Updated - - -

    Még talán a 3. részt is érdemes végignézni. (Nekem nem volt időm rá, így nem tudom a kérdéses részt mutatják-e rendesen...)

    https://www.youtube.com/watch?v=9jveGjp7pi0

    Komment


      #3
      Köszönöm, most szerintem már menni fog. Remélem sikerül életet lehelni bele.
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Ha nem sikerül, akkor tégy a neve szerint: vagy rúgjál bele, vagy rúgjál be. Gyere, hideg a sör!
        dongos78 és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ha adhatok egy jó tanácsot, mindenképp ellenőrizd a főtengely lógást is, a romet különösen érzékeny erre. Vettem a múltkor alkatrésznek egyet, amit nem tudtak elindítani, csupán csak azért mert előtte kalapáccsal akarták leszerelni a lendkereket.Remélem ki tudom centírozni , aztán mehet vissza új csapágyakkal együtt.Ha minden jó a legelső rúgásra indulnia kell.Ez most csak úgy eszembe jutott, gondoltam leírom hátha még jól jön.
          sepy, Che és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Helló

            Lenne egy problémám, mégpedig hogy nem tudom milyen méretű a szimmering a lánckerék tengelyénél. Ami eddig ott volt vagy nagyon megváltozott a mérete vagy már alapból rossz méret volt.

            Komment


              #7
              milyen méretű a szimmering a lánckerék tengelyénél. Ami eddig ott volt vagy nagyon megváltozott a mérete vagy már alapból rossz méret volt.
              Szia:ha a tolómérőt ismered nem lehet gond,megsaccolod a külső és a belső átmérőt.A boltban felkerekítik a megfelelő használható kapható méretre.... Bocs a másik megoldás:bele-akasztassz egy elég erős kb d:3m/m-es drótból hajlított kampót kitéped vele egy fogóval, megmosod és azt használod a vásárlásnál.

              És-nem gond többé!
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 nov. 21, 17:00.
              zahi kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Csak kiegészítem: tolómérővel megméred a szimmering helyét a blokkban, a tengelycsapot, amin tömít és a blokkban a fészek mélységét. Ezek általában kerek méretek. Így kérhetsz pl. 52x25x8-as szimmeringet. (Fészekátmérő*tengelycsapméret*fészekmélység).

                Ha nagyon meleg helyre kell, akkor ne sajnáld a Viton-minőséget. Ez szép barna színű, rugalmasabb és hőállóbb, mint a sima gumis. Ha lehet, akkof duplaajkast keress. Nekem a Kispók féltengelynél ez a fajta vált be - eddig.
                sepy és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Szerintem a berúgó vagy váltó tengelyhez teljesen felesleges megvenni a VITON minőségű szimeringet , hiszen sem fordulat , sem hő , sőt nyomáskülönbség sincs akkora ami indokolná ! Egy jó minőségű (nem KTT-s fekete szimpla tömítőajkú) szilikon-szimmering (pl kék , kétajkú) vastagon megfelel a célnak , és a pénztárcát is jobban kíméli !
                  Nem minthogyha az SKF termékekkel lenne problémám , de ha nem indokolja a jobb és drágább használatát semmi , akkor minek. Fölösleges "befektetés" ! (ja, és az ajkak közt illik valamivel megkenni ne fusson szárazon , van aki vazelint használ , mert az sav és lúgmentes ... én inkább a szilikonzsírt favorizálom ... )
                  Egyébként bocs zsolti , de én úgy emléxem a szimering méretmegadésnál először a csap átmérő , azután a fészek átmérő és a legvégén a szélesség a helyes sorrend ! Pl: 25x52x10

                  Komment


                    #10
                    Igen igazad lehet. Fejből írtam. Valóban a csapméret az elsődleges. Nem figyeltem, hogy berúgókarhoz kell. Oda valóban elég egy jó minőségű mezei.
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Helló

                      Felmerült egy probléma, a két blokkfelet összeraktuk, de az alsó holtpontban szorul a hajtókar vagyis együtt forog a főtengővel. Felsőben ilyennel egyáltalán nem találkoztam. Na most megint kapjam szét? De mintha ahogy kézzel körbeforgatom kissé engedne ez a szorítás, ha így van akkor lehet hogy összerakhatnám és óvatosan berúgóval már kicsit gyorsabban is átforgathatnám?

                      Komment


                        #12
                        Nem lett megütve a főtengely, vagy erőltetve összerakáskor? Annak simán kellene futnia, nem szabad szorulnia sehol.

                        Komment


                          #13
                          Sajnálatos módon gumikalapács segítségével tudtuk összetolni a két felet.

                          Komment


                            #14
                            Az -az én véleményem szerint- nem is lenne probléma, hogy gumikalapáccsal kellett segíteni. Én pl úgy tettem be az Mz-be a főtengelyt, hogy előtte betettem a mélyhűtőbe, a blokk felet pedig megmelegítettem. Még így is kellett kocogtatni, hogy összeilleszkedjenek a blokk felek. Összerakás után érdemesnek tartom jobbról és balról is megkocogtatni a főtengelyt, hogy megszűnjön a feszültség a csapágyakban. Illetve (és ebben várnám a többiek megerősítését, véleményét is) alsó holtponti állásnál, a hajtókar csappal szemközti oldalon, a főtengely sonkák közé egy éket tenni, és azt is megkocogtatni, ezzel is megszűntetve a sonkákat összenyomó erőt, feszültséget. Az MZ-nél ezeket megcsináltam, és ez után forgott igazán könnyen a főtengely.

                            Komment


                              #15
                              Szerintem jó a logika. Én ugyan így szoktam összerakni a blokkokat. Mármint hidegen-melegen, és mikor össze van húzva készre én is nyugtázom hogy van feszültség a főtengely csapágyaknál. Nekem van erre a célra alukalapácsom, azzal szoktam óvatosan megkoccintani a tengelyvégeket. Utána mint a Doxa. Az éken viszont gondolkodom, legközelebbi akciónál kipróbálom.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X