Közlemény

Collapse
No announcement yet.

mz250/1

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    mz250/1

    Sziasztok!!
    Egy kis segítséget kérnék váltó javításhoz.Az első három sebességet nem, vagy csak nehezen veszi be,léptetővillát cseréltem mi oldalt lekopott.csere után a probléma megmaradt.5 sebességes mz.

    #2
    Szia.
    Nem csak a léptetővilla lehet rossz állapotú és kopott, hanem az összes többi alkatrész is. Erről nem írtál. Nincsenek megkopva, elszíneződve a fogaskerekek?
    Azt is megnézném, hogy jut e olaj oda rendesen. Úgy emlékszem, hogy pont az első három sebességi fokozatnak vannak külön olajfuratai, ami eldugulhat esetleg.
    Milyen olajat használsz egyébként?

    Ennyi ötletem van. Nehéz így tippelgetni ennyi infó alapján.
    apacsavo, dongos78 és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia.
      A fogaskerekek nem égettek nincsenek elszíneződve. 80w 90-es hajtőmű olajat használok.

      Komment


        #4
        Váltó vezető tengely?
        A kuplung állító gyűrű rendesen be van lőve? Rendesen kiemel a kuplungod?
        A blokk alján lévő kapcsolásrögzítő csavarban (olajleeresztő melletti) meg van a kis golyó és a rugó?

        Zsivány eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        80w 90-es hajtőmű olajat használok.
        Ez szerintem egy kicsit túl "lágy". Régen mások voltak a SAE számozások és viszkozitási értékek. Én például 10w 40-es motorolajat teszek bele, mert annak a viszkozitása felel meg a korabeli előírt hajtóműolajnak. Nézz meg egy konverziós táblázatot, ha gondolod.
        Ezt csak úgy mellékesen írom, mert nem hiszem, hogy ez a probléma.

        Komment


          #5
          A golyó és a rugó meg van,átnézzük újra,az olajat is lecserélem. KÖSZI
          taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nincs mit, csak tippelgetek így látatlanban...

            Komment


              #7
              taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nincs mit, csak tippelgetek így látatlanban...
              Na jó jó, de mindjárt tízest lőni bekötött szemmel hátrafelé. Azt hittem ezt csak nyílvesszővel tudod lóhátról. .
              OdinHEM és taluga kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Na jó jó, de mindjárt tízest lőni bekötött szemmel hátrafelé. Azt hittem ezt csak nyílvesszővel tudod lóhátról. .
                Köztetek tanul az ember ilyeneket
                OdinHEM és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Bocsánat, itt egy kicsit elakadtam. Tehát a 80w90-es olajnál sűrűbb kellene a váltóba ?

                  Komment


                    #10
                    Bojnak eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tehát a 80w90-es olajnál sűrűbb kellene a váltóba ?
                    Igen.
                    A TS kezelési könyve a következőt írja: vagy SAE 80-as hajtóműolajat (ami nem egyenlő a 80w90-es olajjal), vagy sae 30-as vagy 40-es motorolajat kell használni.

                    A most kapható olajoknál a 80-as, 90-es viszkozitás áll ehhez a legközelebb, mivel amikor ezeket a gépeket anno gyártották, nem igen léteztek még a mostani technológiával előálított olajok, pláne a szintetikus és fél szintetikus verziók.

                    Egy táblázat, amiben a zárójeles szám a viszkozitás:
                    Itt is látszik, hogy a 80w90 eléggé az előírt fölött van.

                    5W30 motorolaj (55)
                    5W40 motorolaj (85)
                    80W sebvaltoolaj (90)

                    10W40 motorolaj (95)

                    15W40 motorolaj (110)
                    75W90 sebvaltoolaj (115)
                    80W90 sebvaltoolaj (150)
                    20W50 motorolaj (170)
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X