Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETS kuplung beállítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ETS kuplung beállítása

    Sziasztok!
    Olyan gondom van, hogy a kuplungomat nem tudom beállítani. A főtengely végén lehúzom fixre az anyát olyan szoros hogy nem lehet behúzni, viszont ha lazább akkor könnyebb, de nem emel ki rendesen.

    #2
    Ott valami nagyon nem kerek, a főtengely végi anya nem érhet hozzá a kinyomólaphoz!
    taluga kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      most akkor nem kéne meghúzni annyira az anyát?

      Komment


        #4
        tiger1342 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ott valami nagyon nem kerek, a főtengely végi anya nem érhet hozzá a kinyomólaphoz!
        Az anyát a főtengely végén állatira meg kell húzni mindig! Mert ha nem akkor kockáztatod hogy menet közben megfordul a kuplung a tengelyvégén! A távtartó helyén van a kuplungkiemelő és a kuplung között??




        VPISTA eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        most akkor nem kéne meghúzni annyira az anyát?
        Az anyát a főtengely végén állatira meg kell húzni mindig! Mert ha nem akkor kockáztatod hogy menet közben megfordul a kuplung a tengelyvégén! A távtartó helyén van a kuplungkiemelő és a kuplung között??
        Titus kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          igen a helyén van! és baromira ráhúztam még légkulccsal is, és beton kemény

          Komment


            #6
            Szervusztok!

            Állatira,baromira,.....,-mit tanul tőletek az ifjúság?-Nyomatékkulccsal az előírt értékre,természetesen a kúpos illesztés minden elemét,azok összeillesztése előtt,tisztára és szárazra törölni!

            Üdvözlettel:Che
            Lemezjáték, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Na igen. De nyomatékkulcs nélkül ez a mértékegység van érvényben. Épphogy, frankón, állatira, baromira, atomra
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Ez azért szóbeli mérték egység mely nem minden esetben egyenlő hiszen nem mindegy,hogy milyen vastag a felkar kerülete!, van kinek az állatira töréshez vezet míg a másiknál csak erölködés.Sajnos nekem sincs nyomaték kulcsom de megpróbálom némi gyakorlattal pótolni. Ez viszont a nyomaték kulcs használata közben is kell mert azt is be kell állítani! Némileg tisztában kell lenni az alkatrészek szakító szilárdságával mert egy tőcsavar mely egy hengerfejet tart nyúlási értékén belül meg kell húzni mert az rögzít megfelelően. Ez már nyomaték kulcsos művelet.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A kúp az teljesen tiszta, lemostam féktisztítóval a nagyját, majd sebbenzinnel és hígítóval mentem rá hogy teljesen tiszta legyen! mindent úgy raktam vissza ahogy levettem, a főtengely anyát is meghíztam. van nyomaték kulcsom de nem tudom mennyire állítsam, így a karomra bíztam a nyomatéket és már leszedtem jó párszor átnézni hogy mit ronthattam el, de minden jól van összerakva. mégis olyan kemény hogy nem tudom behúzni!!

                  Komment


                    #10
                    Miután ''baromira'' meghúztad az anyát, nem teszed fel a kis deklit, sőt semmit,és a kiemelőszerkezetet viszonylag könnyedén kell tudjad forditani mindkét irányba.A bevágásba illesztett csavarhúzót tenyérrel ütögetve óramutató irányával ellentétesen, mikor megakad fogod érezni a kuplung rugók visszahatását.(Vigyázat csak tenyérrel!) Ezt mind csak akkor ha minden ok. No akkor egy kérdés: mivel dolgoztál mielőtt elállítódott a kuplung? Mivel hogy azt irod be kellene álítsad. Muszáj faggasalak hogy tudjak segíteni.

                    Komment


                      #11
                      megfordult a főtengelyen. És mivel nem tudok rá sokat költeni megpróbáltam hogy felragasztom a kúpra. A kiemelő szerkezetet állítottam addig amíg éreztem hogy nem megy tovább azaz a rugók visszatartották. Mikor ezzel a beállítással végeztem felraktam rá kis deklit a 3 csavarral amiket meg is húztam és olyan kemény hogy a bovden lehet hamarabb elszakad.

                      Komment


                        #12
                        Üdv!Utána néztem a kuplung meghúzási nyomatékának mivel írtad,hogy van nyomatékkulcsod:80-100 Nm-t ír a gyári könyv!Remélem összejön a dolog!

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm! Legalább ennyivel többet tudok

                          Komment


                            #14
                            Szívesen!Még annyit,hogy én az ETZ-ém kuplungját mielőtt feltenném kis gázégővel felmelegítem(a kúpos részét csak) és csak utána teszem fel a tengelyre és úgy húzom rá a csavart,hagyom lehűlni(vagy rásegítek kis fagyasztó sprayvel) aztán rakom össze.Eddig bejött ez a módszer egy ETZ vagy 250/1-nél sem forgott le a kuplung.

                            Komment


                              #15
                              Oké de ez már eleve megfordult és a főtengelyt is kicsit meggyalázta, és a kuplung kúpját is. Egy polír papírral megcsiszoltam mind a kettőt simára ( vagyis minél simábbra) és úgy ragasztottam fel. fel akartam melegíteni de féltem hogy a forró felületen hígabb lesz az anyag és máshova is elfolyik ahova nem kéne.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X