Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETS kuplung beállítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    VPISTA eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    megfordult a főtengelyen. És mivel nem tudok rá sokat költeni megpróbáltam hogy felragasztom a kúpra. A kiemelő szerkezetet állítottam addig amíg éreztem hogy nem megy tovább azaz a rugók visszatartották. Mikor ezzel a beállítással végeztem felraktam rá kis deklit a 3 csavarral amiket meg is húztam és olyan kemény hogy a bovden lehet hamarabb elszakad.
    Kissé későn de annál nagyobb szeretettel válaszolok. Egyszerüen meg van szorulva a menesztő! Hogy még érthetőbb legyek fennebb került a kuplung kónusz a főtengelyen és megszorította a menesztőt(azt a belső dupla fogaskereket) A helyes (kopásmentesmotornál) sorrend a főtengely végén: csúszótárcsa (alátétnek is nevezhetjük) azután tűgörgős kosár a menesztővel, azután csúszótárcsa, hullámos alátét( rugós) és a kuplung. Ki kell hagyni vagy a külső csúszótárcsát, vagy a hullámos alátétet (vagy mindkettőt). A te esetedben próba cseresznye, mert miután mindent összeszerelsz nem rakod fel a deklit hanem felszorítod a kuplungot a helyére, majd benyulsz 2 db. lapos csavarhúzóvalés megpróbálod hogy van-e tengely irányú játéka a menesztőnek. Kell legyen, most nem térek ki mennyinek kell lennie (többé kevésbé zajosabb lessz a motor vagy nem). No neked nincs játéka mert a kuplung fennebb csúszott(kopásból kifolyólag)és odaszorította a menesztőt a forgattyustengely csapágyához. Ilyenkor van a ''kőkuplung'' de ugysem nyitna semennyire. Próbálkozz! Tisztelettel Bige
    supermax és dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Köszönöm a válaszod!És hogy próbálkozzak vele? mivel felragasztottam ezért elég nehéz levenni esetleg melegítéssel lejön remélem. a hullámos alátétet azt kihagytam, mivel nem is volt alatta, azt hittem az is lehet a baj, így szereztem egyet és fel akartam rakni azt is. De amikor a hullámos alátéttel akartam összerakni sehogy nem akart a kuplung kicsit se szorulni, nélküle meg egész jól fogott. mozgást oldalirányba néztem hogy a kúp mennyire fekszik fel, de tengely irányba nem néztem. Esetleg ha megnézem hogy ha kiveszem a külső csúszótárcsát akkor lehet jobb lesz?Remélem minél hamarabb tudsz válaszolni.

      Komment


        #18
        Ugyanilyen problémám volt ETZ-nél is. A kuplung menesztőt cseréltem, de a méretek eltértek az eredetitől. A kuplung kiemelt rendesen, de a hajtást "rövidre zárta" a túl vastag hézagológyűrű. Mire erre rájöttem, több ősz hajszálam lett volna, ha nem lennék már kopasz. Még a kuplung felrakása előtt csiszolóporral összecsiszoltam a kúpot a főtengellyel, majd zsírtalanítás, szárazra törlés következett. A kuplung belső kúpos részét hőlégfúvóval megmelegítettem, majd az anyát légkulccsal ráhúztam, amennyire csak lehetett. Azóta mentem pár kilométert, eddig jó. Remélem nem lesz vele gond a jövőben sem. /Ha az előző bejegyzéseket hamarabb olvasom el, kevesebbet szívtam volna. Így jártam.../
        supermax kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Bojnak eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A kuplung belső kúpos részét hőlégfúvóval megmelegítettem, majd az anyát légkulccsal ráhúztam, amennyire csak lehetett. /
          Nincs is jobb, mint fél napot birkózni egy kuplunglehúzással...

          A melegítésnek sincs ezesetben sok értelme szerintem. Egyszerűen tisztára kell pucolni, majd a könyv által előírt nyomatékra meghúzni. Ha jó a kúp, meg kell neki állnia, és így a leszedéssel se lesz gond később.

          Még a kuplung felszerelése előtt ellenőrizni kell 250-esnél a hézagolást. A külső távtartóalátétet erősen befelé nyomva nem foghatja a fogaskereket. Egy alig érezhető tengely irányú kottyanásnak kell lenni. (5 század)
          Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2014 szept. 22, 00:07.
          supermax kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Én kedvelem az Mz-ket, volt kicsi is meg nagy is, de ezzel a kúpos rögzítéssel nem tudtam megbékélni főleg a nagynál, biztos egyszerűbb volt mint egy "bordás" rögzítés, és gyárilag üzembiztos is volt, de könnyebb is elcseszerinteni, és ha megfordult, ált. vitte a főtengelyt is, főleg ha már megbontott kuplung esetleg "ütött" is, gyárilag úgy tudom kiegyensúlyozták...
            Egyébként, még vagy 15 éve egy dunaföldvári motorosboltban láttam eredeti komplett kuplungokat (250-es) a polcon(mondjuk ott rengeteg gyári dolog volt, csúzlihoz eredeti oldallemezek különböző színekben, etz komplett teleszkópok , vadiúj ts 250 hengerfejek stb.....)
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Kielemeztük nemrég ezt a kuplungkiegyensúlyozás témát egy másik fórumban. Arra jutottunk, hogy a gyárban ellenőrizték az összeszerelt kuplungok egyensúlyát. Ha egy tűrésen belül volt, akkor jelölés nélkül ment tovább. Ha tűrésen kívül, akkor furatokkal kiegyensúlyozták, és összejelölték az alkatrészeket. (X beütések). Ezzel nincs is gond. A szopóág ott kezdődik, amikor az összerakott kuplung tűrésen belül volt, de az alkatrészek egyenként már nem. Boldog motoros szétszedi, és lévén, hogy nincs jelölés ahogy esik, össze is rakja. Azok az eltérések, amik addig kiegyensúlyozták egymást, akár egy oldalra is kerülhetnek, és már rázkódik is a blokk. Szóval, aki ilyet szerel, és van olyan szerencséje, hogy egy bontatlan kuplung kerül a kezébe, az mindenképp jelölje össze szétszedés előtt.

              Amúgy nincs gond a kúpos illesztéssel. 2 titka van. Mindig patika tisztán kell összerakni, és be kell tartani a gyári nyomatékot a csavar meghúzásánál. (90 Nm, ha jól emlékszem)
              Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2014 szept. 22, 07:20. Oka: lemaradt...
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X