Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES 125 (1969) szivarvég kipufogó szészerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Megvan hozzá az anya is?Ha szerinted bírja a menet akkor megveszem.Kormányod esetleg nincs ugyanehhez a típushoz?Egyébként hogyan szedted ki az öntvényből?Melegítéssel?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Feri92; 2014 nov. 09, 07:35. Oka: Ragzás gyakorlat

    Komment


      #32
      Nocsak Feri 92, Te is beleléptél a sz.rba?
      Nekem kb. 2 hónapja tart a kálváriám ezzel az alkatrésszel
      Épp a múlt héten sikerült szereznem egy tűrhető állapotú kormány nyakat öntvénnyel, lengőkarral (még sárvédő is járt hozzá).
      És bocsánat, hogy belekotyogok, de korábban én is szedtem már ki ilyet az öntvényből. Szóval, van az öntvény oldalában egy biztosító csavar (8-as), amit igen ügyesen ki kell fúrni. Kiszedésnél nem tudom mennyit számít a melegítés, hiszen a cső is melegszik az öntvénnyel együtt. De meg lehet próbálkozni vele, hiszen az alu öntvénynek elvileg nagyobb a hőtágulása (javítsatok ki ha tévedek!). Én egyszerűen fejjel lefelé felfektettem a satura, és egy megfelelő átmérőjű cső segítségével kiütöttem. Marha nehezen ment, de kb. 1.5-2 óra alatt megvolt .
      Ugyanezt egy másik darabon is meg kellett volna csinálnom, de annál nem sikerült, meg se moccant a cső
      De ha sikerül, utána -a cső berakása után- kell bele készíteni egy 10-es menetet, 10-es biztosítócsavart belehajtani, síkban levágni és kész is .

      Kormányt nekem is kellett szereznem, na az sem volt egyszerű! A középső rögzítő rész szinte mindegyiknél ki van törve. Hónapokig lestem a hirdetéseket, mire találtam egy jót.
      OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Ennél az úrnál próbálkozzatok: H jól tudom a Tatra teherautóin kívül Trophyjai is vannak. Egy telefont megér.
        dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Kösz a tippet!Ha nem alakul Közelebb semmi akkor meg fogom próbálni.

          - - - Updated - - -
          Szia Dongos!Neked is köszönöm a segítőkészséget!
          Már egy pár éve beleléptem ebbe a cipőbe a Trophyval,ezért lett lerakva.Akkoriban még eléggé más felfogásom volt és amikor előjött ez a hiba-pont útközben vettem észre életem első Nyírtéti tájtúrájáról hazafelé- akkor gyorsan másnap hatástalanítottam az MZ-t hogy megvédjem önmagamtól,szóval gyaloglásra kárhoztattam magam.De már akkor tudtam hogyha lesz egy műhelyem akkor cakkon-púder felújítom.És most jött el az idő.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Feri92; 2014 nov. 11, 21:46. Oka: kijavít helytelenül a nagyonokostelemóbájlom
          mátéapu, sepy és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Feri92 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            és amikor előjött ez a hiba
            Pontosan mi volt a hiba? Hasznos lehet az információ...
            Nem tréfadolog a futómű, kormány (sem), a Trophynál pedig úgy látom erre különösen kell ügyelni...
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Nagyon alattomosan jött elő ez a hiba.Azt vettem észre hogy különös vibrációt érzek a futómű felől de nem volt vészes.Aztán utána utassal használtam és szinte megszűnt a jelenség nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.Végül úgy alakult a dolog hogy egyik motoros barátom kölcsönkérte a Trophyt hogy el tudja hozni a barátnőjét is a tájtúrára.Szóval kölcsönadtam neki engem meg a csapatból egy másik barát vitt a túrán a TS-ével.Lényeg hogy elindultunk,odaértünk,elkezdődött a túra és az egyik araszolós résznél elszakadt a Trophyn a kuplungbovden.Ebből az sült ki,hogy minden elindulás-amit 5 méterenként meg kellett ismételni a torlódás miatt-úgy nézett ki hogy barátom üresben megtolta a járó motort utassal-de nem szállt le- beküldte egyesbe,ment amíg lehetett és vissza ki üres.A lényeg hogy szerintem Trofi MZ még ennyit nem egykerekezett 100m-en mint akkor az enyém.Aztán az egyik pihenőben kimentettük az egyik Simson első fékbovdenét és beszereltük kuplungbovdennek.Hazafelé már én hoztam az emcettet és akkor már nagyon zakatolt az eleje hiába a két személy súlya.Lényeg hogy az akkori hanyag hozzáállásom és tudatlanságom miatt,nem volt rendszeresen ellenőrizve a kormány alatti szorítócsavar,ami ahhoz vezetett hogy -valószínűleg a heves egykerekezés unszolására is-szépen lenyalta a menetet a kormánnyakról.Szóval így ment tönkre.Egyébként nagy sikert aratott a találkozón a motor és szépen ment végig kivéve a kuplungbovdent.Le is fotózták de már összeolajozott simson bovdenes állapotában ott törlöm a kezem a képen.Akkor voltam 17éves.Click image for larger version

Name:	Nyírtét-tájtúra 2009.jpg
Views:	1
Size:	87.0 KB
ID:	143031
              Itt mondjuk nem a gyári ülés volt rajta de ettől és a simson fékbovdentől eltekintve teljesen gyári eredeti állapotban volt az utolsó szimmeringig.Hátul még a gyári Pneumant gumi van fent.Ja tényleg az első gumi sem gyári hanem egy Barum.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Feri92; 2014 nov. 12, 19:18.
              OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Feri, ezt a hirdetést nézd meg:

                Mz Tropy/Ts alkatrészek Szolnok ”¢ OLX.hu (korábban Apród)

                Elég szutyok alkatrészeket árul, de a kormány jónak néz ki (utolsó előtti kép). A közepe megvan, ami ritka dolog...

                Komment


                  #38
                  Kösz a tippet!Úgy néz ki hogy veszek még egy kis Trophyt alkatrésznek blokk meg kerék nélkül pár ezer forintért.Elméletileg jó a kormánnnyak meg minden de még nem láttam.Köszönöm a segítőkészséged!
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Sokan nem tudják, hogyan van a kormány rögzítése kialakítva, és ész nélkül püfölik, rángatják a lemezt, ami nem csoda ha elszakad...
                    A középső M8-as hatlapfejű csavart kell meglazítani kb 8 fordulattal és kalapáccsal gyengéden megütni lefelé, ami kilazítja a hasított hüvelyben levő diót és ekkor már könnyen kiemelhető a kormány...
                    OdinHEM, Atti69 és dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Sokan nem tudják, hogyan van a kormány rögzítése kialakítva
                      Ez való igaz! Viszont ha valaki tudja és sikerül leütni, még mindig ott van a veszély, hogy az idők folyamán a kormány nyak cső belső falával majdhogynem eggyé vált a rögzítő hüvely. Olyankor mi történik? Mert forgatással mozgásra bírni nem biztos hogy lehet a pontos illesztés miatt. Alulról felütni egy rúd segítségével megintcsak nem lehet, mert azzal csak visszaütjük a kónuszt. Marad a tépés, rángatás... egyre idegesebb rángatás... egyre vörösebb fej... egyre cifrább "imák". Mígnem csak lejön valahogy (leginkább letörik). Tudom, mert hallottam róla hogy valaki pont így járt a sárga Trophyjával

                      Aprópopó, mit gondoltok, a jövőbeli hasonló esetek elkerülése érdekében mit lehet tenni? Szabad, érdemes pl. zsírral megmasszírozni a kónuszt és a rögzítő hüvely illeszkedő felületeit?
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Mindenképp , természetes , persze , já , jesz , dá , ....viszont valami téyleg jó zsírral .(időálló)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 nov. 21, 08:26.
                        taluga, OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Egyébként lehet én emlékszem rosszul de amikor tönkrement a nyakon a menet és levettem a kormányt akkor ha emlékezetem nem csal egy 10es csavart hajtottam be a kormányba és mint a főtengelyről a forgórészt egyszerűen levettem.

                          Komment


                            #43
                            Úgy néz ki hogy veszek még egy kis Trophyt alkatrésznek
                            Üdv Feri!
                            Sikerült végül megoldani az MZ kormány problémát?
                            Úgy néz ki én túljutottam a nehezén, bár amig a kormány nincs véglegesen, minden csavart meghúzva a helyére szerelve, addig nem mondom ki az áment...
                            Attached Files
                            Feri92 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Szia Dongós!Még nem sikerült sajnos megoldani a nyakproblémát de ami késik az lassan jön!Jövő nyárra szeretném hogy elkészüljön,addigra csak megoldom.Sajnos annyira nehéz jó állapotú nyakat találni-mint azt Te is nagyon jól tudod-hogy azon morfondírozom hogy lehet olcsóbban és egyszerűbben kijövök ha csináltatok bele egy új nyakrészt.Végülis nem nagy kunszt szerintem egy esztergályosnak.De persze rajta vagyok az ügyön hogy eredeti kerüljön bele.Aztán ha ez meglesz akkor jöhet az összeépítés,a blokk,az elektronika,a kipuff második felvonása,és ha minden klappol akkor homokszórás,fújás bla..bla..bla szóval minden mehet ahogyan azt kell.Addig meg pihen a szobámban és elalvás előtt tervezgetek vele.Szerintem ez az egyik legjobb része a felújításnak,amikor agyalsz rajta és lassan összeáll a fejedben hogy milyen is legyen,és később pedig testet ölt.De úgy látom hogy Te azért legalább haladsz!Jól néz ki a képen az Emcett-ed!Remélhetőleg nemsokára én is hasonló fázisba érek.Az ülésed egyébként csak le van takarva azért fehér?Vagy újrahúzattad fehérre?
                              CZsolti és dongos78 kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Az ülésed egyébként csak le van takarva azért fehér?Vagy újrahúzattad fehérre?
                                Sokáig keresgettem a neten normális állapotú Trophy ülést, mert az enyémen a gyári huzat már tropa volt.
                                Aztán feladtam, kerestem helyette huzatot, de azt sem találtam (az a verzió pedig nagyon nem tetszik, aminek egy marha nagy "MZ" felirat van a végén). És mivel van két igen remek, és szintén veterán varrógépem (egy Csepel és egy Pannónia), úgy döntöttem hogy megpróbálkozom magam a huzat készítéssel. Amit most a képen látsz, az egy próba darab, régi farmerekből varrtam össze egy nagy darabot, amiből kiszabtam a 3 alkotó részt, és elkészítettem a huzatot. Ez a negyedik próbadarab. Még egyet-kettőt megcsinálok így, majd ha már elég biztosnak érzem, illetve kellő rutint szerzek, megcsinálom a végleges verziót műbőrből.

                                Ami a kormány nyakat illeti, végül nem sikerült megszerezni a donor példányt?
                                Így utólag számolgatva, anyagilag sokkal-sokkal jobban jöttem volna ki, ha már az elején veszek egyet.
                                Csak a kormány rész, első felfüggesztésem belekerült -kapaszkodj meg!- majd' 40ezer forintba! Hozzáteszem, magát a motort ennyiért vettem. Egy donort pedig kaptam volna 20-25-ért, amiről sok egyéb dolgot is hasznosíthattam volna. Na de majd a következő felújítandó motornál már okosabb leszek
                                A hétvégén már megfogdostam a blokkot is, vizsgálgattam. Csak szét fogom én azt bontani, legalább hogy belekukkantsak, leellenőrizzem hogy kell-e valamit cserélni. De ez már túl szutykos meló ahhoz hogy a lakásba vigyem, a műhelyben meg nagyon hidegek a fémek. Szóval most úgy néz ki, jön egy kis kényszerpihenő, max. 1-2 elem csiszolását, festésre előkészítését vállalom be.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X