Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz karburálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rövid próba két szélső helyzetben,s akkor lehet arányosan besaccolni. Ha a tartály helyett mérőedényből megy a benzin,pontosabb eredményt kapsz.
    Hogy te miket tudsz ! De komolyan !

    Komment


      Örök dilemmám hogy azt a Q-a levegőcsavart a karbin hová ildomos csavarni?!Én mindig igyekszem minnél kijjebb tekerni!Mondván hogy egységnyi benzinhez minnél több levegőt adjak hogy jobb legyen az égés.Na most ez így van-e?Vagy ha nem akkor miért igen?!

      Komment


        Az nem csak az alapjárati-alapjárat közeli tartományra van hatással?
        Egyébként eddig 3 mz-vel volt dolgom, de ezen csavar tekergetése egyikre se volt hatással.
        Meleg motornál, alapjáraton járatva tekeri kifelé az ember, egy idő után elvileg hallani kellene hogy szegényedik a keverék (azaz nem olyan pöfögős a hangja). Azt a helyzetet kell megtalálni amikor legjobban veszi fel a fordulatot alapjáratról.
        Elvileg... Tekergettem a trophyn is jobbra-balra, de az ég adta világon semmit nem változott.
        Mindegy, az alap beállításra tettem és azóta nem foglalkozom vele. (teljes betekerés majd 1.5, esetleg 2 fordulat kifelé)

        Komment


          Mindegy, az alap beállításra tettem és azóta nem foglalkozom vele. (teljes betekerés majd 1.5, esetleg 2 fordulat kifelé)
          Majdnem úgy van ( amivel, természetesen nem rontod el...... )
          A csavart ( üresjárati) kezdésnek, mindig teljesen ( ütközésig) behajtod, a súberemelő csavaron tekersz valamennyit, hogy ne legyen teljesen zárva.Az üresjárati csavart kihajtod egy fordulatot, majd beindítod.....így szépen üzemmelegre kell tornázni a szerkezetet, és csak ezek után lehet megejteni a finomhangolást....addig csavarod az üresjárati csavart kifelé,ameddig azt hallod, hogy emelkedik a fordulata a szekérnek, amikor már semmit nem csinál, na akkor kellene megállni, egy negyed fordulatot visszatekerni, majd a súberemelő csavaron addig állítani vissza, ameddig ismét jó alapjáratod nem lesz. Nagyjából ennyi a "macera" vele. A köztes dolgokra azért nem tértem ki, mivel mindenki tudja, hogy kortól, karburátorelhasználtságtól és a fúvókák méretétől is változni fog az állapot. Nem beszélve arról, hogy sokkal könnyebb leírni,mint végig csinálni.... Tényleg időigényes munka, ha jól akarod beállítani....ráadásul léghűtéses a gépezet.....ami tudjuk, egyik sem mai csibe , melegszik is rendesen.

          Komment


            Levegőcsavar 250-esen:

            -ha nem reagál rá a motor üzemmelegen, akkor falslevegőt szív, vagy részben-teljesen dugult az alapjárati fúvóka és/vagy rossz benzinszint
            -üzemmeleg: álló helyben a karbi hideg marad. Menni kell vele 10-20 km-t, hogy a karbi is átmelegedjen. Utána lehet rendesen beállítani.
            -Csavart teljesen betekerve le kellene, hogy fulladjon a motor, ha nem húzod neki a gázt.
            -ha túlságosan kitekered, a motor elkezd szaladgálni, "pörögni". Instabil, erőtlen állapot. Gázra rosszul reagál, inkább befullad hirtelen gázra.
            -Az alapjárati keveréket a suber állása, és a levegőcsavar állása közösen alakítja ki. Ezért a levegőcsavar tekergetése után az alapjárati csavarral mindig utána kell menni, és fordítva is. Ha alapjáratot állítasz, akkor a levegőcsavart is módosítani kell.
            -az alapjárati járat gyenge negyed gázállásig kb. befolyásolja az üzemet, így érdemes foglalkozni vele.
            -A levegőcsavar a "4üteműzés" és a pörgős-hullámzó állapot közt kb. félúton lesz jó. Másfél-két fordulat alapállástól érdemes kezdeni. 1 fordulat ki, motort figyelni. Vissza alapra. 1 fordulat be, motort fogyelni. Mindkét irányba meg kell keresni azt az állapotot, amikor elkezd "kellemetlenül" járni a motor. Utána ezek az állások közé félútra kell beállítani a csavart. Majd használat során ebből az állásból negyed-nyolcad fordulatokat még szokott kérni valamelyik irányba.

            Komment


              gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              -ha túlságosan kitekered, a motor elkezd szaladgálni, „pörögni”. Instabil, erőtlen állapot. Gázra rosszul reagál, inkább befullad hirtelen gázra.
              Nos az enyém pont ezt teszi!
              Csak már vagy kétszer szétszedtem és kipucoltam a porlasztót és pont ugyanez maradt a helyzet de mos már érthető is
              Köszi!

              Komment


                Ha csavar teljes betekerésekor is ugyanilyen, akkor tuti, vagy falslevegő, vagy dugult fúvóka. Szívócsonk-karbi találkozásánál szeret falsot szívni.

                Komment


                  Szívócsonk-karbi találkozásánál szeret falsot szívni.
                  ...és a henger-szívócsonk találkozást is érdemes megvizsgálni. Engem az tréfált meg korábban. Szerencsére rém egyszerűen síkba lehet csiszolni, majd lehellet vékonyan aszta-paszta, és onnantól jónak kell lennie.
                  A másik az alapjárati fúvóka. A legapróbb szemcsék is azonnal eltömítik. Amíg nem volt rendbe téve a benzintankom, addig folyton eldugult, mindenféle szűrő ellenére is. Onnantól pedig nem volt alapjárat, folyton játszani kellett a gázkarral, szivatóval...

                  Komment


                    Sziasztok! Kérek egy kis segítséget. (címszavakban a leírás)

                    ETZ 250 deluxe. Porlasztót már darabokra szedtem, szennyeződést kompresszorral kifújtam, ami egyenes furat, azon át is látok. Benzinszint jónak tűnik - a levett aljban lévő szintjelző (?) alapján. Az úszó elzár, tűszelep ha kell engedi a benzint. (Ezért ezt nem szedtem ki) A benzin szűrőn átvezetve érkezik. (Most kicsit lassabban, mert a tankot ki kell pucolni.) Szóval szerintem minden rendben van, de a motor ezt nem tudja .
                    Feltevésem: van benzin a porlasztóban, legalább annyi amitől a gyertya nedves kellene legyen. Kicsavart gyertyánál a bedugott ujjam mégsem lesz benzines. (Amikor a berugókart mozgatom). Mindezeket gyújtás nélkül próbáltam, szerintem így is kéne benzinnek jutnia a hengerbe. (próbáltam szívatóval, gáz nélkül, gázzal és ezek variációival...)
                    A henger és a porlasztó között nincs tömítés. Ekkora gond lehet a fals levegő miatt? A motor tavaly működött. Dugulásra gyanakszom. Lehet dugulás a hengerben???

                    köszi a segítséget

                    Komment


                      Ha nem akarsz vele túl sokat kínlódni fölöslegesen, akkor szisztematikusan haladj!
                      Vedd le a benzincsövet, és nézd meg, hogy rendesen folyik-e a benzin mondjuk egy fél liternyit engedj ki üvegbe.
                      Ha kezdetben folyik és később lassul, akkor a tanksapka furata el van tömődve.
                      Ha eleve nem folyik, akkor vedd le a tankot, mosd ki, tisztítsd ki a benzincsapot.

                      Utána jön a karburátor, de azt már kitisztítottad. A fúvókákat is kitisztítottad?

                      Ha jön a benzin, akkor a becsavart gyertyának nedvesnek kell lennie, ha nem nedves, akkor valamit rosszul csináltál!

                      Miért az ujjaddal próbálod, miért nem a becsavart gyertyával? (Ujjal azt szokták nézni, hogy van-e kraft a pipában...)

                      Komment


                        Köszi a választ.
                        A gyertya sem nedves. A tankot ki kell pucolni rövidesen, de a porlasztóban lévő benzin elég kell legyen a gyertya nedvesítéséhez, szerintem. Hisz elzárt benzincsappal is beindulnak a motorok, és csak aztán vesszük észre, mikor lefullad

                        Szerintem minden fúvóka tiszta. Esetleg valami rejtettebb furat, amit nem találtam meg?
                        Tavaly csinált olyat, hogy ment, de megállás után nehéz volt újraindítani, mikor tovább indultam volna.

                        A porlasztó poharában van egy szintjelző, a szerint elég benzin van benne. Az úszót nem kezdtem el beállítgatni, mivel nem látom okát.

                        Kell egyáltalán tömítés a karbi és a henger között?

                        Komment


                          Kell egyáltalán tömítés a karbi és a henger között?
                          A tömítésre azért van szükség,hogy ne tudjon a motor oldalról-akárhonnan felesleges levegőt szívni.

                          Ha"leppelt" mindkét felület és tisztán hibamentesen a megfelelő nyomatékkal van meghúzva:akkor nem kell tömítés,a gyár inkább tömítést használ,ha neked van időd, szakértelmed megspórolhatod a tömítést!

                          - - - Updated - - -


                          A tankot ki kell pucolni rövidesen,
                          Nincs olyan ,hogy rövidesen!Mikor megdől egy fa,el kell állni az útjából mert nem tudhatod mikor jön tovább!!!

                          Magyarul egy hiba akkor van elhárítva:ha ki van javítva,a gyertyát sem félig pucolod ki,gondolom?Menj végig a soron,mert mindig kezdheted előröl....Tank,benzincsap,szűrő,cső,tűszelep,fúvókák,ház-furatok MIND amelyik nem átlátható az is...minden tömítőfelület és tömítés hibátlan legyen utána NEM-kell rágódnod:mi a ludas!!!!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Karburátor talp részt csiszold síkra és pasztával mindkét oldalt megkent tömítést használj. A felfogató anya alá ne felejts el lapos alátétet tenni mert ha elmarad kezdheted elölről mert meggörbül a karbi talp újból. Mint írták előttem görbe talp miatt ott szív levegőt és nem a karburátoron keresztül így nem is lesz benzines semmi.

                            Komment


                              Eddig köszi!

                              1. pucolom a benzin útját. - tank, csap, szűrő...
                              2. átnézem a karbit, minden út tényleg legyen tiszta
                              3. tömítem a karbi talpat
                              4. tömítem a karbi-henger csatlakozást.

                              Mást nem látok, esetleg a kipufogót leveszem, nincs -e dugulás.

                              Ha kész, majd jelzek. Jópár nap múlva.

                              üdv

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X