Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz karburálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Helyzetjelentés MZ ügyben:
    Súbertű a legalacsonyabb állásban, a főfúvóka vadi új 90-esre cserélve, gyújtást pedig Gesszti szaki állította indikátor órával. A kipufogót levettük,lemértük mérlegen, súlya ugyan annyi mint a tartaléknak.
    Beszéltem az előző tulajjal,azt mondta,már újkorában sem lehetett 4 alá vinni a fogyasztást.
    Menetteljesítmény egész jó, szépen megy 70-80-at. De van egy fordulatszám tartomány,ahol egyszerűen megtorpanik: pl. 3. fokozatban 55-nél elkezd hörögni,"gondolkodik" de ha odahúzok neki egy jó kövéret akkor túlmegy rajta és megindul mit a veszedelem. A fogyasztás 5 L/100 km!
    Na ilyenkor mi van? Lehet,hogy gyári hibás a karbi?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Ricsi95D; 2016 máj. 29, 21:39.

    Komment


      #92
      próbálj emelni a tűn ... legalábbis, biztos jele a részterhelés tartományban való megtorpanásnak , az adott tartományban szegény keverék . A fogyasztással egyenlőre ne törődj , karburáld be frankón és utána mérd meg , Ne feledd , a kétüteműnél az üzemanyagban szegény keverék, kevesebb kenőanyagot is jelent . A fogyasztás magas mivolta, a szegény keverékből adódóan gyenge motor , bőségesebb gázadagokkal való teljesítményre ösztökéléséből is adódhat ... (korábbi visszakapcsolások , tovább pörgetések , állandó erőlködés többlet fogyasztással jár .)
      A karbi gyári beállítási adatai , nem szentírások , lehet hogy el kell térni tőlük , de nagyon jó irányadó adatok . Próbáld, a már korábban többször kitaglalt beállítási procedúra alapján belőni a gépet ...
      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 máj. 29, 22:20.
      sepy, Fergusson és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Na ilyenkor mi van?
        Folytatni kellene a karbi hangolását. Az egyiknél se jelent jót, ha a tű a legszélső állásban van. Vagy rossz formájú a tű, vagy nagyon kopott az a rész, ahova a tű belemegy, vagy egyéb...

        Az az órás gyújtásállítás csak kiindulás. Ha dús kicsit a keverék, akkor picivel nagyobb előgyuszit lehet neki adni, hogy legyen ideje elégni a benzinnek. Jelöld be az alaplap helyét, és 1 mm-t mozdíts rajta forgásiránnyal szembe. Egyszerre mindig csak 1 dolgot változtass. Ha nem jobb, akkor vissza eredeti helyére.

        Ha viszonylag kis fordulatról teljes gázt húzva torpanás nélkül kipörög, akkor a főfuvi valószínűleg a jó méret közelében van. Ha 1/3-2/3 gázállás közt csinálja ezt a torpanást, akkor a tű, vagy a kehely lesz a hibás.

        5 liter... vagy csak egyszerűen kinőtted azt a motort, és húznád neki. (szombati túrán 4,5 liter lett az átlagfogyasztásunk, úgy, hogy 591 km-t mentünk, és annak 2/3-át hegyekben. Igaz, ~45-50 km/h lett csak az átlagsebességünk.)

        Gyűjts egy kicsivel nagyobb négyüteműre. Valami szép 500-750 közti Royal Enfield, vagy BMW menne hozzád. Megmaradna a veterán stílus, és csökkenne (vagy legalábbis nem növekedne) a fogyasztás.
        Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2016 máj. 30, 07:04.
        heeegany, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          A fogyasztás 5 L/100 km!
          Amit még érdemes lenne megpróbálni, hogy kicseréled az úszót, és a tűszelepet. Tűszelepból valami használható, gyárit, vagy gyárinak megfelelő minőségűt kellene szerezni. Amit boltban legtöbbször adnak, az még rézhulladéknak se mindig jó.

          Szóval. Új úszó, beállítva szépen, hogy a két úszótest teljesen párhuzamos és egy tengelyű legyen. Az új tűszelep alá kell egy 0,5 mm vastag tömítés.

          A karbit fejre fordítva, zárt szelepnél, és benyomott rugós pöcökkel az úszók aljának 27-28 mm-re kell lenni az úszóház felfekvő felületétől. A tömítést a mérés idejére el kell hajtani, vagy le kell venni a karbiról. Mindkét úszótestnél ellenőrizd a 27-28 mm-es távolságot. Úgy rémlik, hogy ezt nem lehetett annál a karbinál pontosan erre a távolságra állítani, de már nem emlékszem, hogy miért. Ha állítva tartod a karbit, és lehajlik az úszó, akkor az úszó aljának 34-35 mm-re kell lennie az úszóház felfekvő felületétől. Ellenőrizd ezeket a méreteket, mert ha nem jók, akkor befolyásolják a fogyasztást, és a menettulajdonságokat is. Pontos beállításhoz kellene még tudni a gyári úszó tömegét, de azt nem tudom. Ahhoz kéne hasonlítani az új úszót.

          Komment


            #95
            Szia
            Mikor vettem a ts-sem sokáig ált és a nagy felújításba úgy voltam felújítom a karburátort is ha már darabokba volt a motor.Vettem hozzá felújító készletet újra fúvókáztam stb.
            Nagyon nem ment a motor 70km/h alig alig érte el nem vette a fordulatot néha a motor.
            Így hát vissza raktam a karburátorba a gyári cuccait kitakarítva , utána a 70-80km/h kényelmesen vitte ,és 110-115 km/h körül van a vége . Nekem a silány minőségű új alkatrészek okozták a hibákat.

            Komment


              #96
              Valószínűleg megvan mi okozta a hibát!
              Miután az MZ Hogyan tovább c. könyv szerinti precíz úszószint beállítás és nyugdíjas autószerelő szaki általi karbi ellenőrzés sem hozott sikert, egy egerszegi ismerősömhöz (fórumon Attila62 néven található) fordultam.
              Nála derült ki,hogy az a réz alkatrész,amibe belecsavarjuk a főfúvókát,250-es MZ-be való (fölső része jelentősen nagyobb mint a 125-ösé). Ezt eredetire cserélve még az alapjárati fúvókát cserélte ki,állított némi előgyújtást, és láss csodát, a TS egyenletesen húz minden fordulatszámon,nem torpan meg részterhelésnél. És ami a lényeg: a mai 190 km-en (felét szembe szélben 70-es tempóval, negyedét 30-50-es tempóban, a maradékot 80-as tempóban.) 7 l fogyott el a tankból!!!
              Köszönöm a fórumon kapott segítségeket!
              ------------------------------
              És hogy egy kis üröm is legyen az örömben: a tanksapkája "körbeforog" gyakorlatilag nem lehet rendesen meghúzni. Mi okozhatja ezt a problémát?
              Click image for larger version

Name:	DSC03397.jpg
Views:	1
Size:	191.5 KB
ID:	148949

              Komment


                #97
                Esetleg a gumi tömítés csere?, elvékonyodott és megkeményedett és ez okozza?. Egy tipp, csere után ellenőrizd le a szellőző furat meglétét mert az is ha eltömődött furcsa dolgot művel. Ezt csak azért mert most a rossz tömítéssel kap levegőt.

                Komment


                  #98
                  a tanksapkája „körbeforog” gyakorlatilag nem lehet rendesen meghúzni. Mi okozhatja ezt a problémát?
                  Ezt sajnos a peremezés,gyengülése okozza a belső acél elfodul az aluminium fedélben.Megoldás ezer van.Ragasztó,egy kis beütés,újraperemezés,szegecs,....Vagy egy egyszerű hibátlanra való csere!
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #99
                    Tegnap rátankoltam a trophyra, és hát volt meglepi ! 7.5-8 litert evett Keszi felé félúton. Ötletek Lehet, hogy azért is füstölt annyira. Dupla fogyasztás, dupla füst !

                    Komment


                      Tegnap rátankoltam a trophyra, és hát volt meglepi ! 7.5-8 litert evett Keszi felé félúton. Ötletek Lehet, hogy azért is füstölt annyira. Dupla fogyasztás, dupla füst !
                      Ezt hogy értsem? Te Miskolcról jössz.Az kb Keszi felé fél út annyi mint 50km.Arra a 7.5-8 lityi tényleg sok!
                      Akkor lehet hogy hiába átkozódom az én 5literes fogyasztásomon!Főleg hogy eléggé szeretem a gázt húzni!
                      Szerintem csak a szokásost lehet tanácsolni:Gyújtás,Karbi,Gyertya,Levegő szűrő...stb!De ezt te is tudod.

                      Komment


                        lehet hogy hiába átkozódom az én 5literes fogyasztásomon
                        Nem lehet hanem biztos. Annak idején én sem tudtam az ETZ-m fogyasztását 5 l alá vinni. Már az 5 l fogyasztásért is kellett kompromisszumokat kötni. Sajnos ez ilyen. A ménest etetni kell
                        De mir-mur 8literese azért elég menő
                        Nincs másik porlasztó, amit rá tudnál tenni próbaképp?
                        Én még nem mertem megmérni a 150-es Trophym fogyasztását. De gyanús, erősen szippantgatja a tank tartalmát

                        Komment


                          Keszi felé félúton.
                          Ez csak a költői szabadság megjelenítése Bródy János gondolatát felidézvén !

                          - - - Updated - - -

                          Nincs másik porlasztó, amit rá tudnál tenni próbaképp?
                          Van egy 250-es ETZ karbim, de az átmérőbe nagyobb 2mm-rel.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2016 aug. 07, 14:58.

                          Komment


                            Tegnap megtettem az első nagyobb utat a motorommal, mentem egy jó 40 km-es karikát. Ez is nagyon füstöl, de reménykedtem benne hogy csak ki kell hajtani és pár km után elmúlik mögöttem a köd . De nem múlt el
                            Ma jön a gyertyakép ellenőrzés, de nem számítok szép őzbarna színre. Illetve azt sem gondolom hogy a tű lentebb ereesztése egy csapásra megoldja a problémát. Nem gondolom, hogy a fúvóka méreteket csökkenteni kellene, a gyárilag előírttól nem szeretek eltérni. A német mérnökök nem véletlenül találták ki azt ami...
                            Szóval, nyomozgatok, remélem sikerül megfejteni...

                            Komment


                              mentem egy jó 40 km-es karikát. Ez is nagyon füstöl
                              Főtengelyszimering./?

                              - - - Updated - - -

                              Kezdd egy benzinszint ellenőrzéssel, és állítással. Ha nem 100%-os a tűszelep, akkor szerezz egy jobb állapotú gyárit, és azt építsd bele. Az utángyártott lófütyit nem ér.

                              Van egy 250-es ETZ karbim, de az átmérőbe nagyobb 2mm-rel.
                              nyugodtan ráépítheted, TS 250-et már próbáltam etz karbival, szépen be lehetett állítani.

                              Komment


                                Benzinszintet jól állítsd be.Inkább picit alacsonyabb legyen mint magasabb!Úgy tapasztaltam hogy az alacsony szintre nem reagál olyan drámaian mint a magasra!A tű a középső rovátkába legyen de ha bírja akkor a felsőbe!Ezzel is tudod csökkenteni a bejutó üzemanyag mennyiségét!A keverési(benzin+olaj!)arányt tartsd az előírtak szerint!Habár a mai korszerű 2T olajok alig füstölnek.Remélem sikerül megfejtened a titkot!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X