Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz üveglapos síkolás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Mostanában foglalkoztatott a kérdés, hogy az MZ hengerfej tömítését használhatnám-e Pannóniához, emiatt kutatgattam a dologban. Úgy vettem észre, hogy nincs TS125-höz tömítés, nem is kell. A többihez (TS250, ETZ125, ETZ250) van, viszont azoknál a hengeren felül perem van, ami a hengerfejbe passzol. A vége egyébként, hogy a 250-es tömítése 72-es átmérőjű az alap 69-es furattal szemben. Ezért nem tudom alkalmazni egyébként, de ezt csak azért írom le, ha már belekezdtem...
    mir-mur és csi22222 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egyébként jó kérdés, lehet hogy 125-ösben nincs
      Egyébként tudom nem ide tartozik de most ezzel is megvagyok fogva és látom neked is mz-d van.Megszeretném kérdezni hogy a blokkfél neked is olyan szerencsétlenül passzol össze mint nekem?Illetve neked milyen hajtókar van benne?

      Komment


        #18
        250-es mz-hez van tömítés, mégpedig 0,2-0,6 mm közti vastagságban legtöbbször. A présrés függvényében kell a vastagságot kiválasztani.

        Pannoniához meg kell egy olló, meg egy doboz sör...

        A blokkfeleknek nagyon jól kell passzolni. Ha kézzel tengelyek nélkül egymás mellé teszed, akkor nem szabad, hogy átláss köztük.

        A blokkfelek összeillesztésénél a loctite 5910 vált be a legjobban nekem. Sokkal jobban kezelhető, mint a legtöbb helyen kapható piros tubusos szilikon alapú vackok.
        Azonban ezt is csak annyira szabad kenni, hogy épp csak facsarodjon. Ha belülre túl sok kerül, akkor a főtengelycsapágyak olajcsatornáit könnyen eltömítheti.

        Jó hajtókar az új hajtókar. (amúgy a piacon levők 99%-a gagyi) TS, és /1 hajtókarok nem összekeverendők! Nem egyformák! Máshogy kell őket hézagolni. Ezt tartsd szem előtt vásárláskor, és felújításkor. A legjobb, ha az a szaki veszi a hajtókart, aki felújítja a főtengelyt. Akkor nem lesz később mutogatás.
        Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 22, 15:29.
        Lemezjáték, csi22222 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a blokkfél neked is olyan szerencsétlenül passzol össze mint nekem?Illetve neked milyen hajtókar van benne?
          Megmondom az egy őszintét, a blokkjával ilyen mélyrehatóan még nem foglalkoztam.
          A vázat csinosítgatom lassan egy éve...
          Amikor szétszedtem a motoromat, nem is terveztem a motorblokk megbontását, mert tűrhetően működött.
          Mostanra viszont nagyon ráálltam a "mindent az alapoktól" hozzáállásra, szóval a blokk sem fogja elkerülni a szétszedést.

          Komment


            #20
            Esetleg ha megbontod vagy alánézel akkor kívánom nehogy azt lásd amit én,és ne keljen e miatt álmatlan éjszakákat gondolkodnod

            Komment


              #21
              gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pannoniához meg kell egy olló, meg egy doboz sör...
              ....bocsánat , kettő , mert amig vágjuk az elsőből a tömítést ,,,

              Komment


                #22
                Én próbáltam a sörösdobozt hegerfej alá, de eresztett. Mondjuk telibe fújták homokkal a hengerfejemet, a tömítőfelületen is és elég érdes...
                Szóval valami kell oda, bemegyek a Metalloglobusba, mondom hogy kéne egy kb. A/4-es méretű alulemez 0,3 mm környékén, de csak 0,5-ös volt nagy táblában. De azt mondja a faszi, hogy van vörösréz lemez 30 cm-es csíkban, 0,2-es.
                Végülis a hővezetése miatt, gondoltam az mégjobb lesz, rendes volt és levágott egy 10 cm-es csíkot, az három tömítéshez elég.
                Még ha meggondolom, kivágom és a bácsikám TS-ére a hulladék kiad még hármat, végül meg témánál is maradunk.

                Komment


                  #23
                  ....a közepe meg a rigába

                  Komment


                    #24
                    próbáltam a sörösdobozt hegerfej alá, de eresztett.
                    Bezzeg a régi szép időkben... fogtuk, és ilyenkor megtuningoltuk egy kis hermetikkel. (csak szét ne kelljen utána szedni...)

                    Komment


                      #25
                      Na az komoly anyag volt!
                      Még emlékszem a '90-es évek végefelé talán vettem egy tégellyel motorosboltban. Na, ott használat után minden ruhát el lehetett dobni, mert a szaga elég ragaszkodó volt.
                      Ma is vennék egyet, néha beleszagolni.

                      Komment


                        #26
                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Bezzeg a régi szép időkben... fogtuk, és ilyenkor megtuningoltuk egy kis hermetikkel. (csak szét ne kelljen utána szedni...)
                        Van egy hengerfejem amit a vésőnyomokból ítélve legalább egyszer azzal raktak össze...
                        (na abból se lesz már hengerfej. De ha egyszer kipróbálom az aluöntést legalább lesz mit beolvasztani)

                        Komment


                          #27
                          tömítőfelületen is és elég érdes..
                          És rajtam kivül egy esztergályos ismerősöd sincs?

                          - - - Updated - - -


                          Van egy hengerfejem amit a vésőnyomokból ítélve
                          Nem kell mindent lekukázni,ezért vagyunk! esztergályosok:deformációk, menetek,sérüslések orvoslására.....
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #28
                            nekem volt már sörös doboz a hengerfejtömítésem. Bírta, de én előtte kicsit megmelegítettem öngyújtóval. Vagy lágyabb lett, vagy keményebb, nem tudom, de jó volt. Jóféle kőbambi.

                            Komment


                              #29
                              És rajtam kivül egy esztergályos ismerősöd sincs?
                              Volt egy próbálkozásom a helyi szakival egy másik hengerfejjel ami hajlott, de csak a gyertyafuraton keresztül fogta be, úgy ütött és visszahozta...
                              Egy ideje 15 km-re járok esztergáltatni, viszont 0,5 mm-es alutömítéssel ezzel a hengerfejjel se volt gond. Most ha összerakom a vékonyabb rézzel és nem lesz jó, természetesen felszabályoztatom. De akkor viszont elképzelhető, hogy tömítés se kell majd.

                              Komment


                                #30
                                úgy ütött és visszahozta...
                                Én is a gyertyamenetbe fogok ha lehet:viszont a befogótüskét is lehet állítani lemezelni át-centírozni és már nem is üt,amúgy szeretem a káros-teret is átszabályozni,mert utána szépen felcsiszolható és mehet eredeti tömítéssel vissza.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X