Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ETZ tárcsás villa összehúzása, rugó út csökkentése.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ ETZ tárcsás villa összehúzása, rugó út csökkentése.

    Sziasztok!

    Olyan kérdésem lenne hogy a 125ös ETZ tárcsás villájának de ha jól tudom a 150es és a 250esé is ugyan ez, a rugó utat hogyan tudom csökkenteni tehát összehúzni a villát? Magas lenne a motor eleje ezért kellene.

    #2
    Nem a rugóutat szoktuk csökkenteni. Az alsó és felső villakiflit fellazítva a teleszkópszárat feljebb lehet engedni, így ugyan feljebb lesz a a szár teteje a kifli tetejénél ami nem szép, de mindenki megérti aki nem 185 cm.
    A teleszkópba viszont legyen mindig olaj mert ha felkoppan a sárvédő az valóban ronda.
    taluga és apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ilyenre is gondoltam de igen az esztétika miatt nem szerettem volna főleg ha 5-6 centiről van szó. Úgy hallottam lehet összehúzni is valahogy.

      Komment


        #4
        Eddig12cm-t csökkentettem az ETZ-m magasságából!(E.Ü-okok miatt!)De az első futóműhöz eszembe nem jutna hozzá nyúlni!Egyrészt veszélyes másrészt hü...g!!!!!ha csak pár cm-t akarsz csökkenteni akkor az ülés szivacson vagy a hátsó rugón lehet faragni 4-5 cm-t!Egyszerűbb és veszélytelenebb!

        - - - Updated - - -

        Bocsi!Az üléshelyzet magasságát csökkentettem nem az egész mociét!
        taluga kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          hogyan tudom csökkenteni tehát összehúzni a villát
          Mennyit akarsz összehúzni rajta? Ha csak ilyen 5 centi környke, akkor a felső csövet elvinném esztergályoshoz, és megméretném hogy 5 centivel lejjebb kiadja-e a menetet. Ha igen, akkor nyissz, és új menet. A rugóból ugyanennyit kellene levágni, és a végés ismét síkra köszörülni. Egy próbát megérne. Így megmaradna a teljes rugóút, de kicsit keményebb lenne a rugózás karakterisztikája. (rövidebb rugó)
          bár...
          nemrég alakítottam át egy schwalbe-t. A tulaj úgy kérte, hogy gumi a sárvédőtől 5 mm-re. Na, az kapott 4 zártszelvényt...
          taluga és Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ilyenre is gondoltam de igen az esztétika miatt nem szerettem volna főleg ha 5-6 centiről van szó. Úgy hallottam lehet összehúzni is valahogy.
            Van egy bélásom rá,hogy nem az ETZ-t akarod ültetni!És ha igen,áruld el miért akarod jobban lehet segíteni ,ha több feltételt tudunk!Nekem mini komárba van az MZ-teló rövidítve az aluból alulról levágva a tengely acélhüvelyen keresztül ráültetve.
            A kormánykifliben keresztülcsúszik a szár így állítható a magasság.A kormány a telószár zárócsavar-végébe fúrt menetekhez van rögzítve, így együtt emeledik és merevít is.
            taluga kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Nekem nem régen van ez a típus!2.1/2 éve!De az eddigi gépeim közül a leg instabilabb masina!Szerintem ha piszkálod a futómű bármely elemét csak rosszabb lesz!
              taluga, Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusztok! Ha valóban az Etz első teleszkópját kell rövidíteni és nem egy egyedi épített masina a cél, akkor én nem javaslom a hebrákolást! Nekem is van egy 250-es Delux Mz-m. 18-as alu felni kerekekkel. Ez tuti, hogy a 190 cm-es emberekre van kitalálva, én meg 170 cm vagyok és 125 kg. Na most ez iszonyat rossz súlyelosztást eredményez! Orrkönnyű a gép alapból. Ezért én is agyaltam zen a módosításon, de győzött a józan ész! Nem nyúlunk bele abba ami életveszélyes lehet. ha kissé lejjebb kell engedni az elejét, akkor javaslok egy műbizonylattal rendelkező laposabb kormányt. Feltéve, hogy ez a pár cm elég!
                taluga, apacsavo és Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Biló! A 350-es-be nagyon gyenge lessz az Mz egy könnyebb gép. Én egy stabilabb oldal sztendert tennék inkább mert gondolom az a fő probléma. Anno én a Sport cz-re tettem Mz teleszkópot és mindíg dombot kellett keresnem mert azon nem volt oldal sztender.
                  taluga és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm a tippeket. Nem a méretem miatt kéne, tehát az ülés, kormány nem segít( a kormányom így is már a csutka ) Leginkább a súly elosztás, magas orr, nem akarok én choppert és az oldaltámasz, sztender is ha már ott járunk. A villaszár vágásán és ha szükséges menetfúrásán gondolkoztam én is. A terv az igen, ETZ villa a Cz-be, bár pontosan mennyivel hosszabb az MZ-é nem tudom de itthon van egy rossz dobfékes MZ villa az már kb 5 centivel hosszabb. Esetleg ha tudna valaki mérni egyet, megköszönném mert még nem jött meg az etkó orr donor

                    Komment


                      #11
                      Szervusz ismét Biló! A saját Mz ETZ Deluxom a kormánykifli tetejétől az alu. öntvény aljáig 800mm hosszú teleszkóppal van szerelve.

                      Komment


                        #12
                        Köszönöm Cimbora! Ha otthon vagyok lemérem

                        Komment


                          #13
                          Azt hiszem a STANDARD kivitelé rövidebb. Az biztos, hogy a villaszárak szimeringjei eltérnek és a vastagságuk is. A Delux villa vastagabb.

                          Komment


                            #14
                            Nekem 125ös ETZ-jé lesz.

                            Komment


                              #15
                              Üdv mindenkinek !

                              Az urak , lassan már olyanok lesznek mint a hölgyek ... , egy -két cm már komoly dilemmát okoz !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X