Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motorkuli, Duna oldalkocsi, Pille

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Festés után már nem tekergetjük, mert előtte beállítjuk a kitámasztók méreteit!
    És ez vonatkozott a gyári új szerelvényekre is? Tehát a gyárban beállították a megfelelő hosszra, lefényezték és semmit nem kellett finomhangolni összeépítéskor?

    Komment


      #32
      soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        És ez vonatkozott a gyári új szerelvényekre is? Tehát a gyárban beállították a megfelelő hosszra, lefényezték és semmit nem kellett finomhangolni összeépítéskor?
        Én úgy úgy csináltam, hogy a homok szórt támasztó elemeket betekertem a megfelelő méretre és utoljára festettem le őket. Már minden tip-top volt, de a szárak még fém szürkén virítottak, úgy "száguldoztam". A finomhangolás után, mikor már úgy éreztem, hogy most jó, akkor festettem le:
        A gyárbeli technológiára 'nem emlékszem', de ha én lettem volna a helyükben, beledobok az egységcsomagba egy 5 grammos tubus javítószínt, "oszt jó napot"!
        Che és joker kedvelte ezt.
        A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

        Komment


          #34
          Attached Files
          Che, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Sziasztok! üdv mindenkinek! Aki még nem ismerne Pancsimánia vagyok az index fórumról. Örömmel látom hogy van itt néhány ismerős nick név. Ha nem bánjátok csatlakoznék hozzátok. )
            Che kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Üdv Mindenkiinek!

              Van most itt a Veteránaprón 1-2 Motorkuli, de sajnos papírok nélküliek. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e gondolkozni ezek megvételén, vagy ugyanolyan körülményes (vagy szinte a lehetetlennel egyenlő) a lepapírozásuk, mint egy papír nélküli motornak. Van ezeknek valami 'alvázszámuk', vagy bármi azonosítójuk, ami alapján el lehetne indítani a lepapírozás bonyolult, körülményes és nehézkes folyamatát a KEKKH-nál? Gondolom ez nem olyan mint az oldalkocsi, hogy csak veszek egyet és összevizsgáztatom a motorral?
              Amióta megvan a Pannoniám, azóta gondolkozok egy hozzá 'járó' utánfutón. Sajnos eddig összesen csak 3-at, vagy 4-et találtam (Pilléből meg egyet sem), de sajnos minddel az volt a probléma, hogy papírok nélküliek voltak.

              Üdvözlettel: Zoli

              Komment


                #37
                Szia Zoli!

                jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                érdemes-e gondolkozni ezek megvételén, vagy ugyanolyan körülményes (vagy szinte a lehetetlennel egyenlő) a lepapírozásuk, mint egy papír nélküli motornak. Gondolom ez nem olyan mint az oldalkocsi, hogy csak veszek egyet és összevizsgáztatom a motorral?
                Nem, sajnos valóban nem úgy működik, hiszen az oldalkocsi egy felszerelhető kiegészítő, míg az utánfutó műszaki vizsga és forgalmi engedély-köteles (átírásához érvényes eredetiségvizsgálati határozat is szükséges). Az utánfutók "lepapírozása" pontosan ugyanolyan bonyolult folyamat, mint egy motoré, vagy egy autóé, mert az egész ügymenet lépésről lépésre ugyanaz!

                jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Van ezeknek valami 'alvázszámuk', vagy bármi azonosítójuk, ami alapján el lehetne indítani a lepapírozás bonyolult, körülményes és nehézkes folyamatát a KEKKH-nál?
                Igen, van alvázszámuk (erről a többiek több információval rendelkeznek), de a közlekedési nyilvántartásban alvázszám alapján nem kereshetők a járművek. Mivel viszont ezek az utánfutók már újkorukban is forgalmi engedély- és rendszámkötelesek voltak, az egykori rendszámuk alapján (ami szerencsés esetben ott díszeleg az utánfutó hátulján) van esély a tulajdonos felkutatására, és a tulajdonosi lánc tisztázására. Bővebben >> itt << olvashatsz az ilyen ügyekről.

                Szokás szerint felhívom azonban a figyelmedet, hogy az okmányok nélküli járművek (utánfutók) vásárlása igencsak rizikós vállalkozás. Egyrészt, mivel nem lehetsz bizonyos a jármű előéletéről (ne hanyagoljuk el ezt a szempontot sem), másrészt pedig (ha forgalomba helyezési célokkal vennéd) sajnos sok esetben - ha egyáltalán lehetséges - sokkal többe kerül a forgalomba helyezése, mint egy papírokkal rendelkezőnek. Csak akkor vágj bele, ha van elég pénzed és időd egy ilyen zsákbamacskához (bár siker esetén a díj és a sikerélmény is kárpótol).
                sricsi70 kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szia Zoli!



                  Nem, sajnos valóban nem úgy működik, hiszen az oldalkocsi egy felszerelhető kiegészítő, míg az utánfutó műszaki vizsga és forgalmi engedély-köteles (átírásához érvényes eredetiségvizsgálati határozat is szükséges). Az utánfutók "lepapírozása" pontosan ugyanolyan bonyolult folyamat, mint egy motoré, vagy egy autóé, mert az egész ügymenet lépésről lépésre ugyanaz!



                  Igen, van alvázszámuk (erről a többiek több információval rendelkeznek), de a közlekedési nyilvántartásban alvázszám alapján nem kereshetők a járművek. Mivel viszont ezek az utánfutók már újkorukban is forgalmi engedély- és rendszámkötelesek voltak, az egykori rendszámuk alapján (ami szerencsés esetben ott díszeleg az utánfutó hátulján) van esély a tulajdonos felkutatására, és a tulajdonosi lánc tisztázására. Bővebben >> itt << olvashatsz az ilyen ügyekről.

                  Szokás szerint felhívom azonban a figyelmedet, hogy az okmányok nélküli járművek (utánfutók) vásárlása igencsak rizikós vállalkozás. Egyrészt, mivel nem lehetsz bizonyos a jármű előéletéről (ne hanyagoljuk el ezt a szempontot sem), másrészt pedig (ha forgalomba helyezési célokkal vennéd) sajnos sok esetben - ha egyáltalán lehetséges - sokkal többe kerül a forgalomba helyezése, mint egy papírokkal rendelkezőnek. Csak akkor vágj bele, ha van elég pénzed és időd egy ilyen zsákbamacskához (bár siker esetén a díj és a sikerélmény is kárpótol).
                  Rendben, értem. Köszönöm a segítséget. Közben eszembe jutott, hogy akitől a motort 'kaptam' (mert valójában cseréltünk, de nem ez a lényeg), azt mondta, hogy ha eljutottam oda, hogy fel van újítva a motor, akkor tud hozzá adni egy Kulit is. Azt hogy ez sajátja-e, vagy csak tud valakinél egyet, vagy hogy mennyiért is adná pontosan, meg hogy papíros-e akkor mindjárt meg sem kérdeztem tőle, annyira izgatott voltam a motor miatt. Meg akkor még nem volt betervezve, hogy esetleg egyszer valóban szeretnék majd egy Motorkulit. Sőt, azóta már (én is) eljátszottam a gondolattal, hogy ha már csinálom, akkor csináljam nagyban és miért ne lenne oldalkocsis-kulis veteránmotorom. De utánaolvastam itta fórumon és megtaláltam rá a választ (mielőtt én is feltettem volna kérdésként), hogy a jelenlegi jogszabályok szerint ez nem lehetséges.
                  Ennek ellenére a Motorkuliról nem tettem le és fel is keresem majd az előző tulajt, hogy akkor mi is a helyzet azzal a kulival. Remélem azzal minden rendben.

                  Komment


                    #39
                    Békés boldog karácsonyt mindenkinek!!!

                    Komment


                      #40

                      Komment


                        #41
                        Szervusztok . Valakinek kerestem adatokat és képeket motorhoz és emlékeztem , hogy oldalkocsi felfogatási kérdések merültek fel mostanában. Ezeket találtam , valaki esetlegesen használni tudja , akkor annak örülök . Üdvözlettel .

                        Click image for larger version

Name:	NSU , oldalkocsi 004.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	129596 Click image for larger version

Name:	NSU , oldalkocsi 005.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	129597 Click image for larger version

Name:	NSU , oldalkocsi 006.jpg
Views:	1
Size:	191.0 KB
ID:	129598
                        Remélem szerzői jogokat nem sértek.
                        barna és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Üdv!

                          Egy olyan kérdésem volna azoktól akik már közlekedtek motorkulival, hogy mennyire biztoságos vele motorozni, birja-e a 80 -90 km/h tempót , mert én is most szeretnék beszerezni és azt hallottam, nagyon berázhat ha egy kicsit is gyorsabban megyünk vele!Mennyire igaz ez??

                          Komment


                            #43
                            Szervusz . A hatályos jogszabály szerint az mkp + utánfutó járműszerelvénynek minősül , így az alábbi " sebességhatárok " vonatkoznak rá : autópálya 80 km/ óra , egyéb lakott területen kívüli úton 70 km/ óra, lakott területen 50 km/ óra. Magam nem vontattam még ilyen jellegű " járműszerelvényt ", de gondolom itt is fontos a kapcsolási magasság , a szállítandó tárgyak súly szerinti elhelyezése . A feltett kérdések / totya20 / óvatos emberre vallanak , aki nem szeretne " vakon " belemenni olyasmibe , amit veszélyesnek itél. Akinek gyakorlati tapasztalata van, kérem ossza meg velünk.Üdvözlettel és köszönettel.
                            korompaiistvan, -t5- és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Meg ugye milyen tipusu mkp (tartós 80-90km/h) hány kg, utassal vagy anélkül.....?De ha müszakilag (kuli felnije,csapágya,kapcsolószerkezet,egyenesfutás....stb)tökéletes akkor sok örömet tud okozni egy kuli-mert belefér minden!
                              -t5- és kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                totya20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                mennyire biztonságos vele motorozni, bírja-e a 80 -90 km/h tempót
                                Szia!

                                Mivel a motorkulival megváltozik a motorod súlypontja, vezethetősége, sőt a megállás is hosszabb utat kíván, én azt javaslom ne mindjárt a 90-es tempót feszegesd. Próbálgasd, kanyarodj - fékezz, tehát közlekedj, aztán majd rá érzel a lényegre magadtól is! Szerintem nagyon jó húzni a kulit, de pl. egészen másképp viselkedik, ha meg van pakolva és mikor üres. Ezt ki kell tapasztalnod, mert senki nem vezet egyformán, hiába mondom Neked, hogy én nem merem húzni csak 50-nel, kiröhögsz!
                                Mikor én oldalkocsit tettem a motorom mellé és az első köreimet próbálgattam még most is látom a fiaimat pörögni a hátukon a röhögéstől, mert egyenesen nem tudtam vele menni, a kanyarodásról nem is beszélve! Ez azóta bizony megváltozott és szerintem jól bele jöttem a "oldalkocsizásba", úgyhogy már nem is húzom a kulit!
                                soveny, sricsi70 és kedvelte ezt.
                                A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X