-t5- eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Motorkuli, Duna oldalkocsi, Pille
Collapse
X
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs ez vonatkozott a gyári új szerelvényekre is? Tehát a gyárban beállították a megfelelő hosszra, lefényezték és semmit nem kellett finomhangolni összeépítéskor?
A gyárbeli technológiára 'nem emlékszem', de ha én lettem volna a helyükben, beledobok az egységcsomagba egy 5 grammos tubus javítószínt, "oszt jó napot"!
A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 2 likes
Komment
-
Üdv Mindenkiinek!
Van most itt a Veteránaprón 1-2 Motorkuli, de sajnos papírok nélküliek. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e gondolkozni ezek megvételén, vagy ugyanolyan körülményes (vagy szinte a lehetetlennel egyenlő) a lepapírozásuk, mint egy papír nélküli motornak. Van ezeknek valami 'alvázszámuk', vagy bármi azonosítójuk, ami alapján el lehetne indítani a lepapírozás bonyolult, körülményes és nehézkes folyamatát a KEKKH-nál? Gondolom ez nem olyan mint az oldalkocsi, hogy csak veszek egyet és összevizsgáztatom a motorral?
Amióta megvan a Pannoniám, azóta gondolkozok egy hozzá 'járó' utánfutón. Sajnos eddig összesen csak 3-at, vagy 4-et találtam (Pilléből meg egyet sem), de sajnos minddel az volt a probléma, hogy papírok nélküliek voltak.
Üdvözlettel: Zoli
Komment
-
Szia Zoli!
jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseérdemes-e gondolkozni ezek megvételén, vagy ugyanolyan körülményes (vagy szinte a lehetetlennel egyenlő) a lepapírozásuk, mint egy papír nélküli motornak. Gondolom ez nem olyan mint az oldalkocsi, hogy csak veszek egyet és összevizsgáztatom a motorral?
jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVan ezeknek valami 'alvázszámuk', vagy bármi azonosítójuk, ami alapján el lehetne indítani a lepapírozás bonyolult, körülményes és nehézkes folyamatát a KEKKH-nál?
Szokás szerint felhívom azonban a figyelmedet, hogy az okmányok nélküli járművek (utánfutók) vásárlása igencsak rizikós vállalkozás. Egyrészt, mivel nem lehetsz bizonyos a jármű előéletéről (ne hanyagoljuk el ezt a szempontot sem), másrészt pedig (ha forgalomba helyezési célokkal vennéd) sajnos sok esetben - ha egyáltalán lehetséges - sokkal többe kerül a forgalomba helyezése, mint egy papírokkal rendelkezőnek. Csak akkor vágj bele, ha van elég pénzed és időd egy ilyen zsákbamacskához (bár siker esetén a díj és a sikerélmény is kárpótol).sricsi70 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia Zoli!
Nem, sajnos valóban nem úgy működik, hiszen az oldalkocsi egy felszerelhető kiegészítő, míg az utánfutó műszaki vizsga és forgalmi engedély-köteles (átírásához érvényes eredetiségvizsgálati határozat is szükséges). Az utánfutók "lepapírozása" pontosan ugyanolyan bonyolult folyamat, mint egy motoré, vagy egy autóé, mert az egész ügymenet lépésről lépésre ugyanaz!
Igen, van alvázszámuk (erről a többiek több információval rendelkeznek), de a közlekedési nyilvántartásban alvázszám alapján nem kereshetők a járművek. Mivel viszont ezek az utánfutók már újkorukban is forgalmi engedély- és rendszámkötelesek voltak, az egykori rendszámuk alapján (ami szerencsés esetben ott díszeleg az utánfutó hátulján) van esély a tulajdonos felkutatására, és a tulajdonosi lánc tisztázására. Bővebben >> itt << olvashatsz az ilyen ügyekről.
Szokás szerint felhívom azonban a figyelmedet, hogy az okmányok nélküli járművek (utánfutók) vásárlása igencsak rizikós vállalkozás. Egyrészt, mivel nem lehetsz bizonyos a jármű előéletéről (ne hanyagoljuk el ezt a szempontot sem), másrészt pedig (ha forgalomba helyezési célokkal vennéd) sajnos sok esetben - ha egyáltalán lehetséges - sokkal többe kerül a forgalomba helyezése, mint egy papírokkal rendelkezőnek. Csak akkor vágj bele, ha van elég pénzed és időd egy ilyen zsákbamacskához (bár siker esetén a díj és a sikerélmény is kárpótol).
Ennek ellenére a Motorkuliról nem tettem le és fel is keresem majd az előző tulajt, hogy akkor mi is a helyzet azzal a kulival. Remélem azzal minden rendben.
Komment
-
ApaE
-
-
Szervusz . A hatályos jogszabály szerint az mkp + utánfutó járműszerelvénynek minősül , így az alábbi " sebességhatárok " vonatkoznak rá : autópálya 80 km/ óra , egyéb lakott területen kívüli úton 70 km/ óra, lakott területen 50 km/ óra. Magam nem vontattam még ilyen jellegű " járműszerelvényt ", de gondolom itt is fontos a kapcsolási magasság , a szállítandó tárgyak súly szerinti elhelyezése . A feltett kérdések / totya20 / óvatos emberre vallanak , aki nem szeretne " vakon " belemenni olyasmibe , amit veszélyesnek itél. Akinek gyakorlati tapasztalata van, kérem ossza meg velünk.Üdvözlettel és köszönettel.korompaiistvan, -t5- és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
totya20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemennyire biztonságos vele motorozni, bírja-e a 80 -90 km/h tempót
Mivel a motorkulival megváltozik a motorod súlypontja, vezethetősége, sőt a megállás is hosszabb utat kíván, én azt javaslom ne mindjárt a 90-es tempót feszegesd. Próbálgasd, kanyarodj - fékezz, tehát közlekedj, aztán majd rá érzel a lényegre magadtól is! Szerintem nagyon jó húzni a kulit, de pl. egészen másképp viselkedik, ha meg van pakolva és mikor üres. Ezt ki kell tapasztalnod, mert senki nem vezet egyformán, hiába mondom Neked, hogy én nem merem húzni csak 50-nel, kiröhögsz!
Mikor én oldalkocsit tettem a motorom mellé és az első köreimet próbálgattam még most is látom a fiaimat pörögni a hátukon a röhögéstől, mert egyenesen nem tudtam vele menni, a kanyarodásról nem is beszélve! Ez azóta bizony megváltozott és szerintem jól bele jöttem a "oldalkocsizásba", úgyhogy már nem is húzom a kulit!A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
Komment