ApaE eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Különösen jó lenne egy magasságadat is, esetleg ha valaki rendelkezik adattal az összeépített hagyományos csapágy pontos magasságáról az is megtenné, mert ekkora külső méretben ~14mm magasságtól kezdődnek a kúpos csapágyak, viszont a kormánytengelyünk hossza nem túl nagy ráhagyással készült...

Majd azt követően az alsó villakiflit, régi golyóscsapágyakat, és az új kúpgörgős csapágyakat elvittem egy közeli esztergályoshoz, hogy az új csapágy közepét passzentosra köszörülje a villatengelyhez, a külső gyűrűt pedig köszörülje egészre, az az 50mm-re. Sajna az esztergályos elfoglaltsága miatt közel 2hónapot kellett várnom, és amikor végre kézhez kaptam, akkor közölte velem, hogy csak esztergálni tudta, mert nem tudta befogni a köszörűbe és a külső gyűrűket nem egészre, hanem a régi csapágyak külső átmérője alapján az egyiket 50,03mm-re a másikat pedig kb. 50,04-50,08mm-re. A Pannóniám kormánycsapágyfészke, teljesen makulátlan és nem szeretném szétbarmolni, ezért kérdésem következő lenne, hogyha esztergálva lettek a csapágyak, és nem egész, hanem 0,03-0,08mm-rel nagyobbra lettek méretezve a csapágyak külső mérete, akkor nem e fognak a későbbiek során kárt csinálni a csapágyfészekben?
(bocsánat a szóismétlésért
Komment