Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia P10 csapágyak

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyon sokat segítenél, ha megadnád a gyártót, méretet, és a beszerzési forrást.
    Tényleg segítség lenne, mert hiába néztem át sok katalógust (az egyik hirdetőnél KML nevű gyártó dobozát láttam, az ő katalógusukat is megkerestem), de semmi. Olyan tippet kaptam, hogy valamelyik Fiesta vagy XR Ford hátsó kerékcsapágya pont stimmelne, de annak a méretét sem sikerült eddig megtudni...

    Különösen jó lenne egy magasságadat is, esetleg ha valaki rendelkezik adattal az összeépített hagyományos csapágy pontos magasságáról az is megtenné, mert ekkora külső méretben ~14mm magasságtól kezdődnek a kúpos csapágyak, viszont a kormánytengelyünk hossza nem túl nagy ráhagyással készült...
    OdinHEM és kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #17

      Komment


        #18
        Azt hiszem nekem a KML csapágy volt, bár nem vagyok benne biztos.Miskolcon vettem az Újgyőrin a FAG csapágyboltba a gyári méret alapján kereste ki az eladó,csak megmondtam neki hogy collos méretű csapágyak közt kell nézni mert csak úgy van méret.Egyébként valahol itt a fórumon még font van ennek a csapágynak kódja is,ha jól emlékszem én is itt találtam meg.




        Az sem volt pontos méret, de nekem meg egy haveromnak is passzolt minden méret átalakítás nélkül 1-2 tized volt a méretekben,ennyi méreteltérés nem mérvadó.Vegyétek meg azt ami a legközelebbi a gyári mérethez,és jó lesz!




        Ja, a magassága több mint a gyári méret de ez sem számít csak kb 2mm-rel feljebb kerül a kormánykifli!
        Remélem tudtam segíteni!
        kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jún. 16, 00:32.
          ptm004, soveny és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Szerintem te is próbáld meg előbb betenni én azt mondom, hogy be fog menni ha mégsem akkor marad a köszörülés,de az én vázamnak nem hiszem hogy ki volt verődve a csapágy helye (a gyári is passzosan illeszkedett,szemmel látható sérülés nem vot rajta).A csapágygyűrűt sem "bevertem" gumikalapáccsal finoman ütögettem és bement.A magassággal kapcsolatban annyi mint már írtam nem számít ha magasabb (miliméterek sem) csak annyi változik hogy x miliméterrel feljebb kerül a felső kormánykifli,észre sem fogod venni ezt a változást.

            Komment


              #21
              Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jún. 21, 07:15. Oka: elütések

              Komment


                #22
                OK! Én is műszaki ember vagyok,és én sem gányolok,de jobb szeretem minnél egyszerűbben megoldani a dolgokat,persze csak ha jó úgy. !!!!Félreértés ne essék amit leírtál az tökéletesen igaz és szakszerű!!!!

                Komment


                  #23
                  Attached Files
                  Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jún. 23, 23:21. Oka: kiemelések

                  Komment


                    #24
                    Huh, nem volt egyszerű visszatalálnom erre a témára.
                    Tagnap sikeresen behúztam a kúpgörgős csapágyakat a váznyakba, fórumtársunk gépparkjának és türelmének hála csinos kis célszerszámot vetettem be. (szükség volt rá, mert a csapágycsésze alacsonyabb mint a villanyakban lévő mélyedés, és hidegvágóval beütögetni - még a hideg is kiráz - nem volt szívem)

                    Click image for larger version

Name:	DSC_0357.jpg
Views:	1
Size:	103.4 KB
ID:	133313
                    Még pecsétet is kaptam!

                    Komment


                      #25

                      Komment


                        #26

                        Komment


                          #27
                          Üdv.!

                          Én is belebonyolódtam Pannónia kormánycsapágyazásnak kúpgörgősre való átalakításába. Csapágyboltban vásároltam egy 2db Koyo kúpgörgős csapágyat collos méretben( kb. 2300Ft/db), mert nem akartam kísérletezni kínai csapágyakkal. Na eddig nem is volt problémám. Majd azt követően az alsó villakiflit, régi golyóscsapágyakat, és az új kúpgörgős csapágyakat elvittem egy közeli esztergályoshoz, hogy az új csapágy közepét passzentosra köszörülje a villatengelyhez, a külső gyűrűt pedig köszörülje egészre, az az 50mm-re. Sajna az esztergályos elfoglaltsága miatt közel 2hónapot kellett várnom, és amikor végre kézhez kaptam, akkor közölte velem, hogy csak esztergálni tudta, mert nem tudta befogni a köszörűbe és a külső gyűrűket nem egészre, hanem a régi csapágyak külső átmérője alapján az egyiket 50,03mm-re a másikat pedig kb. 50,04-50,08mm-re. A Pannóniám kormánycsapágyfészke, teljesen makulátlan és nem szeretném szétbarmolni, ezért kérdésem következő lenne, hogyha esztergálva lettek a csapágyak, és nem egész, hanem 0,03-0,08mm-rel nagyobbra lettek méretezve a csapágyak külső mérete, akkor nem e fognak a későbbiek során kárt csinálni a csapágyfészekben?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Retroo; 2012 nov. 20, 03:01.

                          Komment


                            #28
                            Van egy elavult,de olcsóbb módszer,ami persze nem ilyen tökéletes.
                            A régi csapágycsészéket fel kell szabályozni én rádiuszkéssel csináltam,és kerékpárkosarakból kiszedet golyókkal raktam össze.Egyértelműen a kupgőrgős jobb lenne,de a csapágybolt 30 a köszötügép100km-re van legközelebb.
                            És ha én motorozni akarok akkor mindent megteszek,hogy mehessek,nem várok köszörüsre,postára.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Még pecsétet is kaptam!
                              ...azt montad , van menetes szárad----miaz a malteros sz@r ? hozd át és átvágom --ne hulljon már belőle a .....amikor csinálod (bocsánat a szóismétlésért )

                              Komment


                                #30

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X