Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ambika dugattyú

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szervusztok. Van egy dugattyús " szakirodalmam " - 1947 -ben készült és 48 oldalas - , aminek néhány oldalát megosztom Veletek - a teljesség igénye nélkül. Az előbbiekben felmerült kérdések közül néhányra talán választ kapunk. Üdvözlettel.

    Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 001.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	130690 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 002.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	130691 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 003.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	130692 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 004.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	130693 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 005.JPG
Views:	1
Size:	183.8 KB
ID:	130694 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 006.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	130695 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 007.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	130696 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 008.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	130697 Click image for larger version

Name:	Dugattyúk 009.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	130698
    Titus, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      barna kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Azért azt gondoltam hogy "átjön "az irónia a válaszomból!?---ApaE
        kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          PancsiT1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Tartósság szempontjából értem.






          Igen azért is nyitottam ezt a témát mert más dugattyú nem volt a boltban, és nem olyan jókat hallottam az Ambikáról.
          Egyébként hasonló ez a dugattyú az ilyen afféle "tájváni" dugattyúkhoz?
          PancsiT1, van már tapasztalatod az ambikáról?
          Sok rosszat hallottál róla, de milyet tudsz mondani?

          Komment


            #20
            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            PancsiT1, van már tapasztalatod az ambikáról?
            Sok rosszat hallottál róla, de milyet tudsz mondani?
            Most így pár hónap járatás után így meg vagyok vele nagyon elégedve!
            Nem gondoltam volna hogy egy ilyen dugó így bírja.

            Komment


              #21
              Ezt örömmel olvasom, mert én is ilyennel fogom összerakni a blokkot.

              Komment


                #22
                Akkor kevésbé nagy örömmel és nem olvasom, hanem írnám az Ambika tapasztalataimat...
                "Az ember", mikor odaadtam a hengert fúrásra dugattyúval együtt, akkor azt megmérte és 8 századdal volt kisebb a kívánt 69,0 furatnál, ami a dugattyú tetejébe van beütve. Mondjuk ez az illesztési hézag nem épp kicsi, de a megszorulás így talán jobban elkerüli. Felfúrta 69-re a hengert és a szettben kapott dugattyúgyűrűk végei éppen összeértek, ha beleraktam és ki kellett reszelnem 2 tizedre. Eddig OK, bíztam abban, hogy az egy helyen, egy szettbe készített gyűrűk passzolni fognak a dugattyúhoz, összeraktam a blokkot vele és mikor meglett a berúgókar a krómozásból, akkor nagy várakozásokkal raktam a "próbavázamba", hogy halljam pöfögni.
                Gyertya nélkül, kiakasztott szivatóval átforgattam a motort jópárszor és utána első rúgásra ketyegett is, de az első ütemektől kezdve a fülemnek valami borzalmas csörömpöléssel. Hajtókar alsó szem perselyezve új csappal és görgős kosárral összerakva, felül új bronzpersely, a csapszegfurat géppel tökéletesen megmunkálva és illesztve, dugattyúhézag ugye az előírt, előgyújtást mértem, gondoltam más nem lehet csak a dugattyúgyűrűk.
                A blokkot kiszereltem és feltettem a satupadra, mikor a lendkereket éppencsak előre-hátra megmozgattam, lehetett hallani a kattogást a hengerből. Éppen akkor a legjobban, mikor a gyűrűk az átömlő rések fölött voltak már.
                Ha jobban megnézem ezeket a gyűrűket, elég hitvány lágy anyagúnak tűnnek, méretben pedig egyszerűen lógnak a gyűrűhornyokban. Felmerült még, hogy más gyűrűkkel kéne megpróbálni, van gyárim? ebben a túlméretben, de az indiai keskenyebb és ennek megfelelően kevésbé mélyek a beszúrások a dugattyúban. 2,75 mm a gyári és 2,5 az indiai, ha berakom őket a hengerbe, akkor a belső átmérőjük 63,5 ill. 64 mm. Ez azért már úgy gondolom sok és ha beszerelném nem saját gyűrűkkel, akkor melegen a hengerfal és a dugattyú közé szorulnának, pedig egyébként úgy tűnik, ez a gyűrű nem lógna függőleges irányban.
                Remélem van értelme a zagyvaságaimnak, a lényeg hogy van egy dugattyú, ami esetleg még használható lenne, de a saját gyűrűi hitványak, más gyűrűvel pedig nem használható.
                Kb. 10 perces járatás után így került a komplett szett nyugdíjazásra...
                Che és TLF65 kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  csak annyit kérdeznék, hogy egy szakértő, "ránézésre" egy dugóról megtudja állapítani hogy "gyári"-e? és ha nem akkor jó, avagy rossz minőségű "kisipari" munka? mert nekem van egy "origin" ha jól emlékszem alapméretű, (utána nézek mert tuti bele van ütve a méret a tetejébe...) és ezt még 1986-ban vásároltam Miskolcon - ha jól emlékszem- egy motoros boltban...

                  tényleg ahogy valaki mondta volt "hörcsögölési" szándékból....

                  Komment


                    #24
                    Nem kell ahhoz szakértőnek lenni.
                    Legalábbis én nem vagyok, de meg lehet azt állapítani ha az ember látott már különféléket. Amivel találkoztam és gyári, annak a tetején a beütés a névleges mérettől való eltérést tartalmazza században, ahogy a hengeren is. 0, -1, -2, +1, +2, ilyenek. A hengert és dugattyút ezek alapján párosították és szerelték. Van még ötszögletű MEO beütés is rajtuk.
                    A gyári dugattyúban rézből vannak a biztosítóstiftek a gyűrűhornyokban, kopnak is rendesen, kisipariban ma már ilyet nem használnak.
                    És amit még megfigyeltem, hogy a gyári dugattyúknál nagyobb a felső gyűrűhorony pereme és a dugattyúperem közötti távolság általában.
                    TLF65 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Hello nekem személy szerint MZ ETZ 250 és MZ TS 125 nél volt szerencsétlenségem találkozni AMBIKA dugattyúval és a tapasztalat az lett hogy kb 1-2 üzemóra után csörög de nagyon és kattog is.Simsonnál sem vált be ellenben a Sajtos féle dugattyúkkal amik a komolyabb tuningot is bírják és elég precízen vannak kialakítva mind csapszeg mind maga a dugattyún feltüntetett méretet tekintve.

                      Komment


                        #26
                        Ha ilyen sok a panasz az ambikára, akkor miért veszik? olyan olcsó?

                        Komment


                          #27

                          Komment


                            #28
                            A környékünkön sokan akik pl simsont használnak munkábajárásra egyszerűen nem is tudják hogy lehet jobb dugattyút is kapni megfizethető áron,aki meg fúrja és hónolja a hengereket próbálja alacsonyan tartani az árakat és Ambika dugattyúhoz fúrja a hengereket.A vevők meg beletörődnek hogy csörög de legalább megy.Én személy szerint saját dugattyút szoktam vinni és ahhoz illeszti a hengert.Így maga a fúrás hónolás 3000 Forint.

                            Komment


                              #29
                              Ambikánál szerintem a hőkezelést csinálják AS szabvány szerint, ez okozza a minőségbeli szórást. Be kell dobni 2 órára a sütőbe 200-220 fokra, majd hagyni kihülni, és utána hozzá fúrni a hengert.

                              Komment


                                #30
                                Szerintem pedig a falvastagság , és az anyagminőségnek, kialakításnak nem az éppen legmegfelelőbb külső geometria ... Talán a gyártás kezdetén készült darabok, az öntőforma "használatlansága" miatt még az adott geometriával megfelelt a vizsgálatoknak ! Természetesen a rossz karburálás okozta hibákért ne okoljuk az adott gyártmányt , de az tény , hogy sok ismerős az általa használt AMBIKA dugót, rossz választásnak mondta , és nem csak pannónia motorokban (amit előszeretettel mondanak ragadásra hajlamosnak , főleg a korai tipusokat ...) hanem más, elsősorban "keleteurópai" motorokban, ahol szintén a ragadást és a járatást követő zajos üzemet jelölték meg hibának .Egyébként ezek a problémák más gyártmányú , esetleg gyári alkatrész beépítésével nem jelentkeztek ! "Ezen tények tudatában" és az adott termék megvizslatását követően alakult ki bennem a korábban vázolt gondolat , a hibára vonatkozóan . Továbbá ha jól mértem a túlméretes darabokat szintén ugyanazzal (a kopott) öntőformával készítik , ami a falvastagság , tömeg növekedését és a nagyobb nem homogén hőtágulást hozza magával . Tudtommal a gyári dugóknál az azonos falvastagságra törekedtek (kb 2.5 mm )a túlméretes alkatrészek esetén is , így a forma is különböző lehetett(de ez csak egy teória, tőlem okosabbak majd cáfolják vagy erősítik ). Egyébként elsősorban ,- a hazai dugók közül -, a szegedit részesítem előnyben az egyhengeres pannóniáknál , még eddig nem ragadt egy sem . (méretét tekintve a P12 -vel egyezik ,2mm -el rövidebb a szoknyája ha jól mértem , csapszegmagasság stimmel)Bár szűkebb pátriámban akad szintén gyártó , de a korábban már vázolt bajok miatt nem bízom benne. Ja és egy kérdés , ha az adott hőfokra melegítem majd hagyom kihűlni az nem csak feszültségmentesítés ?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X