Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ambika dugattyú
Collapse
X
-
PancsiT1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTartósság szempontjából értem.
Igen azért is nyitottam ezt a témát mert más dugattyú nem volt a boltban, és nem olyan jókat hallottam az Ambikáról.
Egyébként hasonló ez a dugattyú az ilyen afféle "tájváni" dugattyúkhoz?
Sok rosszat hallottál róla, de milyet tudsz mondani?
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePancsiT1, van már tapasztalatod az ambikáról?
Sok rosszat hallottál róla, de milyet tudsz mondani?
Nem gondoltam volna hogy egy ilyen dugó így bírja.
Komment
-
Akkor kevésbé nagy örömmel és nem olvasom, hanem írnám az Ambika tapasztalataimat...
"Az ember", mikor odaadtam a hengert fúrásra dugattyúval együtt, akkor azt megmérte és 8 századdal volt kisebb a kívánt 69,0 furatnál, ami a dugattyú tetejébe van beütve. Mondjuk ez az illesztési hézag nem épp kicsi, de a megszorulás így talán jobban elkerüli. Felfúrta 69-re a hengert és a szettben kapott dugattyúgyűrűk végei éppen összeértek, ha beleraktam és ki kellett reszelnem 2 tizedre. Eddig OK, bíztam abban, hogy az egy helyen, egy szettbe készített gyűrűk passzolni fognak a dugattyúhoz, összeraktam a blokkot vele és mikor meglett a berúgókar a krómozásból, akkor nagy várakozásokkal raktam a "próbavázamba", hogy halljam pöfögni.
Gyertya nélkül, kiakasztott szivatóval átforgattam a motort jópárszor és utána első rúgásra ketyegett is, de az első ütemektől kezdve a fülemnek valami borzalmas csörömpöléssel. Hajtókar alsó szem perselyezve új csappal és görgős kosárral összerakva, felül új bronzpersely, a csapszegfurat géppel tökéletesen megmunkálva és illesztve, dugattyúhézag ugye az előírt, előgyújtást mértem, gondoltam más nem lehet csak a dugattyúgyűrűk.
A blokkot kiszereltem és feltettem a satupadra, mikor a lendkereket éppencsak előre-hátra megmozgattam, lehetett hallani a kattogást a hengerből. Éppen akkor a legjobban, mikor a gyűrűk az átömlő rések fölött voltak már.
Ha jobban megnézem ezeket a gyűrűket, elég hitvány lágy anyagúnak tűnnek, méretben pedig egyszerűen lógnak a gyűrűhornyokban. Felmerült még, hogy más gyűrűkkel kéne megpróbálni, van gyárim? ebben a túlméretben, de az indiai keskenyebb és ennek megfelelően kevésbé mélyek a beszúrások a dugattyúban. 2,75 mm a gyári és 2,5 az indiai, ha berakom őket a hengerbe, akkor a belső átmérőjük 63,5 ill. 64 mm. Ez azért már úgy gondolom sok és ha beszerelném nem saját gyűrűkkel, akkor melegen a hengerfal és a dugattyú közé szorulnának, pedig egyébként úgy tűnik, ez a gyűrű nem lógna függőleges irányban.
Remélem van értelme a zagyvaságaimnak, a lényeg hogy van egy dugattyú, ami esetleg még használható lenne, de a saját gyűrűi hitványak, más gyűrűvel pedig nem használható.
Kb. 10 perces járatás után így került a komplett szett nyugdíjazásra...
- 2 likes
Komment
-
csak annyit kérdeznék, hogy egy szakértő, "ránézésre" egy dugóról megtudja állapítani hogy "gyári"-e? és ha nem akkor jó, avagy rossz minőségű "kisipari" munka? mert nekem van egy "origin" ha jól emlékszem alapméretű, (utána nézek mert tuti bele van ütve a méret a tetejébe...) és ezt még 1986-ban vásároltam Miskolcon - ha jól emlékszem- egy motoros boltban...
tényleg ahogy valaki mondta volt "hörcsögölési" szándékból....
Komment
-
Nem kell ahhoz szakértőnek lenni.
Legalábbis én nem vagyok, de meg lehet azt állapítani ha az ember látott már különféléket. Amivel találkoztam és gyári, annak a tetején a beütés a névleges mérettől való eltérést tartalmazza században, ahogy a hengeren is. 0, -1, -2, +1, +2, ilyenek. A hengert és dugattyút ezek alapján párosították és szerelték. Van még ötszögletű MEO beütés is rajtuk.
A gyári dugattyúban rézből vannak a biztosítóstiftek a gyűrűhornyokban, kopnak is rendesen, kisipariban ma már ilyet nem használnak.
És amit még megfigyeltem, hogy a gyári dugattyúknál nagyobb a felső gyűrűhorony pereme és a dugattyúperem közötti távolság általában.TLF65 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Hello nekem személy szerint MZ ETZ 250 és MZ TS 125 nél volt szerencsétlenségem találkozni AMBIKA dugattyúval és a tapasztalat az lett hogy kb 1-2 üzemóra után csörög de nagyon és kattog is.Simsonnál sem vált be ellenben a Sajtos féle dugattyúkkal amik a komolyabb tuningot is bírják és elég precízen vannak kialakítva mind csapszeg mind maga a dugattyún feltüntetett méretet tekintve.
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
A környékünkön sokan akik pl simsont használnak munkábajárásra egyszerűen nem is tudják hogy lehet jobb dugattyút is kapni megfizethető áron,aki meg fúrja és hónolja a hengereket próbálja alacsonyan tartani az árakat és Ambika dugattyúhoz fúrja a hengereket.A vevők meg beletörődnek hogy csörög de legalább megy.Én személy szerint saját dugattyút szoktam vinni és ahhoz illeszti a hengert.Így maga a fúrás hónolás 3000 Forint.
Komment
-
Szerintem pedig a falvastagság , és az anyagminőségnek, kialakításnak nem az éppen legmegfelelőbb külső geometria ... Talán a gyártás kezdetén készült darabok, az öntőforma "használatlansága" miatt még az adott geometriával megfelelt a vizsgálatoknak ! Természetesen a rossz karburálás okozta hibákért ne okoljuk az adott gyártmányt , de az tény , hogy sok ismerős az általa használt AMBIKA dugót, rossz választásnak mondta , és nem csak pannónia motorokban (amit előszeretettel mondanak ragadásra hajlamosnak , főleg a korai tipusokat ...) hanem más, elsősorban "keleteurópai" motorokban, ahol szintén a ragadást és a járatást követő zajos üzemet jelölték meg hibának .Egyébként ezek a problémák más gyártmányú , esetleg gyári alkatrész beépítésével nem jelentkeztek ! "Ezen tények tudatában" és az adott termék megvizslatását követően alakult ki bennem a korábban vázolt gondolat , a hibára vonatkozóan . Továbbá ha jól mértem a túlméretes darabokat szintén ugyanazzal (a kopott) öntőformával készítik , ami a falvastagság , tömeg növekedését és a nagyobb nem homogén hőtágulást hozza magával . Tudtommal a gyári dugóknál az azonos falvastagságra törekedtek (kb 2.5 mm )a túlméretes alkatrészek esetén is , így a forma is különböző lehetett(de ez csak egy teória, tőlem okosabbak majd cáfolják vagy erősítik ). Egyébként elsősorban ,- a hazai dugók közül -, a szegedit részesítem előnyben az egyhengeres pannóniáknál , még eddig nem ragadt egy sem . (méretét tekintve a P12 -vel egyezik ,2mm -el rövidebb a szoknyája ha jól mértem , csapszegmagasság stimmel)Bár szűkebb pátriámban akad szintén gyártó , de a korábban már vázolt bajok miatt nem bízom benne. Ja és egy kérdés , ha az adott hőfokra melegítem majd hagyom kihűlni az nem csak feszültségmentesítés ?
Komment
Komment