Sziasztok!Pannónia vázon a vázszám felett van egy nagyjából 1-2 borsószem nagyságú kráteres (sok pici kráterből áll össze) rohadás. Véleményetek szerint ez mennyire javítható? Lehetséges megoldás az ha a sérült részt kifúrom (ha lehetséges, akkor nem át) és hegesztéssel "feltöltöm" a lyukat, amit aztán lecsiszolok?Előre is köszönöm a segítséget!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Rozsda és hegesztés?
Collapse
X
-
Tisztelt Intrepid!
Szerintem lehetséges a hegesztés, sőt muszáj megcsinálni, ha nem akarod, hogy festés után "beszakadjon" a cső, ha mondjuk nekiütődik valami... Eljárást nem tudok ajánlani, mert nem ismerem a Pannónia vázát, de szerintem gond nélkül lehet mondjuk CO-val hegeszteni, de előtte érdemes kifúrni, kivágni a szétrohadt területet.
Üdv. DCS
- 2 likes
-
Tisztelt DCS!
Köszönöm szépen a segítséget!
Amiről amúgy szó van az ez:
Még épp vásárlás előtt állok, ezért szeretném tisztázni, hogy mik a lehetőségek, mert ettől eltekintve jó "alapnak" tűnik a motor, még akár valami szépet is ki lehetne hozni belőle!
Az is biztos, hogy ez így nem maradhat, ki kell javítani, de a vázból kivágni semmi képen sem akarok, még a kifúrás, esetleg vannak azok a kis csiszoló kövek, amiket fúróba lehet fogni (elnézést, de a pontos nevét nem tudom) azokkal kiköszörülés, majd a lyuk behegesztése, amit eltudnék képzelni...
Komment
-
Üdv!
A képen a hiba nem oxidációnak tűnik, hanem hegesztés során fellépő habosodásnak. A váz szám, viszont nagyon közel van a hibához. Én mindenféleképpen egy szakember véleményét kérném ki, mielőtt hozzákezdenél, mert szerintem a hegesztési varat a vázszám elejét eltünteti. Másik lehetőségként, a KPM véleményét kérném ki, ilyen esetben mi a teendő?
- 4 likes
Komment
-
Nem látszik pontosan mekkora átmérőt kéne kifúrnod ! Valóban közel van a számokhoz ezért veszélyes hegesztéssel feltölteni, mert ha elindul a vélhetően már korrodált lyuk, veszélyben a szám.
Én a következőt csinálnám. Hogy ha pl. egy húszas átmérőjű furat kell, akkor egy azonos méretű gömbagyagból levágnék egy csikket. Ennek a hosszát úgy állítanám be hogy a furatba dugva pont szineljen a váz síkjával, vagy egy picit legyen alatta. Ezután hegeszteném be CO-val és szépen lamellással eldolgoznám.
- 3 likes
Komment
-
Üdv!
Én is valami hasonlót vettem észre a P10-esem vázán. Azért írom, hogy hasonló, mert ez inkább olyan, mintha "kibugyogott" volna a vázból a hegesztés. Furán hangzik, de beszéljenek helyettem a képek:
"Szerencsére" nekem nem a vázszám felőli oldalon vannak ezek a hibák, de minden esetre elég furcsák (főleg, ami a helyüket illeti).
Nekem az a tervem, hogy majd homokszórás után "térképezem fel" a sérülést. De biztos, hogy itt is amit lehet azt feltöltöm valahogy, majd szépen lecsiszolom.Intrepid kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNálam normális a heggesztész. Vagyis a sötétbe úgy tapogattam ki
Lehet ennek az iparosnak mindegy volt. csak nyomta és nyomta.... AS szabványba
Komment
-
Még mielőtt bár mit is tennél javaslom keress fel egy / PL. Eredetiségi vizsgálattal foglalkozó/ szakembert. Javításának módjáról mert ez még bonyodalmat okozhat. A vásárlástól ha más minden rendben van ez ne tántorítson el. Lehetséges, hogy a javításról egy szakembernek kell nyilatkoznia Közjegyző előtt a hitelesség miatt. Énnekem volt ilyen esetem mikor az alvázszám környékén volt rohadás autónál, akkor számla, nyilatkozat volt szükséges.
Komment
Komment