csi22222 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?
Collapse
X
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMegszeretném kérdezni hogy tügörgöböl milyen méret kell a fötengelybe?Esetleg valami othoni kinyomo szerszámot lehet csinálni a kiszedéséhez?Mert a bronzperselyhez már találtam kinyomott meg behuzot a forumon,de ehez nem.
IKO márkájú tűgörgős kosarat javaslok. Vagy 3-4000 Ft/db, de rendkívül tartós. A mérete: 35*42*18. Náluk tudsz rendelni is: HUNGARO-ROLLING Csap
Házilag nem olyan egyszerű, sőt lehetetlen szétnyomni egy főtengelyt. Kell hozzá egy prés, pár tonna terhelhetőséggel. Jó nagy átmérőjű, hosszú, vastagfalú cső. Meg egy nyomótüske. Meg egy vastag, erős lemez, ami a két sonka közé kell behelyezni. Szóval ez nem egyszerű. Vannak felújító szakik, őket kell keresni ez ügyben.
Ahogy korábban nekem is írták, miután kijött a hajtókar meg kell vizsgálni. Belső átmérőt, kopást, stb. Ha necces akkor vagy másik h.kar vagy perselyezés.
Ja még annyit, hogy a tűgörgős kosár és a tűgörgős csapágy nem ugyanaz. Neked az előbbire lesz szükséged. Volt már hogy engem erre akartak rábeszélni.Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2013 nov. 10, 15:55.
- 4 likes
Komment
-
Egyébként ma beálotottam a gyujtást 3.5mm re (valahol olvsatam hogy ennyi kell mert nemtud azonal elégni vagy valami hasonlot) és emiatt lett 3.5.Kiemntem vele 8dl benzinel (szar a blokk már 1 ideje rengeteget eszik a mozgo dugattyu lehet az oka hogy kotyan oldalra)
Ahogy kimentem vele szépen járt kifele megállás nélkül.Ezután leálitottam és nem akart indulni kivettük a gyertyát és szürke volt.Megtakaritottam odébtoltuk beindult és megint ment aztán hirtelen leált 1 nagy lövéssel.De közbe kiis fogyott a benzin.Utána olvsatam a szürke még a türhetö határban van.Megkérdezném hogy attol löhet nagyot hogy már a végét járja a benzinek?Egyébként utána ráztunk bele a tank másik oldalábol és szépen hazament.
Komment
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként utána ráztunk belecsi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés szépen hazament.
- 1 like
Komment
-
Ha elolvastad volna a karbi beállitást olvashattad volna 10-km jó tempó után lehet valamit tudni az állitásról,ez azt jelenti terheléssel legakább negyed óra után piszkálégasd a beállitást de inkáb ne mert össze kellene rázódni a motornak a szerelések után.
Magyarul ne sajnáld az anyagot a gépedtől,ha vársz valamit tőle.!
Rásdásul a pannonia durrogással jelzi a kevés üzemanyagot!!!!Halgass rá!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...és mindenki meg volt elégedve
Komment
-
Kedves Che!
Teljesen egyetértek az általad leírt ék/retesz tengely palástjából való "kiműtésének " módszerével!
Szabadjon egy csekély,de sokszor kipróbált módszert megosztanom mint egy kiegészítésül!
Jómagam többek között diesel porlasztók javítását is végzem,és számtalanszor találkozom a porlasztóházban levő illesztő csapok beszakadásával beletörésével,egyszóval kivehetetlennek tűnik!Ezek a csapok minimum átmérője 1,2mm -maximum átmérője 3mm.Ezeket a csapokat úgy kellene kivenni hogy a porlasztó test lehetőleg a legminimálisabb sérülést szenvedje!A csapot kisebb átmérővel átfúrom hosszában ez nem több 5-6 mm*nél,a fúró átmérőjének megfelelő átmárőjű (csapágyboltban kapható) tűgörgőt beszereztem.Ezt a tűgörgőt lassu hevítéssel kékszínűre "lágyítva"megszüntetve ezzel a ridegségét hogy ne legyen törésre hajlamos.Azt követően enyhén szikadt kenyérbelet helyeztem a furatba,gyakorlatilag teletömtem és a kilágyított tűgörgőt pedig -és ezt elfelejtettem mondani egy mondjuk átmérő 6mm köracél végébe befurva hogy szorosan illeszkedjen a görgő kb 5mm hosszan egy kiütő tüskét készítettem hogy könnyebb legyen a görgőt irányítani.Ha eennek a kiütőnek a végét behelyezem a kenyérbéllel töltött furatba,és határozott közepesen erős kalapácsütésekkel tulajdonképpen az eredeti tüske és a porlasztótest zsákfuratának a furtfeneke közé préselem,ezáltal az eredeti csap a furatból kiemelkedik.Szerintem ha az íves retesz legmélyebb pontjánál tengelyre merőlegesen kifúrjuk pontosabban átfúrjuk a retesz szélességétől kb 1mm-rel kisebb átmérővel,és a furatot teletömjük kenyérbéllel,és a megfelelő kiütő használatával ki tudjuk mozdítani a fészekböl.Ebben az esetben a retesz ismert geometriája miatt nem fog teljesen kipréselődni mert a retesz alatt ha kimozdul akkor a horony mintegy elvezető csatorna ként kivezeti a kenyérbelet és tőbbé már nem feszít de talán segíthet a kimozdításban .Azért is írtam az elején hogy kiegészítésként javaslom a te módszeredhez.Arról nem is beszélve hogy ha az embernek sikerélménye van ez a módszer mindig mosolyt fakaszt az arcokra!
Elnézést ha túl részletesre vagy hosszúra sikeredett ez a leírás,de ha esetleg mosolyt sikerűl fakasztani valakinek az arcára ezzel,már megérte!
Üdvözlettel:CsabeeUtoljára szerkesztve a következő által: csabee; 2014 júl. 20, 22:05.
- 4 likes
Komment
-
mateapu
Szóval,finoman lereszeled,megkeresed a stift közepét,bepontozod és belefusz egy M3-mm-es menetet belehajtassz egy csavart és harapófogóval vagy szeghuzóval finoman kiemeled
Most jártam úgy a Pannónia főtengely primer lánckerék oldali íves retesszel (ékkel), hogy megmakacsolta magát, nem tudtam kivenni. Gyári reteszről van szó. Próbáltam ütögetéssel, kicsit nagyobbal is, semmi.
Fúrtam bele egy M4-es menetet, csavartam bele egy csavart és húzni próbáltam semmi. Húzókalapácsom persze nincsen, pedig most bizony jól jött volna.... Aztán jött a nagy ötlet, sűrű olajat csepegtettem a furatba, rá a csavart és mondom, majd az olajnyomás kiemeli! Semmi eredmény... Erre tekertem a főtengelyvégre anyát és annak a lapjára támasztva egy kis villáskulccsal, mint kétkarú emelővel sikerült kibányásznom...
Most azon gondolkozom (miután a múltkor a szekunder hajtás kis lánckereke alatti retesze csinálta ugyanezt), hogy eleve fúrok egy átmenő furatba menetet az íves reteszbe a közepébe, ahol a legvastagabb (ez nem befolyásolja a funkcióját), és ha a szétszereléskor ragaszkodik a tengelyhez, akkor a beletekert csavar segítségével kinyomom az íves reteszt a fészkéből!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 szept. 23, 23:12.
- 3 likes
Komment
-
csabee eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Che!
Teljesen egyetértek az általad leírt ék/retesz tengely palástjából való "kiműtésének " módszerével!
Szabadjon egy csekély,de sokszor kipróbált módszert megosztanom mint egy kiegészítésül!
Jómagam többek között diesel porlasztók javítását is végzem,és számtalanszor találkozom a porlasztóházban levő illesztő csapok beszakadásával beletörésével,egyszóval kivehetetlennek tűnik!Ezek a csapok minimum átmérője 1,2mm -maximum átmérője 3mm.Ezeket a csapokat úgy kellene kivenni hogy a porlasztó test lehetőleg a legminimálisabb sérülést szenvedje!A csapot kisebb átmérővel átfúrom hosszában ez nem több 5-6 mm*nél,a fúró átmérőjének megfelelő átmárőjű (csapágyboltban kapható) tűgörgőt beszereztem.Ezt a tűgörgőt lassu hevítéssel kékszínűre "lágyítva"megszüntetve ezzel a ridegségét hogy ne legyen törésre hajlamos.Azt követően enyhén szikadt kenyérbelet helyeztem a furatba,gyakorlatilag teletömtem és a kilágyított tűgörgőt pedig -és ezt elfelejtettem mondani egy mondjuk átmérő 6mm köracél végébe befurva hogy szorosan illeszkedjen a görgő kb 5mm hosszan egy kiütő tüskét készítettem hogy könnyebb legyen a görgőt irányítani.Ha eennek a kiütőnek a végét behelyezem a kenyérbéllel töltött furatba,és határozott közepesen erős kalapácsütésekkel tulajdonképpen az eredeti tüske és a porlasztótest zsákfuratának a furtfeneke közé préselem,ezáltal az eredeti csap a furatból kiemelkedik.Szerintem ha az íves retesz legmélyebb pontjánál tengelyre merőlegesen kifúrjuk pontosabban átfúrjuk a retesz szélességétől kb 1mm-rel kisebb átmérővel,és a furatot teletömjük kenyérbéllel,és a megfelelő kiütő használatával ki tudjuk mozdítani a fészekböl.Ebben az esetben a retesz ismert geometriája miatt nem fog teljesen kipréselődni mert a retesz alatt ha kimozdul akkor a horony mintegy elvezető csatorna ként kivezeti a kenyérbelet és tőbbé már nem feszít de talán segíthet a kimozdításban .Azért is írtam az elején hogy kiegészítésként javaslom a te módszeredhez.Arról nem is beszélve hogy ha az embernek sikerélménye van ez a módszer mindig mosolyt fakaszt az arcokra!
Elnézést ha túl részletesre vagy hosszúra sikeredett ez a leírás,de ha esetleg mosolyt sikerűl fakasztani valakinek az arcára ezzel,már megérte!
Üdvözlettel:CsabeeUtoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 szept. 23, 23:30.
- 1 like
Komment
-
fúrok egy átmenő furatba menetet az íves reteszbe a közepébe, ahol a legvastagabb (ez nem befolyásolja a funkcióját), és ha a szétszereléskor ragaszkodik a tengelyhez, akkor a beletekert csavar segítségével kinyomom az íves reteszt a fészkéből!
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem úgy érti Lemezjáték, hogy még a beszerelés előtt fúrja át, már a legközelebbi kiszerelés esetleges nehézségeire előre gondolva.
- 3 likes
Komment
Komment