Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    (alkoholista fém megmunkálásra szakosodott elötte gondnoként dolgozo embert fogtam ki szakmatanárnak)
    Szenszej portás volt, nem gondnok!
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Megszeretném kérdezni hogy tügörgöböl milyen méret kell a fötengelybe?Esetleg valami othoni kinyomo szerszámot lehet csinálni a kiszedéséhez?Mert a bronzperselyhez már találtam kinyomott meg behuzot a forumon,de ehez nem.
      Üdv!

      IKO márkájú tűgörgős kosarat javaslok. Vagy 3-4000 Ft/db, de rendkívül tartós. A mérete: 35*42*18. Náluk tudsz rendelni is: HUNGARO-ROLLING Csap

      Házilag nem olyan egyszerű, sőt lehetetlen szétnyomni egy főtengelyt. Kell hozzá egy prés, pár tonna terhelhetőséggel. Jó nagy átmérőjű, hosszú, vastagfalú cső. Meg egy nyomótüske. Meg egy vastag, erős lemez, ami a két sonka közé kell behelyezni. Szóval ez nem egyszerű. Vannak felújító szakik, őket kell keresni ez ügyben.
      Ahogy korábban nekem is írták, miután kijött a hajtókar meg kell vizsgálni. Belső átmérőt, kopást, stb. Ha necces akkor vagy másik h.kar vagy perselyezés.

      Ja még annyit, hogy a tűgörgős kosár és a tűgörgős csapágy nem ugyanaz. Neked az előbbire lesz szükséged. Volt már hogy engem erre akartak rábeszélni.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2013 nov. 10, 15:55.
      TLF65, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Egyébként ma beálotottam a gyujtást 3.5mm re (valahol olvsatam hogy ennyi kell mert nemtud azonal elégni vagy valami hasonlot) és emiatt lett 3.5.Kiemntem vele 8dl benzinel (szar a blokk már 1 ideje rengeteget eszik a mozgo dugattyu lehet az oka hogy kotyan oldalra)
        Ahogy kimentem vele szépen járt kifele megállás nélkül.Ezután leálitottam és nem akart indulni kivettük a gyertyát és szürke volt.Megtakaritottam odébtoltuk beindult és megint ment aztán hirtelen leált 1 nagy lövéssel.De közbe kiis fogyott a benzin.Utána olvsatam a szürke még a türhetö határban van.Megkérdezném hogy attol löhet nagyot hogy már a végét járja a benzinek?Egyébként utána ráztunk bele a tank másik oldalábol és szépen hazament.

        Komment


          #49
          csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyébként utána ráztunk bele
          csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és szépen hazament.
          ...és mindenki meg volt elégedve

          Komment


            #50
            Muszály volt Igaz hogy mennyen a tüt legalulra kellet tenni majdnem és kb 1km ese uton 8dl elég szép teljesitmény De egyébként ha szürkére éget a gyujtás akkor merre álitsak még hogy tökéletes legyen?

            Komment


              #51
              Ha elolvastad volna a karbi beállitást olvashattad volna 10-km jó tempó után lehet valamit tudni az állitásról,ez azt jelenti terheléssel legakább negyed óra után piszkálégasd a beállitást de inkáb ne mert össze kellene rázódni a motornak a szerelések után.
              Magyarul ne sajnáld az anyagot a gépedtől,ha vársz valamit tőle.!
              Rásdásul a pannonia durrogással jelzi a kevés üzemanyagot!!!!Halgass rá!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #52
                Akkor elméletileg mikor durrant 1et és már csak fulladt lehet azvolt akkor már a vége a benzinnek
                Mert mikor már lenéztem a csöbe semmi se volt.

                Komment


                  #53
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ...és mindenki meg volt elégedve
                  joker, A szarkazmusod lenyűgöz!!!!!

                  Komment


                    #54
                    Kedves Che!

                    Teljesen egyetértek az általad leírt ék/retesz tengely palástjából való "kiműtésének " módszerével!
                    Szabadjon egy csekély,de sokszor kipróbált módszert megosztanom mint egy kiegészítésül!
                    Jómagam többek között diesel porlasztók javítását is végzem,és számtalanszor találkozom a porlasztóházban levő illesztő csapok beszakadásával beletörésével,egyszóval kivehetetlennek tűnik!Ezek a csapok minimum átmérője 1,2mm -maximum átmérője 3mm.Ezeket a csapokat úgy kellene kivenni hogy a porlasztó test lehetőleg a legminimálisabb sérülést szenvedje!A csapot kisebb átmérővel átfúrom hosszában ez nem több 5-6 mm*nél,a fúró átmérőjének megfelelő átmárőjű (csapágyboltban kapható) tűgörgőt beszereztem.Ezt a tűgörgőt lassu hevítéssel kékszínűre "lágyítva"megszüntetve ezzel a ridegségét hogy ne legyen törésre hajlamos.Azt követően enyhén szikadt kenyérbelet helyeztem a furatba,gyakorlatilag teletömtem és a kilágyított tűgörgőt pedig -és ezt elfelejtettem mondani egy mondjuk átmérő 6mm köracél végébe befurva hogy szorosan illeszkedjen a görgő kb 5mm hosszan egy kiütő tüskét készítettem hogy könnyebb legyen a görgőt irányítani.Ha eennek a kiütőnek a végét behelyezem a kenyérbéllel töltött furatba,és határozott közepesen erős kalapácsütésekkel tulajdonképpen az eredeti tüske és a porlasztótest zsákfuratának a furtfeneke közé préselem,ezáltal az eredeti csap a furatból kiemelkedik.Szerintem ha az íves retesz legmélyebb pontjánál tengelyre merőlegesen kifúrjuk pontosabban átfúrjuk a retesz szélességétől kb 1mm-rel kisebb átmérővel,és a furatot teletömjük kenyérbéllel,és a megfelelő kiütő használatával ki tudjuk mozdítani a fészekböl.Ebben az esetben a retesz ismert geometriája miatt nem fog teljesen kipréselődni mert a retesz alatt ha kimozdul akkor a horony mintegy elvezető csatorna ként kivezeti a kenyérbelet és tőbbé már nem feszít de talán segíthet a kimozdításban .Azért is írtam az elején hogy kiegészítésként javaslom a te módszeredhez.Arról nem is beszélve hogy ha az embernek sikerélménye van ez a módszer mindig mosolyt fakaszt az arcokra!
                    Elnézést ha túl részletesre vagy hosszúra sikeredett ez a leírás,de ha esetleg mosolyt sikerűl fakasztani valakinek az arcára ezzel,már megérte!
                    Üdvözlettel:Csabee
                    Utoljára szerkesztve a következő által: csabee; 2014 júl. 20, 22:05.

                    Komment


                      #55
                      mateapu
                      Szóval,finoman lereszeled,megkeresed a stift közepét,bepontozod és belefusz egy M3-mm-es menetet belehajtassz egy csavart és harapófogóval vagy szeghuzóval finoman kiemeled
                      Ez egy hasznos tanács, ennek nyomán mentem tovább!!!

                      Most jártam úgy a Pannónia főtengely primer lánckerék oldali íves retesszel (ékkel), hogy megmakacsolta magát, nem tudtam kivenni. Gyári reteszről van szó. Próbáltam ütögetéssel, kicsit nagyobbal is, semmi.

                      Fúrtam bele egy M4-es menetet, csavartam bele egy csavart és húzni próbáltam semmi. Húzókalapácsom persze nincsen, pedig most bizony jól jött volna.... Aztán jött a nagy ötlet, sűrű olajat csepegtettem a furatba, rá a csavart és mondom, majd az olajnyomás kiemeli! Semmi eredmény... Erre tekertem a főtengelyvégre anyát és annak a lapjára támasztva egy kis villáskulccsal, mint kétkarú emelővel sikerült kibányásznom...Click image for larger version

Name:	201409201721.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	141130Click image for larger version

Name:	201409201723.jpg
Views:	2
Size:	187.5 KB
ID:	141131

                      Most azon gondolkozom (miután a múltkor a szekunder hajtás kis lánckereke alatti retesze csinálta ugyanezt), hogy eleve fúrok egy átmenő furatba menetet az íves reteszbe a közepébe, ahol a legvastagabb (ez nem befolyásolja a funkcióját), és ha a szétszereléskor ragaszkodik a tengelyhez, akkor a beletekert csavar segítségével kinyomom az íves reteszt a fészkéből!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 szept. 23, 23:12.

                      Komment


                        #56
                        csabee eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kedves Che!

                        Teljesen egyetértek az általad leírt ék/retesz tengely palástjából való "kiműtésének " módszerével!
                        Szabadjon egy csekély,de sokszor kipróbált módszert megosztanom mint egy kiegészítésül!
                        Jómagam többek között diesel porlasztók javítását is végzem,és számtalanszor találkozom a porlasztóházban levő illesztő csapok beszakadásával beletörésével,egyszóval kivehetetlennek tűnik!Ezek a csapok minimum átmérője 1,2mm -maximum átmérője 3mm.Ezeket a csapokat úgy kellene kivenni hogy a porlasztó test lehetőleg a legminimálisabb sérülést szenvedje!A csapot kisebb átmérővel átfúrom hosszában ez nem több 5-6 mm*nél,a fúró átmérőjének megfelelő átmárőjű (csapágyboltban kapható) tűgörgőt beszereztem.Ezt a tűgörgőt lassu hevítéssel kékszínűre "lágyítva"megszüntetve ezzel a ridegségét hogy ne legyen törésre hajlamos.Azt követően enyhén szikadt kenyérbelet helyeztem a furatba,gyakorlatilag teletömtem és a kilágyított tűgörgőt pedig -és ezt elfelejtettem mondani egy mondjuk átmérő 6mm köracél végébe befurva hogy szorosan illeszkedjen a görgő kb 5mm hosszan egy kiütő tüskét készítettem hogy könnyebb legyen a görgőt irányítani.Ha eennek a kiütőnek a végét behelyezem a kenyérbéllel töltött furatba,és határozott közepesen erős kalapácsütésekkel tulajdonképpen az eredeti tüske és a porlasztótest zsákfuratának a furtfeneke közé préselem,ezáltal az eredeti csap a furatból kiemelkedik.Szerintem ha az íves retesz legmélyebb pontjánál tengelyre merőlegesen kifúrjuk pontosabban átfúrjuk a retesz szélességétől kb 1mm-rel kisebb átmérővel,és a furatot teletömjük kenyérbéllel,és a megfelelő kiütő használatával ki tudjuk mozdítani a fészekböl.Ebben az esetben a retesz ismert geometriája miatt nem fog teljesen kipréselődni mert a retesz alatt ha kimozdul akkor a horony mintegy elvezető csatorna ként kivezeti a kenyérbelet és tőbbé már nem feszít de talán segíthet a kimozdításban .Azért is írtam az elején hogy kiegészítésként javaslom a te módszeredhez.Arról nem is beszélve hogy ha az embernek sikerélménye van ez a módszer mindig mosolyt fakaszt az arcokra!
                        Elnézést ha túl részletesre vagy hosszúra sikeredett ez a leírás,de ha esetleg mosolyt sikerűl fakasztani valakinek az arcára ezzel,már megérte!
                        Üdvözlettel:Csabee
                        Törött fúróból köszörült, az íves retesznél kisebb szélességű, féloldalasra fent "vágóval" eddig még mindegyiket ki tudtam varázsolni. A retesz maradékát fordítom el a fészekben.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 szept. 23, 23:30.

                        Komment


                          #57
                          fúrok egy átmenő furatba menetet az íves reteszbe a közepébe, ahol a legvastagabb (ez nem befolyásolja a funkcióját), és ha a szétszereléskor ragaszkodik a tengelyhez, akkor a beletekert csavar segítségével kinyomom az íves reteszt a fészkéből!
                          Miközben olvastam a hozzászólásod, nekem is ez a gondolat állt össze. Ezzel csak az lehet a baj, hogy ha sikerül is pontosan a fészek határáig befúrnod, a meneteléssel már probléma lehet. Mivel zsákfuratról van szó, a menetfúró megvezető kúpossága miatt, nem tudod végigvágni a menetet. Megoldás lehet, hogy a furatba a csavar behajtása előtt beleteszel valami apróságot. Golyó, tüske stb. Esetleg leköszörülöd a menetet egy darabon a kihajtó csavar elejéből.

                          Komment


                            #58
                            Szerintem úgy érti Lemezjáték, hogy még a beszerelés előtt fúrja át, már a legközelebbi kiszerelés esetleges nehézségeire előre gondolva.

                            Komment


                              #59
                              Szerintem úgy érti Lemezjáték, hogy még a beszerelés előtt fúrja át, már a legközelebbi kiszerelés esetleges nehézségeire előre gondolva.
                              Pontosan erről van szó!

                              Komment


                                #60
                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szerintem úgy érti Lemezjáték, hogy még a beszerelés előtt fúrja át, már a legközelebbi kiszerelés esetleges nehézségeire előre gondolva.
                                Hát ! Szerintem ezzel hogy elgyengíti, megduplázza az elnyíródás esélyét.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X