Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lánc, lánc Pannonia lánc

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Lassan én is láncszett csere előtt állok.
    Viszont ami nem tiszta hogy milyen lánc is kell rá?
    Piros könyv szerint 1/2" x5/16" x8,5 mm, de ahogy keresgéltem ilyen méretmegadással sokra nem jutok(milyen meglepő hogy máshol nem használnak col és mm megjelölést együtt ).
    Ahogy nézegettem a láncoknál annyi van megadva hogy 1/2" x5/16". Csak az nem világos hogy mi a 3. érték? És legtöbb láncnál miért nincs megadva?

    És még valami. Mi a véleményetek az utángyártott lánckerekekről? Elfogadható a minőségük?

    Komment


      #32
      Sorrendben: két csap távolsága, lánc szélessége, görgő átmérője.
      heeegany kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Egyszerűen csak 428, ennyi az újabb keletű jelölés.

        Komment


          #34
          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyszerűen csak 428, ennyi az újabb keletű jelölés.
          Köszönöm!
          Akkor elvileg bármilyen 428-as lánc jó a Pannóniára? (persze ami elég hosszú)

          És a lánckerekekről vélemény?

          Komment


            #35
            Igen, ami elég hosszú.
            A kis lánckerékről tudok nyilatkozni, azt meg lehet venni adott méretben "nyers" darabként, vagyis a fogazata megmunkált-hőkezelt. Ezeknek az agy részét kell kialakítani a megfelelő tengelyhez, ha ilyenből van, nem lehet gond vele.
            De hirdetésekben néha látok eredeti, gyári nem használt darabokat. Főleg hátsót.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Tegnap megkaptam a gyári új lánckerekeket és a szép új láncot is
              Click image for larger version

Name:	IMG_20140913_163004.jpg
Views:	1
Size:	225.6 KB
ID:	141073Click image for larger version

Name:	IMG_20140913_163009.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	141074Click image for larger version

Name:	IMG_20140913_163014.jpg
Views:	1
Size:	184.6 KB
ID:	141075
              Már csak be kell építeni aztán lehet is húzni újra a gázt


              Ezúton is köszönöm demeternek hogy felhívta a figyelmem a hirdetésre amiben a lánckerekek voltak!
              Zsolt27 és demeter kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Sziasztok!

                Ha jól értelmezem akkor lánc spanolására semmilyen lehetőség nincsen?
                A T-5-ösömön nyúlt, de nem annyira, hogy egy láncszem kiszedésével rendben lehetne hozni, főleg így feszítés nélkül. Hallottam valakitől, hogy a lengővillánál lehet valamit ügyeskedni, de én nem látok rá módot. A szakirodalom lánc karbantartása az olajozásnál ki is merül.
                ​​​

                Komment


                  #38
                  Mile96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  a lengővillánál lehet valamit ügyeskedni
                  Hogy ügyeskedni lehet-e, azt nem tudom, láncot feszíteni viszont simán. 17-es kulccsal meglazítod a csavart, majd 22-el a túloldalon (rosszabb esetben mindkét oldalon) tekersz v.mely irányba. A lánc tokozat kis ablakán - a gumidugó eltávolítása után - bekukucskálsz és szemmel láthatóan lazul, vagy feszül a lánc. Arra ügyelj, hogy a megfelelő feszességet terhelt állapotban kell beállítani. Valakit ráültetsz, vagy ráülsz magad (utóbbi esetben már valóban lehet kicsit ügyeskedni) ...a motor persze nincs középtámaszon közben, úgy könnyű lenne.
                  (Erre már nem biztos, hogy jól emlékszem, de a piros könyv mintha azt írná, hogy terhelt állapotban lazul a lánc, az enyém meg pont, hogy feszül, ha ráülök)

                  Komment


                    #39
                    Szégyellem ,de én terhelés nélkül kicsit lazára állítom eddig jónak tűnik...
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #40
                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Hogy ügyeskedni lehet-e, azt nem tudom, láncot feszíteni viszont simán. 17-es kulccsal meglazítod a csavart, majd 22-el a túloldalon (rosszabb esetben mindkét oldalon) tekersz v.mely irányba. A lánc tokozat kis ablakán - a gumidugó eltávolítása után - bekukucskálsz és szemmel láthatóan lazul, vagy feszül a lánc. Arra ügyelj, hogy a megfelelő feszességet terhelt állapotban kell beállítani. Valakit ráültetsz, vagy ráülsz magad (utóbbi esetben már valóban lehet kicsit ügyeskedni) ...a motor persze nincs középtámaszon közben, úgy könnyű lenne.
                      (Erre már nem biztos, hogy jól emlékszem, de a piros könyv mintha azt írná, hogy terhelt állapotban lazul a lánc, az enyém meg pont, hogy feszül, ha ráülök)
                      Köszönöm a válaszod, de mire leírtad, addig bogarásztam a gépsárkányt, hogy rátaláltam a megoldás csavarjára, és beállítottam jó feszesre (nem túl feszesre.) De most hogy írod, a terhelés az kimaradt, ugyanis a gép gumicserén, és lánckerékagy csapágyazáson esik át, és még nincs benne a kerék. Majd ha mind ez meglesz, akkor végre beállíthatom rendesen.
                      Majd ráültetem az asszonyt a kiskutyával, úgy körülbelül meg is lenne terhelés próbája.

                      Komment


                        #41
                        Mile96 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        és beállítottam jó feszesre
                        Tapasztalatból mondom a láncnak,lánckeréknek az a jó,ha akadálymentesen azaz lazán fut,viszont nem vergődhet...ez kb 1-cm -es belógás menet közben.Így nem kopik,nem maródik a lánc és a lánckerekek.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X